JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS
-
- Über-Spammer
De audi weet ik niet, zal me eerlijk gezegd ook niks uitmaken wat ze doen

Bij mn pa ligt nog een klein beetje, ik denk 1 clio in onderdelen. Dat heeft hij nodig om de Clio Baccara weer inelkaar te krijgen

Bij mn pa ligt nog een klein beetje, ik denk 1 clio in onderdelen. Dat heeft hij nodig om de Clio Baccara weer inelkaar te krijgen

-
- Contacteer:
Kop op JP , opgeruimd dat staat netjes..
Mocht Martijn je niet kunnen helpen , ding op de kar en breng maar langs , dan zorgen we even dat je de vaart erin houdt

Mocht Martijn je niet kunnen helpen , ding op de kar en breng maar langs , dan zorgen we even dat je de vaart erin houdt

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
gewoon weggegooit?Jean-Paul-S schreef:Nee, die staat er al heel lang niet meer![]()
Eigenlijk alles wat ik op de Williams of Cup niet meer nodig heb.
fusees, schijven, remklauwen, stabistangen, divers plaatwerk, koplampen, abs spul, assen, draagarmen, schokbrekers... Echt eens goed opgeruimd

-
- Über-Spammer
Opruimen heeft idd wel goed gedaan, alle spullen had ik voor de zoveelste keer in mijn handen, en het had al menig keer te koop gestaan voor oud ijzer prijzen... Dan maar weggooien. Deze week wil ik ook alle velgen eens reorganiseren, deze nemen nu ook nog teveel plek in. Voor de koopjesjagers: niet te koop en word ook niet weggegooidToine van der Laan schreef:Kop op JP , opgeruimd dat staat netjes..![]()
Mocht er niet op korte termijn een oplossing komen voor het lassen meld ik het in dit topic wel. Er zijn genoeg rtc'ers die kunnen lassen, hoe zou het komen

-
- Über-Spammer
Ja, als in: oppakken-> 20 kuubs container-> foetsieparatroeper schreef:gewoon weggegooit?Jean-Paul-S schreef:Nee, die staat er al heel lang niet meer![]()
fusees, schijven, remklauwen, stabistangen, divers plaatwerk, koplampen, abs spul, assen, draagarmen, schokbrekers... Echt eens goed opgeruimd![]()

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
ZondeJean-Paul-S schreef:Ja, als in: oppakken-> 20 kuubs container-> foetsieparatroeper schreef:gewoon weggegooit?Jean-Paul-S schreef:Nee, die staat er al heel lang niet meer![]()
fusees, schijven, remklauwen, stabistangen, divers plaatwerk, koplampen, abs spul, assen, draagarmen, schokbrekers... Echt eens goed opgeruimd![]()

-
- Über-Spammer
Niks zonde, ouwe meuk moet je weggooien 

-
- Über-Spammer
Tijdens voetbaltijd maar eens de weg opgedoken, lekker rustig overal
Bouten voor de astappen gehaald, as even bij een kennis gedropt voor de draad te tappen zodat ik hem volgende week weer terug heb
De rest van de middag ga ik aan de werkplaats knutselen, word tijd voor een degelijke werkbank

De rest van de middag ga ik aan de werkplaats knutselen, word tijd voor een degelijke werkbank

Als je die kant op gaat moet je mij ff bellen. Dan knallen we met mijn skeurijzer wel die kant opMartijn Kool schreef:prima, als het maar wel een fatsoenlijk merk lasapparaat is.Jean-Paul-S schreef:Zou ik eens moeten uitzoeken. Een c02 apparaat, hoe en wat weet ik niet. Jij komt mij helpen als ik hier niemand vind op korte termijn?
heb zelf ooit een ferm hobby ding gehad, maar dan kun je beter gaan kitten.

Ff ouwehoeren wel zin in.
-
- Über-Spammer
door alle andere zaken ben ik de lasser vergeten te benaderen vandaag. Lekker slim van mij
In elk geval is wel de achteras komende week klaar, de platen voor de zwenkwielen zijn onder de werkbank gelast en de garage weer verder opgeruimd.
Morgen verder aan de werkbank en rek, en misschien wat prutsen aan de Clio. Na het werk eerst nog even een bankschroef ophalen, en uiteraard de eventuele lasser bellen

In elk geval is wel de achteras komende week klaar, de platen voor de zwenkwielen zijn onder de werkbank gelast en de garage weer verder opgeruimd.
Morgen verder aan de werkbank en rek, en misschien wat prutsen aan de Clio. Na het werk eerst nog even een bankschroef ophalen, en uiteraard de eventuele lasser bellen

-
- Über-Spammer
Vrijdag komt de lasser kijken hoe het aangepakt gaat worden
De werkbank is ook ver afgerond, alleen nog wat kleine aanpassingen en al het hout in de blanke lak zetten. Heb op aanraden van Arco ook een Heuer bankschroef gekocht, echt een mooi en degelijk ding
Als de werkbank morgen af is zal ik wat foto's schieten

De werkbank is ook ver afgerond, alleen nog wat kleine aanpassingen en al het hout in de blanke lak zetten. Heb op aanraden van Arco ook een Heuer bankschroef gekocht, echt een mooi en degelijk ding

Als de werkbank morgen af is zal ik wat foto's schieten

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Dan reserveer ik vast een zitplaats bij dezeTim schreef:Als je die kant op gaat moet je mij ff bellen. Dan knallen we met mijn skeurijzer wel die kant opMartijn Kool schreef:prima, als het maar wel een fatsoenlijk merk lasapparaat is.Jean-Paul-S schreef:Zou ik eens moeten uitzoeken. Een c02 apparaat, hoe en wat weet ik niet. Jij komt mij helpen als ik hier niemand vind op korte termijn?

-
als jij mee gaat kunnen we beter met de cabrio, das veel relaxterRonald1916V schreef:Dan reserveer ik vast een zitplaats bij dezeTim schreef:Als je die kant op gaat moet je mij ff bellen. Dan knallen we met mijn skeurijzer wel die kant opMartijn Kool schreef:prima, als het maar wel een fatsoenlijk merk lasapparaat is.Jean-Paul-S schreef:Zou ik eens moeten uitzoeken. Een c02 apparaat, hoe en wat weet ik niet. Jij komt mij helpen als ik hier niemand vind op korte termijn?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Moeten anders een bbq afspreken?

-
- Über-Spammer
Zo,
de lasser is even komen kijken. Rechts achter binnenscherm+buitenscherm moet sowieso gedaan worden, de andere zaken moet ik gewoon blank maken en dan beoordelen of het noodzakelijk is.
Als het meevalt laat ik dat gewoon stralen, als ik erna epoxy spuit kan er weinig meer gebeuren vanaf de buitenkant. De binnenkant linksachter lijkt keihard bij nadere inspectie.
Morgen ga ik een poging doen om het blank te maken, en voor de foto's van de werkplaats te posten:)
Iemand toevallig een sloper liggen waar het r.v. binnenscherm nog zonder roest is?
de lasser is even komen kijken. Rechts achter binnenscherm+buitenscherm moet sowieso gedaan worden, de andere zaken moet ik gewoon blank maken en dan beoordelen of het noodzakelijk is.
Als het meevalt laat ik dat gewoon stralen, als ik erna epoxy spuit kan er weinig meer gebeuren vanaf de buitenkant. De binnenkant linksachter lijkt keihard bij nadere inspectie.
Morgen ga ik een poging doen om het blank te maken, en voor de foto's van de werkplaats te posten:)
Iemand toevallig een sloper liggen waar het r.v. binnenscherm nog zonder roest is?
-
- Über-Spammer
Helaas vandaag niet alles kunnen doen wat gepland was maar toch weer e.e.a. kunnen doen.
Vanmmorgen eerst maar eens bij de lokale sloop voor een r.v. binnenscherm gaan shoppen, bij de 2e sloop meteen prijs
Voor 2 euro een frisser schermpje kunnen meenemen
Huidig scherm een beetje ontdaan van de coating:
[img]http://img31.imageshack.us/img31/8373/1022141.jpg[/img]
Nieuw stukje:
[img]http://img822.imageshack.us/img822/4521/1022142.jpg[/img]
En de nieuwe (verrijdbare) werkbank met apart rek tijdelijk volgestouwd met rommel die me in de weg lag:
[img]http://img707.imageshack.us/img707/4461/1022143.jpg[/img]
Ik sta er zelf versteld van hoe het tot nog toe gaat. Normaal gezien ben ik niet zo snel

Vanmmorgen eerst maar eens bij de lokale sloop voor een r.v. binnenscherm gaan shoppen, bij de 2e sloop meteen prijs

Huidig scherm een beetje ontdaan van de coating:
[img]http://img31.imageshack.us/img31/8373/1022141.jpg[/img]
Nieuw stukje:
[img]http://img822.imageshack.us/img822/4521/1022142.jpg[/img]
En de nieuwe (verrijdbare) werkbank met apart rek tijdelijk volgestouwd met rommel die me in de weg lag:
[img]http://img707.imageshack.us/img707/4461/1022143.jpg[/img]
Ik sta er zelf versteld van hoe het tot nog toe gaat. Normaal gezien ben ik niet zo snel

-
- Moderator
- Car: MB
als je een bankschroef wilt gaan gebuiken op dat ding dan zou ik er maar een stuk hout onder leggen als je daar flink op gaat rossen. Denk dat je wieltjes anders zo rot zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
We mogen in ieder geval niet klagen dat de foto's niet goed bekeken worden hier 
Ik vraag me eigenlijk af of sommige mensen écht gaan zoeken voor een opmerking, of dat Tom dat gewoon in een oogopslag opvalt

Ik vraag me eigenlijk af of sommige mensen écht gaan zoeken voor een opmerking, of dat Tom dat gewoon in een oogopslag opvalt

-
dat is gewoon 1 van tom zijn vele kwaliteiten. wat hij eigenlijk wil zeggen is dat hij ook gewoon langs wil komen bij de bbq en dan even een stuk hout eronder fixt zodat hij mee kan barbequen.Riël schreef:We mogen in ieder geval niet klagen dat de foto's niet goed bekeken worden hier
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Dat is ook de bedoeling, evengoed scherp gezienTom schreef:als je een bankschroef wilt gaan gebuiken op dat ding dan zou ik er maar een stuk hout onder leggen als je daar flink op gaat rossen. Denk dat je wieltjes anders zo rot zijn.

Wanneer?dat is gewoon 1 van tom zijn vele kwaliteiten. wat hij eigenlijk wil zeggen is dat hij ook gewoon langs wil komen bij de bbq en dan even een stuk hout eronder fixt zodat hij mee kan barbequen.

-
- Über-Spammer
Zat er zelf ook al mee tijdens het maken van de wielen, ivm het verschuiven als je eens op de werkbank slaat. Dit was de hoofdreden om wat eronder te leggen, maar jou opmerking over de belasting van de wielen is minstens zo goed

Edit, de bbq moeten we maar gewoon plannen op een dag dat "iedereen" kan, zal waarschijnlijk een weekend zijn

Edit, de bbq moeten we maar gewoon plannen op een dag dat "iedereen" kan, zal waarschijnlijk een weekend zijn

-
- Über-Spammer
Vandaag de achteras en tank eronderuit geschroefd, ging eigenlijk best wel goed in vergelijking met andere Clio's
Morgen de voortrein eronderuit en dan maar eens beginnen met blankmaken
[img]http://img684.imageshack.us/img684/2386/1022150.jpg[/img]
[img]http://img228.imageshack.us/img228/4108/1022151.jpg[/img]
Ook vandaag de Cup RS ophanging (provisorisch) eronder gehangen met maxi scherm. Vult nog niet helemaal, maar met een standaard scherm word het wel heel erg krap ondanks flink uitzagen.
[img]http://img139.imageshack.us/img139/5610/1022144.jpg[/img]
Het is geen geweldige foto maar ik heb geprobeerd om het breedte verschil tussen voor en achter op de foto te krijgen.
[img]http://img180.imageshack.us/img180/4013/1022147.jpg[/img]
En een van bovenaf, hier zie je het verschil wat beter als je focust op de plek van het portier scharnier.
[img]http://img697.imageshack.us/img697/790/1022148.jpg[/img]

Morgen de voortrein eronderuit en dan maar eens beginnen met blankmaken

[img]http://img684.imageshack.us/img684/2386/1022150.jpg[/img]
[img]http://img228.imageshack.us/img228/4108/1022151.jpg[/img]
Ook vandaag de Cup RS ophanging (provisorisch) eronder gehangen met maxi scherm. Vult nog niet helemaal, maar met een standaard scherm word het wel heel erg krap ondanks flink uitzagen.
[img]http://img139.imageshack.us/img139/5610/1022144.jpg[/img]
Het is geen geweldige foto maar ik heb geprobeerd om het breedte verschil tussen voor en achter op de foto te krijgen.
[img]http://img180.imageshack.us/img180/4013/1022147.jpg[/img]
En een van bovenaf, hier zie je het verschil wat beter als je focust op de plek van het portier scharnier.
[img]http://img697.imageshack.us/img697/790/1022148.jpg[/img]
nice! maar met wat negatief camber zal het nog wat smaller lijken. Hij lijkt nu zelfs wat positief camber te hebben.
-
- Über-Spammer
Heeft ie ook, er zitten volgens mij m12 bouten in de fusees, terwijl ik iets van m8 heb moeten gebruiken
Ook zat de veerpoot bovenin maar wat te bungelen, vandaar dat het een beetje comisch uitziet
Het moet toch breder worden dan dit. Misschien is de draagarm zelf nog aan te passen waardoor je het buitenste gat gebruikt als binnenste, en het geheel met wat laswerk verbreed. Heb foto's van verstevigde groupe A armen, dat is misschien stevig genoeg in zo'n geval.

Het moet toch breder worden dan dit. Misschien is de draagarm zelf nog aan te passen waardoor je het buitenste gat gebruikt als binnenste, en het geheel met wat laswerk verbreed. Heb foto's van verstevigde groupe A armen, dat is misschien stevig genoeg in zo'n geval.
Waarom zou je nog breder willen? Ik denk niet je dat veel gaat helpen. Je zal er achter komen dat je met de huidige (RS) breedte al geen onderstuur meer zal kennen, en dus echt moet gaan nadenken over hoe je het overstuur (lees: achterophanging) gaat verbouwen om meer grip achter te krijgen.
Enkel negatief camber zal niet genoeg zijn (al gaat dat veel schelen). Je zal achter ook breder moeten gaan (dus plaatwerk verbouwen), en liefst die lompe torsieas eronder vandaan, en ombouwen naar een RS achterophanging met veerpoten.
Enkel negatief camber zal niet genoeg zijn (al gaat dat veel schelen). Je zal achter ook breder moeten gaan (dus plaatwerk verbouwen), en liefst die lompe torsieas eronder vandaan, en ombouwen naar een RS achterophanging met veerpoten.
-
- Über-Spammer
Eigenlijk is de grootste reden het opvullen van het scherm, is niet echt een gezicht in het maxi scherm. Als ik het echt compleet heb moet hij gewoon eens op de wielen staan om het nog eens te bekijken. Er bestaan ook schermen die tussen 16v en maxi inzitten qua breedte.
Dat je dan de achterschermen moet aanpassen ok, maar dat is gedeeltelijk mijn beroep dus dat is niet erg. Torsies zijn te vervangen voor megane cup schokbrekers, deze werken met spiraal ipv torsies. Enige probleem is dan dat de boutgaten iets verder uitelkaar moeten voor optimaal gebruik.
Hoeveel heb jij zonder gekke aanpassingen verbreed aan de achteras Bart?
Dat je dan de achterschermen moet aanpassen ok, maar dat is gedeeltelijk mijn beroep dus dat is niet erg. Torsies zijn te vervangen voor megane cup schokbrekers, deze werken met spiraal ipv torsies. Enige probleem is dan dat de boutgaten iets verder uitelkaar moeten voor optimaal gebruik.
Hoeveel heb jij zonder gekke aanpassingen verbreed aan de achteras Bart?
-
- Über-Spammer
-
- Über-Spammer
Das toch een gewoon 16v scherm of ben ik nu gek?
kan zo het topic niet vinden op een frans forum maar daar is iemand die ze gebruikt en die zijn een stukje breder. kwa looks vrij standaart.
@JP: Ik heb 15 mm spacers achter. Ik heb er ook een "cup" achteras onder, maar die is volgens mij niets breder.
Breder kan ik niet helaas, want dan gaan de wielen (als ik slicks van 200 breed monteer) echt aanlopen (heb zowieso al de schermen moeten uitrollen). Plaatwerk is niet echt mijn hobby, dus vooralsnog heb ik weinig zin om de achterschermen te gaan verbouwen.
Mijn plan is om er tzt simpele schermverbreders op te zetten (weet iemand waar je die dingen kan krijgen btw?? Niet mooi, wel simpel en effectief.
Breder kan ik niet helaas, want dan gaan de wielen (als ik slicks van 200 breed monteer) echt aanlopen (heb zowieso al de schermen moeten uitrollen). Plaatwerk is niet echt mijn hobby, dus vooralsnog heb ik weinig zin om de achterschermen te gaan verbouwen.
Mijn plan is om er tzt simpele schermverbreders op te zetten (weet iemand waar je die dingen kan krijgen btw?? Niet mooi, wel simpel en effectief.