ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

supercinq schreef:tegen het vast zitten van div delen

monteren sommige mensen wel eens met een beetje vet.
klinkt jou toch zeker niet vreemd in de oren??
was meer bedoelt van hoe kan je nu iets "vastzetten" met kopervet :D
Bij mij gaat er geen boutje of moertje zonder kopervet terug op de auto (Y)

Ik heb nu zelfs de achterremmen volgezet met kopervet ipv die grijze zooi die hard wordt, werkt tot nu toe perfect, handrem heeft het nog nooit zo goed gedaan (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

luco je bent in ieder geval lekker wakker :lol:

en op vet e.d moet je zeker niet bezuinigen met montage.
je hebt er uiteindelijk alleen maar profijt van.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Iemand nog opzoek naar een onderstel UPGRADE
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-PAZ- schreef:Iemand nog opzoek naar een onderstel UPGRADE
heb nog drie van die sets liggen geloof ik :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ben je weer aan het bieden geslagen, Steve?

http://link.marktplaats.nl/181377637

;)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Zal wel niet, staat toch geen bod bij van 500,- :wink: :p :beer:
R5GTT. Drive it like you stole it
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik vraag me af welke GT dat is... Die van Billy?! (JD-JN-95)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

er zal vast wel een reden voor zijn,dat er geen foto bijstaat.

mischien een bekende/beruchte gtt??
dan schrikt een foto alleen maar af :lol:
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef:Ik vraag me af welke GT dat is... Die van Billy?! (JD-JN-95)
zal best eens kunnen ja
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Bij mijn GTT (1990) is de waterkoeling van de turbo niet meer aangesloten . Ik las ooit dat dit voor getunede GT's vaker wordt gedaan. Ik zoek materiaal (2 slangen, een aansluitnippel van op de turbo aan de luchtfilterzijde) om dit weer ongedaan te maken. 1 van de waterslangen is volgens Mr. Renault niet meer leverbaar......

Is het beter dit weer aan te sluiten, wat zijn de specifieke voor- en nadelen? Ik neem aan dat indien dit niet nodig was geweest Renault deze wijziging niet gemaakt had voor de fase 2 GT's?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

en vergeet t borrelvaatje niet.

die heb je toch echt nodig bij montage.
ik heb wel eens gehoord,dat die duurder is dan je denkt.

officieel zou het iets beter moeten zijn om de waterkoeling
aan te sluiten.
maar ik geloof niet dat hij er snel van zou overlijden
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Voordeel is dat je turbo wat minder op zijn flikker krijgt doordat ie wat beter gekoelt word, nadeel is dat je weet wat meer warmte je koelsysteem in pompt.

Wat zou er niet meer te krijgen zijn dan, ik heb tijdje terug ook nog waterslangen gehalt voor de turbo koeling bij de renault dealer.
R5GTT. Drive it like you stole it
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik zeg niet dat het niet te krijgen is!!

wat ik bedoel paz is dat borrelvaatje wat in de buurt van je waterpomp
zit.

ik heb wel eens gehoord dat die wat prijzig was..
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

borrelvaatje is altijd nog wel bij de slijter te halen :wink: (D) :biertjuh:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ evert mooi zo laten
scheelt je een hoop onnodige slangen zooi onder de kap en dus ook veel minder kans op storingen.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een nieuw bellenvat kost iets van 30 euro. :)
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hij staat er al een maand op, misschien een repost, iemand op zoek naar een projekkie?

http://link.marktplaats.nl/182251849
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als de ad klopt en er moet niet zo heel erg veel meer aan gebeuren is het wel een koopje voor de liefhebber (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik heb zeker liggen slapen;
In de Renaulscene(zeursmurfenwereld) is dit een bekende auto
Dat ding ben ik nergens tegen gekomen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik ken m ook niet!
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

-PAZ- schreef:Als de ad klopt en er moet niet zo heel erg veel meer aan gebeuren is het wel een koopje voor de liefhebber (Y)
ga weg zeursmurf :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

als ie nou roze was...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ferdy schreef:als ie nou roze was...
Of blauw mischien :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris schreef:Ik heb zeker liggen slapen;
In de Renaulscene(zeursmurfenwereld) is dit een bekende auto
Dat ding ben ik nergens tegen gekomen...
Twingo is van Richard uit Beuningen geweest, heeft hier diverse inlognamen/nicknames...
Toen dertijd een topic geopend voor de problemen die er waren nadat de auto "professioneel" gebouwd was...

Heeft (had?) nu een Blue sport (?) die schade heeft gehad en nu een andere kas heeft om die te restaureren...

Zoiets was het geloof ik... Ongeveer... In vogelvlucht...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-Ray- schreef:ik ken m ook niet!
das toch dat ding met allerlei elektronikaproblemen toen?
Niet goed lopen e.d. , of is dat een andere?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Jacco Osté schreef:
Chris schreef:Ik heb zeker liggen slapen;
In de Renaulscene(zeursmurfenwereld) is dit een bekende auto
Dat ding ben ik nergens tegen gekomen...
Twingo is van Richard uit Beuningen geweest, heeft hier diverse inlognamen/nicknames...
Toen dertijd een topic geopend voor de problemen die er waren nadat de auto "professioneel" gebouwd was...

Heeft (had?) nu een Blue sport (?) die schade heeft gehad en nu een andere kas heeft om die te restaureren...

Zoiets was het geloof ik... Ongeveer... In vogelvlucht...
Geen BS dus...

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=26954
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

lekker slim om er zeursmurfenwereld bij te zetten.

€350 komt eerder in de buurt.
wat een zeurdert zeg met zijn vaste prijs :p
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

-PAZ- schreef:Iemand nog opzoek naar een onderstel UPGRADE
heb ik ook te koop, ik heb er nu weer orgineel onder zitten. :D rijdt veel beter dan die zooi.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Origeneel beter dan gele koni's???? Comfortabeler mischien wel, maar voor een goede wegligging moet je toch echt iets anders onder je auto schroeven ipv de origenele dempers.
R5GTT. Drive it like you stole it
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

-PAZ- schreef:Voordeel is dat je turbo wat minder op zijn flikker krijgt doordat ie wat beter gekoelt word, nadeel is dat je weet wat meer warmte je koelsysteem in pompt.

Wat zou er niet meer te krijgen zijn dan, ik heb tijdje terug ook nog waterslangen gehalt voor de turbo koeling bij de renault dealer.
Een van die twee slangen is niet meer te bestellen (eentje gaat van waterpomp naar de turbo, de ander van de turbo naar de carb.voet).
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

-PAZ- schreef:Voordeel is dat je turbo wat minder op zijn flikker krijgt doordat ie wat beter gekoelt word, nadeel is dat je weet wat meer warmte je koelsysteem in pompt.

Wat zou er niet meer te krijgen zijn dan, ik heb tijdje terug ook nog waterslangen gehalt voor de turbo koeling bij de renault dealer.
Het "borrelvaatje" zit er wel op bij mij.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

De slang die van de turbo naar de waterpomp gaat, die heb laatst gewoon nog zonder problemen bij de dealer gehaalt.
R5GTT. Drive it like you stole it
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Andrews (supercinq) schreef:
officieel zou het iets beter moeten zijn om de waterkoeling
aan te sluiten.
maar ik geloof niet dat hij er snel van zou overlijden
Volgens Renault (bij introduktie fase 2) werd hierdoor de levensduur van de turbo aanzienlijk verlengt.

Ik herineer me een enkete van de club renault sportives (toen nog Renault 5 Alpine/GTT club) onder de GTT rijders van zo'n 10 jaar geleden. Daaruit kwam volgens mij dat de turbo van een fase 2 gemiddeld niet langer meeging dan van een fase 1 (zonder waterkoeling)!!! Toch opmerkelijk, of zijn er inmiddels andere inzichten?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Tegenwoordig is zowat elke turbo watergekoelt dus zal ook wel een reden hebben :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

-PAZ- schreef:De slang die van de turbo naar de waterpomp gaat, die heb laatst gewoon nog zonder problemen bij de dealer gehaalt.
Kan kloppen dat het de andere is. Ze staan beide nog in het systeem, maar toen ik beide ging bestellen kwam de melding dat die ene niet meer leverbaar is.....
Iemand nog eentje liggen???????
Plaats reactie