Freaky's GT Turbo project - Uitlaat Binnen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

-rubber moest er idd eerst ff in :~
heeft voor de hechting weinig nut,het is alleen ervoor zodat je niet tegen
een pekkige kit laag aan zit te kijken...

-nummer van de terugslagklep weet ik ook niet,maar je kunt t toch ff aanwijzen bij de dealert??

-motortje van de elec ramen hoor je wel tikken.
bedoel je een enkele tik bij het gebruiken van de schakelaar??
of ratelt hij ??
als hij ratelt dan ligt de motor van het mechanisme af(afgebroken bevestiging o.i.d) is vrij simpel op te (beun) op te lossen door er een flinke tie-wrap erom heen te trekken.dan blijft hij wel vast zitten hoor :lol:

maarruh hij gaat er steeds weer een stuk beter uit zien freek (Y)
ben benieuwd hoe hij in real-life is.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Hehe oke
dus dat maakt gelukkig niet uit :P

over dat terug slag klepje die had ik ook bij de dealer gehaald maar die is het zelfde als die van de phase 1 maar die krijg ik er niet in
Of is er geen verschil in de phase1 en 2 ?

En over dat motortje je hoort alleen een enkele klik
ik heb het ook al geprobeert om hoog te duwen maar dat doet hij ook niet

En Hoe krijg je de de Gaskabel los bij de schutbord want krijg hem niet los
Laatst gewijzigd door Freaky op za 20 sep 2008 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Het kan zijn dat de oude er nog in zit. Anders keek je van binnenuit nu tegen het blik aan.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

nee die oude zat er neit meer in
Maar het valt wel mee met dat je het ziet en de kit kon ik zo weghalen dus
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

in het gaskabel verhaal heb ik me nog nooit zo verdiept eigenlijk.
bij mn zwarte gtt zat er al een nieuwe in.

en bij slopers laat ik ze lekker zitten.
want in gebruikte kabels e.d zie ik geen verbetering..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Ik wou ook de oude gebruiken maar die is op een of andere manier te ver terug geschoten
dus nu is dat uiteinde van kabel in de veer en zit aardig vast dus ik doe een nieuwe in
maar ik krijg hem niet los :P
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nieuwe gaskabel bestellen en de oude met een schroevendraaier van binnenuit terug duwen de motor ruim in (het witte plasticje wat door het schutbord gaat)
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Nou de motor loopt eindelijk :D
maar hij wil alleen niet blijven draaien
het lijkt dat hij geen bezine krijgt
want ik als ik hem start en dan wat gas geef dan blijft hij even lopen en dat valt die uit

Kan dat misshien komen doordat de slang er nog niet op zit van het spruitstuk naar de rembekrachtiger ?

of moet ik toch naar de brandstof realis kijken enzo ?


zal zo nog wel wat fotos neerzetten :P
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja die bekrachtiger zorgt nu voor valse lucht.
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

ik ben er achter gekomen door een papiertje overlangs te halen :p
en het kwam bij de elbow vandaan
was vergeten om er een bout in te draaien

Nu blijft de motor wel draaien alleen komt er wel heel veel rook bij de uitlaatspruitstuk vandaan ik hoop dat het gemorste olie is
of de hitte schild bij de startmotor die had ik zwart gespoten ,dat het nu aan weg branden is :P

en ik heb ook nog een klein lekje bij de waterpomp onder kan dat zo laten dat het later misshien dicht slipt of ?

Hier een filmpje : http://nl.youtube.com/watch?v=CLyhr1fK238
het sissen wat je hoort is de carter onluchting moet nog een filtertje op
en hier nog wat Foto's
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008125.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008130.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008123.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Freaky op di 7 okt 2008 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

het gaat de goede kant op Freek (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Weer een nette GT erbij....., staat em goed die wielen... (Y)
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

vandaag weer wat kleine dingtjes gedaan

en ik had hem effe gestart om te kijken of de fan aan wou slaan maar
hij blijft maar roken het komt echt bij de uitlaatspruitstuk vandaan
ken het zijn dat het iest van olie wat er in getrokken is wat nu er uit brand ofzo
want als hij warme wordt komt er ook meer rook

En ik kon nou niet zien of de fan aan slaat want ik zag opeens een pluim rook
bij de -pool van accu dus had hem meteen uit gezet
waar hoe ken dat kortsluiting ofzo ?


maar het schiet al best op hoop hem met de afsluitmeeting af te hebben :D:P
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zijn dit nou die OZ f1(??) velgen of de standaard clio RS phase I velgen Freek?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

knap karretje freek (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

WouterW schreef:Zijn dit nou die OZ f1(??) velgen of de standaard clio RS phase I velgen Freek?
Dat zijn dezelfde Hans :p

Zijn allemaal OZ F1's en dan heb je daar nog namen achter, de Cup was de versie die ik had, in antraciet met geel en dan heb je ze nog in luxe versies met nepboutjes etc.

Jammer dat die krengen zo zwaar zijn...
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:
WouterW schreef:Zijn dit nou die OZ f1(??) velgen of de standaard clio RS phase I velgen Freek?
Dat zijn dezelfde Hans :p

Zijn allemaal OZ F1's en dan heb je daar nog namen achter, de Cup was de versie die ik had, in antraciet met geel en dan heb je ze nog in luxe versies met nepboutjes etc.

Jammer dat die krengen zo zwaar zijn...
Weet ik veel Ernie. Dacht dat er een klein verschil inzat maar goed.

Had et idee om deze in het antraciet onder mn 5 te gooien.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

het zijn i.i.g 100% zeker de wielen die van een clio rs afkomen.
(ze komen bij mij vandaan)
ze staan er netjes bij.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

enne

lekjes gelijk fixxen he!!

schiet niet op om daar mee te blijven prullen
even alle slangen eraf bij de waterpomp,en met wat schuurpapier
o.i.d ff schoonschuren.

slangen controleren die willen wel eens slecht worden,op de plaats
van de slangenklem.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Nou vandaag effe de laasten spullen eindelijk bij de Spuiter gehaald :P
de skirts heb ik meteen maar op gezet het ziet er meteen weer strakker uit :D
Dus kwa Body is het eigenlijk ook best klaar op paar kleine dingen na

1 Maar ik heb de motor nu een tijdtje laten lopen maar de fan slaat neit aan en
ik heb hem toch het laaste streepje voor de laaste 3 laten komen maar de Koelfan sloeg niet aan
Hoe ken ik checken of de fan nog wel werkt of de thermocontact ?
welke draadjes moet ik dan pakken ?

2 En de acculampje blijft ook branden als de motor loopt
en ik meet op de accu gewoon 12v als die loopt
En dat had ik nog niet daarvoor toen ik hem paar keer gestart had

maar verder schiet het al best op :P:D
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

Freaky schreef:2 En de acculampje blijft ook branden als de motor loopt
en ik meet op de accu gewoon 12v als die loopt
En dat had ik nog niet daarvoor toen ik hem paar keer gestart had

maar verder schiet het al best op :P:D
als de motor draait moet je minstens 14v meten op je accu... je dynamo is aant overlijden!
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

ken je dat ook nameten ?

want ken misshien ook een draadbruik zijn
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'T stekkertje dat bovenaan je dynamo vastzit(1gele,en 1iets donkere) ,is dat nog een originele vaste stekker met 2 polen,of zijn dat 2 losse schuifstekkertjes?
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

dat is nog een stekkertje met 2 vaste poelen
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Okee, die willen er nog wel eens afgeknipt worden,als je die omdraaid laait ie ook niet....

Nog eens de bedrading nalopen,anders ligt 't toch waarschijnlijk a/d dynamo.

Hebbie geen andere liggen die je ff kunt proberen? :)
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

ja ik heb nog wel een andere liggen
maar ik weet niet of die het doen maar dat probeer ik morgen wel effe
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

IK wou vandaag even die andere dynamo proberen maar ik zag dat de aansluiting anders zitten dan bij de mijne
weet iemand waar de plus en min moet ??:P
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008146.jpg[/img]

En klopt het dan dat de fan niet draait om dat de dynamo het niet doet ??
want ik had even de draadjes door verbonden maar toen deed die ook niets
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dan krijgt de dynamo dus ook geen directe + of goede massa.

de + en - van de dynamo zitten direct op de accu he. met dikke draden
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

dus wat jij zegt zou ik eerst de bedrading van de accu naar de dynamo moeten checken
Dat die slechte massa maakt ofzo


en op die foto zit er op die dynamo 2 draadeindjes op welke moet de massa
weet iemand dat uit zijn hoofd ?
want deze zitten net anders dan die van mij
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

ik denk dat het me dynamo die kapot is
want ik heb even de de bedrading van de accu naar de dynamo gecontrooleerd met de piepstand :P

want de draad van de startmotor naar de dynamo is goed en startmotor doet het ook
en de massa is ook goed ik heb alleplekken effe schoon geschuurd


dus als iemand weet op welke draadeind de massa moet van de foto hierboven :P
dan ik die andere dynamo even testen
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

je hebt nog een week freek ....... :wink:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Staat er niet ergens een "" + " Freek ??

Ik dacht dat het de linkse (lange draadeind) is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Hehe ja nog een week maar ik ga het denk niet redden helaas :P

Want ik heb nu een andere dynamo van een vriend geprobeerd maar hij laat hem nog steeds niet op :S
De draad van accu naar de dynamo is goed ik lees gewoon 12v af
en de massa is ook goed

Nou zat ik te denken zit misshien ergens een zekering voor de dynamo ofzo ?
want verder zou ik niet weten wat het ken zijn
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Je dynamo heeft ook een stuur spanning nodig voor hij laadstroom kan gaan leveren. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je die mist :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zit de stekker wel op de spanningregelaar? En is die stekker nog in goede staat?
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie