ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Steven
Car: M536

Gezellig, de harde kern van de Noord-Holland Posse komt ook rond het kanaal vandaan hehe

Er is alleen nog een soort Noord-posse en Zuid-posse met het kanaal als scheiding >-)
Bram

Ik ga er zeker maandag heen. M'n vader had er vandaag al wat schroefjes voor m'n achterramen afgehaald en die doppen. En er zaten ook 16v embleempjes naast de knippelichten. Die missen nog op de mijne. Ik ga er zoveel mogelijk afhalen maandag :D
Sanderrr

Hmmz, hoelaat ga jij er ongeveer heen? Dan zorg ik dat ik er eerder ben :p
Jammer dat het interieur eruit is... Dat kan ik nog wel gebruiken :(
Williams blauw past bij jou
Bram

Wat heb je nodig, hoorde net dat alleen het dashboard eruit was... Zitten niet van die geel/blauw motief stoelen enzo in maar die groenige////
Sanderrr

Ik zoek nog een goeie bestuurdersstoel met geel/blauw motief en nette deurpanelen voor. En als er nog een strakke voorbumper (kleurcode 449) op zit ben ik van de week ook van de partij :wink:
-Ray-
Contacteer:

Bram schreef:Ik ga er zeker maandag heen. M'n vader had er vandaag al wat schroefjes voor m'n achterramen afgehaald en die doppen. En er zaten ook 16v embleempjes naast de knippelichten. Die missen nog op de mijne. Ik ga er zoveel mogelijk afhalen maandag :D
dab heb ik je vader gezien :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Bram

Dan zal ie jou ook wel hebben gezien denk :lol: Zal het es aan hem vragen
-Ray-
Contacteer:

whehe ik stond bij een R5 een kachelmotor eruit te slopen (die achteraf helemaal niet kapot bleek te zijn :~ )

en idd die 16V heeft niet dat geel/blauwe interieur.
Immer wieder die verdammte Holländer
Bram

Ik wilde er vanochtend heen gaan. Sprak patrick ( Basic) op msn en die wilde ook wel mee. Dus ik was al ff wezen kijken voordat patrick naar de total kwam. Kom ik onderweg Sanderrr tegen.
ff wezen kijken daar. Zat niet echt geweldig veel leuks in en het interieur stonk naar pis :lol:. Sanderrr heeft een voorbumper, ruitenwissen en antenne meegenomen, ik heb 16v embleempjes voor bij het knipperlicht en een nieuw renault logo en patrick heeft wat nieuwe foto's :p.
De motorkap was er ook nog. wel wat deukjes en krassen, maar is voor de handige doe het zelver nog wel op te lossen.
Sanderrr

Zow, er blijft steeds minder over van de clio. Het interieur zag er best goed uit, maar was alleen al smerig geworden en stonk naar pis :( (voor de liefhebber die wil weten hoe het ruikt, ruik maar aan de hand van Basic :p )
Maar kheb wel de voorbumpert meegenomen, die zag er beter uit dan de mijne op dit moment :)
Frits Clio 16v

Die stoelen kun je volgens mij bij de meeste poetsbedrijven wel diep laten reinigen.
Als het goed is zijn ze dan weer mooi schoon en stinken ze ook niet meer.

Gr, Frits.
PatrickG

Sanderrr schreef:Het interieur zag er best goed uit, maar was alleen al smerig geworden en stonk naar pis :( (voor de liefhebber die wil weten hoe het ruikt, ruik maar aan de hand van Basic :p )
awww dat was vies man. Ik denk ff kijken over het niet erg doorgezakt was..... bahhhhhh

Maar goed, het was wel leuk :)
Frits Clio 16v

Even een vraagje:
Hoe krijg je die knipperlichten in het zijscherm los?

Gr, Frits.
Tom
Moderator
Car: MB

schroevendraaiertje erachter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Frits Clio 16v

Ja dat dacht ik ook al, maar wilde het niet slopen :)

Maar dan ga ik nog een keer kijken (Y)

Gr, Frits.
Calle

Bij mijn cliko gaan de ruitenwissers niet terug naar de rustpositie, maar blijven ze staan op het punt waar ze uitzet, weet iemand waar ik het moet zoeken?

Mijn clio 16V is zo kaal wat betreft uitrusting dat er niet eens een interval stand zit op stengel van de ruitenwissers, of zit er misschien de verkeerde stengel op?
Laatst gewijzigd door Calle op wo 10 nov 2004 9:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij hebben ze allen een interval. Is die stand van de schakelaar misschien gaar?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Calle

Tom schreef:volgens mij hebben ze allen een interval. Is die stand van de schakelaar misschien gaar?
De mijne is een import, geen interval (lijkt het), handmatig bediende ramen en spiegels, geen CV, geen stuurbekrachtiging (kan het ook allemaal niet kapot) en ook geen milieuclassificering op het kenteken >-).

De schakelaar heeft een uit stand, je kunt een duwtje naar beneden doen voor een keer wissen (mocht hij terugkeren). Verder doorduwen kun je hem vastzetten in standaard snelheid, nog een verder klikken is snel. Naar je toe halen is wis-was voor, van je af is achter aan (klikt vast) en verder doorduwen naar achter wis-was.

Dus alles doet het verder goed, achter keert hij wel netjes terug, maar voor niet en volgens mij heeft hij ook geen interval.
Bram

Heb je misschien een cupclio???
Calle

Bram schreef:Heb je misschien een cupclio???
Dat had ik ook al aan gedacht, zou wel mooi zijn :) . Hij doet het in ieder geval wel lekker :D . Zijn er nog onderscheidende dingen aan die een cup clio anders maken dan een "standaard"?
Marcel B.

Calle schreef:Bij mijn cliko gaan de ruitenwissers niet terug naar de rustpositie, maar blijven ze staan op het punt waar ze uitzet, weet iemand waar ik het moet zoeken?

Mijn clio 16V is zo kaal wat betreft uitrusting dat er niet eens een interval stand zit op stengel van de ruitenwissers, of zit er misschien de verkeerde stengel op?
Dan is je interval zekering kapot, even in boekje kijken welke dat is, en deze dan even vervangen
Don't walk the grass... smoke it
Frits Clio 16v

Calle schreef:Zijn er nog onderscheidende dingen aan die een cup clio anders maken dan een "standaard"?
Calle: Klik

Gr, Frits.
Calle

Marcel B. schreef:
Calle schreef:Bij mijn cliko gaan de ruitenwissers niet terug naar de rustpositie, maar blijven ze staan op het punt waar ze uitzet, weet iemand waar ik het moet zoeken?

Dan is je interval zekering kapot, even in boekje kijken welke dat is, en deze dan even vervangen
Als ik nou een boekje erbij had...

Ik zal alle zekeringen nog eens nalopen (heb ik al gedaan). Er zitten zekeringen onder het dashboard kastje en in het linker vakje van de paravan, nog iets vergeten? Ik heb van de sloop een stapel relais meegenomen, kan het daar nog ergens in zitten?
Calle

Clio Baccara 16v schreef:
Calle schreef:Zijn er nog onderscheidende dingen aan die een cup clio anders maken dan een "standaard"?
Calle: Klik

Gr, Frits.
Thank you, ik zal eens kijken naar die platen voor de leidingen en de kitnaden, maar er was mij nog niets opgevallen. Als ik een paar dingetjes gefixt heb en een camera geleend maak ik wel een topicje over mijn aanwinst. :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gaat ie zondag echt niet naar De Meern dan?? :S
Calle

Merijn schreef:Gaat ie zondag echt niet naar De Meern dan?? :S
Waarschijnlijk niet, maar misschien dat ik zaterdag nog wat kan doen en dat hij wel mee kan. Ik wil ook wel meerijden met het zilverkleurige gebakje van Matijs, GTT he...
Riël
Über-Spammer

Normaal is dit idd een kapotte zekering. Misschien is er eens een andere stengel in gekomen van een gewone clio? Geen interval op een 16v lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het motortje moet nl ook voor interval geschikt zijn, dan zou je ook een ander ruitewissermotortje moeten hebben met maar 4 ipv 5 kabels eraan (als ik me niet vergis).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Frits Clio 16v

Zekeringen in het zekeringenkastje onder het dashbordkastje (volgens het boekje):
- Nr. 8 Ruitenwisser voor (15A)
- Nr. 14 Intervalrelais ruitenwiser voor (10A)

Gr, Frits.
Calle

Clio Baccara 16v schreef:Zekeringen in het zekeringenkastje onder het dashbordkastje (volgens het boekje):

Gr, Frits.
Dank u allen, ga ik vanavond even naar proberen te kijken, ik laat wel weten of ik er uitgekomen ben. (F)
Sanderrr

Toch maar goed dat ik maandag die voorbumper van de sloop heb meegenomen. Heb mijn oude vanochtend in vier stukken gereden tegen de vangrail.
Morgenochtend maar meteen naar de sloop om te kijken of het linkervoorscherm er nog is (heeft alleen iemand 16v logo's vanaf lopen trekken :@ ) en een linkerkoplamp, want die zijn ook gesneuveld.
Voor de bekenden van Velserbroek en omgeving: niet te hard door de bocht rechts naar beneden vanaf de flyover over de A208 vanaf IJmuiden richting Velserbroek als het regent :wink:
Oja, Bram ik zag je nog rijden in Velserbroek, alleen ik reed undercover mee in een Ford Galaxy...
RoyW

Sanderrr schreef:Toch maar goed dat ik maandag die voorbumper van de sloop heb meegenomen. Heb mijn oude vanochtend in vier stukken gereden tegen de vangrail.
Morgenochtend maar meteen naar de sloop om te kijken of het linkervoorscherm er nog is (heeft alleen iemand 16v logo's vanaf lopen trekken :@ ) en een linkerkoplamp, want die zijn ook gesneuveld.
Voor de bekenden van Velserbroek en omgeving: niet te hard door de bocht rechts naar beneden vanaf de flyover over de A208 vanaf IJmuiden richting Velserbroek als het regent :wink:
Oja, Bram ik zag je nog rijden in Velserbroek, alleen ik reed undercover mee in een Ford Galaxy...
das inderdaad een vervelend bochtje, ben daar met me clio 16v ook een keer driftend door heen gegaan. en laatst bijna met me bmw. maar klote voor je man!! hoop dat je nog een mooi voorschermpie vindt
car: '93 bmw 325 i cabrio
KennyGTT

Weet er iemand toevallig een clio 16v te koop staan in de buurt van Belgie?
PatrickG

Ik weet niet hoeveel je moet betalen met het invoeren. Maar er staat ook een williams te koop in belgie.. ik denk dat je ongeveer op hetzelfde uitkomt?

Nederland:
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2785

Belgie:
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2177
Calle

Calle schreef:
Clio Baccara 16v schreef:Zekeringen in het zekeringenkastje onder het dashbordkastje (volgens het boekje):

Gr, Frits.
Dank u allen, ga ik vanavond even naar proberen te kijken, ik laat wel weten of ik er uitgekomen ben. (F)
De zekeringen waren het in ieder geval niet, ik zoek verder als ik het weer eens in het daglicht kan doen...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Calle schreef:De zekeringen waren het in ieder geval niet, ik zoek verder als ik het weer eens in het daglicht kan doen...
Ik wil wel ff voor je zoeken naar een andere motor, en bediening. kan het evt. mee nemen zondag. laat maar wat horen.

gr.Frits
Gesloten