[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je een bracket hebt kun je de rest wel samenstellen. Die dingen van K-tec zijn niet los leverbaar zeker? 285 past mooi in een willi speedline
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja kep ws. er toch ff geen geld voor en kep er nu toch al DS2500 opzitten, dus misschien eerder ff een setje stalen leidinkies erop en de klauwtjes ff opfrissen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik ben het zelfde van plan maar me huidige budget is ongeveer 400 knaken. Dat is volgensmij echt te weinig voor een 280mm upgrade.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ach, zoals ik zeg. als je die brackets hebt valt het best mee. Setjes reno21 285mm schijven en een setje remtangen van een GTT als ik me niet vergis
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nou als ik naar 280mm ga wil ik ook grotere klauwen. Zoiets als de rs klauwen of 4 pots natuurlijk :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ geert. Je weet wat mijn set kost :wink: en das echt niet zo veel meer dan die 400 waar jij over praat en dan heb je wel grotere klauwen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

-PAZ- schreef:@ geert. Je weet wat mijn set kost :wink: en das echt niet zo veel meer dan die 400 waar jij over praat en dan heb je wel grotere klauwen.
nadeel is dat ik er ook weer een grotere hoofd remcilinder bij nodig heb. ik denk dat ik de koop toch nog maar even uitstel.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ja grotere hoofdremcilinder moet je zowieso hebben als je grotere klauwen monteerd
R5GTT. Drive it like you stole it
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dan hou ik nog maar 300 euro over... (U) word een maandje later denk ik.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Maandelijks aflossen bij Paz :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

-PAZ- schreef:Ja grotere hoofdremcilinder moet je zowieso hebben als je grotere klauwen monteerd
Ik heb ook 285 met een grotere klauw (reno sport ofzo, enkele maar grotere zuiger) met originele hoofdremcilinder en dat gaat prima. Niets geen lange slag ofzo en remt als een tiet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat is natuurlijk ook mogelijk, uiteraard met een gepaste rente :)
R5GTT. Drive it like you stole it
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-PAZ- schreef:Dat is natuurlijk ook mogelijk, uiteraard met een gepaste rente :)
Een zak verse mosselen (0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bijvoorbeeld, krat bier kan ook :beer: :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat een gemekker over een andere hoofdremcilinder. Voor 65 euro heb je een nieuwe (23.8mm zuiger!). Zelf heb ik een gebruikte gehaald bij Opdam (met omruilgarantie). Ben je voor 25 euro klaar. O ja en 2 leidingen opnieuw maken i.v.m voorste aansluitingen 12x1.0 draad.

Als je de JL set gebruikt heb je alleen grotere schijven en staan je standaard klauwen verder naar buiten en blijft de hoofdremcilinder ongewijzigd.
Persoonlijk zou ik voor de set van PAZ gaan, maar ik heb geen ervaring met de JL set. PAZ set heeft dikkere schijven en remklauwen met grotere zuigers.
succes met denken. Ik heb nog geen seconde spijt van mijn remmenupgrade.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

jacques schreef:Wat een gemekker over een andere hoofdremcilinder. Voor 65 euro heb je een nieuwe (23.8mm zuiger!). Zelf heb ik een gebruikte gehaald bij Opdam (met omruilgarantie). Ben je voor 25 euro klaar. O ja en 2 leidingen opnieuw maken i.v.m voorste aansluitingen 12x1.0 draad.

Als je de JL set gebruikt heb je alleen grotere schijven en staan je standaard klauwen verder naar buiten en blijft de hoofdremcilinder ongewijzigd.
Persoonlijk zou ik voor de set van PAZ gaan, maar ik heb geen ervaring met de JL set. PAZ set heeft dikkere schijven en remklauwen met grotere zuigers.
succes met denken. Ik heb nog geen seconde spijt van mijn remmenupgrade.
ben het zeker met je eens maar dat staat het budget voor deze maand gewoon nog niet toe. Niet bij iedereen groeit het geld op de rug.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gewoon doorsparen en wat goeds kopen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Zit er nou echt zoveel verschil in remslag als je een andere hoofdremcilinder neemt? Is het niet fijner om wat meer slag (gevoel) te hebben? Of is het het beste om op de cup clio ook een grotere hoofdremcilinder te zetten in combinatie met rs remmen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Korter remt sneller, je moet er wel ff aan wennen, maar voelt uiteindelijk wel stukken directer.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Jean-Paul-S schreef:Zit er nou echt zoveel verschil in remslag als je een andere hoofdremcilinder neemt? Is het niet fijner om wat meer slag (gevoel) te hebben? Of is het het beste om op de cup clio ook een grotere hoofdremcilinder te zetten in combinatie met rs remmen?
Die andere remcilinder is op het circuit echt noodzakelijk als je goed en laat op de grens wilt kunnen remmen.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Bart V schreef:
Jean-Paul-S schreef:Zit er nou echt zoveel verschil in remslag als je een andere hoofdremcilinder neemt? Is het niet fijner om wat meer slag (gevoel) te hebben? Of is het het beste om op de cup clio ook een grotere hoofdremcilinder te zetten in combinatie met rs remmen?
Die andere remcilinder is op het circuit echt noodzakelijk als je goed en laat op de grens wilt kunnen remmen.
Die hoofdremcilinder komt dan van een laguna 2.0 16v of niet?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ja, zijn er ook grotere hoofdremcilinder zonder dat ik de voorste remleidingen hoef te vergangen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

oke, duidelijk :) hebben jullie de standaard leidingen aangepast of simpelweg nieuwe (eventueel binnendoor) gemaakt? Welke versie van de laguna is het precies, of kan iemand mij het onderdeelnummer even pm'en?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Zo van het hoofd van een '99 RTi, 2.0 16V (Laguna inderdaad)...onderdeelnummer heb ik wel ergens thuis liggen (waar ik nu niet ben natuurlijk).

Overigens voor straat gebruik voldoen Clio16V remmen heel goed...ik rij er zelf bijna 50k mee, met een std. GTT hoofdremcilinder+staalomvlochten slangen. Stock schijven+blokken, remt als een tiet (Y)

Op het moment dat ik voor RS remmen ga, of 4 pots, ja dan komt er wel een andere hoofdremcilinder...maar dan moet je ook altijd met 15" rijden (rij 's winters 14" winterbandjes :P)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

jacques schreef:Begrijp me miet verkeerd.
Ik heb een 19 met RS remmen en hoofdremclinder mer 23.8mm zuiger.

Er zijn de volgende remcilinders die vlot te krijgen zijn:
19 mm standaard o.a. R19 1.4
20.6 mm o.a. Clio 1.8 16V, 19 16V
22.2 mm o.a. Laguna
23.8 mm o.a. Laguna en Megane

Ze passen allemaal op de rembekrachtiger of ze nu van ATE, Bosch of Bendix zijn. Ik heb het zelf opgemeten en uitgeprobeerd!!
De 22.2 heeft 4xM10x1.0 (op de zijkant staan "22")
De 23.8 heeft 2xM10.1.0 en 2xM12.1.0 (op de zijkant staan "23")
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

is 22.2 voldoende voor 4 pots klauwen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je dan toch upgrade zou ik gelijk voor de grotere gaan ( 23.8 )
R5GTT. Drive it like you stole it
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ja maar dan moet ik dus de remleidingen vervangen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Niet speciaal, de aansluiting is anders. Wat je dus moet doen is het topje van de leiding afzagen, nieuwe nippel erop en de leiding op nieuw felsen.
R5GTT. Drive it like you stole it
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Of je moet 2 nieuwe remleidingen maken: leiding LV met aan een kant M12 en de andere kant M10 en lengte 30 cm en idem RA lengte 315 cm.
Kosten ca 15 Euro in totaal bij de automaterialenhandel. Daar kun je haast geen verloopnippels voor vinden. (De lengtes gelden voor een R19 16V)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Iemand ervaring met Carbon Mettalic blokken?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mick
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep 2007 13:23
Locatie: Purmerend

Ja Luco, wij rijden al jaren met deze blokken.
Zowel in de rally als op het circuit.

Deze blokken zijn van http://www.performancefriction.com

Wij reden eerst met compound 83. De meest agressieve.
Nu rijdt ik met compound 01.
Deze hebben iets meer gevoel met name in damp en wet conditions.

Kost een beetje maar dan heb je ook wel wat.

gr.

Mick
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hier staat op RR 01 AHBHD
zal wel compound 01 zijn dan
Waren net zo duur als de hawk of de ferrodo 3000
Dus maar eens proberen :D
Ben je er ook 2 augustus?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

*off-topic modus*

Mick,

heb je het mille miles tijdschrift? Je stond daarin met een afbeelding van de 21t :wink:
Plaats reactie