Sper diff.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

voor die 200 eurie proberen we het gewoon.

NU nog even iemand vinden die het voor mij kan instaleren

:D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zal wel lukken hoor Sieger.
ik woon dichtbij toch?
kunnen we gelijk wel een serie bakken gaan doen :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat vijlsel is nogal materiaalafhankelijk, dat hoeft dus niet het geval te zijn.

Overigens is, als ik mij niet vergis, het verschil in toerental best klein (<1 rpm bij een bocht?)

En bij accelereren staan ze gewoon stil tov elkaar, dus geen slijtage?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Op het peugeot forum zijn ze er ook over bezig, maar ik twijffel toch aan de werking ervan.
Het zal wel merkbaar werken, maar of het ook zo werkt als het zou moeten... Geloof daar niet zo in.

Voor de 106 spaar ik door voor een quaife sper, of een sper uit een PG-1 bak(wat ook een quaife is).

Voor de 5 heb ik nog 1 liggen ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als ik deze foto zo zie dan zitten die veren dus tussen die twee dikke platen
[img]http://www.phantomgrip.com/content/proj ... ego_13.jpg[/img]


Los van de soorten metaal/materiaal moet dat toch een behoorlijke wrijving opleveren zou je zeggen op de werkzame momenten (maar die heb je blijkbaar vrij veel, anders koop je niet zo'n ding). Wat dus ook ongetwijfeld slijtage mee brengt en uiteindelijk dus een steeds minder goed werkend sper. Of zie ik dat nou verkeerd.

Denk overigens dat het bij een RWD auto met loss diff makkelijk/beter is aangezien je dan de vervuiling niet door heel je bak laat slingeren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Denk dat het niet alleen een slijtage slag op de phantom zal zijn, maar als je het even goed bekijkt, "gript" die dus tegen de satelieten aan. Deze worden normaal in het diff opgevangen door een schaal, of iets in die zin. Als er een phantomgripper tegen aan zit te duwen, heb je dus vrijwel geen kans meer om daar nog olie tussen te krijgen. Nu heb je dat alleen nodig als het diff een andere snelheid draait dan de satelieten(bij bochten), maar dit kan niet echt de bedoeling zijn lijkt me.

Ik twijfel niet zo zeer aan de werking, wel aan de uitwerking op lange duur ervan.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Zet mij er ook maar bij voor eentje :smile:
Voor 200 euro wil ik die gok wel wagen!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is goed, nog ééntje dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

(Y) (Y) (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Wil je er zelf niet een Riël. 2 voor Mark5t, 1 voor Sieger, 1 voor mij. Jij erbij en het zijn er 5 :smile:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Prijs was op 6 gebaseerd en ja ik neem r zElf ook een :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dus nog effe 1 iemand er bij en bestellen maar.

meldt je maar aan mensen!
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

die upgrade kit (verplicht voor gtt staat erbij) waar is dat precies voor? en waarom is dat alleen voor de gtt?

nieuwsgeierigheid :)
Trust me. I know what I'm doing.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Feitelijk lock je m wat meer, kan me er wat bij voorstellen, die gtt was al zo zoekerig bij optrekken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ook venwege het koppel van een gtt denk ik.
zeker met 1 bar+ gt`s

trouwens het past ook in clio bakken mensen.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

[polygoon stem] Beetje offtopic maar uitleg differentieel, geweldig filmpje [/polygoon stem]

Trust me. I know what I'm doing.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ook zo ongeveer het enige onderdeel welke in 50 jaar nauwelijks veranderd is ;)

Maareuh .... die sperdiffs, dan maar 5 bestellen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dit is een lapmiddel en zeker geen lang leven beschoren voor echte koppelautos. Enkele jaren terug was dat phantom gedoe een rage in UK. Uiteindelijk zag men dan in dat een quaiffe toch de enige oplossing is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voor mijn speel-autotje lijkt me dit een prima prijs-fun verhouding of niet? ;)

Ik snap dat een quaife the way to go is maar daar hangt een prijskaartje aan die hoger is dan het bedrag dat ik aan die ouwe ketel besteden wil :D Voor mij is zo'n vijf gewoon een gehaktmolen met een hoog fungehalte en ik ga veel doen behalve veel geld erin steken. Ik weet dat dat tegen principes ingaat van veel mensen hier maar ik hoef ook niet het beste ;)

Nee mijn vijfje is voor elke dag te rijden, maar dan wil ik nog wel es hard weg komen als t moet ;) Daarom lijkt me dit differentieel echt de moeite waard, denk je niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik rijdt maar max 3000km per jaar dus dat zel ook wel loslopen.
ik ga het in elk gaval wel proberen.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Riël schreef:
Ik snap dat een quaife the way to go is maar daar hangt een prijskaartje aan die hoger is dan het bedrag dat ik aan die ouwe ketel besteden wil :D Voor mij is zo'n vijf gewoon een gehaktmolen met een hoog fungehalte en ik ga veel doen behalve veel geld erin steken. Ik weet dat dat tegen principes ingaat van veel mensen hier maar ik hoef ook niet het beste ;)
Tja, ik vind dat niet echt een logische redenatie; als ik een goedkoop funautootje heb, ga ik geen op zich goedwerkend differentieel vervangen door een limslip.
Waarom een paar honderd euro investeren in een goedkoop autootje? Ik zou dan gewoon accepteren dat ie een open diff heeft, en die bak lekker laten zitten waar ie zit, want het is ook nog eens een dag werk.

Maar goed, Jo en ik, en wat anderen, DENKEN dat zon ding rommel is, en jullie, Riel en Mark DENKEN van niet. We zijn natuurlijk gewoon aan het gissen, want niemand heeft eerste hand ervaring ermee. Dus bestel zon ding, plaats m, en claim je gelijk of ongelijk, dan weten we het!
















JJJ
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kan er eventueel nog wat aan rekenen: frictie waarde, oppervlakte van frictie materiaal, veerspanning, over te dragen vermogen, percentage slip.
Misschien dat uit de berekening blijkt dat het totaal niet haalbaar is of juist wel. Ik rijdt met een experimentele koppeling zowel op mijn Indian als op mijn Moto Guzzi en in beide gevallen heb ik de boel eerst doorgerekend.
Laatst gewijzigd door jacques op wo 13 jan 2010 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mark 5t schreef:ik rijdt maar max 3000km per jaar dus dat zel ook wel loslopen.
ik ga het in elk gaval wel proberen.
of je nu 30 of 3000 rijd maakt geen verschil hoor Mark, het gaat hem puur om de te verwerken krachten.

Proberen is weten :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Daar heb jij en canonballman gewoon gelijk in ook: eigenlijk ben ik ook gewoon nieuwschierig :)

Overigens, als het echt niks zou zijn dan zal ik dat wellicht ook wel melden tzt ;) In mijn ogen zou het de tractie rechtdoor moeten verbeteren, dus gauw weg in de sprints. Voor de rest verwacht ik er ook niet heel veel van buiten dat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie doet er mee?
ik wil zsm bestellen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ik
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

stuur me even een Pm als je wil meedoen dan stuur ik je mijn reknr.
Willem jan wilde er ook eentje toch?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ja, voor dat geld durf ik het wel aan :smile:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb jij hernieuwd contact anders kun jij (of ik nog) dit ook weer oppakken:
Phantomgrip schreef:
van Janice Brown <sales@phantomgrip.com>
aan Riel notermans <riel.notermans@gmail.com>
datum 23 december 2009 17:11
onderwerp Re: Enquiry from Phantom Grip
details verbergen 23-12-09
Hello Riel,
The Renault 5 GT Turbo, along with your geogrphical location, would be
consulted to use the upgrade spring tuning kit.

With the 6 piece and over, we can offer a 10% discount off the cost of
the part with the upgrade spring tuning kit included. This basically
will get you the upgrade for FREE in additional to a couple $'s, with
all 6 units & anything purchased over that as well.

So, let us know how it pans out.
Janice
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://www.phantomgrip.com/dealers


Er zit een dealer in Duitsland en er zit er een in Griekenland.

Beide zijn Europees en dat scheelt in importkosten. Verzendkosten zal wel om het even zijn, maar wellicht interessant om er drie aan te schrijven voor een offerte voor het aantal stuks?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Misschien wil canonballman wel even in het kort melden hoe het dif er precies uit gaat. Is dat zo'n hoerewerk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

diff haal je er zo uit.
ik heb er al een speciale sleutel voor gemaakt.

ik neem wel effe contact op met die dealer in duitsland.

groet: Mark

PS mail is verstuurd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Top.

Ok, misschien eens langs komen tegen die tijd, doen we er 2 in 1x? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zal wel 4 worden dan denk ik WJ heeft ook niet zon tool denk ik :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe meer zielen ... :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie