Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
DennisT
Moderator

Marc, volgens mij kan je een 165-45 band monteren tot en met 7J. Ik heb wel eens gehoord dat ze zo'n band om 7,5J gelegd hebben maar dan durf ik niet meer hard de bocht door te gaan :p
Steven
Car: M536

Pff zoek es op youtube naar tyrestretching?

Ken trouwens iemand die drift met 10J en 195 breed, die rijd ze er ooknie af hoor :p
DennisT
Moderator

Ja maar met driften heb je geen grip :wink: ik neem aan dat als je vol de bocht om hoekt je wel grip wil hebben, dus dat er zeer grote zijdelingse krachten op de band komen te staan :)
DennisT
Moderator

Zo als het er nu naar uit ziet gaat de 5 binnen een paar maanden thuis de schuur in, voor de Clio is ook een plekje gevonden in een speciale autostalling voor een zeer scherpe prijs! Als iemand ook wat zoekt PM dan even.

Nu nog ff een 2.0 Sierra vinden :D
Tim
Car: E36 M3

Beter dat je eindelijk stalling hebt :)

Maar die Sierra... Alweer? Je hebt toch al zo'n drifthok gehad? :D
DennisT
Moderator

En daarom wil ik er weer een ja :wink: :D
Steven

Koop dan wat fatsoenlijks, een rottende 325 ofzo :D
DennisT
Moderator

Als de prijs goed is, is dat ook prima :) Maar ik denk dat Sierra's toch wel het goedkoopste zijn :)
Steven

Ja dat heeft ook een reden....

Ik weet nog wel een oldtimer Ascona 2.0S :D
DennisT
Moderator

Ja een Sierra is lelijk, maar de blokken zijn oersterk (Y) Nog nooit problemen mee gehad en heb ze echt zwaar afgebeuld! Hoop ruimte erin is er is prima mee te driften (als het nat is)
Tim
Car: E36 M3

Tim van dat ding verlossen? :P

Maar een beamer 325 is wel gaver dan een sierra, ik lees dit topic niet meer. Begint weer te kriebelen terwijl ik net van het "ik wil ook een snelle achterwiel aandrijver" gevoel af was :P
DennisT
Moderator

325 is zeker wel leuker ja, maar voor max 400 euro vind ik een Sierra voor de wintermaanden, dat lukt met een BMW niet. De auto is waarschijnlijk over een half jaar toch rijp voor de sloop dus wil ik er niet teveel aan uit geven :)
Tom
Moderator
Car: MB

Gewoon in die rottende reno's rijden in de winter. Als je in Nederland speciaal een auto voor de winter gaat kopen (welke winter?) dan spoor je ook niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:welke winter?
Die ene dag dat het een beetje vriest en dat heel Nederland dan vaststaat :D
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator

Tom schreef:Gewoon in die rottende reno's rijden in de winter. Als je in Nederland speciaal een auto voor de winter gaat kopen (welke winter?) dan spoor je ook niet.
Sorry dat ik zuinig op mijn auto's ben...

Laat mij dat toch lekker zelf beslissen, met een Sierra heb je veel meer lol van de winter en zo kan ik op mijn gemak wat zaken aan de 5 gaan doen.
DennisT
Moderator

Zo vanmiddag de GT maar eens gewassen. Gelijk de schuur uitgeruimd en hem maar naar binnen gereden :) Van de week ff schorsen iig.

[img]http://img184.imageshack.us/img184/8773/dsc00730uw5.jpg[/img]
Tom
Moderator
Car: MB

DennisT schreef:
Tom schreef:Gewoon in die rottende reno's rijden in de winter. Als je in Nederland speciaal een auto voor de winter gaat kopen (welke winter?) dan spoor je ook niet.
Sorry dat ik zuinig op mijn auto's ben...

Laat mij dat toch lekker zelf beslissen, met een Sierra heb je veel meer lol van de winter en zo kan ik op mijn gemak wat zaken aan de 5 gaan doen.
Tuurlijk mag je dat zelf beslissen (al schors je hem 12 maanden per jaar de komende 10 jaar). Maar persoonlijk snap ik dat nooit zo goed. Heeft ook niets met zuinig zijn te maken (dat ben ik namelijk ook op mijn auto). In nederland heb je gewoon in de winter ook hele mooie dagen die zeer zeer goed rijdbaar zijn (ja, zonder pekel) dus dat je een auto schorst voor een half jaar vind ik doodzonde :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator

Even een paar vraagjes over een FMIC. Ik wil ook zo'n ding in de voorbumper hebben alleen zit nog te twijfelen over de maat. Ik kan hem in 140, 180 en 230mm hoog krijgen. Bij 230mm zal de IC voor de helft ongeveer voor de frontbalk zitten, heeft dat deel dan nog wel nut omdat er geen of slechte koellucht door stroomt?

Als ik dus een kleinere neem, zal het turbogat dan ook merkbaar kleiner worden? Of zal de lucht dan warmer blijven waardoor ik nog niet het maximale eruit haal? Effectief oppervlak bij de kleinste variant is 550mm bij 140mm en 65mm dik.
sieger everts
Contacteer:

mijn IC is 14 cm hoog. als je de frontbalk iets aanpast en de bevestigings gaten onderaan de IC weghaalt, past hij precies in je bumper zonder al te veel weg hoeven te halen.
DennisT
Moderator

Ik heb net even gemeten, 230mm is erg hoog, die van Martijn en Florus zullen 180mm hoog zijn. Dan kan je de IC op de bumper zetten als je de roosters er uit haalt komt de 180mm versie precies in de kentekenplaat uitsparing. Bij 140mm zal de nummerplaat nog zeker voor de helft voor de IC zitten...
GerryTT

Wil je de voorkant origineel houden of niet? Niet, dan een zo groot mogelijke. Anders word je keuze al een stuk kleiner. Over een groter turbogat kan ik niet oordelen(heb gelijk een grotere turbo geplaatst) maar heb er nooit iemand met een FMIC over gehoord dus denk dat dat niet merkbaar vervelend is. Ik heb hier voor gekozen

Afbeelding[/quote]

Past achter de originele bumper(wat ik belangrijk vond)
DennisT
Moderator

Ik vind het persoonlijk wel mooi als ie lekker in het zicht zit :)
GerryTT

DennisT schreef:Ik vind het persoonlijk wel mooi als ie lekker in het zicht zit :)
(Y) Dan kun je iig uit meer FMIC's kiezen :wink:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Maybe dat Florus nog wat leuks in de aanbieding heeft. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator

Gaat die van hem er dan onderuit?
-PAZ-
Über-Spammer

Arco schreef:Maybe dat Florus nog wat leuks in de aanbieding heeft. :wink:
Daar kwam een charge cooler op dacht ik (Y)

Als je voor een fmic gaat, zou ik ook gelijk een grotere radiatior plaatsen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator

5 GT Turbo '88 GT5
DennisT
Moderator

Er zit al een coppercore op en temperatuur blijft nu al ruim onder de helft :)
-PAZ-
Über-Spammer

Kan je uit betrouwbare bron vertellen, dat je toch flink wat koeling mist met een fmic. En een grotere radiator is dan toch een welkome upgrade :D
DennisT
Moderator

Ja dat snap ik :) Maar Bart rijdt geloof ik ook nog met een orginele radiator? Zal hem is ff contacten :)
-PAZ-
Über-Spammer

Zal ook wel verschil maken wat voor soort ic je hebt, de ene zal meer lucht door laten dan de andere :wink:
DennisT
Moderator

Bart rijdt ook met coppercore :)
Steven

Bart heeft injectie, dat maakt wel een serieus verschil voor de koeling.
Koper of niet maakt geen bal uit, het gaat om oppervlak en daarna de dikte.
Gewoon een Rad van een Diezhell nemen, das de meest simpele oplossing, dies 8cm breder en even dik als GTT origineel.

En anders: vind het wiel maar gewoon opnieuw uit, spreek je wel weer als het 30 graden buiten is en je ff lekker op de snelweg aan het blazen bent :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe zou dat verschillen van een gewone carburateur-setup? Just curious.. :)
DennisT
Moderator

Bart heeft ook net ff wat meer pk-tjes als mij, denk dat daar toch ook wel wat meer warmte vrijkomt :P Koper heeft een veel hogere geleidingswaarde dan aluminium, dus dat maakt zeker wel verschil! Daar wil ik niet mee zeggen dat een kopere van orgineel formaat beter koelt als een aluminium radiateur die breder is. Een subtiele opening (dus niet zoals nu :P ) in de bumper zal ook veel verschil maken, moet alleen ff kijken of ik dat wel wil :)

Ik heb trouwens ook een oliekoeler erop zitten, maar moet deze alleen wel verplaatsen dan :)
Gesloten