Is eigenlijk al niet meer te bestellen...Hessel schreef:en de Velsatis?..per direct?
Hoe gaat het met de autoverkopen...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Zo..... da's lekker ...

http://www.automotive-online.nl/home/66 ... date).htmlRenault-dealer Van Marwijk leeggereden (Update)
09-10-2009 15:18
Dealerholding Van Marwijk Groep verkeert in grote financiële problemen. Dat bevestigen woordvoerders van Nissan en Renault Nederland. Beide importeurs hebben daarom gisteren de door hen gefinancierde auto's weggehaald bij de Renault- en Nissan-dealer. Naar eigen zeggen omdat financieringsmaatschappij Alcredis eerder al de door haar gefinancierde auto's weghaalde. Eigenaar Chris van Marwijk stelt in een reactie aan Automotive dat de Rabobank zijn bedrijf 'tegen de muur heeft gezet'.
Van Marwijk heeft twee Renault-vestigingen en een Nissan-vestiging, in de omgeving Leiden. Volgens de importeurs is er nog geen surseance aangevraagd; ze verwachten dat dit snel gaat gebeuren. "Het is voor ons ook een grote verrassing. Wij dachten dat het een gezond bedrijf was, maar wij hebben geen inzicht in de nevenactiviteiten van Van Marwijk", laat een woordvoerder van Renault Nederland weten.
Slachtbank
In een reactie aan Automotive laat eigenaar Chris van Marwijk weten de gang van zaken te betreuren. "Allereerst wil ik al mijn medewerkers heel veel sterkte toewensen in de komende tijd. Ik hoop - en ga ervan uit - dat er op een korte termijn een doorstart door deze medewerkers gerealiseerd kan worden. Helaas hebben de winsten en opbrengsten uit de nevenactiviteiten niet mogen leiden tot de benodigde cash-flow in het gezonde en winstgevende dealerbedrijf."
Van Marwijk verwijt de Rabobank dat het zijn bedrijf 'tegen de muur heeft gezet'. "De Rabobank eiste het geld op dat door ons verdiend werd. Alle vastgoedopbrengsten werden in mindering gebracht op de rekening courant. Daarvan konden ze de bonussen aan de eigen medewerkers betalen. Door middel van het vragen van extra zekerheden van mij als privepersoon dachten ze mij tegen de muur te zetten." Van Marwijk noemt de Rabobank een 'slachtbank' en kondigt juridische stappen aan. "Het dossier Rabobank is hierbij dan ook niet afgewikkeld en advocaten zijn momenteel bezig om juridische stappen tegen deze bank te nemen. Wat ons betreft wordt deze zaak vervolgd."
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Car: Megane
ik hoorde het gister. Erg jammer.
Gelukkig is Zoetermeer overgenomen door autohaag/ zeeuw
Gelukkig is Zoetermeer overgenomen door autohaag/ zeeuw
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Het is waar dat de Rabobank een slachtbank is, ze hebben mijn ouders ook kapot gemaakt en verzaakt op het moment dat ze aan hun zorgplicht hadden moeten voldoen.
Een triest voorbeeld daaruit is dat ze de 'margin' verplichting ineens met 20% procent omhoog gooien zonder dat de klant of de eigen lokale medewerkers daarvan op de hoogte zijn!
Coöperatieve bank right... als ze het uit komt dan wel ja
Een triest voorbeeld daaruit is dat ze de 'margin' verplichting ineens met 20% procent omhoog gooien zonder dat de klant of de eigen lokale medewerkers daarvan op de hoogte zijn!
Coöperatieve bank right... als ze het uit komt dan wel ja

Wel een van de enige banken die nog rechtop staat 
Ach, zo heeft iedereen wel slechte verhalen. Er zullen nog wel meer autodealers omkiepen.

Ach, zo heeft iedereen wel slechte verhalen. Er zullen nog wel meer autodealers omkiepen.
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
oke en dan nu maar weer ontopic
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
http://www.nu.nl/auto/2105644/bankroet- ... optie.html

http://www.nu.nl/auto/2105644/bankroet- ... optie.html
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
http://www.automotive-online.nl/home/73 ... rs_op.html
Renault zegt elf dealers op
19-05-2010 13:29
Renault Nederland heeft begin deze maand van elf dealers het contract opgezegd. Het opzeggen vond plaats in het kader van Reseau 2010. Dat bevestigt Léan Verstoep, directeur verkoop bij Renault Nederland. "Dit past in het plan dat we eind vorig jaar aan de dealers gepresenteerd hebben."
Door de opzeggingen heeft Renault haar Reseau-doelstelling bereikt om haar salesnetwerk te verkleinen van 30 naar 19 partners.
Renault is nog met alle partijen in gesprek over hun toekomst. "Het is niet dat de elf partijen na mei volgend jaar (er geldt een opzegtermijn van een jaar, red) helemaal buiten het Renault-netwerk vallen. Een aantal wordt misschien operator (sub-dealer, red). De situatie verschilt daarbij van dealer tot dealer", aldus Verstoep. Renault doet geen mededelingen over welke dealers het betreft.
Bovag: scherp volgen
De Bovag reageert in voorzichtige bewoordingen op het nieuws. "Dat er iets moet gebeuren in dealerland staat vast, daar is iedereen het over eens. Of dit plan van Renault het juiste plan is, zal de toekomst leren. Voor ons is dat nu nog lastig te bepalen", aldus woordvoerder Paul de Waal.
"De uitvoering van het Renault-plan is primair een zaak tussen dealervereniging en importeur. Maar we zullen dat proces scherp zullen volgen. En als dat nodig is, staan we dealerverenigingen en dealers met raad en daad bij."
-
- Über-Spammer
De kleinste dealers worden opgeslokt door de grote ??
Ben benieuwd welke geen contract meer hebben gekregen...
Ik had het er toevallig gisteren nog over met de garagehouder waar ik mijn auto heb opgebouwd...
Het kan niet anders dat het aantal dealers gaat slinken. Als je ziet wat voor eisen autofabrikanten/importeurs stellen aan dealers, dan snap je precies waar de hoge uurtarieven vandaan komen. En zij moeten allemaal onafhankelijk van elkaar hun broek ophouden. En daarbij, waarom moet elke (kleine) stad een dealer hebben? Beter een aantal centraal gelegen dealers binnen een straal van 25-50 km.
Ik vrees alleen dat de uurtarieven door deze acties niet naar beneden gaan, terwijl de kosten waarschijnlijk wel gedrukt worden...
Het kan niet anders dat het aantal dealers gaat slinken. Als je ziet wat voor eisen autofabrikanten/importeurs stellen aan dealers, dan snap je precies waar de hoge uurtarieven vandaan komen. En zij moeten allemaal onafhankelijk van elkaar hun broek ophouden. En daarbij, waarom moet elke (kleine) stad een dealer hebben? Beter een aantal centraal gelegen dealers binnen een straal van 25-50 km.
Ik vrees alleen dat de uurtarieven door deze acties niet naar beneden gaan, terwijl de kosten waarschijnlijk wel gedrukt worden...
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Hm.. vanavond pa maar eens vragen of hij meer weet.
Hun vallen als oudste dealer van NL ook onder het rayon van Herwers volgens mij.
Hun vallen als oudste dealer van NL ook onder het rayon van Herwers volgens mij.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
Uit betrouwbare bron vernomen dat een "grote" Renault dealer in het noorden des lands de dealer in de hoofdstad daarvan wil pesten ...
.. ze zijn nml. op zoek naar een leuke locatie ...
Tevens bekijkt een andere dealer op de grens van Fr. en Gr. de mogelijkheid om hun rayon uit te bouwen in fr.
.. ze zijn nml. op zoek naar een leuke locatie ...
Tevens bekijkt een andere dealer op de grens van Fr. en Gr. de mogelijkheid om hun rayon uit te bouwen in fr.
-
- Über-Spammer
die 'grote' lijkt mij ABD, en degene op de grens eigenlijk ook met de vestiging in Drachten. Maar het kan natuurlijk anders zijn.
-
- Über-Spammer
Gabri van der Veen schreef:die 'grote' lijkt mij ABD, en degene op de grens eigenlijk ook met de vestiging in Drachten. Maar het kan natuurlijk anders zijn.

en

Laatst gewijzigd door Arco op wo 6 okt 2010 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
Ik ben wel benieuwd wat erin het Noord-Oosten gaat gebeuren en in Zeeland met de kleine dealer...Ivo van Achthoven schreef:Ik kan je melden dat er de komende maanden nog veel meer in NL gaat gebeuren met de Renault dealers.....
Ben benieuwd
Zal in Zeeland het 1 grote gaan worden of neemt een dealer uit regio R'dam of Etten-Leur/Breda de boel over ??
-
- Über-Spammer
vind alles prima, zolang ik maar korting krijgArco schreef:Gabri van der Veen schreef:die 'grote' lijkt mij ABD, en degene op de grens eigenlijk ook met de vestiging in Drachten. Maar het kan natuurlijk anders zijn.ABD - B&S
enBeerda - v/d Akker waarschijnlijk ... want die doet geen investering meer ...

Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.Ivo van Achthoven schreef:Ik kan je melden dat er de komende maanden nog veel meer in NL gaat gebeuren met de Renault dealers.....
Ben benieuwd
Ik weet wel dat er in Zuid Holland ook wat "mogelijkheden" bekeken worden...
Hadden jullie deze al gelezen?!
http://www.automotive-online.nl/home/78 ... lliet.html
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Kreeg ik van de week idd al te horen, wist alleen niet dat Meppel ook failliet was, ik had vanmiddag een Nissan onderdeeltje nodig.. Meppel was de hele dag in gesprek en Zwolle uiteraard niet geprobeerd.Chris schreef:Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.Ivo van Achthoven schreef:Ik kan je melden dat er de komende maanden nog veel meer in NL gaat gebeuren met de Renault dealers.....
Ben benieuwd
Ik weet wel dat er in Zuid Holland ook wat "mogelijkheden" bekeken worden...
Hadden jullie deze al gelezen?!
http://www.automotive-online.nl/home/78 ... lliet.html

Heb daar een jaar of 9 terug nog stage gelopen.