na aanleiding van de afgelopen meetings op terapel en drachten zit ik er over te denken om mijn gtt wegligging setup een beetje te veranderen.
de aangepaste fase 1 dempers blijven voor lange ritten lekker comfortabel.
voorop het circuit blijven de fase 2 coupe dempers denk ik wel tenzij ik een goed setje fase 1 coupe dempers can scoren.
de acterzijde wil ik denk ik veranderen .
persoonlijk was ik altijd zeer te spreken over de originele de carbon gasdempers.
ik heb het idee dat nu ik de ultimates er onder heb dat ie sneller uitbreekt omdat deze stugger zijn ( klopt dit?)
wat nu het beste te doen met de achterzijde?
of moet ik ook gewoon een set coupe achterdempertjes zien te vinden?
zodat ik alles voor circuit coupe heb.
Staat nog een setje Phase 1 Koni geel ergens te koop voor de vooras. .
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t schreef:na aanleiding van de afgelopen meetings op terapel en drachten zit ik er over te denken om mijn gtt wegligging setup een beetje te veranderen.
de aangepaste fase 1 dempers blijven voor lange ritten lekker comfortabel.
voorop het circuit blijven de fase 2 coupe dempers denk ik wel tenzij ik een goed setje fase 1 coupe dempers can scoren.
de acterzijde wil ik denk ik veranderen .
persoonlijk was ik altijd zeer te spreken over de originele de carbon gasdempers.
ik heb het idee dat nu ik de ultimates er onder heb dat ie sneller uitbreekt omdat deze stugger zijn ( klopt dit?)
wat nu het beste te doen met de achterzijde?
of moet ik ook gewoon een set coupe achterdempertjes zien te vinden?
zodat ik alles voor circuit coupe heb.
Over het algemeen wil de achterkant eerder naar buiten als je 'm harder maakt. Als je hier aan gewend bent, voorkomt 't een hoop onderstuur. Wel moet je opletten dat je dempers niet op de bumpstops komen, dat laat 'm erg ongecontroleerd uitbreken.
@ arco mijn de carbon coupe set aan de voorzijde bevalt prima dus geen koni geel hiervoor.
wel zou ik nog graag een keertje fase 1 de carbon coupe voordempers vinden.
@menno , dus als ik het goed begrijp gewoon een setje de carbon coupe dempers zoeken voor de achterzijde?
Ik rijd achter met koni geel, met droog weer heb ik geen last van overstuur en kan ik echt flink hoeken met harde vering achter. In de regen is het echter een drama
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bij die barst bovenin met dat putje en halverwege ??
Zijn die er niet ingekomen door de barst ??
ja dat bussie is niet meer.. die onderste 2 zijn iig bellen in het goetijzer. die bovenste tja dat vind ik een rare, daar is gewoon een stuk uitgeblazen
door de barst door ouderdom en door hogere druk als een originele gtt
bij RVS noemen ze zulke gaten ook wel pitting maar hier komt het door gietfoutjes en erg veel roest van vroeger.
toen ik mijn gtt kocht zat er geen koelvloeistof in het blok maar water.
het gehele onderblok zat toen vol met roest en prut.
ik heb toen alles schoongeborsteld met zon staalborstel op de boormachine.
de bussen waren toen ook al erg ver ingeroest maar dat het dit als gevolg kon hebben dat wist ik ook niet.
anyway komen nu anderen in.
morgen even maurice bellen.