[Grotere Remmen]
ik ben het zelfde van plan maar me huidige budget is ongeveer 400 knaken. Dat is volgensmij echt te weinig voor een 280mm upgrade.
nou als ik naar 280mm ga wil ik ook grotere klauwen. Zoiets als de rs klauwen of 4 pots natuurlijk 
nadeel is dat ik er ook weer een grotere hoofd remcilinder bij nodig heb. ik denk dat ik de koop toch nog maar even uitstel.-PAZ- schreef:@ geert. Je weet wat mijn set kosten das echt niet zo veel meer dan die 400 waar jij over praat en dan heb je wel grotere klauwen.
dan hou ik nog maar 300 euro over...
word een maandje later denk ik.

-
- Über-Spammer
Maandelijks aflossen bij Paz 
-
- Moderator
- Car: MB
Ik heb ook 285 met een grotere klauw (reno sport ofzo, enkele maar grotere zuiger) met originele hoofdremcilinder en dat gaat prima. Niets geen lange slag ofzo en remt als een tiet-PAZ- schreef:Ja grotere hoofdremcilinder moet je zowieso hebben als je grotere klauwen monteerd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wat een gemekker over een andere hoofdremcilinder. Voor 65 euro heb je een nieuwe (23.8mm zuiger!). Zelf heb ik een gebruikte gehaald bij Opdam (met omruilgarantie). Ben je voor 25 euro klaar. O ja en 2 leidingen opnieuw maken i.v.m voorste aansluitingen 12x1.0 draad.
Als je de JL set gebruikt heb je alleen grotere schijven en staan je standaard klauwen verder naar buiten en blijft de hoofdremcilinder ongewijzigd.
Persoonlijk zou ik voor de set van PAZ gaan, maar ik heb geen ervaring met de JL set. PAZ set heeft dikkere schijven en remklauwen met grotere zuigers.
succes met denken. Ik heb nog geen seconde spijt van mijn remmenupgrade.
Als je de JL set gebruikt heb je alleen grotere schijven en staan je standaard klauwen verder naar buiten en blijft de hoofdremcilinder ongewijzigd.
Persoonlijk zou ik voor de set van PAZ gaan, maar ik heb geen ervaring met de JL set. PAZ set heeft dikkere schijven en remklauwen met grotere zuigers.
ben het zeker met je eens maar dat staat het budget voor deze maand gewoon nog niet toe. Niet bij iedereen groeit het geld op de rug.jacques schreef:Wat een gemekker over een andere hoofdremcilinder. Voor 65 euro heb je een nieuwe (23.8mm zuiger!). Zelf heb ik een gebruikte gehaald bij Opdam (met omruilgarantie). Ben je voor 25 euro klaar. O ja en 2 leidingen opnieuw maken i.v.m voorste aansluitingen 12x1.0 draad.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
gewoon doorsparen en wat goeds kopen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
Zit er nou echt zoveel verschil in remslag als je een andere hoofdremcilinder neemt? Is het niet fijner om wat meer slag (gevoel) te hebben? Of is het het beste om op de cup clio ook een grotere hoofdremcilinder te zetten in combinatie met rs remmen?
Die andere remcilinder is op het circuit echt noodzakelijk als je goed en laat op de grens wilt kunnen remmen.Jean-Paul-S schreef:Zit er nou echt zoveel verschil in remslag als je een andere hoofdremcilinder neemt? Is het niet fijner om wat meer slag (gevoel) te hebben? Of is het het beste om op de cup clio ook een grotere hoofdremcilinder te zetten in combinatie met rs remmen?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Die hoofdremcilinder komt dan van een laguna 2.0 16v of niet?Bart V schreef:Die andere remcilinder is op het circuit echt noodzakelijk als je goed en laat op de grens wilt kunnen remmen.Jean-Paul-S schreef:Zit er nou echt zoveel verschil in remslag als je een andere hoofdremcilinder neemt? Is het niet fijner om wat meer slag (gevoel) te hebben? Of is het het beste om op de cup clio ook een grotere hoofdremcilinder te zetten in combinatie met rs remmen?
Project: GTT Blue Sport
ja, zijn er ook grotere hoofdremcilinder zonder dat ik de voorste remleidingen hoef te vergangen?
-
- Über-Spammer
oke, duidelijk
hebben jullie de standaard leidingen aangepast of simpelweg nieuwe (eventueel binnendoor) gemaakt? Welke versie van de laguna is het precies, of kan iemand mij het onderdeelnummer even pm'en?

Zo van het hoofd van een '99 RTi, 2.0 16V (Laguna inderdaad)...onderdeelnummer heb ik wel ergens thuis liggen (waar ik nu niet ben natuurlijk).
Overigens voor straat gebruik voldoen Clio16V remmen heel goed...ik rij er zelf bijna 50k mee, met een std. GTT hoofdremcilinder+staalomvlochten slangen. Stock schijven+blokken, remt als een tiet
Op het moment dat ik voor RS remmen ga, of 4 pots, ja dan komt er wel een andere hoofdremcilinder...maar dan moet je ook altijd met 15" rijden (rij 's winters 14" winterbandjes
)
Overigens voor straat gebruik voldoen Clio16V remmen heel goed...ik rij er zelf bijna 50k mee, met een std. GTT hoofdremcilinder+staalomvlochten slangen. Stock schijven+blokken, remt als een tiet

Op het moment dat ik voor RS remmen ga, of 4 pots, ja dan komt er wel een andere hoofdremcilinder...maar dan moet je ook altijd met 15" rijden (rij 's winters 14" winterbandjes

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
De 22.2 heeft 4xM10x1.0 (op de zijkant staan "22")jacques schreef:Begrijp me miet verkeerd.
Ik heb een 19 met RS remmen en hoofdremclinder mer 23.8mm zuiger.
Er zijn de volgende remcilinders die vlot te krijgen zijn:
19 mm standaard o.a. R19 1.4
20.6 mm o.a. Clio 1.8 16V, 19 16V
22.2 mm o.a. Laguna
23.8 mm o.a. Laguna en Megane
Ze passen allemaal op de rembekrachtiger of ze nu van ATE, Bosch of Bendix zijn. Ik heb het zelf opgemeten en uitgeprobeerd!!
De 23.8 heeft 2xM10.1.0 en 2xM12.1.0 (op de zijkant staan "23")
is 22.2 voldoende voor 4 pots klauwen?
ja maar dan moet ik dus de remleidingen vervangen.
Of je moet 2 nieuwe remleidingen maken: leiding LV met aan een kant M12 en de andere kant M10 en lengte 30 cm en idem RA lengte 315 cm.
Kosten ca 15 Euro in totaal bij de automaterialenhandel. Daar kun je haast geen verloopnippels voor vinden. (De lengtes gelden voor een R19 16V)
Kosten ca 15 Euro in totaal bij de automaterialenhandel. Daar kun je haast geen verloopnippels voor vinden. (De lengtes gelden voor een R19 16V)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Iemand ervaring met Carbon Mettalic blokken?
Ja Luco, wij rijden al jaren met deze blokken.
Zowel in de rally als op het circuit.
Deze blokken zijn van http://www.performancefriction.com
Wij reden eerst met compound 83. De meest agressieve.
Nu rijdt ik met compound 01.
Deze hebben iets meer gevoel met name in damp en wet conditions.
Kost een beetje maar dan heb je ook wel wat.
gr.
Mick
Zowel in de rally als op het circuit.
Deze blokken zijn van http://www.performancefriction.com
Wij reden eerst met compound 83. De meest agressieve.
Nu rijdt ik met compound 01.
Deze hebben iets meer gevoel met name in damp en wet conditions.
Kost een beetje maar dan heb je ook wel wat.
gr.
Mick
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hier staat op RR 01 AHBHD
zal wel compound 01 zijn dan
Waren net zo duur als de hawk of de ferrodo 3000
Dus maar eens proberen
Ben je er ook 2 augustus?
zal wel compound 01 zijn dan
Waren net zo duur als de hawk of de ferrodo 3000
Dus maar eens proberen

Ben je er ook 2 augustus?
-
- Über-Spammer
*off-topic modus*
Mick,
heb je het mille miles tijdschrift? Je stond daarin met een afbeelding van de 21t
Mick,
heb je het mille miles tijdschrift? Je stond daarin met een afbeelding van de 21t