JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Wat is er met die audi of de buren gebeurd dan?

ligt er nog veel bij je pa in de kelder dan? of daar ook opgeruimd?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De audi weet ik niet, zal me eerlijk gezegd ook niks uitmaken wat ze doen (Y) :)

Bij mn pa ligt nog een klein beetje, ik denk 1 clio in onderdelen. Dat heeft hij nodig om de Clio Baccara weer inelkaar te krijgen (Y)
Toine van der Laan
Contacteer:

Kop op JP , opgeruimd dat staat netjes.. (Y)
Mocht Martijn je niet kunnen helpen , ding op de kar en breng maar langs , dan zorgen we even dat je de vaart erin houdt :smile:
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Jean-Paul-S schreef:Nee, die staat er al heel lang niet meer :~

Eigenlijk alles wat ik op de Williams of Cup niet meer nodig heb.

fusees, schijven, remklauwen, stabistangen, divers plaatwerk, koplampen, abs spul, assen, draagarmen, schokbrekers... Echt eens goed opgeruimd :D
gewoon weggegooit? :~ :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Toine van der Laan schreef:Kop op JP , opgeruimd dat staat netjes.. (Y)
Mocht Martijn je niet kunnen helpen , ding op de kar en breng maar langs , dan zorgen we even dat je de vaart erin houdt :smile:
Opruimen heeft idd wel goed gedaan, alle spullen had ik voor de zoveelste keer in mijn handen, en het had al menig keer te koop gestaan voor oud ijzer prijzen... Dan maar weggooien. Deze week wil ik ook alle velgen eens reorganiseren, deze nemen nu ook nog teveel plek in. Voor de koopjesjagers: niet te koop en word ook niet weggegooid :wink:

Mocht er niet op korte termijn een oplossing komen voor het lassen meld ik het in dit topic wel. Er zijn genoeg rtc'ers die kunnen lassen, hoe zou het komen :~ :-( :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

paratroeper schreef:

fusees, schijven, remklauwen, stabistangen, divers plaatwerk, koplampen, abs spul, assen, draagarmen, schokbrekers... Echt eens goed opgeruimd :D
Ja, als in: oppakken-> 20 kuubs container-> foetsie :)
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Jean-Paul-S schreef:
paratroeper schreef:

Ja, als in: oppakken-> 20 kuubs container-> foetsie :)
Zonde :p maarja je moet eens opruimen natuurlijk, en als je het al eens te koop had staan kan het ook wel weg :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Niks zonde, ouwe meuk moet je weggooien :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tijdens voetbaltijd maar eens de weg opgedoken, lekker rustig overal (Y) Bouten voor de astappen gehaald, as even bij een kennis gedropt voor de draad te tappen zodat ik hem volgende week weer terug heb (Y)

De rest van de middag ga ik aan de werkplaats knutselen, word tijd voor een degelijke werkbank :)
Tim
Car: E36 M3

Martijn Kool schreef:
Jean-Paul-S schreef:Zou ik eens moeten uitzoeken. Een c02 apparaat, hoe en wat weet ik niet. Jij komt mij helpen als ik hier niemand vind op korte termijn? :p
prima, als het maar wel een fatsoenlijk merk lasapparaat is.

heb zelf ooit een ferm hobby ding gehad, maar dan kun je beter gaan kitten.
Als je die kant op gaat moet je mij ff bellen. Dan knallen we met mijn skeurijzer wel die kant op :)

Ff ouwehoeren wel zin in.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

door alle andere zaken ben ik de lasser vergeten te benaderen vandaag. Lekker slim van mij (N) (0) |:

In elk geval is wel de achteras komende week klaar, de platen voor de zwenkwielen zijn onder de werkbank gelast en de garage weer verder opgeruimd.

Morgen verder aan de werkbank en rek, en misschien wat prutsen aan de Clio. Na het werk eerst nog even een bankschroef ophalen, en uiteraard de eventuele lasser bellen :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Vrijdag komt de lasser kijken hoe het aangepakt gaat worden (Y)

De werkbank is ook ver afgerond, alleen nog wat kleine aanpassingen en al het hout in de blanke lak zetten. Heb op aanraden van Arco ook een Heuer bankschroef gekocht, echt een mooi en degelijk ding (Y) :)

Als de werkbank morgen af is zal ik wat foto's schieten :)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim schreef:
Martijn Kool schreef:
Jean-Paul-S schreef:Zou ik eens moeten uitzoeken. Een c02 apparaat, hoe en wat weet ik niet. Jij komt mij helpen als ik hier niemand vind op korte termijn? :p

Als je die kant op gaat moet je mij ff bellen. Dan knallen we met mijn skeurijzer wel die kant op :)

Dan reserveer ik vast een zitplaats bij deze :D
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:
Tim schreef:
Martijn Kool schreef:

Dan reserveer ik vast een zitplaats bij deze :D
als jij mee gaat kunnen we beter met de cabrio, das veel relaxter :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Moeten anders een bbq afspreken? :beer: :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

:smile: :smile:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zo,

de lasser is even komen kijken. Rechts achter binnenscherm+buitenscherm moet sowieso gedaan worden, de andere zaken moet ik gewoon blank maken en dan beoordelen of het noodzakelijk is.

Als het meevalt laat ik dat gewoon stralen, als ik erna epoxy spuit kan er weinig meer gebeuren vanaf de buitenkant. De binnenkant linksachter lijkt keihard bij nadere inspectie.

Morgen ga ik een poging doen om het blank te maken, en voor de foto's van de werkplaats te posten:)

Iemand toevallig een sloper liggen waar het r.v. binnenscherm nog zonder roest is?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Helaas vandaag niet alles kunnen doen wat gepland was maar toch weer e.e.a. kunnen doen.

Vanmmorgen eerst maar eens bij de lokale sloop voor een r.v. binnenscherm gaan shoppen, bij de 2e sloop meteen prijs :) (Y) Voor 2 euro een frisser schermpje kunnen meenemen :)

Huidig scherm een beetje ontdaan van de coating:

[img]http://img31.imageshack.us/img31/8373/1022141.jpg[/img]

Nieuw stukje:

[img]http://img822.imageshack.us/img822/4521/1022142.jpg[/img]

En de nieuwe (verrijdbare) werkbank met apart rek tijdelijk volgestouwd met rommel die me in de weg lag:

[img]http://img707.imageshack.us/img707/4461/1022143.jpg[/img]

Ik sta er zelf versteld van hoe het tot nog toe gaat. Normaal gezien ben ik niet zo snel (0) :~ :D
Tom
Moderator
Car: MB

als je een bankschroef wilt gaan gebuiken op dat ding dan zou ik er maar een stuk hout onder leggen als je daar flink op gaat rossen. Denk dat je wieltjes anders zo rot zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

We mogen in ieder geval niet klagen dat de foto's niet goed bekeken worden hier :lol:

Ik vraag me eigenlijk af of sommige mensen écht gaan zoeken voor een opmerking, of dat Tom dat gewoon in een oogopslag opvalt :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool

Riël schreef:We mogen in ieder geval niet klagen dat de foto's niet goed bekeken worden hier :lol:

Ik vraag me eigenlijk af of sommige mensen écht gaan zoeken voor een opmerking, of dat Tom dat gewoon in een oogopslag opvalt :p
dat is gewoon 1 van tom zijn vele kwaliteiten. wat hij eigenlijk wil zeggen is dat hij ook gewoon langs wil komen bij de bbq en dan even een stuk hout eronder fixt zodat hij mee kan barbequen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tom schreef:als je een bankschroef wilt gaan gebuiken op dat ding dan zou ik er maar een stuk hout onder leggen als je daar flink op gaat rossen. Denk dat je wieltjes anders zo rot zijn.
Dat is ook de bedoeling, evengoed scherp gezien (Y) Heb al blokken hout gemaakt waardoor de wielen net 1cm van de grond los komen :)
dat is gewoon 1 van tom zijn vele kwaliteiten. wat hij eigenlijk wil zeggen is dat hij ook gewoon langs wil komen bij de bbq en dan even een stuk hout eronder fixt zodat hij mee kan barbequen.
Wanneer? :D Zal onze agenda eens opengooien, lijkt ons wel gezellig in elk geval (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

een BBQ is nooit weg :lol: , maar ik kijk idd altijd wel met oog voor detail naar de foto's. En ik zeg het (meestal) alleen om te helpen :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zat er zelf ook al mee tijdens het maken van de wielen, ivm het verschuiven als je eens op de werkbank slaat. Dit was de hoofdreden om wat eronder te leggen, maar jou opmerking over de belasting van de wielen is minstens zo goed :p (Y)

Edit, de bbq moeten we maar gewoon plannen op een dag dat "iedereen" kan, zal waarschijnlijk een weekend zijn :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Vandaag de achteras en tank eronderuit geschroefd, ging eigenlijk best wel goed in vergelijking met andere Clio's (Y)

Morgen de voortrein eronderuit en dan maar eens beginnen met blankmaken :~

[img]http://img684.imageshack.us/img684/2386/1022150.jpg[/img]

[img]http://img228.imageshack.us/img228/4108/1022151.jpg[/img]

Ook vandaag de Cup RS ophanging (provisorisch) eronder gehangen met maxi scherm. Vult nog niet helemaal, maar met een standaard scherm word het wel heel erg krap ondanks flink uitzagen.

[img]http://img139.imageshack.us/img139/5610/1022144.jpg[/img]

Het is geen geweldige foto maar ik heb geprobeerd om het breedte verschil tussen voor en achter op de foto te krijgen.

[img]http://img180.imageshack.us/img180/4013/1022147.jpg[/img]

En een van bovenaf, hier zie je het verschil wat beter als je focust op de plek van het portier scharnier.

[img]http://img697.imageshack.us/img697/790/1022148.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor

:worship:
Geert
Contacteer:

nice! maar met wat negatief camber zal het nog wat smaller lijken. Hij lijkt nu zelfs wat positief camber te hebben.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heeft ie ook, er zitten volgens mij m12 bouten in de fusees, terwijl ik iets van m8 heb moeten gebruiken (0) Ook zat de veerpoot bovenin maar wat te bungelen, vandaar dat het een beetje comisch uitziet :~

Het moet toch breder worden dan dit. Misschien is de draagarm zelf nog aan te passen waardoor je het buitenste gat gebruikt als binnenste, en het geheel met wat laswerk verbreed. Heb foto's van verstevigde groupe A armen, dat is misschien stevig genoeg in zo'n geval.
Bart V

Waarom zou je nog breder willen? Ik denk niet je dat veel gaat helpen. Je zal er achter komen dat je met de huidige (RS) breedte al geen onderstuur meer zal kennen, en dus echt moet gaan nadenken over hoe je het overstuur (lees: achterophanging) gaat verbouwen om meer grip achter te krijgen.

Enkel negatief camber zal niet genoeg zijn (al gaat dat veel schelen). Je zal achter ook breder moeten gaan (dus plaatwerk verbouwen), en liefst die lompe torsieas eronder vandaan, en ombouwen naar een RS achterophanging met veerpoten.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Eigenlijk is de grootste reden het opvullen van het scherm, is niet echt een gezicht in het maxi scherm. Als ik het echt compleet heb moet hij gewoon eens op de wielen staan om het nog eens te bekijken. Er bestaan ook schermen die tussen 16v en maxi inzitten qua breedte.

Dat je dan de achterschermen moet aanpassen ok, maar dat is gedeeltelijk mijn beroep dus dat is niet erg. Torsies zijn te vervangen voor megane cup schokbrekers, deze werken met spiraal ipv torsies. Enige probleem is dan dat de boutgaten iets verder uitelkaar moeten voor optimaal gebruik.

Hoeveel heb jij zonder gekke aanpassingen verbreed aan de achteras Bart?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Misschien is dit al genoeg:

[img]http://www.mcracingsa.com/RENAULT%20CLI ... 0POUCE.jpg[/img]
Geert
Contacteer:

Jean-Paul-S
Über-Spammer

Das toch een gewoon 16v scherm of ben ik nu gek?
Geert
Contacteer:

kan zo het topic niet vinden op een frans forum maar daar is iemand die ze gebruikt en die zijn een stukje breder. kwa looks vrij standaart.
Bart V

@JP: Ik heb 15 mm spacers achter. Ik heb er ook een "cup" achteras onder, maar die is volgens mij niets breder.

Breder kan ik niet helaas, want dan gaan de wielen (als ik slicks van 200 breed monteer) echt aanlopen (heb zowieso al de schermen moeten uitrollen). Plaatwerk is niet echt mijn hobby, dus vooralsnog heb ik weinig zin om de achterschermen te gaan verbouwen.

Mijn plan is om er tzt simpele schermverbreders op te zetten (weet iemand waar je die dingen kan krijgen btw?? Niet mooi, wel simpel en effectief.
Plaats reactie