Renault clio 1.4 RT Stuur Trilt??? 31-5
-
- Contacteer:
draai mechanisme is nou net wat er niet tegen zoŽn stang kan, heb je meer kracht enzo 
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
hehe, dat was ook net de bedoeling, met alleen de sleutel kreeg ik em niet los, als tip had ik gekregen bij de renault dealer, een stang pakken zodat je meer kracht kon zetten.
Zo gezegd, zo gedaan...
Dan volgende week of zo, maar ff electrische tol huren bij de boels, kost maar 14 euro dus dat is nog te doen.
Zo gezegd, zo gedaan...
Dan volgende week of zo, maar ff electrische tol huren bij de boels, kost maar 14 euro dus dat is nog te doen.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
die centrale moer moet je met 2 personen doen!
een in de auto met voet op de rempedaal de andere draait buiten aan de asmoer. zorg dat je een zwaar stuk gereedschap hebt bv. een wringas+dop wringas is een stang waar zo'n stukijzer aan zit die je kunt verschuiven waar de dop op moet. die draai je niet snel stuk.
zorg dat je je fusee goed heb ondersteund met een paar tegels ofzo zo dat de boel niet beweegd als je kracht gaat zetten
een in de auto met voet op de rempedaal de andere draait buiten aan de asmoer. zorg dat je een zwaar stuk gereedschap hebt bv. een wringas+dop wringas is een stang waar zo'n stukijzer aan zit die je kunt verschuiven waar de dop op moet. die draai je niet snel stuk.
zorg dat je je fusee goed heb ondersteund met een paar tegels ofzo zo dat de boel niet beweegd als je kracht gaat zetten
-
we waren ook met 2 personen uiteraard, en alles was goed ondersteund, maar hij wou echt neit mee geven...
ik had nou een zwaar kaliber ratelsleutel en inderdaad ook een wringas, als je dat zo noemt gebruikt, maar das niet genoeg.
Dat vierkantje waar die dop op moet draaide ik er zo af. Daarna nog even met een andere wringas van het werk geprobeerd, maar nee, hij blijft...
Dan vrijdag gewoon ff de luchthamer die op 'stroom' loopt..., die ga ik ff huren bij de boels.
ik had nou een zwaar kaliber ratelsleutel en inderdaad ook een wringas, als je dat zo noemt gebruikt, maar das niet genoeg.
Dat vierkantje waar die dop op moet draaide ik er zo af. Daarna nog even met een andere wringas van het werk geprobeerd, maar nee, hij blijft...
Dan vrijdag gewoon ff de luchthamer die op 'stroom' loopt..., die ga ik ff huren bij de boels.
-
Nog even een vraagje, WIE heeft er ooit zelf zijn ashoes aan de wielzijde zelf vervangen???????
Kan deze persoon even zeggen wat het verstandigste is, of de hele aandrijfas er af halen of alleen de buitenkant los maken.
Ook hoor ik graag hoe deze persoon de aandrijfas uit de remschijf enz enz heeft gehaald?
Kan deze persoon even zeggen wat het verstandigste is, of de hele aandrijfas er af halen of alleen de buitenkant los maken.
Ook hoor ik graag hoe deze persoon de aandrijfas uit de remschijf enz enz heeft gehaald?
as gewoon laten zitten aan de versnellingsbak.2 bouten schokdemper los stuurkogel los eventueel remklauw los centale moer 30 los en dan de as eruit schuiven ,pas op met slaan op de as dat je niet de schroefdraad beschadigt.
-
Ervaring ermee zo te lezen.
Is het niet zo dat als je die 2 bouten van de vering los maakt dat je het hele ding dan echt gewoon los in je handen hebt, of zit ie nog ergens vast.
Waarom zou ik moeten slaan op de as?? Als de moer er af is zou hij toch zo eraf moeten schuiven of vergis ik mij?
Stuurkogel kan je los maken daar subtiel met een (rubberen???) hamer op de stang te slaan toch? Na het losmaken van de moer uiteraard!
Is het niet zo dat als je die 2 bouten van de vering los maakt dat je het hele ding dan echt gewoon los in je handen hebt, of zit ie nog ergens vast.
Waarom zou ik moeten slaan op de as?? Als de moer er af is zou hij toch zo eraf moeten schuiven of vergis ik mij?
Stuurkogel kan je los maken daar subtiel met een (rubberen???) hamer op de stang te slaan toch? Na het losmaken van de moer uiteraard!
-
niemand bevestiging?
Die stuurkogel hoeft niet los, kan je gewoon laten zitten. Een stuurkogel maak je ook niet los door subtiel te gaan slaan, en al helemaal niet op je stuurstang! Een rubberen hamer gaat ook niet werken.
Het werkt wel eens om met 2 hamers tegelijk aan weerszijden van de pen van de stuurkogel te rammen als de moer eraf is, dan komt ie wel losser. Je hebt er ook trekkertjes voor en een soort wig die je ertussen kan slaan. werkt ook goed.
Het werkt wel eens om met 2 hamers tegelijk aan weerszijden van de pen van de stuurkogel te rammen als de moer eraf is, dan komt ie wel losser. Je hebt er ook trekkertjes voor en een soort wig die je ertussen kan slaan. werkt ook goed.
-
apart, bij de renault dealer zeiden ze dat ze het altijd met een hamer deden het losmaken????
-
Weet iemand of je die bouten van de remklauw, ophanging mag inspuiten met kruipolie om ze los te maken??
Ook nog tips om te voorkomen dat je schroeven afbreken??
Ook nog tips om te voorkomen dat je schroeven afbreken??
kruipolie is geen probleem, net een uitkijken dat je niet op de schijf of remblokken spuit. de schroeven gaan vaak eenvoudiger los wanneer je er eerst eens op slaat met een hamer om em even te laten schrikken 

-
kan ik ook gewoon ongezien naar em toe kruipen en dan BOE zeggen???paz-maniac schreef:kruipolie is geen probleem, net een uitkijken dat je niet op de schijf of remblokken spuit. de schroeven gaan vaak eenvoudiger los wanneer je er eerst eens op slaat met een hamer om em even te laten schrikken

-
Nou, ik ben al een heel eind, dankzij een luchtsleutel heb ik alle schroeven kunnen los maken en heb ik de aandrijfas al uit het remschijf geval gehaald.
Aangezien het zo donker werd moest ik het opgeven, maar ik ga morgen met verse moed weer verder.
Ik heb alles uiteraard nu goed gesteund nu ik zo ga pitten.
Ik heb alleen nog geen clipje zien zitten dat je moest inknijpen om het gewricht los te maken, maar dat zie ik morgen wel, als de smeer er af is.
Aangezien het zo donker werd moest ik het opgeven, maar ik ga morgen met verse moed weer verder.
Ik heb alles uiteraard nu goed gesteund nu ik zo ga pitten.
Ik heb alleen nog geen clipje zien zitten dat je moest inknijpen om het gewricht los te maken, maar dat zie ik morgen wel, als de smeer er af is.
-
Nou, aandrijfashoes is gerapareerd. De hele aandrijfas heb ik er moeten uithalen en daarna naar de renault dealer moeten brengen omdat ik zelf die kop niet los kreeg, daar hebben ze dat ff snel gedaan en meteen nieuwe ashoes er op gezet. Daarna maar meteen weer er ingezet en ff stukje rijden.
Hij kan er weer even tegen dus.
Weet iemand hoe je het beste die torx schroeven van de remschijven kan losmaken. Ik krijg em er zelf niet gemakkelijk af, kheb al geprobeerd em te laten schrikken, maar deed niets.
Hij kan er weer even tegen dus.
Weet iemand hoe je het beste die torx schroeven van de remschijven kan losmaken. Ik krijg em er zelf niet gemakkelijk af, kheb al geprobeerd em te laten schrikken, maar deed niets.
Met een flinke hamer een paar keer hard op rossen, dan komt hij meestal wel los. Optie twee: met een slagschroevendraaien en GOED PASSENDE torxbit het boeltje losdraaien. Optie drie: Met een beiteltje een aantal malen op de rand van het schroefje slaan, dan komtie wel los.Son Boelie schreef:Weet iemand hoe je het beste die torx schroeven van de remschijven kan losmaken. Ik krijg em er zelf niet gemakkelijk af, kheb al geprobeerd em te laten schrikken, maar deed niets.
Wees slim en haal een paar nieuwe boutjes bij de brezan met een kruiskop, dat krijg je makkelijker los voor de volgende keer. Moet je wel ff het boutje een mm of 4 afzagen/sluipen anders is t boutje te lang...
-
HAHA, nee, niet vergeten.Riël schreef:Vergeet je de bakolie niet of heb je die zijde niet losgehad?
Ik ben zelfs nog 1 litertje bij wezen halen om zeker te weten dat ie vol zit.
En ja, ik heb em er helemaal uit gehaald. Viel nog best mee moet ik zeggen.
-
Verniel je de schroefdraad dan niet??~Haas~ schreef: Wees slim en haal een paar nieuwe boutjes bij de brezan met een kruiskop, dat krijg je makkelijker los voor de volgende keer. Moet je wel ff het boutje een mm of 4 afzagen/sluipen anders is t boutje te lang...
En ik hoop dat er geen volgende keer komt. Ik verwacht dat ik deze auto helemaal oprijd en dat de remschijven dus nog wel tot die tijd meegaan.
-
Mijn achterklep heeft kuren, de cv werkt er niet meer mee. Ik heb al een ander motertje er op getest maar die werkte ook niet. Oftewel, het ligt of aan de bekabeling of aan het verzenden van het signaal?????
Iemand enig idee hoe ik dit kan testen, en hoe de kabels liggen?
die boutjes moeten ook los als je je wiellager wil vervangenSon Boelie schreef:Verniel je de schroefdraad dan niet??~Haas~ schreef: Wees slim en haal een paar nieuwe boutjes bij de brezan met een kruiskop, dat krijg je makkelijker los voor de volgende keer. Moet je wel ff het boutje een mm of 4 afzagen/sluipen anders is t boutje te lang...
En ik hoop dat er geen volgende keer komt. Ik verwacht dat ik deze auto helemaal oprijd en dat de remschijven dus nog wel tot die tijd meegaan.

Of mochten je een keer een paaltje pakken met een krom fusee als resultaat. Altijd handig als t er nog af kan, he

En schroefdraard vern**ken??? Als je een normaal M6 boutje pakt met fijn draad niet hoor, das echt t probleem niet. Let alleen ff op de lengte, de meesten met kruiskop zijn net wat te lang, dan moet je m ff wat afvijlen.
als de deuren te wel doen, is t de bekabeling .. Die ligt volgens mij van je zekeringenkast via je Astijl RV naar de achterklep toe. Pak gewoon de draadjes en meet de weerstand. Easy as thatSon Boelie schreef:Mijn achterklep heeft kuren, de cv werkt er niet meer mee. Ik heb al een ander motertje er op getest maar die werkte ook niet. Oftewel, het ligt of aan de bekabeling of aan het verzenden van het signaal?????

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
sluit eerst eens een led spanningszoeker erop, kun je direct zien of ie een puls krijgt.........
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ook niet verkeerd, maar als de andere deuren t wel doen, zal t niet in de regeling zitten, toch?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als de deuren het wel doen, kan de aansturing van de klep kapot zijn, draadbreuk of iets dergelijks.
De manier van jou kan ook, alleen dit is ff iets sneller en duidelijker, plus je kan het zo in de bedrading pluggen, zonder iets los te halen
De manier van jou kan ook, alleen dit is ff iets sneller en duidelijker, plus je kan het zo in de bedrading pluggen, zonder iets los te halen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
We schijnen ergens een multimeter te hebben liggen, maar die weet niemand te vinden.Erik Olijnsma schreef:sluit eerst eens een led spanningszoeker erop, kun je direct zien of ie een puls krijgt.........
en dat aansluiten, moet dat gebeuren met het stekkertje wat in het motortje zit of aan ieder uiteinde van de draad.
Ik heb dit zelf nog nooit eerder gedaan, dus kweet niet echt wat ik moet doen.
die meters zijn uiteraard vrij prijzig, das best balen...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Goed in de gaten houden bij de Aldi b.v. ik heb er een tijdje terug een voor iets van max 10 euro gekocht.Son Boelie schreef:[die meters zijn uiteraard vrij prijzig, das best balen...
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
das idd niet veel nee, ik zal het eens doen. Bedankt voor de tip.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je moet ook geen multi-meter gebruiken.........
zoals ik zei een led-spanningszoeker
-
Ow, zo'n schroevendraaiertje met ledje er in, nu volgt ik em.
En die dan gewoon in het stekkertje duwen en als het gaat branden doet ie t?????
Je hebt ze ook in schroevendraaier vorm.
Deze multitester iets?
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... tselector=
En die dan gewoon in het stekkertje duwen en als het gaat branden doet ie t?????
Je hebt ze ook in schroevendraaier vorm.
Deze multitester iets?
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... tselector=
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee, bedoel ook geen schroevendraaier
[img]http://shop.harrys-biker-store.de/cosmo ... /81084.jpg[/img]

[img]http://shop.harrys-biker-store.de/cosmo ... /81084.jpg[/img]
-
Zoek maar eens op spanningszoeker op http://www.conrad.nl dan zie je ook zon schroevendraaier.
Maar dit is ook een duidelijk plaatje. Die pennetjes moet je die dan aan ieder uiteinde van de draad houden of in beide polen van het stekkertje?
Die multitester die ik paar posten geleden aanwees, is dat ook een goede voor zoiets?
Maar dit is ook een duidelijk plaatje. Die pennetjes moet je die dan aan ieder uiteinde van de draad houden of in beide polen van het stekkertje?
Die multitester die ik paar posten geleden aanwees, is dat ook een goede voor zoiets?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Erik Olijnsma schreef:je moet ook geen multi-meter gebruiken.........