Hoe het beste een bumper spuiten?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Anonymous

ziet er netjes uit !!
Ben

Ik heb de goede kant op de foto gezet :lol:

Aande andere kant zitten 4 druipers :p

die ribbels die je ziet zijn van het zonnescherm...
Ben

Nog een vraag aan de masters hier :wink:

Met 800 of 1000 ben je best wel ff bezig om die druipers weg te schuren. Is er een snellere manier?
Anonymous

Ja er zijn snellere manieren, maar met 800 of 1000 is de enige die echt mooi word

(ik heb twee maanden aan mijn brommer geschuurd toen ik nog vijftien was, het is kutwerk maar in the end ben je erg blij)
Ben

Da's waar alleen me pa gaat schrikken wanneer hij zijn 1000 schuurpapier nodig heeft want die is na deze schuurbeurd op :)
lisa

laat even een briefje achter op die plek dan.. :D
Ben

haha jah heeft hij na een tijdje zoeken ze pakje schuurpapier gevonden, omdat ik nooit iets op zijn plek terug leg :D. Maakt hij hem open: Pa je moet ff nieuwe halen, Ben.

:lol:
Anonymous

hhhmmm,
hoe zal die kat eruit zien na een blauwe spuitbus??
:wink: :wink:
Michel S.
Contacteer:

Sindy-GT5 schreef:hhhmmm,
hoe zal die kat eruit zien na een blauwe spuitbus??
:wink: :wink:
hmmm, denk dat het zoiets word.

[img]http://212.120.120.12/kat-ben.jpg[/img]

GO BEN >-)
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ben

:lol:
Abel
Über-Spammer

Ziet er mooi uit Ben.. Suc6 met de afwerking...
Ben

Me moeder is boos over de blauwe kat :D

Ik kan helaas nog niet schuren... me lak druppels zijn nog niet hard :(
Christian

ach ja dan schuur je de kat toch even weer je hebt er nu wel handigheid is gekregen ja :lol:
Anonymous

Martijnberk schreef:Ja! Nooit aan een druiper gaan klooien (vat niet verkeerd op :lol: ) Later weer glad maken en opnieuw een laagje er op...
Als de druiper (zakker) niet te groot is kan je hem ook wegpoetsen (grof) en daarna fijn weer oppoetsen, dit gaat natuurlijk alleen als je er blanke lak overheen gezet hebt.
Ben

Het is blanke lak en ze zijn niet heel dik, maar ik wacht wel ff totdat het uitgehard is en dan schuur ik het wel weg is toch maar de eerste laag.
Anonymous

O ja ook nog...

Indien de bumper gespoten is en je aflopen en stofjes (onneffenheden) koop dan een schuurspons 4000.... lichtjes opschuren en daarna naar een speciaalzaak en vraag er se polish die men gebruikt na het schuren.... en ff wrijven ... alles is weg.
Ben

Ik blijf eigenwijs het is de eerste laag. Ik laat hem ff uitharden want de druppels zijn nog niet hard. Ik schuur het dan gewoon met 1000 totdat het vlak is en dan spuit ik de overige lagen erop.

ZO heb ik het vaker gedaan en werkt perfect
Ben

ik heb er net nog een laklaag overheen gedaan maar de delen die je als eerste gespoten hebt zoals randjes die worden weer iets dof als je de grote delen spuit. Poets je dit later weer glimmend of moet je dan weer een hele nieuwe laaag aanbrengen?[/i]
Anonymous

K heb het ook voor gehad bij het spuiten van mijn bumpers... zoals ik al zij ... lichtjes opschuren met schuurspons 4000 en dan met een speciale polish op blinken... kunnen ook 2 soorten polish zijn afhankelijk van de fouten op de bumpers... 1 ste polish maakt de verfstructuur los... de 2 de maakt de verf mooi open...........
Peter @ Malta
Contacteer:

Ziet er goed uit, die bumper. Ik onthoud me van commentaar over de kat, aangezien ik een kattenliefhebber ben. (En katten houden ook van mijn auto, getuige de kattensporen die ik met enige regelmaat op mijn motorkap en voorruit aantref. :( )

Nou wil ik ook zo iets dergelijks met mijn auto doen, maar die heeft dus een moeilijke kleur. Het is NVD40, of D40 (NV), oftewel Gypse Nacré, Mountain Purple, Mondschein-blau of Głębia Oceanu. De kleur is uniek voor fase 2 Scénics en RX4's.

Doe ik er beter aan om deze kleur bij Renault te bestellen en het spuitwerk door een professional te laten doen? De lonen zijn hier wat lager (inclusief het mijne :( ) en ik kan het waarschijnlijk voor €200 tot €250 laten doen.

- Peter
Ben

Uit eindelijk door de pech die ik gehad heb had ik beter een liter bus kunnen bestellen en dan met compressor spuiten. Dit ga ik voortaan ook doen en ik moet nog de rest van me skirts spuiten en voorbumper. Het is in mijn ogen makkelijker met compressor omdat je je spuit in kunt stellen.

Maar ik kwam er achter dat een oom van mij een goedkoop zwart spuit adresje heeft die perfect werk afleverd misschien laat ik de rest wel spuiten.

Ik zal het nog ff voor de zekerheid vragen maar ik dacht ik op 200 of 300 euro inclusief verf arbeidsloon en schuurpapier, plamuur e.d. voor mijn voor en achterbumper,skirts,plastic stukken boven achterlichten, spiegels en dakspoiler.

Wat wordt er allemaal gedaan voor die 2 of 300 euro bij jou?
Ben

Nog ff een vraagje

heeft er iemand toevallig ervaring met dubbelzijdigplakband?

welke het beste plakt? ik moet een dakspoiler op me achtekrlep plakken en me rubberen strip op me bumper
Tom
Moderator
Car: MB

zou eerder een soort van kit gebruiken. in de meeste garages hebben ze van die zwarte kit en die plakt als een achterlijke. Wel netjes werken want restjes zijn lastig te verwijderen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben

OK enig idee welk type kit het is? ik ga namelijk niet graag naar garages want dat zijn afzetters :)
Tom
Moderator

ik zou zo eerlijk gezegd het merk en type niet weten maar ik denk dat wel iemand dat weet.

Dus..........HOE HEET DIE KIT JONGENS????
lisa

bij de autospeciaalzaak kun je een tube spoilerlijm kopen, die gaat echt nooit meer los! dit is zwarte kit en het komt uit de tepper catalogus. als je wilt weten hoe het heet moet ik ff naar beneden lopen om te kijken.... :D je hebt bij ameco ook blauwe/transparante lijm te koop die ook echt nooit, maar dan ook nooit meer los gaat.
Ben

Zou je willen lopen? :wink:
Tom
Moderator

:lol: :lol: :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Michel S. schreef: [img]http://212.120.120.12/kat-ben.jpg[/img]
GO BEN >-)

hehehehhe :lol:

mooi spuitwerk..

hier en daar was uitgeschoten op de kussen, zal je ma inderdaad zeer leuk vinden..

oke ontopic:

heel mooi ben.. beter hou je hem ook zo.. en niet in een trekhaak rijden he :p

gr maik.
Ben

voor de goede orde

edit :)
Laatst gewijzigd door Ben op di 17 sep 2002 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Whèhèhè, dat zijn de mazzeltjes.

Ik heb ooit es in me stomme 16-jarige-hoofd gehaald door met me scooter op een 'aanrijdpunt' tig x heen en weer te rijden, zodat ik een aanrijding kon genereren en geld kreeg op em weer strak te spuiten :)

Na een paar x heen en weer bedacht ik me hoe stom ik bezig was :D

Maar lekker verdiend zo.
lisa

Zou je willen lopen?
túúúúrlijk.. het heet ELCH technik, P1 1 k-polyurethan-kleber. :D heb je dr wat aan?
Ben

Ja thanx ga ik morgen ff halen en kitten

welke was die blauw kleurige? :)
lisa

weet het niet, zou je ff naar ameco moeten gaan...:D maar deze is ook geweldig hoor, laat echt niet los (als je het goed doet tenminste) :lol: suc6
Plaats reactie