Mark 5T cup Megane

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vandaag even de De Carbon Coupe Dempers opgeknapt en een nieuw
verfje tegen de roest gegeven.

Afbeelding


Hebbedingetjes :D

Afbeelding

de "nieuwe" achterdempers met dank aan PAZ
vast beter als die 22 jaar oude meuk die er onder zat :D

Afbeelding
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

en zitten ze nu al? :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

alle schokbrekers zitten er onder zojuist gemonteerd.

alleen nog even olie en filter wisselen en andere bougies proberen.

ik had iets zwaardere platina bougies van NGK gemonteerd (B9EV) maar deze slaan toch erg snel vet met mijn giga grote hoeveelheid brandstof toevoer.

ook had ik getest met normale bougies van NGK (BP7ES) maar deze worden te wit.

ik ga morgen dus maar even normale uit de 8 serie halen van NGK
zal wel de BP8ES zijn denk ik gewoon om die even te testen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

na aanleiding van de afgelopen meetings op terapel en drachten zit ik er over te denken om mijn gtt wegligging setup een beetje te veranderen.

de aangepaste fase 1 dempers blijven voor lange ritten lekker comfortabel.

voorop het circuit blijven de fase 2 coupe dempers denk ik wel tenzij ik een goed setje fase 1 coupe dempers can scoren.

de acterzijde wil ik denk ik veranderen .
persoonlijk was ik altijd zeer te spreken over de originele de carbon gasdempers.
ik heb het idee dat nu ik de ultimates er onder heb dat ie sneller uitbreekt omdat deze stugger zijn ( klopt dit?)

wat nu het beste te doen met de achterzijde?
of moet ik ook gewoon een set coupe achterdempertjes zien te vinden?
zodat ik alles voor circuit coupe heb.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Staat nog een setje Phase 1 Koni geel ergens te koop voor de vooras. . :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

mark 5t schreef:na aanleiding van de afgelopen meetings op terapel en drachten zit ik er over te denken om mijn gtt wegligging setup een beetje te veranderen.

de aangepaste fase 1 dempers blijven voor lange ritten lekker comfortabel.

voorop het circuit blijven de fase 2 coupe dempers denk ik wel tenzij ik een goed setje fase 1 coupe dempers can scoren.

de acterzijde wil ik denk ik veranderen .
persoonlijk was ik altijd zeer te spreken over de originele de carbon gasdempers.
ik heb het idee dat nu ik de ultimates er onder heb dat ie sneller uitbreekt omdat deze stugger zijn ( klopt dit?)

wat nu het beste te doen met de achterzijde?
of moet ik ook gewoon een set coupe achterdempertjes zien te vinden?
zodat ik alles voor circuit coupe heb.
Over het algemeen wil de achterkant eerder naar buiten als je 'm harder maakt. Als je hier aan gewend bent, voorkomt 't een hoop onderstuur. Wel moet je opletten dat je dempers niet op de bumpstops komen, dat laat 'm erg ongecontroleerd uitbreken.
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ arco mijn de carbon coupe set aan de voorzijde bevalt prima dus geen koni geel hiervoor.
wel zou ik nog graag een keertje fase 1 de carbon coupe voordempers vinden.

@menno , dus als ik het goed begrijp gewoon een setje de carbon coupe dempers zoeken voor de achterzijde?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik rijd achter met koni geel, met droog weer heb ik geen last van overstuur en kan ik echt flink hoeken met harde vering achter. In de regen is het echter een drama
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo het kustof schakelstang blokje in de bak is ook weer vernieuwd inclusief het circlip ringetje.

vanavond even een paat toyo semi slicks om 2 oude velgen gooien en klaar voor as vrijdag Drachten sprints.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

(Y)

zal ik dan bij aankomst in Drachten maar meteen hetzelfde bestelling meenemen :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahaaha das een goeie gabri! (Y)

ik weet nog niet hoe laat ik er ben we zien wel.

misschien komt mijn kameraad met zijn 850 turbo bij VDB (boneless) ook nog.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

werk aan de winkel :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja Mark vertel wat is er gebeurt
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

waarschijnlijk koppakking of nog erger cilinderbus defect.


zie onderstaande link pagina 24

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

motor moet er uit dus!
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

ontzettend balen mark! Je vertelde met de Drenthe tour nog hoe zuinig je er op was.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

jammer Mark, suc6 met de reparatie.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja ben er wel zuinig op maar de auto is gebouwd op prestatie en racen dus dat moet je er dan ook mee doen he!

ach komt wel weer goede hoor.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

uiteraard :) heb je een idee waarom die slang geknapt is?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

waarschijnlijk de koppakking of een cilinderbus gescheurd
er zit namelijk water door de motorolie heen.

WJ heeft een filmpje gemaakt waarop je kan zien dat op het moment van overschakelen naar de 3e versnelling er een wolkje rook uit de uitlaat komt

enkele secondes later knapt de waterslang

ach we zien wel kan het blok er weer uit voor meer upgrades :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

nog sneller :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep sneller.
kheb al een half jaartje een andere nokkenstok liggen maar had steeds geen zin om mijn blok er uit te halen.

nu een mooi excuus dus.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beter Mark, watvoor bussen heb je erin liggen eigenlijk?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:kuch: standaard :kuch:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja nieuwe? Of destijds gewoon gebruikt van het huidige blok.

Origineel van vroegâh is nix mis mee, tis vaak de meuk die nu als nieuw op de markt wordt afgegeven die nog wel es belabberd kan zijn.

Kep wel es van Speedline vernomen dat nieuwe Renaultbussen verschrikkelijk slap (kunnen) zijn en onder een torqueplate enorm willen vervormen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja kompleet standaard onderblok en dan al 160wiel pks bewezen door testbank dus kost je zowiezo een kratje bier steven!

hahahahaha :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

toekomst wordt alleen maar meer pks dus kost je zowiezo nog een extra kratje bier als ie weer op de testbank geweest is.
:beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja lees de kleine lettertjes, het zou gaan om een standaard onderblok en moet in Goes bewezen worden. Lees maar terug.

Maargoed kep je ooit es een kratje toegewezen, alleen krijg je die pas als je mij met die desbetreffende GT langs de supermarkt rijd :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahahaha dat gaat goed komen steven en dit was idd met standaard onderblok aleen is ie nu stuk!

gelukkig hebben we dezelfde humor! :worship: :p :beer:

who cares als het maar hard gaat of niet??
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vanavond even een klein begin gemaakt met de demontage van de gtt motor.

er is echt wel grove schade volgens mij want toen ik de olie uit het carter liet lopen kwam er eerst een plens koelwater uit. :(

morgenavond gaat ie er kompleet uit en zal ik de echte schade kunnen zien.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Erg zuur Mark. Succes met de demontage. (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

blok er vanavond even met abel uitgelepeld.

Afbeelding

conclusie bus stuk!
zat tevens een gietfout in waar ie op kapot gegeaan is.

Afbeelding

Afbeelding
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vele handen maken licht werk. (Y)

Maar een gietfout ??? Waar zie die dan ???

Al met al een aardige scheur. (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

3e foto op 3 plaatsen
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bij die barst bovenin met dat putje en halverwege ??

Zijn die er niet ingekomen door de barst ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja dat bussie is niet meer.. die onderste 2 zijn iig bellen in het goetijzer. die bovenste tja dat vind ik een rare, daar is gewoon een stuk uitgeblazen
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

door de barst door ouderdom en door hogere druk als een originele gtt
bij RVS noemen ze zulke gaten ook wel pitting maar hier komt het door gietfoutjes en erg veel roest van vroeger.


toen ik mijn gtt kocht zat er geen koelvloeistof in het blok maar water.
het gehele onderblok zat toen vol met roest en prut.
ik heb toen alles schoongeborsteld met zon staalborstel op de boormachine.
de bussen waren toen ook al erg ver ingeroest maar dat het dit als gevolg kon hebben dat wist ik ook niet.

anyway komen nu anderen in.
morgen even maurice bellen.
Plaats reactie