Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)
normaal kun je de stekkers niet omdraaien omdat ze een verschillende maat hebben.
een stekker is voor oliedruk, de andere voor het oliedruk waarschuwingslampje.
het olienivo wordt door een andere sensor aan het carter gemeten.
alle stekkers goed droog wrijven en opnieuw aansluiten.
indien nog storing ligt dit aan de meter in het dashboard, gaan bijna allemaal stuk.
een stekker is voor oliedruk, de andere voor het oliedruk waarschuwingslampje.
het olienivo wordt door een andere sensor aan het carter gemeten.
alle stekkers goed droog wrijven en opnieuw aansluiten.
indien nog storing ligt dit aan de meter in het dashboard, gaan bijna allemaal stuk.
op de bedrading naar de sensoren zaten al geen originele stekkers meer toen ik met de auto begon, dus ik kan ze zo verwisselen.
aan de lengte kon ik echter wel zien naar welke sensor ze moesten, alleen de plus en min zogezegd kan ik dus wel verwisselen.
ik heb net dus de stekkertjes op de oliedruksensor omgedraaid, en nu brandt dat gele balkje op mijn tellerbak niet meer en geeft de drukmeter bij stationair draaien 6 aan?
dus omdraaien maakt wel uit
?
ikke niet begrijpe
aan de lengte kon ik echter wel zien naar welke sensor ze moesten, alleen de plus en min zogezegd kan ik dus wel verwisselen.
ik heb net dus de stekkertjes op de oliedruksensor omgedraaid, en nu brandt dat gele balkje op mijn tellerbak niet meer en geeft de drukmeter bij stationair draaien 6 aan?
dus omdraaien maakt wel uit

ikke niet begrijpe
5GTT & clio II 1.6 16v
vanaochtend mee naar m'n werk gereden (7 km ofzo)
en alles doet 't gewoon (behalve nog steeds olielampje bij contact aan en de km-teller loopt niet mee, ff andere tellerbak proberen vanmiddag)
hij rijdt echt weer super!
binnenkort bumpers spuiten, stoel ombouwen, er is nog zat te doen....
en alles doet 't gewoon (behalve nog steeds olielampje bij contact aan en de km-teller loopt niet mee, ff andere tellerbak proberen vanmiddag)
hij rijdt echt weer super!


binnenkort bumpers spuiten, stoel ombouwen, er is nog zat te doen....
5GTT & clio II 1.6 16v
heb gisteren alle foto's die ik heb van mijn projekkie ingescand, dus ik zal hier het hele verhaal weer laten zien:
begonnen ergens in maart 2003 met de (ietwat overhaaste)aankoop van mijn eerste GTT, een mooie donkergrijze PH1
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto001.jpg[/img]
helaas liet dit prachtexemplaar later merken toch niet echt in goede staat te verkeren....
ik had al wel langer de kriebels om aan zo'n project te beginnen, dus na overleg met een bevriende spuiter/sleutelaar tot een nieuwe aanschaf overgegaan: 1 GTT compleet in onderdelen, met gereviseerd blok:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto002.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto003.jpg[/img]
een bus vol met onderdelen, en een kale carrosserie met vier wielen en een stuur:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto004.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto005.jpg[/img]
glimlach van oor tot oor, kan niet wachten om weer te rijden (maar dat zal dan helaas nog lang uren..)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto006.jpg[/img]
begonnen ergens in maart 2003 met de (ietwat overhaaste)aankoop van mijn eerste GTT, een mooie donkergrijze PH1
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto001.jpg[/img]
helaas liet dit prachtexemplaar later merken toch niet echt in goede staat te verkeren....

ik had al wel langer de kriebels om aan zo'n project te beginnen, dus na overleg met een bevriende spuiter/sleutelaar tot een nieuwe aanschaf overgegaan: 1 GTT compleet in onderdelen, met gereviseerd blok:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto002.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto003.jpg[/img]
een bus vol met onderdelen, en een kale carrosserie met vier wielen en een stuur:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto004.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto005.jpg[/img]
glimlach van oor tot oor, kan niet wachten om weer te rijden (maar dat zal dan helaas nog lang uren..)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto006.jpg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto008.jpg[/img]
daar staan ze dan.. de 1 komt en de ander zal, helaas, moeten gaan...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto009.jpg[/img]
eerst begonnen met demonteren van de oude
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto010.jpg[/img]
R.E.N.A.U.L.T.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto011.jpg[/img]
roest...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto012.jpg[/img]
en narigheid....
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto013.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto014.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto015.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto016.jpg[/img]
deze achterklep moet 't weer worden? als jij 't zegt...
daar staan ze dan.. de 1 komt en de ander zal, helaas, moeten gaan...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto009.jpg[/img]
eerst begonnen met demonteren van de oude
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto010.jpg[/img]
R.E.N.A.U.L.T.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto011.jpg[/img]
roest...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto012.jpg[/img]
en narigheid....

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto013.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto014.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto015.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto016.jpg[/img]
deze achterklep moet 't weer worden? als jij 't zegt...

5GTT & clio II 1.6 16v
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto017.jpg[/img]
de scheiding is een feit...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto018.jpg[/img]
en het wrak mag naar de pletmachien
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto019.jpg[/img]
op een (veel te klein) karretje getrokken
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto020.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto021.jpg[/img]
en achter mijn swiffie naar de sloop gereden
ging niet harder dan 65, maar we zijn veilig anngekomen....
de scheiding is een feit...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto018.jpg[/img]
en het wrak mag naar de pletmachien
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto019.jpg[/img]
op een (veel te klein) karretje getrokken

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto020.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto021.jpg[/img]
en achter mijn swiffie naar de sloop gereden

5GTT & clio II 1.6 16v
de oude was weg, dus konden we verder met het klaarmaken van de carrosserie voor de grondlagen.
alles strakgemaakt en geschuurd, en op naar de spuiterij:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto022.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto023.jpg[/img]
ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in, geloof ik...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto024.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto025.jpg[/img]
maar als de eerste lagen grondverf erop gaan, ziet het er al 'n stuk beter uit
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto027.jpg[/img]
na de grondverf krijgt het motorruim vast een zilveren tussenlaag voor betere dekking van de echte kleur..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto029.jpg[/img]
en dat is Rouge de Feu, kleurnummer B76
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto028.jpg[/img]
nu het motorruim in kleur staat, kunnen we beginnen met opbouwen. alle onderdelen worden schoongemaakt,ontroest en weer netjes zwart gespoten indien nodig...
alles strakgemaakt en geschuurd, en op naar de spuiterij:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto022.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto023.jpg[/img]
ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in, geloof ik...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto024.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto025.jpg[/img]
maar als de eerste lagen grondverf erop gaan, ziet het er al 'n stuk beter uit

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto027.jpg[/img]
na de grondverf krijgt het motorruim vast een zilveren tussenlaag voor betere dekking van de echte kleur..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto029.jpg[/img]
en dat is Rouge de Feu, kleurnummer B76

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto028.jpg[/img]
nu het motorruim in kleur staat, kunnen we beginnen met opbouwen. alle onderdelen worden schoongemaakt,ontroest en weer netjes zwart gespoten indien nodig...
5GTT & clio II 1.6 16v
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto030.jpg[/img]
terug in de werkplaats
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto031.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto032.jpg[/img]
die kabelboom moet dus eerst in het dashboard, maar weten wij veel?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto033.jpg[/img]
hier is tie leeg
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto034.jpg[/img]
daar komt het blok
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto035.jpg[/img]
en rijden maar weer?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto036.jpg[/img]
er zat nog geen voorruit in..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto037.jpg[/img]
nu in moeders garage, mijn tijd in de vorige werkplaats was helaas om
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto038.jpg[/img]
vond ergens nog een of andere nummerplaathouder, dus die er ook maar opgezet
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto039.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto040.jpg[/img]
en zo staat ie er nu dus bij
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto041.jpg[/img]
zelfgemaakte grill van polyester ( nog op m'n vorige werk in de vrije uurtjes
terug in de werkplaats
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto031.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto032.jpg[/img]
die kabelboom moet dus eerst in het dashboard, maar weten wij veel?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto033.jpg[/img]
hier is tie leeg
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto034.jpg[/img]
daar komt het blok
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto035.jpg[/img]
en rijden maar weer?

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto036.jpg[/img]
er zat nog geen voorruit in..

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto037.jpg[/img]
nu in moeders garage, mijn tijd in de vorige werkplaats was helaas om

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto038.jpg[/img]
vond ergens nog een of andere nummerplaathouder, dus die er ook maar opgezet

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto039.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto040.jpg[/img]
en zo staat ie er nu dus bij

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto041.jpg[/img]
zelfgemaakte grill van polyester ( nog op m'n vorige werk in de vrije uurtjes

5GTT & clio II 1.6 16v
dank.. ik weet niet of ie helemaal klaar is maar als ie blijft rijden, kom ik zekers!Rob schreef:Goed bezig.![]()
Denk je dat je hem met de openingsmeeting klaar te hebben? Wel appart zo phase 1 te spuiten zeg maar.
5GTT & clio II 1.6 16v
das leuk om te weten
maar zal ook wel wat extra cijfertjes in de portemonnaie moeten hebben om die te kunnen rijden?
zou wel cool zijn om een foto te hebben van die 2 turbo broertjes naast elkaar...

zou wel cool zijn om een foto te hebben van die 2 turbo broertjes naast elkaar...
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
netjes 100-110 rijden is de beste koelings temp voor hemAllartino schreef:thanx!ik ga proberen om hem voor de meeting klaar te krijgen. moet ie wel goed koelen, want 't is toch een aardig stukkie snelweg wat ik dan moet rijden...
.:: TurboPowerr ::.
nog in afwachting van de spuiter rij ik nog zonder skirts, met een grijze bumper en een witte grill....
heb in de tussen tijd maar mijn eerder aangeschafte meters ingebouwd op de plek waar eerst de kachelunit zat. helaas nog geen foto's...
ik heb daar nu een voltmeter, turbodruk, olietemp en een analoog klokkie, allen VDO
. alles werkt alleen voor de olietemp ben ik de sensor kwijtgeraakt
:
weet iemand wat ook alweer de maat was van die plug die je in het blok draait onder de waterpomp? ik dacht M14x 1,5....
heb in de tussen tijd maar mijn eerder aangeschafte meters ingebouwd op de plek waar eerst de kachelunit zat. helaas nog geen foto's...

ik heb daar nu een voltmeter, turbodruk, olietemp en een analoog klokkie, allen VDO


weet iemand wat ook alweer de maat was van die plug die je in het blok draait onder de waterpomp? ik dacht M14x 1,5....
Dynamo zit aan de voorkant en daar achter zit een imbusbout die er niet uitsteekt. De waterpomp zit rechts van het blok en daar onder zit een bout die er een stuk uitsteekt. Die bout onder de waterpomp is volgens mij M8 met fijne draad, die achter de dynamo kan best M14 zijn.
Denk idd dat je die lengte moet weten. Heb dat hier ook wel eens ergens gelezen. Anders meet je de oliedamp temperatuur en niet de olie zelf. Ik wil daar ook m'n olie temp sensor plaatsen. Meestal weet Steven dat wel 
