R19 16v circuitbak paz. Einde project
achteras maar effe gelaten voor wat ie was en me bezig gehouden met de voortrein. veerpoten er vanonder gedraait om de gaten wat aan te passen / uit te vijlen. als de achteras lager staat de auto maar eens uitlijnen en dan kan ik zien of de gaten ver genoeg zijn uitgevijlt om op 3 graden camber te komen. weet iemand of je bilstein dempers op dezelfde manier verstelt als de gele koni dempers. zitten namelijk dempers van bilstein onder mijn 19 en die zijn ook verstelbaar.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Beter maar 1cm draad erin, en totaal geen roest, dan 1,5 cm draad en een hele bonk roest.paz-maniac schreef:zal er eens een stuk afslijpen strax, maar lijkt wel of er maar 1 tot 1.5 cm draad in een as zit dus al te veel wegslijpen is ook geen optie
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik wou even zeggen dat ik toe moet geven dat ik met sleufgaten in de veerpoten fout zat
wordt inderdaad veelvuldig gedaan om camber te verstellen
dus bij deze
ik zat mis

wordt inderdaad veelvuldig gedaan om camber te verstellen

dus bij deze
ik zat mis
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wel

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee nog niet aan begonnen, maar wel met een paar mensen gesproken
en erachter gekomen dat ik er ook mee rij
weliswaar in combinatie met verstelbare topmounts, maar toch
en ik ben niet verongelukt


en erachter gekomen dat ik er ook mee rij



weliswaar in combinatie met verstelbare topmounts, maar toch
en ik ben niet verongelukt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja waarom nietPaul1916v schreef:![]()
weldat je t toegeeft en recht zet
iedereen maakt fouten

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dat zeker..maar lang niet iedereen geeft t toe..Luco/Alpine-racer schreef:ja waarom nietPaul1916v schreef:![]()
weldat je t toegeeft en recht zet
iedereen maakt fouten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja ach ik heb er geen moeite mee
als je een uitgesproken mening hebt weet je dat je ook wel eens fout kan zitten

als je een uitgesproken mening hebt weet je dat je ook wel eens fout kan zitten


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ben het met de anderen eens: iemand die zn fouten of ongelijk toe kan geven:
Gvd, als vrouwen dat konden (er zijn er enkele heb ik ooit gehoord, misschien hier ook
), dan zou de wereld heel wat vrediger zijn 

Gvd, als vrouwen dat konden (er zijn er enkele heb ik ooit gehoord, misschien hier ook

vandaag weer een lekker dagje aan het hobby-en geweest aan mijn renault's, de gtt en natuurlijk aan de 19.
Omdat mijn ijzer voor de kooi er nog niet is en ook de veren zijn nog niet binnen gekomen zijn heb ik me maar bezig gehouden met wat andere "kleine dingen" die ook nog moesten gebeuren. In de bak waar de accu staat was de verf er helemaal af geoxideert, dus dit weer netjes opgeschuurt en gespoten
. Daarna de distributie riem + loop en spanrol ook maar vervangen, deze was er wel aan toe lag namelijk nog de orginele riem op.
Daarna de ECU gedemonteerd zodat ie maandag op de post kan naar menno voor een andere chip. Tussen door ook nog wat kleine dingen gedaan een een corrado G60 van een maatje van me. En daarna was het tijd voor een paar
Omdat mijn ijzer voor de kooi er nog niet is en ook de veren zijn nog niet binnen gekomen zijn heb ik me maar bezig gehouden met wat andere "kleine dingen" die ook nog moesten gebeuren. In de bak waar de accu staat was de verf er helemaal af geoxideert, dus dit weer netjes opgeschuurt en gespoten

Daarna de ECU gedemonteerd zodat ie maandag op de post kan naar menno voor een andere chip. Tussen door ook nog wat kleine dingen gedaan een een corrado G60 van een maatje van me. En daarna was het tijd voor een paar

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
goed bezig weer dus!
ben benieuwd of en hoe die motorsteunen gaan passen van MB!
zit er ook over te denken..pook danst me weer teveel..
ben benieuwd of en hoe die motorsteunen gaan passen van MB!

zo vanmorgen hebben ze mijn ijzer gebracht voor de kooi 30 M buis daar zullen we voorlopig wel effe genoeg aan hebben. zaterdag maar eens een begin maken met de kooi.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Tja, als je dat zo hoort is 30 meter echt bizar veel, maar als je gaat rekenen heb je dat gewoon echt nodig!
wat voor buis?
dwz wat voor maat?
chroommolybdeen of normaal?
dwz wat voor maat?
chroommolybdeen of normaal?
Normaal ijzer, naadloos getrokken buis. is in inch maar komt ongeveer over een met 40mm met een wand dikte van 2.75mm.
Jammer genoeg heeft men maatje die me ging helpen met de kooi nog geen tijd dus kunnen we maar half november beginnen met de kooi
.
Kan ik me eerst nog eens storten op de wielophanging
Jammer genoeg heeft men maatje die me ging helpen met de kooi nog geen tijd dus kunnen we maar half november beginnen met de kooi

Kan ik me eerst nog eens storten op de wielophanging

R5GTT. Drive it like you stole it
Hier weer eens een update met wat
van de vorderingen aan de 16 klappert
Heb weer wat spulletjes verzamelt zoals willy spruitstuk, remklauwen van clio RS en een setje velgen met slicks dat ik 2 weken terug ben wezen halen bij lotti,
![Afbeelding]()
willy spruitstukje
![Afbeelding]()
Mijn andere set velgen is nu weer netjes wit ipv het afschuwlijke chrome-look wat ze eerst waren
![Afbeelding]()
Vanavond nog effe de fuse stukken eraf gehaalt zodat ik die morgen of zaterdag weg kan brengen naar een metaal bewerkings bedrijf voor een kleine aanpassing zodat er remmen op kunnen van clio RS. Als het goed is komen ook morgen mijn veren binnen dus kan ik weer een begin maken met het monteren van de voorwiel ophanging. Is nu nog beetje leeg in de wielkasten
![Afbeelding]()
Hier nog een
van hoe hij er nu bij staat in een hoek van de werkplaats. Linkerkoplamp heeft ook plaats moeten maken voor luchtfilter, was toch niet vanplan om in het donker te gaan racen dus dat kwam mooi uit
En op deze manier pakt ie altijd koude lucht
![Afbeelding]()


Heb weer wat spulletjes verzamelt zoals willy spruitstuk, remklauwen van clio RS en een setje velgen met slicks dat ik 2 weken terug ben wezen halen bij lotti,
willy spruitstukje
Mijn andere set velgen is nu weer netjes wit ipv het afschuwlijke chrome-look wat ze eerst waren
Vanavond nog effe de fuse stukken eraf gehaalt zodat ik die morgen of zaterdag weg kan brengen naar een metaal bewerkings bedrijf voor een kleine aanpassing zodat er remmen op kunnen van clio RS. Als het goed is komen ook morgen mijn veren binnen dus kan ik weer een begin maken met het monteren van de voorwiel ophanging. Is nu nog beetje leeg in de wielkasten

Hier nog een


R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Je kan hem ook nog een knikkie naar beneden geven dan zit ie achter je mistlampunit en helemaal buiten de motorruimte. Werkte bij mijn 19 erg goed. 

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Heb ik geen plaats meer voor, vanuit de mistlamp gaten lopen er slangen naar de voor remmen om de temperatuur van de remmen een klein beetje onder controle te houden
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat nog mooier is , is om een koplamp te nemen en daar alles uit te halen en leeg terug te monteren
dan wordt de lucht echt naar het filter gevoerd en kan je evt nog wel een complete koplamp monteren mocht het nodig zijn
dan wordt de lucht echt naar het filter gevoerd en kan je evt nog wel een complete koplamp monteren mocht het nodig zijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zou je dan niet beter een koplamp van een gewone 19 nemen? aangezien de 16v een 'dubbele' koplamp heeft
gewone 19 heeft dat niet, en dus meer die trechtervorm zeg maar..
gewone 19 heeft dat niet, en dus meer die trechtervorm zeg maar..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat functioneert idd wel.
gister eindelijk weer eens wat tijd aan de racer kunnen besteden, en een begin gemaakt met de rolkooi. Omdat ik wat hulp had met de kooi van een maatje van me hebben we een boel dingen kunnen doen. Veren waren ook eindelijk binnengekomen dus kon de veerpoten weer terug in elkaar gezet worden, en tevens heb ik er een camber verstelling op gemaakt. Door een van de 2 boutgaten een eind uit te vijlen kan ik strax op de uitlijner mooi het camber afstellen op +/- 3 negatief
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Het willy spruitstuk dat ik had liggen er ook opgezet. Ben ook begonnen met de rem upgrade, er komen remmen op van een clio2 rs. De fusee weg gebracht om ze iets te laten aanpassen zodat de clio remmen erop kunnen.
![Afbeelding]()
Goed te zien dat de clio schijven een stuk groter zijn dan de origenele, ook de remklauw is een heel stuk groter dan degene die er nu nog op zit, heb voor powerdisc gekozen van ate heb deze op mijn gtt ook en ze bevallen prima.
De luchtinlaat aangepast, eerst stak het filter gewoon door het koplamp gat maar nu mbv oude koplamp huis een soort van trechter gemaakt
![Afbeelding]()
Ook met de kooi zijn we al een eindje gekomen, de moeilijkste stukken zitten erin nu, de rest van wat er nu nog inkomt is min of meer rechte buizen.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Het willy spruitstuk dat ik had liggen er ook opgezet. Ben ook begonnen met de rem upgrade, er komen remmen op van een clio2 rs. De fusee weg gebracht om ze iets te laten aanpassen zodat de clio remmen erop kunnen.
Goed te zien dat de clio schijven een stuk groter zijn dan de origenele, ook de remklauw is een heel stuk groter dan degene die er nu nog op zit, heb voor powerdisc gekozen van ate heb deze op mijn gtt ook en ze bevallen prima.
De luchtinlaat aangepast, eerst stak het filter gewoon door het koplamp gat maar nu mbv oude koplamp huis een soort van trechter gemaakt
Ook met de kooi zijn we al een eindje gekomen, de moeilijkste stukken zitten erin nu, de rest van wat er nu nog inkomt is min of meer rechte buizen.
Laatst gewijzigd door -PAZ- op zo 12 nov 2006 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Erg goed bezig geweest Paz! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kleurtje van de kooi past goed bij de meeste renaults
Goed bezig

Goed bezig

ja roest bruin, alhoewel dat me bij deze auto 100% meeviel, ben eigenlijk nergens echt grote roest schade's tegen gekomen gelukkig. kooi krijgt uiteraard nog een likje verf als ie klaar is. Buitenkant van de auto word trouwens ook helemaal opnieuw in de lak gezet. Krijg ik als sponsering van het schadebedrijf waar wij altijd zaken mee doen



R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo das lekker geregeld
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Goed geregeld 
Ook onder je skirts gekeken? daar zitten bij mij de gaten

Ook onder je skirts gekeken? daar zitten bij mij de gaten