ACT: Mobiele telefonie

Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

Ipad niet meen ik en dat samsung ding wel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Ik ben een jaartje een beetje uit die ontwikkeling geweest, maar heb een idee alsof ik echt 10 jaar ben weggeweest. Iedereen loopt nu met smartphones, heeft twitter (Die term ken ik pas sinds ik terugkwam) of doet aan pingen.

Ik voelde me echt zo'n opa dat ik m'n nokia 6700 stond uit te zoeken en de andere verkoper met die termen hoorde smijten :lol:

Maar zo'n pad is echt een net-niet formaat. Dan zou ik toch ook liever een mini laptop in de zak steken, al zijn dat ook kutdingen ;)

Als ik ook zie hoeveel mensen met gebarstte schermpies rondlopen in die smartphones, zou ik er binnen een week ook zo bijlopen vrees ik :smile:
Arjen

tutuur schreef:mijn gedachten er achter is dat een smartphone gewoon een pocket pc is die voor het formaat prima werkt.

als je dan toch zo'n groot ding hebt die sowieso niet in je zak past kan je toch net zo goed gewoon een laptop nemen?
Of gewoon een Netbookje. Lijkt me veel handiger dan zo'n gehyped ding.
Arjen

Steven schreef:Ik ben een jaartje een beetje uit die ontwikkeling geweest, maar heb een idee alsof ik echt 10 jaar ben weggeweest. Iedereen loopt nu met smartphones, heeft twitter (Die term ken ik pas sinds ik terugkwam) of doet aan pingen.

Ik voelde me echt zo'n opa dat ik m'n nokia 6700 stond uit te zoeken en de andere verkoper met die termen hoorde smijten :lol:

Maar zo'n pad is echt een net-niet formaat. Dan zou ik toch ook liever een mini laptop in de zak steken, al zijn dat ook kutdingen ;)

Als ik ook zie hoeveel mensen met gebarstte schermpies rondlopen in die smartphones, zou ik er binnen een week ook zo bijlopen vrees ik :smile:
Dit geeft een beetje de nutteloosheid aan van vele mensenlevens. Kan mij het schelen dat iemand Twittert dat ie zit te schijten. Get a life denk ik dan.

Net het TV journaal: 1 minuut over een nieuw soort/vorm van leven wat mogelijk is en daarna 9 minuten over de Maffia, uhh, sorry, ik bedoel Fifa. Zo ver zijn we al afgezakt in dit landje.
tutuur
Clubsponsor

Ronald, het ging dan ook om de strippenkaart :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

twitter/facebook/hyves/blablabla kunnen mij ook gestolen worden. Echt grote prut allemaal. Maar mailen/internetten/navigeren/.... kunnen toch wel handig zijn op een tel..
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

Het verbaast me dat jullie zo tegen deze 'social network' applicaties zijn. De tijd gaat vooruit en jullie blijven als een stel ouwe lullen hangen :)

Wij zijn van de bel generatie. Als de generatie na ons als toevoeging ook allerlei onlinemanieren vind om nog meer en veelvuldiger met elkaar te communiceren wordt het hier net zo bestempeld als onze ouders dat deden over de normale GSM's.

Ik, als freelancer, heb enorm veel baat bij LinkedIn, het heeft me werk opgeleverd. Facebook is pure entertainment. Twitter heeft weer een eigen doelgroep en is het állersnelste nieuwsmedium. Alles heeft zo zijn uniekheden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor

Daar heb je wel een punt maar het gaat soms nergens over!

Dat anderen hun complete doen en laten op internet zetten moeten ze zelf weten! Denk niet dat iemand het boeiend vind om te weten als je zit te schijten |:
Steven

Niet? Shit...
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

ik denk dat je dat ook maar weinig voorbij ziet komen. Ik heb het nog geen 1 keer gezien :p
Riël
Über-Spammer

Dat is ook echt het clichévoorbeeld hoor.

Mijn facebook is af en toe een grappig filmpje, updates van de 5 en vooral voor de lol. Mijn linkedin gebruik ik wanneer ik nieuwe projecten los laat voor bijvoorbeeld BrainTrigger. Je wil niet weten hoeveel RELEVANTE mensen je bereikt in een paar uur.

Wat iemand erop zet staat los van wat er mogelijk is... heb jij een facebook of linkedin of twitter account ?

En als je veel bekende mensen in zo'n facebook hebt staan (échte vrienden, geen nepperts) en die twitteren af en toe wat zinnigs, posten interessante nieuwtjes en interesses, en je neemt dan een app op de iPad genaamd Flipbook (of flipboard, wat is het).

Ik was daar erg van onder de indruk. Een persoonlijk magazine ingevuld door die mensen en onderwerpen die jou boeien. Erg goed.
Laatst gewijzigd door Riël op wo 1 dec 2010 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor

Bij jou wel! Vraag me dan altijd af hoe je de deur dicht krijgt :D

hint: neus
Steven

Ik heb Hyves en FB, waarbij ik sterk denk om Hyves eruit te kiepen, ondanks dat de applicatie beter is.

Linkedin zal ik zo eens kijken, zeker voor het zakelijk aspect hoor ik daar wel goeie dingen over.

Twitter, tja dat laat ik nog ff passeren hoor.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Overtuigd dus? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Twitter is echt de meest kansloze website die er is, als je het mij vraagt... :)

Mensen vergeten vaak dat alle gegevens die ze achterlaten op het Internet worden gecachet, in databases terecht komen en op grote schaal gebruikt worden om marketing mee uit te voeren. De dag dat ze mij gaan betalen om op allerlei sites privegegevens achter te laten, wil ik het wel overwegen. :P

Edit: Dus nee, Steve... Bedankt voor de uitnodiging, maar ik zet de joker in. ;)
Steven

Hehe toch is het jobwise toch niet slecht hoor Merijn, waar we het laatst ook al over hadden.

En tja rondzwervende gegevens, ik ben als je goed zoekt toch al helemaal verziekt :D
Merijn
Über-Spammer

Daar heb jij geen internet voor nodig... ;)
Haas
Car: Megane RS

vandaag eindelijk (kunnen) bellen voor reparatie van mijn Hero, in de winkel dacht men ook een hardwarematig probleem.. Hij zou morgen opgehaald worden, echter door omstandigheden kan dat helaas niet doorgaan. Probeer m vrijdag op te laten halen, ben benieuwd hoe lang het gaat duren :)
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Twitter is echt de meest kansloze website die er is, als je het mij vraagt... :)

Mensen vergeten vaak dat alle gegevens die ze achterlaten op het Internet worden gecachet, in databases terecht komen en op grote schaal gebruikt worden om marketing mee uit te voeren. De dag dat ze mij gaan betalen om op allerlei sites privegegevens achter te laten, wil ik het wel overwegen. :P

Edit: Dus nee, Steve... Bedankt voor de uitnodiging, maar ik zet de joker in. ;)
En wat dan nog, vraag ik me dan af. Je bent niet minder anoniem dan op straat. Bovendien ben je niet meer dan een bestand met info waarop wat statistiek door computers losgelaten wordt in een bulk van miljoenen gebruikers. Dus... toch best anoniem. En wie gaat zoeken vind altijd. Ook zonder internet. En als laatste ben jij zelf verantwoordelijk voor wat je erop zet.

Services worden wél gratis aangeboden. Bovendien is Google een bron van inkomsten voor mij ;) http://www.zzapps.nl. Hele ondernemingen zetten ál hun materiaal op google servers! Zo erg is dat niet. Die zijn beter beschermd tegen privacy, dan hun eigen. Mondjesmaat begint men het te snappen :)
Merijn
Über-Spammer

Riel, het is in mijn ogen gevaarlijk als 1 bedrijf zoveel persoonlijke gegevens van mensen in handen heeft. Het is hetzelfde als met een dictatuur: als de dictator het goed voor heeft met het volk, is er bijna geen betere staatsvorm, maar commerciele bedrijven hebben niet het beste voor met 'hun' mensen. Die hebben dollartekens in hun ogen en zoeken grenzen op en overschrijden die, om hun winsten verder op te drijven.

Google heeft veel teveel informatie, veel teveel kennis en dat wordt alleen maar meer. Ik denk dat 90%, zo niet 100%, van alle informatie die wij op internet verspreiden, richting Google gaat. Zoals gezegd is dat in principe niet erg, maar ik vertrouw commerciele bedrijven mijn gegevens liever niet toe. Ze houden jou maar al te graag stil, door jou je eigen minimale inkomstenbronnetje te geven. Ze lachen erom... :) Denk effe wat groter en, hoe typisch, Google maar eens naar dit soort dingen. :P

Misschien denk ik er te dramatisch over, maar ik vind dat jij er veel te licht over denkt.

Ik blijf continu zeer kritisch tegenover mezelf, als ik bezig ben op het internet. Denk na waar je mee bezig bent...
Riël
Über-Spammer

Juist.

Als google niet juist omgaat met dit soort dingen (en zij zijn zich hier heel bewust van) snijden ze zichzelf in de vingers. Het is ook in hun belang om verantwoordelijk met die informatie om te gaan. Google is daar altijd erg open over.

Tuurlijk, ze weten veel, maar dat is hun core business. En, helaas, zij zijn nog maar de enigen die deze diensten aanbieden. En ik heb dan wel een kleine winst (overigesn, ik verdien geen fluit van google, ik verkoop mijn eigen support), mensen moeten wel in dit product geloven en vertrouwen. En dat kan. Zie ook grote bedrijven zoals AHOLD.

Jij hebt dat vertrouwen niet en daar kan ik nu niks in veranderen :) Sterker, als Google een overheidsbedrijf was vertrouwde ik het nog minder :P
Merijn
Über-Spammer

Ik snap echt niet waar jouw vertrouwen in commerciele bedrijven uit voort komt. Kunnen ze aan je verdienen, doen ze het. Hebben ze hun zakken gevuld en sta jij op de stoep met een conflict, dan zijn ze ineens niet meer zo vriendelijk. Het gaat maar om 1 ding: onder de streep moeten zij er beter van worden en niemand anders. En da's prima, zo werkt het systeem. Maar dat jij met deze kennis in je achterhoofd een commercieel bedrijf vertrouwt, geeft wel aan dat je zeer naief bent.

Google buit de huidige, zeer, zéér verouderde privacywet uit om er een slaatje uit te slaan. Dat is hun goed recht, want dan hadden onze leiders het maar beter dicht moeten timmeren. Maar ik doe er zo min mogelijk aan mee. Privacy op internationaal niveau (en al helemaal op het internet) bestaat op dit moment amper.
Riël
Über-Spammer

Ik vertrouw erop dat Google zich aan hun eigen Terms of Service houdt. Meer verwacht ik niet en ik weet dan wel precies wat zij van mij weten (overigens, hier te vinden: dashboard

Zie bijv. Webgeschiedenis (wat je ook weer uit kan schakelen).

Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes (Y) :)
Laatst gewijzigd door Riël op do 2 dec 2010 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Klopt... Maar het irriteert me wel dat mensen niet meer nadenken. :)

Maar dat is meer mijn probleem, geloof ik. ;)
Riël
Über-Spammer

Post aangepast. INtegendeel, ik denk er sterk over na, ik concludeer alleen wat anders :)
Tim
Car: E36 M3

Steven schreef:Op zich wel handig, beetje massakorting voor Renaults bedingen zeker?

Voor Tim Ass een mooie strippenkaart ofzo :p
Flikker :D
Haas

Even de bloemetjes buitenzetten voor HTC :

Woensdag gebeld om mijn Hero aan te melden voor reparatie. Donderdag is deze per koerier afgehaald op mijn werk, je krijgt keurig een track&trace nummer en een ticketnr om het verloop te blijven volgen op internet. Vrijdag om 13u kreeg ik al een mail dat mijn telefoon gerepareerd was en ik deze binnen enkele dagen retour zou ontvange.. en waarempel, vanmorgen om 11u lag hij al weer op mijn buro. Zojuist de batterij, SIMkaart en SD erin gezet en hij doet het weer prima.

Hulde (Y) :worship:

Das wel even wat anders dan de 8 weken dat ik mijn toestel kwijt was, destijds met een Nokia 8210..
Merijn
Über-Spammer

Hebben ze er ook bij vermeld wat ze precies gedaan hebben om het te fixen?
Martijn Kool

Om herhaling te voorkomen:

Leg toestel weg VOORDAT je je kachelpaneel van je auto bediend

>)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

:lol:

@Merijn: niet heel uitvoerig, wel dat ze er nieuwe software op gezet hebben. Na wat zoekwerk, blijkt het wel eens vaker voor te komen, dat het handeltje vast gaat zitten na update.
Ach, heb nu ook een mooie HTC pen en een poetsdoekje voor mijn scherm :bang:
Merijn
Über-Spammer

Rock on! Kunnen we tenminste weer whatsappen. :P
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Haas schreef::lol:

@Merijn: niet heel uitvoerig, wel dat ze er nieuwe software op gezet hebben. Na wat zoekwerk, blijkt het wel eens vaker voor te komen, dat het handeltje vast gaat zitten na update.
Mijn N96 liep ook compleet vast na een software-update. 3 nieuwe telefoons later moet ik nog exact 11 dagen met dit hok. Heb alleen nog geen idee wat de opvolger wordt.

HTC Desire HD vs Iphone4.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Martijn Kool

desireHD

ik heb de gewone desire, bevalt geweldig goed
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

Desire is inderdaad en leuk toestel. Heb zelf de iphone en kan je niets anders aanraden, de software is gewoon meesterlijk. Maar probeer ze beide even in de winkel. Een telefoon is heel persoonlijk.
Riël
Über-Spammer

Martijn Kool schreef:desireHD

ik heb de gewone desire, bevalt geweldig goed

over korte tijd zal 2.3 beschikbaar zijn in de custom-rom afdeling, misschien maakt HTC wel een update. Ingebouwde SIP en nog veel meer goodies :D
Plaats reactie