supercinq schreef:tegen het vast zitten van div delen
monteren sommige mensen wel eens met een beetje vet.
klinkt jou toch zeker niet vreemd in de oren??
was meer bedoelt van hoe kan je nu iets "vastzetten" met kopervet
Bij mij gaat er geen boutje of moertje zonder kopervet terug op de auto
Ik heb nu zelfs de achterremmen volgezet met kopervet ipv die grijze zooi die hard wordt, werkt tot nu toe perfect, handrem heeft het nog nooit zo goed gedaan
Bij mijn GTT (1990) is de waterkoeling van de turbo niet meer aangesloten . Ik las ooit dat dit voor getunede GT's vaker wordt gedaan. Ik zoek materiaal (2 slangen, een aansluitnippel van op de turbo aan de luchtfilterzijde) om dit weer ongedaan te maken. 1 van de waterslangen is volgens Mr. Renault niet meer leverbaar......
Is het beter dit weer aan te sluiten, wat zijn de specifieke voor- en nadelen? Ik neem aan dat indien dit niet nodig was geweest Renault deze wijziging niet gemaakt had voor de fase 2 GT's?
Voordeel is dat je turbo wat minder op zijn flikker krijgt doordat ie wat beter gekoelt word, nadeel is dat je weet wat meer warmte je koelsysteem in pompt.
Wat zou er niet meer te krijgen zijn dan, ik heb tijdje terug ook nog waterslangen gehalt voor de turbo koeling bij de renault dealer.
In de Renaulscene(zeursmurfenwereld) is dit een bekende auto
Dat ding ben ik nergens tegen gekomen...
Twingo is van Richard uit Beuningen geweest, heeft hier diverse inlognamen/nicknames...
Toen dertijd een topic geopend voor de problemen die er waren nadat de auto "professioneel" gebouwd was...
Heeft (had?) nu een Blue sport (?) die schade heeft gehad en nu een andere kas heeft om die te restaureren...
Zoiets was het geloof ik... Ongeveer... In vogelvlucht...
In de Renaulscene(zeursmurfenwereld) is dit een bekende auto
Dat ding ben ik nergens tegen gekomen...
Twingo is van Richard uit Beuningen geweest, heeft hier diverse inlognamen/nicknames...
Toen dertijd een topic geopend voor de problemen die er waren nadat de auto "professioneel" gebouwd was...
Heeft (had?) nu een Blue sport (?) die schade heeft gehad en nu een andere kas heeft om die te restaureren...
Zoiets was het geloof ik... Ongeveer... In vogelvlucht...
Origeneel beter dan gele koni's???? Comfortabeler mischien wel, maar voor een goede wegligging moet je toch echt iets anders onder je auto schroeven ipv de origenele dempers.
-PAZ- schreef:Voordeel is dat je turbo wat minder op zijn flikker krijgt doordat ie wat beter gekoelt word, nadeel is dat je weet wat meer warmte je koelsysteem in pompt.
Wat zou er niet meer te krijgen zijn dan, ik heb tijdje terug ook nog waterslangen gehalt voor de turbo koeling bij de renault dealer.
Een van die twee slangen is niet meer te bestellen (eentje gaat van waterpomp naar de turbo, de ander van de turbo naar de carb.voet).
-PAZ- schreef:Voordeel is dat je turbo wat minder op zijn flikker krijgt doordat ie wat beter gekoelt word, nadeel is dat je weet wat meer warmte je koelsysteem in pompt.
Wat zou er niet meer te krijgen zijn dan, ik heb tijdje terug ook nog waterslangen gehalt voor de turbo koeling bij de renault dealer.
Andrews (supercinq) schreef:
officieel zou het iets beter moeten zijn om de waterkoeling
aan te sluiten.
maar ik geloof niet dat hij er snel van zou overlijden
Volgens Renault (bij introduktie fase 2) werd hierdoor de levensduur van de turbo aanzienlijk verlengt.
Ik herineer me een enkete van de club renault sportives (toen nog Renault 5 Alpine/GTT club) onder de GTT rijders van zo'n 10 jaar geleden. Daaruit kwam volgens mij dat de turbo van een fase 2 gemiddeld niet langer meeging dan van een fase 1 (zonder waterkoeling)!!! Toch opmerkelijk, of zijn er inmiddels andere inzichten?
-PAZ- schreef:De slang die van de turbo naar de waterpomp gaat, die heb laatst gewoon nog zonder problemen bij de dealer gehaalt.
Kan kloppen dat het de andere is. Ze staan beide nog in het systeem, maar toen ik beide ging bestellen kwam de melding dat die ene niet meer leverbaar is.....
Iemand nog eentje liggen???????