5 Turbo Maxi new pics p6
maar een williams koppeling gaat niet kapot bij een williams? Tuurlijk alles is te slopen. en die gele t2 zal ook wel niet zachtzinnig behandeld worden..
Het betekend dus dat een williams koppeling niet in dat koppelingshuis te persen is?
Ik dacht dat voor die bak een 'groot' en 'klein' koppelingshuis te krijgen was.
'groot' past op grote blokken (r21), en 'klein' op kleine blokjes (5t, at enzo)
volgens mij is een groot koppelingshuis wel op een williams blok pas te krijgen.
Waarom heeft die maat van je geen dubbele koppeling -a la 5t- gemonteerd?
Het betekend dus dat een williams koppeling niet in dat koppelingshuis te persen is?
Ik dacht dat voor die bak een 'groot' en 'klein' koppelingshuis te krijgen was.
'groot' past op grote blokken (r21), en 'klein' op kleine blokjes (5t, at enzo)
volgens mij is een groot koppelingshuis wel op een williams blok pas te krijgen.
Waarom heeft die maat van je geen dubbele koppeling -a la 5t- gemonteerd?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
waarschijnlijk komt dat door de bak. ik ben net te weinig geinformeerd om te weten of een clio koppeling groter is dan een 5 turbo. wellicht dat ze er daarom 2 gebruikten, simpelweg geen plek voor een grote? ben wel eens nieuwsgieri ernaar hoor
bijgaand de onderdeelnummers:
7711064464: wastegate bracket
7711064592: intercooler
7711050712: NGK bougies
7711064646: turbo outlet pipe collar
7711064644: turbo inlet pipe collar
7711050804: sump bracket
7711064664: thermo switch for cooling fan
7711064579: camshaft
7711064580: distributor
7711064594: exhaust manifold
7711064578: turbo outlet pipe
7700565762: silentbloc mounting for turbo
7711064617: exhaust manifold heat shield
7711064649: turbo support plate
7711064420: sleeve
7903032010: nut m6
7711064640: nut m6
7711051324: nut m6
7711064639: rod
7703009005: screw m6x20
7703057013: o-ring 6mm
7711064029: cilinder liners
7700502511: piston rings
0607777500: piston rings
7700583517: piston rings
nieuwe oliepomp met nummer 770158505 is ook aan te raden. als je geen gebruikt maakt van de ''steel liners'' kan het zo zijn dat de standaard gebruikte scheuren.
meer vermogen lijkt me niet nodig. zelf hebben we een 190 pk turbo en die is al snel zat.... zal ook erg snel slijten en het dry sump systeem van een tdc is erg kostbaar.
bijgaand de onderdeelnummers:
7711064464: wastegate bracket
7711064592: intercooler
7711050712: NGK bougies
7711064646: turbo outlet pipe collar
7711064644: turbo inlet pipe collar
7711050804: sump bracket
7711064664: thermo switch for cooling fan
7711064579: camshaft
7711064580: distributor
7711064594: exhaust manifold
7711064578: turbo outlet pipe
7700565762: silentbloc mounting for turbo
7711064617: exhaust manifold heat shield
7711064649: turbo support plate
7711064420: sleeve
7903032010: nut m6
7711064640: nut m6
7711051324: nut m6
7711064639: rod
7703009005: screw m6x20
7703057013: o-ring 6mm
7711064029: cilinder liners
7700502511: piston rings
0607777500: piston rings
7700583517: piston rings
nieuwe oliepomp met nummer 770158505 is ook aan te raden. als je geen gebruikt maakt van de ''steel liners'' kan het zo zijn dat de standaard gebruikte scheuren.
meer vermogen lijkt me niet nodig. zelf hebben we een 190 pk turbo en die is al snel zat.... zal ook erg snel slijten en het dry sump systeem van een tdc is erg kostbaar.
kijk das nog es info 
en met de 5turbo.nl winkel wordt het helemaal leuk.
krukas en drijfstangen zijn dezelfde
als at.
Dacht dat de kleppen wel een ander materiaal hadden.
nog ff uitvissen welke turbo het is en svenken aan de slag.

en met de 5turbo.nl winkel wordt het helemaal leuk.
krukas en drijfstangen zijn dezelfde

Dacht dat de kleppen wel een ander materiaal hadden.
nog ff uitvissen welke turbo het is en svenken aan de slag.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De onderdelenboeken staan op de vorige pagina. Dus dat moet niet zo'n probleem zijn.robert schreef:kijk das nog es info
en met de 5turbo.nl winkel wordt het helemaal leuk.
krukas en drijfstangen zijn dezelfdeals at.
Dacht dat de kleppen wel een ander materiaal hadden.
nog ff uitvissen welke turbo het is en svenken aan de slag.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik dacht ook dat het andere kleppen waren. de standaard modellen konden de temperatuur meen ik niet aan. ik zou gewoon een garett t3 nemen. de gemodificeerde modellen van de tdc en maxi eisen weer veel aanpassingen aan je blok.
neeej orgineeel houden! met alle orginele achterhaalde details 
T3 zegt niet alles hoor, binnen t3 heb je nog veel variatie in A/R van de turbine en trim van de compressor.
Menno heeft nog ergens wat data over de A/R en de trim voor een 5t.
Een T3 van een standaart AT heeft een compressor trim van 40, en das te weinig. Je kan de compressor van een r21 overzetten. 50 trim, tot 200 pk zeker geen probleem.
maar zon t25 lijkt me idd een veel betere optie. is toch een t2 turbine met een t3 60 trim compressor? Als men opgeeft dat hij ok is voor 200 pk dan is dat de beste keus.

T3 zegt niet alles hoor, binnen t3 heb je nog veel variatie in A/R van de turbine en trim van de compressor.
Menno heeft nog ergens wat data over de A/R en de trim voor een 5t.
Een T3 van een standaart AT heeft een compressor trim van 40, en das te weinig. Je kan de compressor van een r21 overzetten. 50 trim, tot 200 pk zeker geen probleem.
maar zon t25 lijkt me idd een veel betere optie. is toch een t2 turbine met een t3 60 trim compressor? Als men opgeeft dat hij ok is voor 200 pk dan is dat de beste keus.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ha paul leuk dat je even meeleest haha
paul dat blok van jou heeft dat ook een externe olie pomp?
dat heb ik dus niet gezien alleen dat ie dry sump heeft
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
welke paul?
dacht dat de dry sump externe pomp had. ik kijk het vanavond wel even na voor je op een exploded view.
dacht dat de dry sump externe pomp had. ik kijk het vanavond wel even na voor je op een exploded view.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
er wordt mij namelijk vanuit duitsland zoiets aan geboden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
is dat inclusief de speciale koeler met fan erop? dat is namelijk een erg kostbaar onderdeel van het geheel. en de vraag is of je het nodig hebt. met mijn lijstje haal ja al een 200 pk. de onze heeft +- 190, is echter al zeer snel 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nee dit was een losse olie pomp aangedreven door een getande snaar buiten het blok
ik denk ook voor aansluiting voor zuiger koelings kanalen
hij word aangedreven door de nokkenas
ik denk ook voor aansluiting voor zuiger koelings kanalen
hij word aangedreven door de nokkenas
Laatst bij mijnheer de Jonge (as mentioned in this topic) geweest en mijn ogen uitgekeken naar het diverse 'speelgoed'. Ook redelijk wat delen in stock voor de verstokte T1/T2 (+ motorsport versies) liefhebber... Serieuze potentiele kopers/ geinteresseerden konden altijd contact opnemen zei de beste man.
P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!
Voor een fatsoenlijke koppeling mogen we trouwens Remservice Utrecht niet vergeten. Bouwen zo een plaatje naar wens in zeer korte tijd voor een redelijk bedrag.
P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!
Voor een fatsoenlijke koppeling mogen we trouwens Remservice Utrecht niet vergeten. Bouwen zo een plaatje naar wens in zeer korte tijd voor een redelijk bedrag.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
nog een mooie foto ervan:speedline schreef:
P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!
[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/GTlageres2.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Hoe was het met Mick en zijn vader?speedline schreef:Laatst bij mijnheer de Jonge (as mentioned in this topic) geweest en mijn ogen uitgekeken naar het diverse 'speelgoed'. Ook redelijk wat delen in stock voor de verstokte T1/T2 (+ motorsport versies) liefhebber... Serieuze potentiele kopers/ geinteresseerden konden altijd contact opnemen zei de beste man.
P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!
Voor een fatsoenlijke koppeling mogen we trouwens Remservice Utrecht niet vergeten. Bouwen zo een plaatje naar wens in zeer korte tijd voor een redelijk bedrag.
Gaan ze nog rijden dit jaar, of heb je het hier niet over gehad?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!
toppie gast, ik ben er ook geweest
zaterdag is die nog op zandvoort geweest om weer eens te kijken
helaas heeft die te weinig tijd voor al zijn renaultjes, maar dat komt wel weer goed
vreselijk mooi spul heeft die staan en een werkplaats om te

toppie gast, ik ben er ook geweest
zaterdag is die nog op zandvoort geweest om weer eens te kijken
helaas heeft die te weinig tijd voor al zijn renaultjes, maar dat komt wel weer goed
vreselijk mooi spul heeft die staan en een werkplaats om te


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
de originele bak zit toch ook onder een A310 ? misschien moet je het alternatief meer in de alpine hoek zoeken ? een V6GT ofzo ...robert schreef:aja bij 'aandrijflijn' dacht ik alleen aan de bak.
dus zon koppeling kan een serieus koppel aan
past dat echt niet sven? een r21 aandrijflijn?
stoel naar voren, stuurhuis wat korter?
there is no spoon.
geef mij maar ...
[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... b_2692.jpg[/img]
1,5 Bar (21.8psi) 315 HP at 340 Newtonmeters (250 ft lbf)!!
verdere info op : http://www.renaultpower.com/index.php?r ... =52&page=3
[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... b_2692.jpg[/img]
1,5 Bar (21.8psi) 315 HP at 340 Newtonmeters (250 ft lbf)!!
verdere info op : http://www.renaultpower.com/index.php?r ... =52&page=3
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heb hier nog twee UN eens liggen
1 keer gt
1 keer gt turbo
1 keer gt
1 keer gt turbo
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die bak heb ik al !!! geen probleem allemaalTijn schreef:de originele bak zit toch ook onder een A310 ? misschien moet je het alternatief meer in de alpine hoek zoeken ? een V6GT ofzo ...robert schreef:aja bij 'aandrijflijn' dacht ik alleen aan de bak.
dus zon koppeling kan een serieus koppel aan
past dat echt niet sven? een r21 aandrijflijn?
stoel naar voren, stuurhuis wat korter?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hmm ben al druk bezig met het regelen van maxi voorschermen
van de week eens kijken of ik een begin kan maken met voor bewerking voor het spuiten
van de week eens kijken of ik een begin kan maken met voor bewerking voor het spuiten
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
issie al klaar?
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
ja, schiet es op man, het is nu perfect weer om te toeren indat ding






Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hahaha ja pff er moet ook weer wat verkocht worden he om leuke dingetjes aan te schaffen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nee gewoon gelijk mooi opbouwen
ff voor de mensen die er verstand van hebben
er wordt mij een turbo aangeboden :
T3/T4
trim:
. 42 A/R COMPRESSOR
.48 A/R TURBINE
2.36 INLET DIAMETER
2 OUTLET
WET FLOATING BEARINGS
pakt op bij 2500 rpm
ff voor de mensen die er verstand van hebben
er wordt mij een turbo aangeboden :
T3/T4
trim:
. 42 A/R COMPRESSOR
.48 A/R TURBINE
2.36 INLET DIAMETER
2 OUTLET
WET FLOATING BEARINGS
pakt op bij 2500 rpm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dat is een speciale waarschijnlijk die voor de maxi gebruikt werd dan. die werd gebouwd met t3/t4. erg snelle turbo is dat. welke intercooler gebruikt je? een standaard intercooler met t3 turbo heeft wel even nodig om op druk te komen namelijk. als je de intercooler van een cevennes hebt word het turbogat met een t3 nog een stuk groter namelijk.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ga ws over op een charge cooler