Adrian's Clio V6

Vertel hier alles over je project.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

so what (indien juist hersteld no probs) een v6 voor dat geld ik zeg!!! (Y) (Y)

geniet er van
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Waarschijnlijk een reactie in een verkeerde topic?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

oeps :( was bedoeld voor de v6 van turbo5
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

martll schreef:Nog updates aan de Clio V6?
Ik zat te wachten tot die 33 miljoen deze kant op viel maar die lichters hebben de kas maar weer gespekt. Misschien 10 mei? :beer:

Nee alle gekheid op een stokje. Nog niets aan gebeurd. (N) Heb afgelopen dagen weer am ring geweest dus er is weer motivatie genoeg. (D) Misschien gaat het nog lukken voor de zomer...
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Eindelijk weer wat vorderingen op V6 gebied.

Vorige week het apparaat uit de mottenballen gehaald. Motorplaten en achterbumper verwijderd en op die oprijwagen ermee!

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMAG1241_zps259ad240.jpg[/img]

In alle vroegte stonden er tientallen buren langs de kant van de weg een traantje weg te pinken. Daar gaatie!!!!! #not ;-) ;-)

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140630_051016_zps7d24018e.jpg[/img]

Safely arrived @ Veban

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140630_064140_zps361cf607.jpg[/img]

Maandag 0700 De boel op de brug (met de nodige blokken hout uiteraard) en het strippen en drainen kon beginnen. Koelwater/Motorolie/Versnellingsbakolie/Airco Freon/Remsysteem/Stuurbekrachtigingsolie dumpen. Aandrijfassen eruit. Spoorstangen/remschijven/subframe/stekkers/slangen/computers e.d. los halen/verwijderen.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140630_110011_zps70fde808.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2661_zpsfa5cabb4.jpg[/img]

Dinsdagochtend 0700 blok eruit

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2663_zps822eafdf.jpg[/img]

Start easy met de bougies :beer:

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2674_zpsf0fe070f.jpg[/img]

Nieuw rails met injectors en bobines en een nieuw gasklephuis om de boel weer lekker smooth te laten runnen.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2701_zps22d59dc9.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2676_zpse6e6026b.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140701_080913_zps31806cd4.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2700_zps3d695453.jpg[/img]

1200, tijd om aan die distributie en multiriem te beginnen

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2680_zps2c81d3a2.jpg[/img]

Een hele rits aan kleine schroefjes en kappen er af.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2699_zpsee7d4917.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2696_zpsf6b7e32c.jpg[/img]

De dyamo was wat aan de greasy kant dus die moest ook maar wijken voor een nieuwe. Gelukkig 1 op voorraad bij de Veban.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140701_101803_zps45a9d5ac.jpg[/img]

Nieuwe waterpomp erin.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2692_zpsfd88ccba.jpg[/img]

Pieces de origine uiteraard! :gitar:

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2695_zps0362be44.jpg[/img]

Nieuwe span en geleiderollen en samen met Jos (10 jaar + Citroën V6 ervaring) de timing en belt gruwelijk netjes afgesteld.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2698_zps90d369ba.jpg[/img]

Dinsdag 1500. Tijd om de bak er af te halen en naar huis te gaan

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2707_zpsf520b8ea.jpg[/img]

Woensdag 0700 Oude koppeling dumpen en nieuwe voorspannen en erop schroeven.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2714_zps0fce9892.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2724_zpsf5e57f45.jpg[/img]

Nieuw hydraulisch druklager in de bak

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2719_zps324af5d9.jpg[/img]

Het differentieel van mijn oude bak was versleten. Bij de Veban een custom phase 2 bak op de kop getikt. Betere verhoudingen en grotere lagers.
Twee PK6 bakken zien liggen is zeldzamer als een neon robijn! :yest:

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2720_zps982218fe.jpg[/img]

Woensdag 1200 zit de koppeling en bak er weer aan vast en gaat het blok weer terug in het gat

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_2723_zpsfbd5e6fb.jpg[/img]

1700 alles weer connected aan de motor en bak. Subframes en assen.

Donderdag 0600 Alle vloeistoffen weer opvullen en ontluchten. Nieuwe Michelin PS3 banden er op. Koppeling ontluchten was een bitch.
1200 De eerste proefstart!

Van de brug af naar buiten. De bak voelt steengoed! KLIK KLAK door de versnellingen. Top! Motor begint lekker op temperatuur te komen. Na een minuut of 15 draait hij smoother als ooit te voren! We stonden er met zn allen van te genieten



Garageplaten erop en na een hele poos weer de openbare weg op met dat ding!
Haha sorry voor de face maarja dat krijg je er van :lol: :lol:

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140703_141724_zpsfb4c8bd5.jpg[/img]

Alles voorzichtig opgewarmd en getest.
Tijdens de proefrit hoorde ik een lager van de rechter aandrijfas wat loopgeluiden maken. Toch maar besloten om dat de volgende dag nog aan te pakken. Renault levert deze niet los en een complete as heeft een 'onbekende' levertijd aldus de dealer.

Vrijdag 0600. Bak weer afgetapt. Wielen/spoorstangen/remmen en dergelijke er weer af. Lager gehaald.(6007 2RS)

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140630_100034_zpscf6c011a.jpg[/img]

Verwijderd/vernieuwd en alles weer gemonteerd. 1100 alles weer in orde.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140704_095712_zps027f7bd0.jpg[/img]

Vervolgens de boel APK gekeurd en afgemeld. Verzekerd. Schorsing verwijderd en rijden maar weer!!!




Het is weer even wennen aan zijn drink gedrag

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/10532747_543396605785976_5819391899288032282_o_zpsf658495e.jpg[/img]

Maar toch weer volop genieten van deze epic machine

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/18_zpsd46a1b3c.jpg[/img]
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Mooi verhaal. :worship:
Toch word ik wel een beetje angstig om een V6 te kopen als ik dit topic lees. Was dit "groot" onderhoud met nog wat extra dingetjes extra of moet je bij een onderhoudsbeurt rekenen op een week werk?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Heel gaaf :worship:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Poeh, aardig klusje zeg! Zal ook wel een lieve duit gekost hebben... :(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Mooi man...hij kan er weer ff tegen.
Bemoeid Henk zich er dan ook nog mee of zit ie koffie te drinken ? :p
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

zo seg wat een werk :(
wel netjes aangepakt en je zou idd schrik krijgen om zo'n ding te gaan kopen :)
5 Alpine Turbo
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dat is inderdaad een beste klus zeg!
Maar aan die selfie te zien de moeite waard :D
Anything worth doing is worth doing right!.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

:bang: Wat een auto, mooi om allemaal te lezen!
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Wat een beren klus, respect dat je het zo perfect aanpakt :worship:
En wat klinkt hij gruwelijk lekker zeg (L)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Goed bezig. Wat heeft zo'n ding een enorme riem zeg!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Wat een werk! Maar die smile is dat wel waard denk ik!
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooi werk Adrian ! Super geluid zit erin zeg :worship: (Y)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Respect!! Wat een heerlijke bolide is het toch!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Geweldig! Mooi verhaal (Y)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Thanks guys :worship: :worship: :beer:
martll schreef:Mooi verhaal. :worship:
Toch word ik wel een beetje angstig om een V6 te kopen als ik dit topic lees. Was dit "groot" onderhoud met nog wat extra dingetjes extra of moet je bij een onderhoudsbeurt rekenen op een week werk?
Je moet ongeveer wel rekenen op een kleine 4 dagen als 1 man continu doorgaat als je de distributie en dergelijke doet. Je kunt de koppeling bijvoorbeeld laten zitten dat scheelt je arbeidsuren maar of je daar een risico mee wilt lopen is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik heb de dynamo/injectors/banden en dergelijke ook gedaan. Dat kost je wel wat tijd. Toen ik een Vee kocht 5 jaar geleden zei er weleens iemand tegen me dat die dingen net zo duur in onderhoud zijn als een gebruikte Porsche. Ik dacht die vent is gek. Helaas komt het wel een beetje in de buurt ja. Niet te vergelijken met een normale RS. Puntje van aandacht als dat een heikel punt is. (U) :)
Jochem de Haas schreef:Mooi man...hij kan er weer ff tegen.
Bemoeid Henk zich er dan ook nog mee of zit ie koffie te drinken ? :p
Nee die bemoeit zich er wel mee hoor (Y) :smoke:
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat heb je grondig gedaan! (Y) Gezien het vermogen dacht ik dat ze een compleet ander inlaatspruitstuk hebben als mijn L7X. Maar lijkt me toch hetzelfde. Ergens moeten die extra paarden toch vandaan komen.

Is het bij de Clio ook zo'n gedoe met de bobines? Mijn ervaringen met de upgrades van Renault zijn ook bedroevend...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Erg leuk om te lezen! Wat blijft het toch een dikke machine met een geweldig geluid!! :worship: :worship: :worship: Later als ik groot ben..... :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Adrian, had ik eigenlijk ook niet anders verwacht.
Hendrikus
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

De inlaatspruitstukken zijn inderdaad hetzelfde Martijn (Y)

Er zijn wel mensen die problemen hebben met de bobines maar heb nu 44000 kilometer gereden met de originele bobines en nooit geen enkel probleem gehad. Ik ben er nog niet echt achter waarom ze nu wel of niet falen :foto:

Thanks Arno :beer:

[img]http://i1098.photobucket.com/albums/g374/abartha112/OPCO/DSC_0172-1.jpg[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Mooi verslag, Leuk om te zien hoe een clio V6 in elkaar steekt.. (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Eindelijk een gespoten phase 2 spoiler gemonteerd. Dat maakt de achterkant een stuk dikker/beter 8) 8)

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/DSC_0049-1_zpsdab4f1aa.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Mooi! Een setje Cromodora's zou hem helemaal afmaken! ;-)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Klopt! Had afgelopen maandag net een set opgespoord in Frankrijk. Direct langs geweest maar de beste man wil ze nog niet weg doen. Kwestie van een poosje los weken (D)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Die spoiler is sowieso dik inderdaad.

Cromodora, zijn dat niet die wielen van een V6 Trophy?
multi-dubbelspaaks zeg maar?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Ik vond dit altijd wel al een leuke combi:

[img]http://english.renaultclub.cz/images/ne ... port01.jpg[/img]
[img]http://photo-voiture.motorlegend.com/hi ... -73929.jpg[/img]

Overigens, het 18 inch Phase 2 setje.....zou het helemaal afmaken!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Erg mooi met de phase 2 spoiler (Y) heb je ook een foto van de achterkant nu? Dus ph1 klep met ph2 spoiler?

Cromodora (L) wat ziet dat toch DIK uit op een V6 :worship:
Racing is the best way to convert money into noise
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

gruwelijk dik spul allemaal, al vond ik die carbon spoiler ook erg dik hoor :worship:
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Die concept velgen ben ik nooit zo overtuigd van Rik. Fit het design niet helemaal. Maar goed dat is smaak :)

Bij deze Daan2D

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/DSC_0059-1_zps90d18ac3.jpg[/img]


Ja die CF spoiler was ook heel dik maar kon het niet zo goed inpassen in de lijnen van de auto... (Y) Ligt voorlopig weer even op zolder :beer:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Adrian schreef:Die concept velgen ben ik nooit zo overtuigd van Rik. Fit het design niet helemaal. Maar goed dat is smaak :)
Eens. Vind het net niks.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie