ACT: Uitlaten
Zoals??Menno schreef:Ik heb nog 't nodige uitlatenspul liggen voor een Clio RS. Iemand interesse?
ethisch dilemma:
vanmiddag van mijn excollega een zo goed als nieuwe (lees, 4 weken oude) Sebring einddemper gekregen voor een Megane Coupe. Nu ben ik altijd een beetje tegen sportdempers op diesels geweest, maar twijfel nu een beetje of ik m eronder zal hangen, het staat wel vet, 90mm rond.
Iemand suggesties?
(NB: gaat me absoluut niet om de herrie of performance)
vanmiddag van mijn excollega een zo goed als nieuwe (lees, 4 weken oude) Sebring einddemper gekregen voor een Megane Coupe. Nu ben ik altijd een beetje tegen sportdempers op diesels geweest, maar twijfel nu een beetje of ik m eronder zal hangen, het staat wel vet, 90mm rond.
Iemand suggesties?
(NB: gaat me absoluut niet om de herrie of performance)
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Gewoon eronder schroeven Haas! 

VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik had hem er al lang onder gehangen, de bumperopening vraagt erom. Waarom ben je tegen sportdempers op diesels?Haas schreef:ethisch dilemma:
vanmiddag van mijn excollega een zo goed als nieuwe (lees, 4 weken oude) Sebring einddemper gekregen voor een Megane Coupe. Nu ben ik altijd een beetje tegen sportdempers op diesels geweest, maar twijfel nu een beetje of ik m eronder zal hangen, het staat wel vet, 90mm rond.
Iemand suggesties?
(NB: gaat me absoluut niet om de herrie of performance)
Idd gewoon d'r onder schroeven die handel. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
geen idee....... just a thought of a sick mind I guessMartijn schreef:Waarom ben je tegen sportdempers op diesels?

ik was m toch elke week, dus dat boeit me nietMarcus schreef:Je zal waarschijnlijk alleen de achterzijde van de auto wat vaker moeten wassen.

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Diesels zijn ook niet sportief te noemen, dus dan hoeft er ook geen sportdemper op...
hehe audi is gewoon VET!-jo- schreef:niet echt, het is steeds kicken wanneer de turbo inkomt maar een stijve krijg ik er niet meer van. De 21 is ook uiterst gelimiteerd, als je een max van 400 pk hebt ben je slecht bezig want dan ben je ook duizenden euro's verder, het blijft een 8 poepertje. De S4 krijgt voor amper de helft 450pk en 600Nm, terwijl dit een evengrote sleeper is...enkel de TDI emblemen ontbreken nog. OOIT staat er een ABT RS6 op men oprit, weg met viagra, alle dagen feestBegrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds enorm Renault minded maar voor de echt grote vermogens op betrouwbare basis zitten we bij het verkeerde merk. Het enige voordeel dat renault bied zijn standaard middenklasse snelle, betrouwbare maar vooral sterke motoren. Wat het plaatwerk betreft houd ik gewoon men klep
R 5 Convertible Rulezz
Alleen helaas die open pijp met flammrohr voor de GTT niet meerRiël Notermans schreef:http://www.devil-sportauspuff.de/
Via abt performance nog allemaal te leveren(Y)

ik ben nu eindelijk ook "lid" van de bladblazersclub, heb gister ff een sidepipe in mekaar geflanst ........
het is voor tijdelijk tot ik ff genoeg heb gespaard om een volledig RVS systeempje aan te schaffen.
nu maak ik me alleen een beetje zorgen om onze grote blauwe vrienden, want hij klinkt wel erg hard. heeft iemand er wel eens gezeik mee gehad die ook een sidepipe er onder had zitten? (ik hebber geen dempers tussen trouwens.....)

nu maak ik me alleen een beetje zorgen om onze grote blauwe vrienden, want hij klinkt wel erg hard. heeft iemand er wel eens gezeik mee gehad die ook een sidepipe er onder had zitten? (ik hebber geen dempers tussen trouwens.....)
R 5 Convertible Rulezz
Heyallemaal!
Had ff een vraagiej:
Ik heb tot me spijt een tijdje geleden een white hooker universele uitlaat gekocht 99 euro, had m vandaag naar de garage gebracht om m te laten aanbrengen word ik later gebeld dat die niet past...
Hij zal alleen passen met een veel werk rond de paar uur $$$
Nu was de vraag ik wil dus een andere uitlaat kopen en dan1die er zo op past en een merk vind ik ook wel prima, ik heb al op google gekeken maar kan niej echt wat vinden waar ik ze kan bestellen
weet iemand een goeie site? ik hoor het wel...
Mzzl, Cli0 Styl3
Had ff een vraagiej:
Ik heb tot me spijt een tijdje geleden een white hooker universele uitlaat gekocht 99 euro, had m vandaag naar de garage gebracht om m te laten aanbrengen word ik later gebeld dat die niet past...
Hij zal alleen passen met een veel werk rond de paar uur $$$
Nu was de vraag ik wil dus een andere uitlaat kopen en dan1die er zo op past en een merk vind ik ook wel prima, ik heb al op google gekeken maar kan niej echt wat vinden waar ik ze kan bestellen

weet iemand een goeie site? ik hoor het wel...
Mzzl, Cli0 Styl3
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Gewoon zo`n tuning zaak ofzo waar je dempers bestelt. Je kan universele krijgen en/ of die voor je auto zijn gemaakt maar let wel op dat die meestal een stukkie duurder zijn 
zoek anders ff iemandmet een lasapparaat en wat skills... Zo'n wereldklus is het nou ook weer niet. Maar als je er al 2uaaan bezig bent, betaal je bij de dealer meteen 800.000euro, das zo...helaas!
dus zoek ff een handig iemand en douw m 25 eu en wat goede wil in de hand of een krat bier en je hebt m er zo onder liggen
dus zoek ff een handig iemand en douw m 25 eu en wat goede wil in de hand of een krat bier en je hebt m er zo onder liggen

Hallo,
Mijn auto (Megane Coupe 2.0 8v uit 96) is vandaag afgekeurd omdat de uitlaat zo lek als een mandje is. Nu heb ik er de ballen verstand van, maar het enige wat ik weet is dat er een nieuwe uitlaat onder moet.
Nu zit er een uitlaat onder met links en rechts een, eh, pijp zegmaar. En het enige wat ik qua merk kan ontdekken is dat er "devil" op de pijpen staat. Hier en daar heb ik op het forum gelezen en het is geloof ik wel een bekend merk.
Nu dus mijn vraag, welke uitlaat kan er het beste op mijn auto voor een mooi geluid etc? Ik wil niet meer zo'n dubbele uitlaat ivm prijs, dus het wordt een enkele. Via de lokale autoonderdelenboer hier hebben ze alle 4 de pijpen van Remus die volgens remus.nl op mijn auto kunnen. Maar ik hoor ook weer goede verhalen over Sebring. Of kan ik het beste weer voor een devil pijp gaan? En zijn er nog goeie winkels zo om en nabij rotterdam?
Het liefst wil ik gewoon een mooi diep geluid. En als er dan nog wat prestatiewinst door komt, is dat alleen maar mooi. Heeft er iemand wat tips voor mij?
Mijn auto (Megane Coupe 2.0 8v uit 96) is vandaag afgekeurd omdat de uitlaat zo lek als een mandje is. Nu heb ik er de ballen verstand van, maar het enige wat ik weet is dat er een nieuwe uitlaat onder moet.
Nu zit er een uitlaat onder met links en rechts een, eh, pijp zegmaar. En het enige wat ik qua merk kan ontdekken is dat er "devil" op de pijpen staat. Hier en daar heb ik op het forum gelezen en het is geloof ik wel een bekend merk.
Nu dus mijn vraag, welke uitlaat kan er het beste op mijn auto voor een mooi geluid etc? Ik wil niet meer zo'n dubbele uitlaat ivm prijs, dus het wordt een enkele. Via de lokale autoonderdelenboer hier hebben ze alle 4 de pijpen van Remus die volgens remus.nl op mijn auto kunnen. Maar ik hoor ook weer goede verhalen over Sebring. Of kan ik het beste weer voor een devil pijp gaan? En zijn er nog goeie winkels zo om en nabij rotterdam?
Het liefst wil ik gewoon een mooi diep geluid. En als er dan nog wat prestatiewinst door komt, is dat alleen maar mooi. Heeft er iemand wat tips voor mij?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Groep N van bv OMP heeft zelfde diameter als standaard. (+/- 50 mm) Heeft alleen geen middendemper en een kleinere achterdemper. Is ook meestal van RVS.Leon RS schreef:Kan iemand mij vertellen of een group N uitlaat voor een GTT een grotere diameter heeft dan de standaard uitlaat? Of is het enige verschil dat deze geen middendemper heeft.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nouja, dat is het probleem, hij moet er over 2 weken al onder hangen, anders moet de auto weer opnieuw gekeurd worden, en daar heb ik niet echt trek in. Ik heb nu de volgende pijp op het oog:oldskool schreef:kijk eens by de megane club meeting ofzo dan kan je meteen ook het geluid erby horen is wel zo makkelijk dan zomaar iets te bestellen en niet weten of tie mooi klinkt.
[img]http://www.remus.nl/remus2/uitlaat/remu ... 200570.jpg[/img]
Artikel: ACHTERDEMPER
ArtikelNR: 734596 0570
Info: 1 X 102MM ROND
Iemand ervaring met deze pijp?
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Maat van me heeft precies zo één maar dan van Sebring, volgens mij doet dat elkaar weinig...
Maar niet echt super sportief geluidje, heel zachtjes (ben zelf Devil gewend, en daar komt geen kabaal uit vind ik) en ik vind m persoonlijk meer voor de sier, en duur ook nog...
Edit, daar zit wel de middendemper nog onder...
Misschien heb je hier wat aan, http://nl.youtube.com/watch?v=4QM8iRVdWfA
Of als je zoekt naar megane exhaust op youtube.....
Maar niet echt super sportief geluidje, heel zachtjes (ben zelf Devil gewend, en daar komt geen kabaal uit vind ik) en ik vind m persoonlijk meer voor de sier, en duur ook nog...

Edit, daar zit wel de middendemper nog onder...
Misschien heb je hier wat aan, http://nl.youtube.com/watch?v=4QM8iRVdWfA
Of als je zoekt naar megane exhaust op youtube.....
oh, gaaf, bedankt. Als hij een beetje zoals op dat filmpje klint is vind ik het wel een vet geluid. Hij hoeft niet zo te schreeuwen. Maar, middendemper? Het enige wat er tussen mijn motor en de uitlaat zit is een katalysator. Heb ik dan geen middendemper ergens?
hey wat een gelijkenis !!Slurpgeit schreef:Nouja, dat is het probleem, hij moet er over 2 weken al onder hangen, anders moet de auto weer opnieuw gekeurd worden, en daar heb ik niet echt trek in. Ik heb nu de volgende pijp op het oog:oldskool schreef:kijk eens by de megane club meeting ofzo dan kan je meteen ook het geluid erby horen is wel zo makkelijk dan zomaar iets te bestellen en niet weten of tie mooi klinkt.
[img]http://www.remus.nl/remus2/uitlaat/remu ... 200570.jpg[/img]
Artikel: ACHTERDEMPER
ArtikelNR: 734596 0570
Info: 1 X 102MM ROND
Iemand ervaring met deze pijp?
zal vanavnd effe een foto bijplaatsen , photobucket zit in onderhoud momenteel.
Laser Jama heeft voor de nederlandse clio cup (RS) een bijna identieke compleet rvs demper geproduceerd. Simpelweg om het feit dat ze daar maar 80dB mogen hebben ipv 90
fantastisch spul in combinatie met orbisoud.
Laser Jama heeft voor de nederlandse clio cup (RS) een bijna identieke compleet rvs demper geproduceerd. Simpelweg om het feit dat ze daar maar 80dB mogen hebben ipv 90
fantastisch spul in combinatie met orbisoud.

-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Denk 't nie dan, ik heb er ook geen...Slurpgeit schreef:oh, gaaf, bedankt. Als hij een beetje zoals op dat filmpje klint is vind ik het wel een vet geluid. Hij hoeft niet zo te schreeuwen. Maar, middendemper? Het enige wat er tussen mijn motor en de uitlaat zit is een katalysator. Heb ik dan geen middendemper ergens?

Dit vond ik via Google, Nu had ik onder mijn megane coupe een sebring, waar ik van vond dat hij erg weinig sport geluid maakte
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Sowiezo heel anders dan je devil, maar je kunt idd een universele kopen...
moet je wel gaan lassen jah, is wel te doen hoor...
http://www.devil.fr/gb/autos/index.cfm....
Weet alleen niet waar je ze kan halen in NL
moet je wel gaan lassen jah, is wel te doen hoor...
http://www.devil.fr/gb/autos/index.cfm....
Weet alleen niet waar je ze kan halen in NL
Laatst gewijzigd door Jeroen Wigger op ma 20 aug 2007 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
weet je zeker dat het alleen de einddemper is en niet de middenpijp of zoiets dergelijks?
Ja, dat zei de man van de APK ook, hij zal het wel weten hoop ik 
/edit: Ik denk dat ik voor deze ga:
[img]http://members.chello.nl/jmaasland2/remus.jpg[/img]
Daar zal toch wel een sportief geluidje uit komen?

/edit: Ik denk dat ik voor deze ga:
[img]http://members.chello.nl/jmaasland2/remus.jpg[/img]
Daar zal toch wel een sportief geluidje uit komen?
Iedereen bedankt voor de reacties, de nieuwe pijp zit eronder. Ziet er wel heel anders uit dan het plaatje van de remus website, maargoed, hopen dat hij nu door de keuring komt.
Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=o7DaPfbEhoI
Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=o7DaPfbEhoI
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Niet verkeerd hoor! 

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Ik heb een Bosal middendemper onder mijn Clio gehangen. De oude demper had een haak met rubber waarmee de demper aan het chassis werd gehangen. Die Bosal die ik nu heb heeft deze haak niet en hangt als het ware tussen de katalysator en de bocht naar de einddemper in. Is dit de bedoeling?
Daarnaast rammelt de middendemper nu tegen de haak aan het chassis aan waar het rubber van de oude demper omheen viel
Daarnaast rammelt de middendemper nu tegen de haak aan het chassis aan waar het rubber van de oude demper omheen viel
