Hoe het beste een bumper spuiten?
Ja er zijn snellere manieren, maar met 800 of 1000 is de enige die echt mooi word
(ik heb twee maanden aan mijn brommer geschuurd toen ik nog vijftien was, het is kutwerk maar in the end ben je erg blij)
(ik heb twee maanden aan mijn brommer geschuurd toen ik nog vijftien was, het is kutwerk maar in the end ben je erg blij)
hmmm, denk dat het zoiets word.Sindy-GT5 schreef:hhhmmm,
hoe zal die kat eruit zien na een blauwe spuitbus??
![]()
[img]http://212.120.120.12/kat-ben.jpg[/img]
GO BEN

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Als de druiper (zakker) niet te groot is kan je hem ook wegpoetsen (grof) en daarna fijn weer oppoetsen, dit gaat natuurlijk alleen als je er blanke lak overheen gezet hebt.Martijnberk schreef:Ja! Nooit aan een druiper gaan klooien (vat niet verkeerd op) Later weer glad maken en opnieuw een laagje er op...
O ja ook nog...
Indien de bumper gespoten is en je aflopen en stofjes (onneffenheden) koop dan een schuurspons 4000.... lichtjes opschuren en daarna naar een speciaalzaak en vraag er se polish die men gebruikt na het schuren.... en ff wrijven ... alles is weg.
Indien de bumper gespoten is en je aflopen en stofjes (onneffenheden) koop dan een schuurspons 4000.... lichtjes opschuren en daarna naar een speciaalzaak en vraag er se polish die men gebruikt na het schuren.... en ff wrijven ... alles is weg.
Ik blijf eigenwijs het is de eerste laag. Ik laat hem ff uitharden want de druppels zijn nog niet hard. Ik schuur het dan gewoon met 1000 totdat het vlak is en dan spuit ik de overige lagen erop.
ZO heb ik het vaker gedaan en werkt perfect
ZO heb ik het vaker gedaan en werkt perfect
ik heb er net nog een laklaag overheen gedaan maar de delen die je als eerste gespoten hebt zoals randjes die worden weer iets dof als je de grote delen spuit. Poets je dit later weer glimmend of moet je dan weer een hele nieuwe laaag aanbrengen?[/i]
K heb het ook voor gehad bij het spuiten van mijn bumpers... zoals ik al zij ... lichtjes opschuren met schuurspons 4000 en dan met een speciale polish op blinken... kunnen ook 2 soorten polish zijn afhankelijk van de fouten op de bumpers... 1 ste polish maakt de verfstructuur los... de 2 de maakt de verf mooi open...........
-
- Contacteer:
Ziet er goed uit, die bumper. Ik onthoud me van commentaar over de kat, aangezien ik een kattenliefhebber ben. (En katten houden ook van mijn auto, getuige de kattensporen die ik met enige regelmaat op mijn motorkap en voorruit aantref.
)
Nou wil ik ook zo iets dergelijks met mijn auto doen, maar die heeft dus een moeilijke kleur. Het is NVD40, of D40 (NV), oftewel Gypse Nacré, Mountain Purple, Mondschein-blau of Głębia Oceanu. De kleur is uniek voor fase 2 Scénics en RX4's.
Doe ik er beter aan om deze kleur bij Renault te bestellen en het spuitwerk door een professional te laten doen? De lonen zijn hier wat lager (inclusief het mijne
) en ik kan het waarschijnlijk voor 200 tot 250 laten doen.
- Peter

Nou wil ik ook zo iets dergelijks met mijn auto doen, maar die heeft dus een moeilijke kleur. Het is NVD40, of D40 (NV), oftewel Gypse Nacré, Mountain Purple, Mondschein-blau of Głębia Oceanu. De kleur is uniek voor fase 2 Scénics en RX4's.
Doe ik er beter aan om deze kleur bij Renault te bestellen en het spuitwerk door een professional te laten doen? De lonen zijn hier wat lager (inclusief het mijne

- Peter
Uit eindelijk door de pech die ik gehad heb had ik beter een liter bus kunnen bestellen en dan met compressor spuiten. Dit ga ik voortaan ook doen en ik moet nog de rest van me skirts spuiten en voorbumper. Het is in mijn ogen makkelijker met compressor omdat je je spuit in kunt stellen.
Maar ik kwam er achter dat een oom van mij een goedkoop zwart spuit adresje heeft die perfect werk afleverd misschien laat ik de rest wel spuiten.
Ik zal het nog ff voor de zekerheid vragen maar ik dacht ik op 200 of 300 euro inclusief verf arbeidsloon en schuurpapier, plamuur e.d. voor mijn voor en achterbumper,skirts,plastic stukken boven achterlichten, spiegels en dakspoiler.
Wat wordt er allemaal gedaan voor die 2 of 300 euro bij jou?
Maar ik kwam er achter dat een oom van mij een goedkoop zwart spuit adresje heeft die perfect werk afleverd misschien laat ik de rest wel spuiten.
Ik zal het nog ff voor de zekerheid vragen maar ik dacht ik op 200 of 300 euro inclusief verf arbeidsloon en schuurpapier, plamuur e.d. voor mijn voor en achterbumper,skirts,plastic stukken boven achterlichten, spiegels en dakspoiler.
Wat wordt er allemaal gedaan voor die 2 of 300 euro bij jou?
-
- Moderator
- Car: MB
zou eerder een soort van kit gebruiken. in de meeste garages hebben ze van die zwarte kit en die plakt als een achterlijke. Wel netjes werken want restjes zijn lastig te verwijderen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
bij de autospeciaalzaak kun je een tube spoilerlijm kopen, die gaat echt nooit meer los! dit is zwarte kit en het komt uit de tepper catalogus. als je wilt weten hoe het heet moet ik ff naar beneden lopen om te kijken....
je hebt bij ameco ook blauwe/transparante lijm te koop die ook echt nooit, maar dan ook nooit meer los gaat.

-
- Über-Spammer
hehehehhe

mooi spuitwerk..
hier en daar was uitgeschoten op de kussen, zal je ma inderdaad zeer leuk vinden..
oke ontopic:
heel mooi ben.. beter hou je hem ook zo.. en niet in een trekhaak rijden he

gr maik.
Whèhèhè, dat zijn de mazzeltjes.
Ik heb ooit es in me stomme 16-jarige-hoofd gehaald door met me scooter op een 'aanrijdpunt' tig x heen en weer te rijden, zodat ik een aanrijding kon genereren en geld kreeg op em weer strak te spuiten
Na een paar x heen en weer bedacht ik me hoe stom ik bezig was
Maar lekker verdiend zo.
Ik heb ooit es in me stomme 16-jarige-hoofd gehaald door met me scooter op een 'aanrijdpunt' tig x heen en weer te rijden, zodat ik een aanrijding kon genereren en geld kreeg op em weer strak te spuiten

Na een paar x heen en weer bedacht ik me hoe stom ik bezig was

Maar lekker verdiend zo.