Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ga je naar zolder?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Riël schreef:Ga je naar zolder?
nee:
http://www.driving-fun.com/910/active/2 ... aging.aspx
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Oei1 Nog ff doorrijden en je had 2 flinke klappers gehad! Blijkbaar waren de karkassen al een tijdje naar z'n grootje....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

idd, aan de banden was niets te zien dus ze zijn kapot gegaan onder het rijden vermoed ik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Heb nog wel 2 oude Semi's die je wel mag opbranden.. 195/50R15. :)

Ze zijn alleen niet meer straatlegaal..
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

haal wel nieuwe denk ik. ga niet weer met tweedehands troep rijden. denk dat ik die federal semi's pak, kosten 70 per band, scheelt nogal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:haal wel nieuwe denk ik. ga niet weer met tweedehands troep rijden. denk dat ik die federal semi's pak, kosten 70 per band, scheelt nogal
De kwaliteit scheelt ook nogal, maar voor af en toe een circuitdagje zullen ze het prima doen. :)

Ik moet ook nog even 2 nieuwe R888's bestellen voor 't Ardennenweekend+Ring
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ronald1916V schreef:
Martijn Kool schreef:haal wel nieuwe denk ik. ga niet weer met tweedehands troep rijden. denk dat ik die federal semi's pak, kosten 70 per band, scheelt nogal
De kwaliteit scheelt ook nogal, maar voor af en toe een circuitdagje zullen ze het prima doen. :)

Ik moet ook nog even 2 nieuwe R888's bestellen voor 't Ardennenweekend+Ring
Idem hier , moet er ook nog 2 bijbestellen , en wat fatsoenlijke bandjes voor het normale straat werk.. :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Martijn Kool schreef:haal wel nieuwe denk ik. ga niet weer met tweedehands troep rijden. denk dat ik die federal semi's pak, kosten 70 per band, scheelt nogal
De kwaliteit scheelt ook nogal, maar voor af en toe een circuitdagje zullen ze het prima doen. :)

Ik moet ook nog even 2 nieuwe R888's bestellen voor 't Ardennenweekend+Ring
waar baseer je dat op, als ik namelijk google vind ik nergens een test en lees ik vrijwel alleen positieve reacties mbt circuit gebruik.

ik vind 110 per band niet normaal als je voor 70 federals kunt krijgen. zal vast iets verschil in zitten, maar kan zo niets vinden daarover
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Zo weer ff een update:

Vanavond subframe opgehaald, bedankt Vos!

Wat gaan we nu doen:

ophangogen verhogen

clio rs draagarmen en stabilisator stang

clio 16v remmerij.

enige wat ik niet heb liggen zijn aandrijfassen die passen. ik vermoed dat ik het red met clio 16v assen. heb er daar geen meer van liggen, iemand?

volgens mij heb ik er nog wel ergens 1 uitgeleend :lol:

maar goed, ff wat foto's gemaakt:

[img]http://img13.imageshack.us/img13/9210/imag0022vu.jpg[/img]

[img]http://img251.imageshack.us/img251/6790/imag0023to.jpg[/img]

hier zie je het verschil, als ik de rs draagarmen erop gooi kom ik met het standaard 5gtt subframe 2-3cm verder naar buiten. ik vermoed dat dat goed combineert met cliko 16v assen.

zaterdag begin ik met de subframe aanpassing.

tevens ga ik er voor zorgen dat 195/50 gaat passen en wil ik er vervolgens een setje semi's onder gooien.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goed bezig Tijn, zo gaat het van een beetje aanklooien steeds serieuzer worden :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zie nu pas dat het nog wel is lastig kan worden met de uilaat icm die stabi stang:
[img]http://img139.imageshack.us/img139/2665/imag0149i.jpg[/img]
nouja dat zien we volgende week wel.

ga hem overigens ook doorlassen, vroeg me even af, lassen ze dan alles wat gelast kan worden af aan zo'n ding? dus al die naden die lasbaar zijn?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Goed bezig , maar waarom pak je niet gewoon een 16v subframe ?
Je gaat dat gt ding toch compleet verlassen en komt nu uiteindelijk toch weer op 16v breedte uit toch ?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

waarom? nouja, clio rs draagarmen had ik toch al liggen, subframe was gratis.

tsja, dan zeg ik waarom niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Martijn Kool schreef:zie nu pas dat het nog wel is lastig kan worden met de uilaat icm die stabi stang:
Haha wou het gister nog posten maar je heb het zelf ook al gezien. downpipe omlassen is te veel werk? En een 1916v stabie?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ja pak een 19 16v/megane stabi. omlassen downpipe heeft gevolg dat ie lager komt, en mijn flexibile deel begint al kapot te schuren dus tsja.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

iemand een voorbeeld van een doorgelast subframe?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Gewoon alles verbindingen en kieren doorlassen, en dan mooie wormpjes lassen. maar dat weet je neem ik aan wel.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mja, dat snap ik ook. alle naden zijn te lassen maar er zitten ook veel op elkaar gepuntlaste delen aan waar geen te lassen naad overblijft. vroeg me af wat ze daar mee doen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep even geen subframe voor me, je kan ook puntlassen namaken, gewoon de boor erin, niet geheel doorboren en dan de gaten opvullen :)

Beste is iig in het midden beginnen, en dan beurtelinks links-rechts naar buiten werken en dan ruimte houden voor nog een las ertussenin. die vul je dan later weer op. Tis lullig als je em kromtrekt.
Laatst gewijzigd door Steven op vr 10 sep 2010 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Assen Assen Assen :D :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Kep even geen subframe voor me, je kan ook puntlassen namaken, gewoon de boor erin, niet geheel doorboren en dan de gaten opvullen :)
das waar, moet ik ff een boor aanpassen.

deze is ook doorgelast:

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... rAmaxi.jpg[/img]

hier zijn alleen de te lassen naden gelast zo te zien. morgen eerst maar is opvullen en dan las ik hem direct wel even door en kom ik wel met foto's
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zie dat de hoofdprofielen met kettinglassen gedaan zijn, zo moet je idd doorlassen.

Al die lasplaten kun je idd geheel doorlassen, maar dat moet je wel met lage input doen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

het lassen is het probleem niet, zat alleen ff met die puntlas delen. misschien dat ik daar wel ff ga boren zodat ik er wat meer puntlassen in kan leggen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die subframes zij al erg star van zichzelf.

die kan je met en goed afgesteld mig lastoestel echt wel ineens aflassen hoor.

die puntlassen zijn gewoon gelegd omdat ze niet fatsoenlijk kunnen lassen.

ik zou het zelfs wel met TIG durven.
kan je mooi alle naden aan elkaar vloeien met evt klein beetje toevoegmateriaal.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Update:
4cm verhogen van ophangogen gaat niet lukken, je hebt ongeveer 2,5cm over onder de bak. wordt dus 2cm ophogen. morgen ff een ander kokertje ophalen ergens.

wel begonnen met het subframe:

[img]http://img695.imageshack.us/img695/1725/imag0024ig.jpg[/img]

[img]http://img340.imageshack.us/img340/8188/imag0025b.jpg[/img]

[img]http://img412.imageshack.us/img412/1069/imag0026sw.jpg[/img]

[img]http://img690.imageshack.us/img690/921/imag0027ra.jpg[/img]

[img]http://img217.imageshack.us/img217/646/imag0028r.jpg[/img]

maar toen was het lasdraad op. morgen maar ff afmaken, en hopelijk maandagavond subframe klaar.

als iemand anders een doorgelast subframe wil, pm me maar :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik wil zelf ook een subframe door gaan lassen, leuk om dit hier te lezen en zien.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wat zijn nu precies de voordelen van het doorlassen?

Ik heb er wel een idee bij, maar is het verschil echt merkbaar?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef:Wat zijn nu precies de voordelen van het doorlassen?

Ik heb er wel een idee bij, maar is het verschil echt merkbaar?
geen idee, maar ga het toch aanpassen dus het was een kleine moeite.

vandaag alles afgelast op de oren na, die heb ik uitgeboord, 1tje ligt eraf nu, maandagavond verder. zal dan wat foto's schieten van de 2cm opvulling die er dan hopelijk tussen zit.

uitboren valt niet mee trouwens
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik heb nog 2 gloedje nieuwe aandrijfasen van een 16V liggen :wink:
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

heb al wat geregeld, iets met jupiler. mogen jullie raden wie :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik moet ze bewaren voor Arthur kreeg ik te horen :wink:
R19 16V '91
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

steefie natuurlijk (Y) :beer: :beer:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

In Landgraaf kun je enkel betalen met Jupiler, daar hebben ze nog geen Euro's..

Zal JP wel zijn. :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ronald gaat door voor de koelkast :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie