(Raamfolie) Aangehouden, Folie moet eraf-> Ja of Nee

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Florus schreef:^O^ :pompom:
pliesieplieiepliesiepliesiehier is er een met getinte ramen
:lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jacco-
Über-Spammer

Jack112 schreef:Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.
FF discussie op gang brengen :p

Leuke zin, maar ik vind dit zo'n ontzettend bullshit... :bonk:
Communiceren met andere bestuurders? Het enige wat er tegenwoordig nog gecommuniceerd wordt is met middelvingers en zwaaiende blaffers (S)

We hebben al die verkeers-en voorrangsregeltjes niet voor niks :bonk:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik heb een toeter en een bullbar om mee te communiceren :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
knarF16V
Contacteer:

op het moment dat je met elkaar moet communiceren doe je dat meestal door door je voorruit te kijken, wanneer je nog moet communiceren door je zijruiten ben je al rijkelijk laat dacht ik zo, of sta je toch al vrijwel stil, kun je prima kijken.

maar ik ben laatst ook 's avonds aangehouden, agent met zaklamp, kijken, zonder te vragen mijn raam omlaag draaien om te kijken of het idd folie was en dan vragen of ik het zelf had gedaan.
Ik: ja zelf gedaan, maar is 70% licht doorlatend en originele ruiten zijn echt niet getint uit '85. Of ik het er dan toch een keer af zou willen halen, geen boete gehad.
Moraal van het verhaal: mag geen verkleuring op je voor- of voorste zijruit, de een interpreteert het als verkleuring van de ruit, de ander zegt dat de ruit geen verkleuring mag veroorzaken van hetgeen buiten de auto gebeurt, is al een heel ander verhaal, maar alles buiten de auto moet dus achter het glas dezelfde kleur hebben. blaat blaat,

trouwesn ik wil niet lullig zijn maar probeer maar eens naar binnen te kijken bij de nieuwere voorruiten met die warmte werende coating(blauwe gloed), vergeet het maar.

verder zo ontzettend vaak aangehouden (weet ook niet waarom, valt op ofzo) maar nooit een haan naar gekraaid. snap er geen reet van.

mijn bakkie dus, de clio moet nog het e.e.a. aan gebeuren voordat ie aan het rijden komt. :D

[img]http://137.224.224.47/clio/ford2.jpg[/img]

[img]http://137.224.224.47/clio/ford3.jpg[/img]

twijfel nog steeds of ik die folie eraf moet halen maar ik zie best veel, en met zon is het een heel stukkie prettiger rijden dan zonder folie. bovendien ziet het er echt niet uit.
CLIO 16V --> 19 16V
DxRsd

gewoon erop laten zitten vriend van me werkt in garage en zei dat de wetgeving net weer verandert is en dat als de politie wilt dat jij het eraf trekt gewoon eraf halen ;)

en dan naar tint bedrijf gaan offerte laten maken en die offerte bij politie bureau inleveren want die mogen niet op oogzicht bepalen of het genoeg is ;)

als je me tenminste nog een beetje begrijpt :lol:
Twingo: Making it 2 the limit....
Ferdy
Über-Spammer

gast die altijd bij mn buurman komt heeft zn folie ook van zn voor-, achter- en achterzijruitjes van z'n Saxo afgehaald...denk dat ze hem ook een keer aangehouden hebben
Plaats reactie