Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

normaal kun je de stekkers niet omdraaien omdat ze een verschillende maat hebben.
een stekker is voor oliedruk, de andere voor het oliedruk waarschuwingslampje.

het olienivo wordt door een andere sensor aan het carter gemeten.

alle stekkers goed droog wrijven en opnieuw aansluiten.

indien nog storing ligt dit aan de meter in het dashboard, gaan bijna allemaal stuk.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

op de bedrading naar de sensoren zaten al geen originele stekkers meer toen ik met de auto begon, dus ik kan ze zo verwisselen.
aan de lengte kon ik echter wel zien naar welke sensor ze moesten, alleen de plus en min zogezegd kan ik dus wel verwisselen.
ik heb net dus de stekkertjes op de oliedruksensor omgedraaid, en nu brandt dat gele balkje op mijn tellerbak niet meer en geeft de drukmeter bij stationair draaien 6 aan?
dus omdraaien maakt wel uit :s ?

ikke niet begrijpe
5GTT & clio II 1.6 16v
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ja, nu is het goed.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

vanaochtend mee naar m'n werk gereden (7 km ofzo)
en alles doet 't gewoon (behalve nog steeds olielampje bij contact aan en de km-teller loopt niet mee, ff andere tellerbak proberen vanmiddag)
hij rijdt echt weer super! (~) :foto:

binnenkort bumpers spuiten, stoel ombouwen, er is nog zat te doen....
5GTT & clio II 1.6 16v
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Goed bezig. (Y)
Denk je dat je hem met de openingsmeeting klaar te hebben? Wel appart zo phase 1 te spuiten zeg maar.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

heb gisteren alle foto's die ik heb van mijn projekkie ingescand, dus ik zal hier het hele verhaal weer laten zien:

begonnen ergens in maart 2003 met de (ietwat overhaaste)aankoop van mijn eerste GTT, een mooie donkergrijze PH1

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto001.jpg[/img]

helaas liet dit prachtexemplaar later merken toch niet echt in goede staat te verkeren.... (U)

ik had al wel langer de kriebels om aan zo'n project te beginnen, dus na overleg met een bevriende spuiter/sleutelaar tot een nieuwe aanschaf overgegaan: 1 GTT compleet in onderdelen, met gereviseerd blok:



[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto002.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto003.jpg[/img]

een bus vol met onderdelen, en een kale carrosserie met vier wielen en een stuur:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto004.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto005.jpg[/img]

glimlach van oor tot oor, kan niet wachten om weer te rijden (maar dat zal dan helaas nog lang uren..)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto006.jpg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto008.jpg[/img]
daar staan ze dan.. de 1 komt en de ander zal, helaas, moeten gaan...


[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto009.jpg[/img]
eerst begonnen met demonteren van de oude

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto010.jpg[/img]
R.E.N.A.U.L.T.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto011.jpg[/img]
roest...

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto012.jpg[/img]
en narigheid.... :p

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto013.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto014.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto015.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto016.jpg[/img]
deze achterklep moet 't weer worden? als jij 't zegt... :s
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto017.jpg[/img]
de scheiding is een feit...

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto018.jpg[/img]
en het wrak mag naar de pletmachien

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto019.jpg[/img]
op een (veel te klein) karretje getrokken :p

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto020.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto021.jpg[/img]
en achter mijn swiffie naar de sloop gereden :biertjuh: ging niet harder dan 65, maar we zijn veilig anngekomen....
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

de oude was weg, dus konden we verder met het klaarmaken van de carrosserie voor de grondlagen.

alles strakgemaakt en geschuurd, en op naar de spuiterij:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto022.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto023.jpg[/img]
ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in, geloof ik...

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto024.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto025.jpg[/img]
maar als de eerste lagen grondverf erop gaan, ziet het er al 'n stuk beter uit :worship:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto027.jpg[/img]
na de grondverf krijgt het motorruim vast een zilveren tussenlaag voor betere dekking van de echte kleur..

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto029.jpg[/img]
en dat is Rouge de Feu, kleurnummer B76 :foto:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto028.jpg[/img]
nu het motorruim in kleur staat, kunnen we beginnen met opbouwen. alle onderdelen worden schoongemaakt,ontroest en weer netjes zwart gespoten indien nodig...
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto030.jpg[/img]
terug in de werkplaats

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto031.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto032.jpg[/img]
die kabelboom moet dus eerst in het dashboard, maar weten wij veel?

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto033.jpg[/img]
hier is tie leeg

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto034.jpg[/img]
daar komt het blok

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto035.jpg[/img]
en rijden maar weer? :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto036.jpg[/img]
er zat nog geen voorruit in.. :foto:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto037.jpg[/img]
nu in moeders garage, mijn tijd in de vorige werkplaats was helaas om :(

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto038.jpg[/img]
vond ergens nog een of andere nummerplaathouder, dus die er ook maar opgezet (Y)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto039.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto040.jpg[/img]
en zo staat ie er nu dus bij (L)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto041.jpg[/img]
zelfgemaakte grill van polyester ( nog op m'n vorige werk in de vrije uurtjes (D)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

kan een van de mods misschien mijn titel ff aanpassen met foto's? (F)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Rob schreef:Goed bezig. (Y)
Denk je dat je hem met de openingsmeeting klaar te hebben? Wel appart zo phase 1 te spuiten zeg maar.
dank.. ik weet niet of ie helemaal klaar is maar als ie blijft rijden, kom ik zekers!
5GTT & clio II 1.6 16v
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

deze auto is nog maar 4 cijfers verwijdert van een rode porsche turbo, :) JL-SL-46
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

das leuk om te weten (Y) maar zal ook wel wat extra cijfertjes in de portemonnaie moeten hebben om die te kunnen rijden? :wink:

zou wel cool zijn om een foto te hebben van die 2 turbo broertjes naast elkaar...
5GTT & clio II 1.6 16v
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Mooi project! :worship:
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Inderdaad errug koel om te zien (Y) (Y)
.:: TurboPowerr ::.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

thanx! :) ik ga proberen om hem voor de meeting klaar te krijgen. moet ie wel goed koelen, want 't is toch een aardig stukkie snelweg wat ik dan moet rijden...
5GTT & clio II 1.6 16v
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Allartino schreef:thanx! :) ik ga proberen om hem voor de meeting klaar te krijgen. moet ie wel goed koelen, want 't is toch een aardig stukkie snelweg wat ik dan moet rijden...
netjes 100-110 rijden is de beste koelings temp voor hem
.:: TurboPowerr ::.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Allartino schreef:'t lijkt wel op jouw kleur? maar dat is moeilijk te zien op je avatar....
het is denk niet mijn kleur want die is van mij nog origineel , kleurnummer 719 ofzo..
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Allartino schreef:kan een van de mods misschien mijn titel ff aanpassen met foto's? (F)
5GTT & clio II 1.6 16v
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik zie alleen kruisjes??
5 GT Turbo '88 GT5
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

mmm :s ik zie toch nog steeds alle foto's?
geen idee...
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

nog in afwachting van de spuiter rij ik nog zonder skirts, met een grijze bumper en een witte grill....

heb in de tussen tijd maar mijn eerder aangeschafte meters ingebouwd op de plek waar eerst de kachelunit zat. helaas nog geen foto's... :~

ik heb daar nu een voltmeter, turbodruk, olietemp en een analoog klokkie, allen VDO (Y) . alles werkt alleen voor de olietemp ben ik de sensor kwijtgeraakt |: :

weet iemand wat ook alweer de maat was van die plug die je in het blok draait onder de waterpomp? ik dacht M14x 1,5....
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik zit al een uur te searchen voor die sensor (ik weet dat 't al meerdere malen voorbij gekomen is) maar ik kan 't echt niet vinden....
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

iemand? (F)
HKM
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 9:16
Locatie: Waarder

kan nou niemand je antwoord geven?
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik ben wel altijd en beetje ongeduldig, ik weet dat er mensen zijn die het antwoord weten, maar ik weet ook dat niet iedreen constant alle berichten leest... (wist u dat? :wink: ) afwachten duszzz....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Boh.
Heb ook geen idee :P
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

er zijn erg veel mensen op vakantie momenteel en veel leden zijn zgn. slapende leden, die zijn ongeveer 1 keer per jaar online.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik heb de temp sensor in meerdere topics voorbij zien komen, maar ben nooit zo handig geweest 't ergens op te schrijven want dat vind je wel weer via de search..... hmm, niet dus
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Die temp sensor zit toch niet onder je waterpomp maar achter de dynamo of zit ik er nu naast?
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ja, ik geloof 't wel, aan de voorkant van 't blok onder de waterpomp en dus achter de dynamo. ik denk dat we hetzelfde bedoelen

correct me if I'm wrong....
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dynamo zit aan de voorkant en daar achter zit een imbusbout die er niet uitsteekt. De waterpomp zit rechts van het blok en daar onder zit een bout die er een stuk uitsteekt. Die bout onder de waterpomp is volgens mij M8 met fijne draad, die achter de dynamo kan best M14 zijn.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

volgens mijbedoel ik die laatste, misschien een beetje krom uitgelegd.
maar ik moet ook de lengte van de sensor weten toch?

thnx
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Denk idd dat je die lengte moet weten. Heb dat hier ook wel eens ergens gelezen. Anders meet je de oliedamp temperatuur en niet de olie zelf. Ik wil daar ook m'n olie temp sensor plaatsen. Meestal weet Steven dat wel :D
Plaats reactie