Hoe ken ik een omgebouwde cupclio onderscheiden van een gewone straat clio 16v?
Hebben alle straat clio's standaard een zonne dak? Of zijn deze er ook zonder. Of is er een zonder zonnedak een cupclio geweest??
-
Ik heb ook een Clio16V gehad, en deze was wel raar. Er zat een nieuw frame nr in de kofferbak, en er zat een aantekening in de kenteken papieren dat er achterin geen gordel hoefden te zitten. Hij kwam uit 09-'92.
Er zat ook een nieuwer kenteken op TV-LS-78(kan het er wel bij zette is niet meer van mij
Er zat ook een nieuwer kenteken op TV-LS-78(kan het er wel bij zette is niet meer van mij
-
Zeeuw kan je er alles over vertellen, vraag het hem.
Ik denk dat er aan de opbouw van de auto wat dingen veranderd zijn. Een AT heeft bijv geventileerde schijven voor enz. Neem aan dat dat de verschillen zijn, het heet niet voor niets "CUP Versie" en in een Cup heb je geen opendakkie nodig 

Allerbelangrijkste is dat ie geen kitnaden heeft en normaal gezien niet getectyleert is. Geen stuurbekrachtiging, geen ABS. Als je geluk hebt zitten er nog cupdempers onder waarvan de camber negatief gesteld kan worden. Uiteraard geen open dakkie. Meestal geen achterruitenwisser. Stugge motorsteunen. Op je kenteken staat Clio 16V Coupe U9. Er zijn er af fabriek in nl een 45-tal op kenteken geleverd. Deze zijn in een serie (geloof ik) geleverd, kenteken zg-..-hv. Aandrijfassen en draagarmen van de williams. Draagrmen komen oorspronkelijk van een 19 16V. Meestal kun je aan de onderkant speciale remleiding en benzineleiding platen zien zitten. Belangrijkste kenmerk, denk ik waaraan je een omgebouwde kunt herkennen zijn de kitnaden. Af fabriek zijn de carr. niet afgekit. Met name bij de achterplaat kun je dat goed zien. Tevens zul je eens een blik op het chassisnummer moeten werpen. Als ie af fabriek met kenteken geleverd is heeftie ook een chassisnummer meegekregen, is ie niet af fabriek geleverd istie in pricipe omgekat, want naar mijn weten zijn die dus ZONDER nummer geleverd. Weet het niet 100% zeker. Weet wel dat als je een nieuwe carr koopt er geen nummer zit (coupe carr).
Zonnedakkie heb ik persoonlijk niet zo vaak gezien. Vaak wordt zoiets achteraf erin gezet. Ruk dus. Als er geen inzit heb je zeker niet per definitie een cup. Heb er zelf 2 zonder gehad dus.....Tis wel een optie geweest maar volgens mij alleen electrisch schuif-kanteldak.
-
Zeeuw heb je mijn berichtje nog ontvangen voor een zondag.
de mijne heeft geen abs,geen stuurbekrachtiging,op het papiertje staat clio16v coupe u9, hij komt uit duitsland, wel een open dakkie.. achter een ruitenwisser, de rest ga ik uitzoeken zodra hij weer terug is uit de garage, ben nu wel erg benieuwd, toen ik die wagen kocht was topsnelheid rond de 220 met normale uitlaat en dergelijke.. ik heb wel boekies erbij maar ook niet echt op gelet..On 2002-02-15 17:54, Zeeuw
wrote:
Allerbelangrijkste is dat ie geen kitnaden heeft en normaal gezien niet getectyleert is. Geen stuurbekrachtiging, geen ABS. Als je geluk hebt zitten er nog cupdempers onder waarvan de camber negatief gesteld kan worden. Uiteraard geen open dakkie. Meestal geen achterruitenwisser. Stugge motorsteunen. Op je kenteken staat Clio 16V Coupe U9. Er zijn er af fabriek in nl een 45-tal op kenteken geleverd. Deze zijn in een serie (geloof ik) geleverd, kenteken zg-..-hv. Aandrijfassen en draagarmen van de williams. Draagrmen komen oorspronkelijk van een 19 16V. Meestal kun je aan de onderkant speciale remleiding en benzineleiding platen zien zitten. Belangrijkste kenmerk, denk ik waaraan je een omgebouwde kunt herkennen zijn de kitnaden. Af fabriek zijn de carr. niet afgekit. Met name bij de achterplaat kun je dat goed zien. Tevens zul je eens een blik op het chassisnummer moeten werpen. Als ie af fabriek met kenteken geleverd is heeftie ook een chassisnummer meegekregen, is ie niet af fabriek geleverd istie in pricipe omgekat, want naar mijn weten zijn die dus ZONDER nummer geleverd. Weet het niet 100% zeker. Weet wel dat als je een nieuwe carr koopt er geen nummer zit (coupe carr).
Je weet nooit wat er met zo'n auto gebeurd is. Das het probleem. Kijk makkelijkste is de kitnaad. Je gaat niet ff je hele auto opnieuw dichtkitten toch? Motortje overtyassen is zo gedaan, shocks wisselen ook maar kit dat wordt lasitg, lijkt me. ER is vreselijk veel mee gesjoemeld, met ex cup auto;s omdat ze geen chassisnummer hadden. Alles is overgebouwd enz enz. En zoal sik al zei een dakraampie erin is zo gedaan dus dat zegt ook weer niet echt veel....
dakraampie erin lijkt mij ook niet moeilijk nee, ben nu best wel benieuwd eigenlijk, ik heb een foto maar weet niet hoe ik hem hier moet krijgenOn 2002-02-15 18:37, Zeeuw
wrote:
Je weet nooit wat er met zo'n auto gebeurd is. Das het probleem. Kijk makkelijkste is de kitnaad. Je gaat niet ff je hele auto opnieuw dichtkitten toch? Motortje overtyassen is zo gedaan, shocks wisselen ook maar kit dat wordt lasitg, lijkt me. ER is vreselijk veel mee gesjoemeld, met ex cup auto;s omdat ze geen chassisnummer hadden. Alles is overgebouwd enz enz. En zoal sik al zei een dakraampie erin is zo gedaan dus dat zegt ook weer niet echt veel....

is het nou eigenlijk postief als een clio een cupclio is??? want ik weet nog een auto te koop die aan al de genoemde eisen voldoet ( kenteken,clio coupe u9 enz. ) waar moet er bij deze auto's op gelet worden bij aankoop???
Tja positief...kan, hoeft niet. Auto heeft hoogstwaarschijnlijk een race verleden. Grote kans dat ie heftige schade gehad heeft. Kan, hoeft dus niet. Er kunnen nog leuke dingen op zitten, denk aan williams voortrein maar alles kan ook zo gaar asl wat zijn dus goed kijken naar plaatwerk rondom, onderkant, balken, dak. Een tikkie heeft ie heus gehad maar let goed op serieuze schade.
we hebben de auto al gezien, hij had vaak problemen met de motorsteunen ( zouden te zwak zijn ) de auto heeft wel maar 111 000 gelopen op zich best weinig. maar nu ik dit zo allemaal hoor begin ik toch wel te twijfelen. we hebben wel goed alles nagekeken alleen weet je natuurlijk niet wat er motorisch allemaal mee gebeurd is.
Tja cupsteunen zijn zeer stug maar ook errug duur. Tja tis en blijft een gok, zeker een coupe.
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
er zitten wel speedline velgen onder en hij is verlaagd. De kitnaden moet ik nog even kijken. ik heb ook geen open dakkie
mijn kenteken is ******
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-02-26 19:16 ]
mijn kenteken is ******
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-02-26 19:16 ]
Laatst gewijzigd door Johan op do 13 jun 2002 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er coupe staat is het een coupe. Staat het er niet dan is het dus geen coupe. Het is dus ff voor de duidelijkheid geen KOEPEE, zoals de megane bv maar KOEP. Franse woord voor Cup. 

kijkt me toch niet echt moeilijk.
als het een cupauto is moet dat tezien zijn.
zal tochwel een rolkooi in hebben gezeten.
de gaten daarvan moeten zichtbaar zijn.
1 onder het dasboard
2 achter de stoelen
3 op de achterste wielkassen.
moeten behoorlijke ganten zitten, of ze zijn dichtgelast, maar ook dan moet je het wel kunnen zien.
en idenrdaad een masieve motorsteun moet ookwel wat zeggen.
als het een cupauto is moet dat tezien zijn.
zal tochwel een rolkooi in hebben gezeten.
de gaten daarvan moeten zichtbaar zijn.
1 onder het dasboard
2 achter de stoelen
3 op de achterste wielkassen.
moeten behoorlijke ganten zitten, of ze zijn dichtgelast, maar ook dan moet je het wel kunnen zien.
en idenrdaad een masieve motorsteun moet ookwel wat zeggen.