Bitchje's PP -> Dialogys vraag

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

volgens mij heeft Boneless Jeroen er een .......... :)
Rammi

Ziet er weer goed uit.. en vooral roze!! :wink: :worship:
Gast

dennisvr schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:kan je niet de bestaande flens gebruiken en daar een self made pijp op lassen?
nee, dies van gietijzer en das nie te lassen (iig houdt het niet lang ;) )
dan ga je toch voor een RVS ? Je hebt zelf de info over de wastegate met geintegreerde V-band :D :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef: dan ga je toch voor een RVS ? Je hebt zelf de info over de wastegate met geintegreerde V-band :D :wink:
diameter 21T is groter toch aan de uitlaatkant?
Gast

Dennis...DUH ! Schaam je ! Welke turbo zit er op je 21 ? En welke op de twingogt ? :p Voor beiden zijn die wastegate's met V-band te verkrijgen (D)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:Dennis...DUH ! Schaam je ! Welke turbo zit er op je 21 ? En welke op de twingogt ? :p Voor beiden zijn die wastegate's met V-band te verkrijgen (D)
ja ok ;) maar ik zit meer met de rest van de pijp ook
Gast

die maak je zelf !!! Kom maar es kijken naar mijn nieuw gebraad :smoke:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:die maak ik wel voor je zelf !!! Kom maar es kijken naar mijn nieuw gebraad :smoke:

moet zowieso binnenkort langskomen ;)
Gast

dennisvr schreef:
-jo- schreef:die maak ik wel voor je zelf !!!

moet zowieso binnenkort langskomen ;)
heb ik de juiste persoon voor, heeft zelfs alle bochtenwerk op voorraad liggen. Enkel de koppelstukken en einddemper moet je voorzien.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

sjiek!
Gast

was maar om een voorbeeld te geven, deze komt trouwens van een nederlandse website ;-)

die flens die je daar trouwens aanhaalt is volgens mij niet de goeie (afsluiten van de wastegateklep, denkelijk voor het gebruik van een externe wastegate)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:was maar om een voorbeeld te geven, deze komt trouwens van een nederlandse website ;-)

die flens die je daar trouwens aanhaalt is volgens mij niet de goeie (afsluiten van de wastegateklep, denkelijk voor het gebruik van een externe wastegate)
jepz dat klopt allemaal
het gaat ons er vooral om dat de bocht (elbow) wat korter wordt en zonder al die uitstulpingen zodat ie wat vrijer komt van de kachel (komt wel heatwrap omheen, maar toch)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

zoiets lijkt me wel wat, korte draai

[img]http://www.750turbo.com/T25%20flange2.jpg[/img]
lotus-62

[quote="dennisvr"]zoiets lijkt me wel wat, korte draai

doe dat nou niet dennis z'n haakse pijp dat kost je veel vermogen kan je de kachelpijpjes niet kaaks om solderen zodat je ruimte krijgt of in de kachel een stukkie flexibel en dan ergens anders er uit laten komen? ps heb een 21 bak mee terug genomen uit engeland van de week. weet jij toevallig wat de grootste buitendiameter van een 21turbo drukgroep is?
groetjes rick
Menno

Ik zou 't nog makkelijker oplossen, met die kachel. Vlakbij de kachelunit beide buizen afzagen. Slangen d'r aan, en door 't schutbord heen rossen op een plek waar 't wel uitkomt.
rev it like a rental
Wilma
Contacteer:

Die kachelbuizen passen we zowiezo aan.
Echter is het voor de ruimte makkelijker als we de elbow en downpipe in één geheel maken. Vandaar de vraag waar we een flens (rvs liefst) kunnen verkrijgen.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

lotus-62 schreef: doe dat nou niet dennis z'n haakse pijp dat kost je veel vermogen kan je de kachelpijpjes niet kaaks om solderen zodat je ruimte krijgt of in de kachel een stukkie flexibel en dan ergens anders er uit laten komen?

ps heb een 21 bak mee terug genomen uit engeland van de week. weet jij toevallig wat de grootste buitendiameter van een 21turbo drukgroep is?
groetjes rick
haaks om solderen gaan we zowieso doen, maar dan nog is het krapjes aan allemaal

ps:
nee, maar ik ga ff navragen voor je!!
Riël
Über-Spammer

Wilma schreef:Die kachelbuizen passen we zowiezo aan.
Echter is het voor de ruimte makkelijker als we de elbow en downpipe in één geheel maken. Vandaar de vraag waar we een flens (rvs liefst) kunnen verkrijgen.
Waarom een RVS downpipe? Enige voordeel is dat t mooier is :) Als je een gewone neemt, deze heeft betere eigenschappen qua warmteafgifte. 't is wat makkelijker verkrijgbaar en je kan van je originele elleboog n flens maken door de rest eraf te zagen.
Die flens kun je ook best lassen, je moet t alleen even laten doen door iemand met n oven en wat ervaring.
Wilma
Contacteer:

Omdat gietijzer kl#%te te lassen is!
Als ik dat moet laten maken, kan ik net zo goed (voor hetzelfde geld) die van MB bestellen.
Gast

lotus-62 schreef: doe dat nou niet dennis z'n haakse pijp dat kost je veel vermogen
how effe...

om te beginnen , welke diameter gaat de downpipe aannemen ? In de veronderstelling dat het 2.5 wordt kan ik je vertellen dat men leverancier bochten heeft met verschillende dimmensies (in mensentaal, korte en lange bochten, 2D, 4D e.a) dus dat haakse pijp gedoe en vermogenverlies is nergens voor nodig.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

dennisvr schreef:
-jo- schreef:Wilma, Je kan een selfmade downpipe maken waardoor je lengte bespaart door de elbow in te korten ;-)
dat is waarschijnlijk ook het plan ;)

(vrijwilligers? ;) )
Laat bij de eerste de beste radiateurboer er kopere 90 graden bochtjes oplassen/solderen ( op de kachel radi) ...probleem opgelost ...dat heeft jeroen toen ook gedaan
Mrtn
Car: R5GTT

ik vond nog een leuk plaatje/hebbedingetje. Kweet niet of je het al hebt of kent, maar anyway.... je autootje moet wel schoonblijven als ie strax (over 5 jaar :p) klaar is, dus ziehier een stofzuigerkitje..

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... zuiger.JPG[/img]
Wilma
Contacteer:

Leuke gadget! Alleen niet te gebruiken in de auto!
Of zit er een usb-aansluiting op de PS2?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, er zitten 2 USB-poorten op een PS2.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:
heb ik de juiste persoon voor, heeft zelfs alle bochtenwerk op voorraad liggen. Enkel de koppelstukken en einddemper moet je voorzien.
probleem is: de wagen rijdt nog niet (zitten zelfs nog geen wielen onder)

heeft die persoon dan ook flenzen?
Wilma
Contacteer:

Merijn schreef:Ja, er zitten 2 USB-poorten op een PS2.
Dat is mooi, kan ik onderweg ook stofzuigen dalijk :lol:
Gast

dennisvr schreef:
-jo- schreef:
probleem is: de wagen rijdt nog niet (zitten zelfs nog geen wielen onder)

heeft die persoon dan ook flenzen?
nope geen flenzen. Heb ik een ander adres voor (ook bij jou bekend) of voor V-bands moet je in de verenigde staatjes zijn. 45$ voor een 2.5" setje (2ringen+klem RVS/inox304)
Wilma
Contacteer:

Even een aantal mensen voor zijn :P

Vandaag ingegaan bij Mac Donalds t/m 21 maart a.s.:

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... itty10.jpg[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... itty12.jpg[/img]

Een ieder die graag bij de Mac eet en niet vies is van Happy Meals mag voor mij de speeltjes verzamelen :wink: (F)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

nou ik zal mijn best doen!!! :p
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Shit net geweest (S) Was mij overigens niet opgevallen maar zal er aan denken om een hello kitty happy meal te nemen de volgende x als ik er eten ga halen :wink:
Mrtn
Car: R5GTT

dat is ook geen straf om je zo een cadeautje te kunnen/mogen geven :p
Wilma
Contacteer:

Mrtn schreef:dat is ook geen straf om je zo een cadeautje te kunnen/mogen geven :p
Ik ben niet zo veeleisend :p :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Wilma schreef:
Mrtn schreef:dat is ook geen straf om je zo een cadeautje te kunnen/mogen geven :p
Ik ben niet zo veeleisend :p :lol:
dat zeggen alle vrouwen :lol: :lol: :lol: :lol: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie