ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
RO 16v

GTI1-G60 schreef:
RO 16v schreef:Gisteravond op de A4 bij Schiphol waren 2 Golfjes Gti en 2 vr6jes aan het aan het racen toen ze me voorbij kwammen, ik erachteraan en met ze spelen wat niet zo leuk vonden kreeg van bijna allemaal de middelvinger en ik maar lachen en zwaaien :lol: , zielig zooitje die vw rijders.
Niet allemaal hoor!
Het gedrag van een middelvinger is :-*
Dan zou ik ook zwaaien.
Als ik om een Renault heen rijdt doe ik dat zonder handgebaren :wink:
Net als bij de rest van de auto's.....zou wat zijn in de spits allemaal de middelvinger omhoog.. :p
Je hebt gelijk niet alle vw rijders maar hier in A'dam en omstreken wel, heb er hier in de buurt nog nooit een meegemaakt die z'n duim opstak altijd iets anders.
Jeroen RS
Contacteer:

Vanmiddag in Woerden een wedstrijdje met BMW Z4 3.0. Was een makkie. Er stond pas 580 km op en moest nog rustig aan doen. Wat een mooie auto is dat zeg.
Ivo
Über-Spammer

Woon jij ergens in omgeving Woerden dan??
Steven
Car: M536

Vanmiddag achter een MR2 MK2 156pk op de snelweg, dat ging aardig goed mee. en even de top verlegd naar 225 op de teller 8) (ook ruim 220 op de MR2 teller aldus eigenaar).

Dit blok is echt snel :)

S'middags nog een zure Swift GTi rijder die zat te drukken in de stad, tot 3x toe flink afgedroogd, maar hij bleef drukken.
Nou kep het zure mannetje er maar voorbij gelaten...

Gisteren, een kadett 2.0-16v GSi, zat heel stoer en afkeurend te kijken toen ik aankwam Devil-en bij het stoplicht.
Even vol weg en hij zat niet op te letten, probeerde nog bij te komen maarja dat lukte niet, werd alleen maar kleiner :)
Jeroen RS
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Woon jij ergens in omgeving Woerden dan??
Mijdrecht. Kwam uit Oudewater en bij stoplichten bij Woerden kwam hij naast me staan. Is een maatje van me en dus meteen bij de BP ff de auto bekijken
-Ray-
Contacteer:

Vandaag verloren van een BMW X5. Op de randweg in Haarlem kwam in achter m en wilde er eigenlijk langs, maar dat vond die dude waarschijnlijk niet zo leuk, want die ging vol op het gas en reed zowaar heel langzaam weg.... Dit ging zo door tot de 180-190, hij ging opzij en ik kon erlangs. Duipmie omhoog :)

Toch leuk om te proberen, waardige tegenstander dus. Toch die zware ICE-bende er maar uit en die hybride-turbo kopen + de rest van de aanpassingen :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer

Jeroen RS schreef:
Ivo8hoven schreef:Woon jij ergens in omgeving Woerden dan??
Mijdrecht. Kwam uit Oudewater en bij stoplichten bij Woerden kwam hij naast me staan. Is een maatje van me en dus meteen bij de BP ff de auto bekijken
Hmm, rijd er is een keer een (onbekende) renault in Oudewater, ben ik er niet...!
Jeroen RS
Contacteer:

Ik zal de volgende keer bellen als ik die kant op kom!
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Gisteravond nog een Opel Astra eruit getrokken. Ik stond bij het stoplicht te wachten met kameraden van me. Stopt die Astra naast me. Zie ik die kerel naar m'n auto kijken en hoor ik z'n toeren wat hoger gaan.
Licht op groen en cyaaaaaaaaa............. Zag meneertje Astra pas bij de volgende stoplicht weer met een chagrijninge kop. :D
Ivo
Über-Spammer

Was t dan een 1.7 D........ :D

Kweenie. Kon ik niet zien.
Bart V

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Gisteravond nog een Opel Astra eruit getrokken. Ik stond bij het stoplicht te wachten met kameraden van me. Stopt die Astra naast me. Zie ik die kerel naar m'n auto kijken en hoor ik z'n toeren wat hoger gaan.
Licht op groen en cyaaaaaaaaa............. Zag meneertje Astra pas bij de volgende stoplicht weer met een chagrijninge kop. :D
Die chagerijnige kop zou ik ook hebben als ik in een astra zat i.p.v een snelle renault :-D

Gr Bart

Do not underestimate a Renault 19 16V :D
Marcel B.

Vanmorgen een gassende dame naast me in een Citroen BX GTI...
stond nog een motor voor me, magoed die was al snel weg en ik er achteraan... maar die bx hield et niet bij :D

Op werk aangekomen nog even een BX-rijdende collega zitten fokken :)
Don't walk the grass... smoke it
Bart V

die zie je ook niet vaak meer he, een BX gti. volgens mij zijn die best redelijk rap.
Marcel B.

je hebt een GTI en een GTI 16V

de 16v is een 2 liter 16v motor, en die zijn idd aardig snel.

Mijn vermoeden is dat het vanmorgen een gewone GTI was...
red_Turbo

ja daar zit zeker wel verschil in ja de 8v en de 16v. 8v is geen probleem met een gtt maar de 16v word toch echt moeilijker
Robert dB.

Zaterdag op de A2 richting A'dam een getunede Golf gepest...hij dacht dus snel te zijn met z'n rode d rode i, tdi :-* En door het bumperpakketje en 18" ging ie ook niet harder :D
Riël
Über-Spammer

Vandaag naast me aan het stoplicht: BMW 735i echt een splinternieuwe. Raampje open, gast van rond de 30 lacht es en vraagt of ik hash was aan't roken (was een sjekkie) en daarna 'Sprintje??'. Dat laat ik me geen 2x zeggen hé! Ik, met 2 andere personenen en 2 vrachtwagen accus in de gtt bij groen vol op 't gas samen met hem, en ik zweer 't je, tot effe boven de 100 gelijk op, halverwege de 3 liep ie op me uit. Een leuk duimpje nog gekregen van 'm. Vet was dat.
En dat was geen kinderautotje zeg...

aantal cilinders 8
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 3600cm3
boring x slag 84,0x81,2 mm
compressieverh. 10,5:1
max. vermogen 200 kW (272 pk)/6200tpm
max. koppel 360 Nm/3700tpm

topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s

Die 7,5 kan ik never gehaald hebben, als schijnt mijn blokje wel gereviseert te zijn en rij ik op 0,8 bar...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander101

Riël schreef:Vandaag naast me aan het stoplicht: BMW 735i echt een splinternieuwe. Raampje open, gast van rond de 30 lacht es en vraagt of ik hash was aan't roken (was een sjekkie) en daarna 'Sprintje??'. Dat laat ik me geen 2x zeggen hé! Ik, met 2 andere personenen en 2 vrachtwagen accus in de gtt bij groen vol op 't gas samen met hem, en ik zweer 't je, tot effe boven de 100 gelijk op, halverwege de 3 liep ie op me uit. Een leuk duimpje nog gekregen van 'm. Vet was dat.
En dat was geen kinderautotje zeg...

aantal cilinders 8
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 3600cm3
boring x slag 84,0x81,2 mm
compressieverh. 10,5:1
max. vermogen 200 kW (272 pk)/6200tpm
max. koppel 360 Nm/3700tpm

topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s

Die 7,5 kan ik never gehaald hebben, als schijnt mijn blokje wel gereviseert te zijn en rij ik op 0,8 bar...
Had je toch beter ffies je passagiers en de twee accu's in de berm moeten zetten... :lol:
Panoramix

Ik ga mijn typeplaatje 'V6 turbo' op de achterkant en zijkanten maar eens vervangen door 'diesel', en dan eens kijken bij een stoplicht.......
Vos

Panoramix schreef:Ik ga mijn typeplaatje 'V6 turbo' op de achterkant en zijkanten maar eens vervangen door 'diesel', en dan eens kijken bij een stoplicht.......
:lol: :lol: :lol: :lol:
Clio 16v.....
Xedrah

Panoramix schreef:Ik ga mijn typeplaatje 'V6 turbo' op de achterkant en zijkanten maar eens vervangen door 'diesel', en dan eens kijken bij een stoplicht.......
Gisteravond heb ik een ritje mee mogen maken in een VW Golf 3 VR6.... turbo!
Crimineel wat gaat dat hard! Met een orginele compressieverhouding en 0.6 bar turbodruk perst het apparaat er 265 pk en 403 Nm uit!

In 1 woord bizar... Zoals een 5 GTT in de derde versnelling trekt, trekt dat ding in de vijfde versnelling. Binnen een mum van tijd zat ie op 230 en daar stopte het feest in 1 klap. Het koppel is daarna verdwenen en harder gaat ie niet.
Een impreza verbleekt bij dit geweld.
red_Turbo

Xedrah schreef:
Crimineel wat gaat dat hard! Met een orginele compressieverhouding en 0.6 bar turbodruk perst het apparaat er 265 pk en 403 Nm uit!

In 1 woord bizar... Zoals een 5 GTT in de derde versnelling trekt, trekt dat ding in de vijfde versnelling. Binnen een mum van tijd zat ie op 230 en daar stopte het feest in 1 klap. Het koppel is daarna verdwenen en harder gaat ie niet.
zonder turbo is deze nog redelijk bij te houden met een gtt tot de 100 ongeveer maar daarna is ie weg
Johnny_r82

Vriend van me heeft pas n Civic vtec (150 pk) uit '91 gekocht met chip. Kheb nu al n paar keer met/tegen hem geraced.(met Clio 16v) In de 1 gaat dat nog vrij gelijk op, in de 2 ligt ie al een beetje voor en zo loopt ie steeds beetje verder weg. Als we bij de 130 ofzo zijn ligt ie minimaal een autolengte voor. Oftewel, zo'n Civic v-tec is sneller! (en het blijft vet, schakelen bij de 8500rpm :p )
Kheb ook wel vaker tegen 1,6 16v (niet vtec)civic's/crx-en gereden Type 1-2 Daar win k t altijd wel van :D
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Marcel B.

Johnny_r82 schreef:Vriend van me heeft pas n Civic vtec (150 pk) uit '91 gekocht met chip. Kheb nu al n paar keer met/tegen hem geraced.(met Clio 16v) In de 1 gaat dat nog vrij gelijk op, in de 2 ligt ie al een beetje voor en zo loopt ie steeds beetje verder weg. Als we bij de 130 ofzo zijn ligt ie minimaal een autolengte voor. Oftewel, zo'n Civic v-tec is sneller! (en het blijft vet, schakelen bij de 8500rpm :p )
Kheb ook wel vaker tegen 1,6 16v (niet vtec)civic's/crx-en gereden Type 1-2 Daar win k t altijd wel van :D
standaard 16v? :)
Tom
Moderator
Car: MB

ook niet helemaal eerlijk, die civic is dus gechipt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johnny_r82

oxje schreef:
Johnny_r82 schreef:Vriend van me heeft pas n Civic vtec (150 pk) uit '91 gekocht met chip. Kheb nu al n paar keer met/tegen hem geraced.(met Clio 16v) In de 1 gaat dat nog vrij gelijk op, in de 2 ligt ie al een beetje voor en zo loopt ie steeds beetje verder weg. Als we bij de 130 ofzo zijn ligt ie minimaal een autolengte voor. Oftewel, zo'n Civic v-tec is sneller! (en het blijft vet, schakelen bij de 8500rpm :p )
Ja, in principe wel. Zit openluchtfilter, katvervanger en sebring eind demper op. Maar dat scheelt ook misschien 0,1 sec :)
###16vee oléé oléé!!!###
Vos

civic 1.6 16v heb ik het toch altijd wel moeilijk mee! maar over een tijdje niet meer >-)
Clio 16v.....
Anonymous

oxje schreef:Vanmorgen een gassende dame naast me in een Citroen BX GTI...
stond nog een motor voor me, magoed die was al snel weg en ik er achteraan... maar die bx hield et niet bij :D

Op werk aangekomen nog even een BX-rijdende collega zitten fokken :)
Aha, de onvolprezen 'BX Sport' uit neerlands beste film ooit" Flodder.

Vanochtend had ik een exemplaar 'met buffelleer' naast me staan. "Jij gaat domme dingen doen" zei ik nog tegen hem maar het was al te laat: ff gassen en bij schakelen naar drie was tie al een eind weg in de achteruitkijkspiegel.

Oh buurman wat doet u nu ? :lol:
Mickael

Johnny_r82 schreef:
oxje schreef:
Ja, in principe wel. Zit openluchtfilter, katvervanger en sebring eind demper op. Maar dat scheelt ook misschien 0,1 sec :)
:lol: wat is die van jou traag dan :lol:

Nee geintje. Ik pak ze heel makkelijk, maarja ik rij ook niet met een org. clio gelukkig :D

en dat laatste kost je eerder 0,1 sec dan dat je er mee wint! Zeker als ie niet gechipt is.
Johnny_r82

Mickael schreef:
Johnny_r82 schreef:
oxje schreef:
:lol: wat is die van jou traag dan :lol:

Nee geintje. Ik pak ze heel makkelijk, maarja ik rij ook niet met een org. clio gelukkig :D

en dat laatste kost je eerder 0,1 sec dan dat je er mee wint! Zeker als ie niet gechipt is.
Wat heb jij dan aangepast dat je die vtec's zo makkelijk inmaakt?
###16vee oléé oléé!!!###
RO 16v

Xedrah schreef:

Ik heb zoiets al eens mogen meemaken was alleen een Corrado met iets meer vermogen en daarmee verbleekte een Fireblade 900 vanaf 100km/h, je gaf gewoon gas en zag de motor niet meer. >-)
Jan-Geert (Momentsleutel)

21 turbo kopen , blaas je iedereen vd weg af ;-)
Anonymous

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:21 turbo kopen , blaas je iedereen vd weg af ;-)
Word !

Ik heb er eergisteren in een gereden en ik ben nog aan het bijkomen. Djeezes wat ging dat hard, vooral op de snelweg, zelfs bij 200 had je nog een duw in de rug. Heerlijk !

Jammer dat die auto's een opa versnellingsbak (no offence andre) hebben waarmee snel schakelen niet echt mogelijk is en de pedalen zijn zo vaag als een laguna 1.8.

Verder: top !
Gesloten