5 Turbo Maxi new pics p6

Vertel hier alles over je project.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

maar een williams koppeling gaat niet kapot bij een williams? Tuurlijk alles is te slopen. en die gele t2 zal ook wel niet zachtzinnig behandeld worden..

Het betekend dus dat een williams koppeling niet in dat koppelingshuis te persen is?

Ik dacht dat voor die bak een 'groot' en 'klein' koppelingshuis te krijgen was.
'groot' past op grote blokken (r21), en 'klein' op kleine blokjes (5t, at enzo)

volgens mij is een groot koppelingshuis wel op een williams blok pas te krijgen.

Waarom heeft die maat van je geen dubbele koppeling -a la 5t- gemonteerd?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

waarschijnlijk komt dat door de bak. ik ben net te weinig geinformeerd om te weten of een clio koppeling groter is dan een 5 turbo. wellicht dat ze er daarom 2 gebruikten, simpelweg geen plek voor een grote? ben wel eens nieuwsgieri ernaar hoor :wink:

bijgaand de onderdeelnummers:

7711064464: wastegate bracket
7711064592: intercooler
7711050712: NGK bougies
7711064646: turbo outlet pipe collar
7711064644: turbo inlet pipe collar
7711050804: sump bracket
7711064664: thermo switch for cooling fan
7711064579: camshaft
7711064580: distributor
7711064594: exhaust manifold
7711064578: turbo outlet pipe
7700565762: silentbloc mounting for turbo
7711064617: exhaust manifold heat shield
7711064649: turbo support plate
7711064420: sleeve
7903032010: nut m6
7711064640: nut m6
7711051324: nut m6
7711064639: rod
7703009005: screw m6x20
7703057013: o-ring 6mm
7711064029: cilinder liners
7700502511: piston rings
0607777500: piston rings
7700583517: piston rings

nieuwe oliepomp met nummer 770158505 is ook aan te raden. als je geen gebruikt maakt van de ''steel liners'' kan het zo zijn dat de standaard gebruikte scheuren.

meer vermogen lijkt me niet nodig. zelf hebben we een 190 pk turbo en die is al snel zat.... zal ook erg snel slijten en het dry sump systeem van een tdc is erg kostbaar.
5turbo.nl
Berichten: 13
Lid geworden op: za 27 mei 2006 16:13

hello
bij interesse,deze spullen heb ik nog te koop!!!
info: 5turbo@home.nl
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

kijk das nog es info :-)

en met de 5turbo.nl winkel wordt het helemaal leuk.

krukas en drijfstangen zijn dezelfde (Y) als at.
Dacht dat de kleppen wel een ander materiaal hadden.
nog ff uitvissen welke turbo het is en svenken aan de slag.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

robert schreef:kijk das nog es info :-)

en met de 5turbo.nl winkel wordt het helemaal leuk.

krukas en drijfstangen zijn dezelfde (Y) als at.
Dacht dat de kleppen wel een ander materiaal hadden.
nog ff uitvissen welke turbo het is en svenken aan de slag.
De onderdelenboeken staan op de vorige pagina. Dus dat moet niet zo'n probleem zijn. :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik dacht ook dat het andere kleppen waren. de standaard modellen konden de temperatuur meen ik niet aan. ik zou gewoon een garett t3 nemen. de gemodificeerde modellen van de tdc en maxi eisen weer veel aanpassingen aan je blok.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

op hoeveel turbodruk met een beetje dikke 5turbo draaien?? Als je toch een verbetering aan wilt brengen is een t2 of een t25 beter toch als die oude t3 met een mega turbo gat
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

neeej orgineeel houden! met alle orginele achterhaalde details ;)

T3 zegt niet alles hoor, binnen t3 heb je nog veel variatie in A/R van de turbine en trim van de compressor.
Menno heeft nog ergens wat data over de A/R en de trim voor een 5t.

Een T3 van een standaart AT heeft een compressor trim van 40, en das te weinig. Je kan de compressor van een r21 overzetten. 50 trim, tot 200 pk zeker geen probleem.

maar zon t25 lijkt me idd een veel betere optie. is toch een t2 turbine met een t3 60 trim compressor? Als men opgeeft dat hij ok is voor 200 pk dan is dat de beste keus.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

5turbo.nl schreef:hello
bij interesse,deze spullen heb ik nog te koop!!!
info: 5turbo@home.nl
ha paul leuk dat je even meeleest haha

paul dat blok van jou heeft dat ook een externe olie pomp?
dat heb ik dus niet gezien alleen dat ie dry sump heeft
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

welke paul?

dacht dat de dry sump externe pomp had. ik kijk het vanavond wel even na voor je op een exploded view.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

er wordt mij namelijk vanuit duitsland zoiets aan geboden
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

is dat inclusief de speciale koeler met fan erop? dat is namelijk een erg kostbaar onderdeel van het geheel. en de vraag is of je het nodig hebt. met mijn lijstje haal ja al een 200 pk. de onze heeft +- 190, is echter al zeer snel :D
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nee dit was een losse olie pomp aangedreven door een getande snaar buiten het blok
ik denk ook voor aansluiting voor zuiger koelings kanalen
hij word aangedreven door de nokkenas
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Laatst bij mijnheer de Jonge (as mentioned in this topic) geweest en mijn ogen uitgekeken naar het diverse 'speelgoed'. Ook redelijk wat delen in stock voor de verstokte T1/T2 (+ motorsport versies) liefhebber... Serieuze potentiele kopers/ geinteresseerden konden altijd contact opnemen zei de beste man.

P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!

Voor een fatsoenlijke koppeling mogen we trouwens Remservice Utrecht niet vergeten. Bouwen zo een plaatje naar wens in zeer korte tijd voor een redelijk bedrag.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

speedline schreef:
P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!
nog een mooie foto ervan:

[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/GTlageres2.jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:worship: (Y)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

het lijkt me toch een crossflowkop??
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Is ook een 21Turbo blok het robert, geen GT blok
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

En deze motor pompt er 270pk en 350Nm aan de wielen uit op de dyno in Goes... (Met 1,3Bar boost als ik de data goed interpreteer.)

Apparaat wordt trouwens aangestuurd met een DTA (Fast) management.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

aja bij 'aandrijflijn' dacht ik alleen aan de bak.

dus zon koppeling kan een serieus koppel aan ;)

past dat echt niet sven? een r21 aandrijflijn?
stoel naar voren, stuurhuis wat korter?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

speedline schreef:Laatst bij mijnheer de Jonge (as mentioned in this topic) geweest en mijn ogen uitgekeken naar het diverse 'speelgoed'. Ook redelijk wat delen in stock voor de verstokte T1/T2 (+ motorsport versies) liefhebber... Serieuze potentiele kopers/ geinteresseerden konden altijd contact opnemen zei de beste man.

P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!

Voor een fatsoenlijke koppeling mogen we trouwens Remservice Utrecht niet vergeten. Bouwen zo een plaatje naar wens in zeer korte tijd voor een redelijk bedrag.
Hoe was het met Mick en zijn vader?
Gaan ze nog rijden dit jaar, of heb je het hier niet over gehad?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

P.s.: Verder nog mensen bekend met een achterwielaangedreven GT Turbo competitie-auto? Alpine wielophanging met 21T aandrijflijn in speciaal gefabriceerde kooiconstructie. Wat een apparaat!

toppie gast, ik ben er ook geweest
zaterdag is die nog op zandvoort geweest om weer eens te kijken
helaas heeft die te weinig tijd voor al zijn renaultjes, maar dat komt wel weer goed
vreselijk mooi spul heeft die staan en een werkplaats om te :kwijl: :kwijl:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

robert schreef:aja bij 'aandrijflijn' dacht ik alleen aan de bak.

dus zon koppeling kan een serieus koppel aan ;)

past dat echt niet sven? een r21 aandrijflijn?
stoel naar voren, stuurhuis wat korter?
de originele bak zit toch ook onder een A310 ? misschien moet je het alternatief meer in de alpine hoek zoeken ? een V6GT ofzo ...
there is no spoon.
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

geef mij maar ...

[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... b_2692.jpg[/img]
1,5 Bar (21.8psi) 315 HP at 340 Newtonmeters (250 ft lbf)!!

verdere info op : http://www.renaultpower.com/index.php?r ... =52&page=3
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heb hier nog twee UN eens liggen
1 keer gt
1 keer gt turbo
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Tijn schreef:
robert schreef:aja bij 'aandrijflijn' dacht ik alleen aan de bak.

dus zon koppeling kan een serieus koppel aan ;)

past dat echt niet sven? een r21 aandrijflijn?
stoel naar voren, stuurhuis wat korter?
de originele bak zit toch ook onder een A310 ? misschien moet je het alternatief meer in de alpine hoek zoeken ? een V6GT ofzo ...
die bak heb ik al !!! geen probleem allemaal
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

hmm ben al druk bezig met het regelen van maxi voorschermen

van de week eens kijken of ik een begin kan maken met voor bewerking voor het spuiten :wink:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

issie al klaar?
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

ja, schiet es op man, het is nu perfect weer om te toeren indat ding :lol: :D :D :D :D
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

hahaha ja pff er moet ook weer wat verkocht worden he om leuke dingetjes aan te schaffen
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

leuke dingetjes?? 1e prioritijd is rijden he sven?? Gewoon een standaard Alpine turbo blok er maar in. Goed is goed, Tunen kan ook als hij APK heeft he!!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nee gewoon gelijk mooi opbouwen

ff voor de mensen die er verstand van hebben
er wordt mij een turbo aangeboden :
T3/T4
trim:
. 42 A/R COMPRESSOR
.48 A/R TURBINE
2.36 INLET DIAMETER
2 OUTLET
WET FLOATING BEARINGS

pakt op bij 2500 rpm
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

2500 toeren bij een 1.4 motor??? Lijkt me sterk als ik t2 en t4 hoor..

Maar je vraagt het ook aan mensen die er verstand van hebben..

Zal je wel volle druk hebben bij 3000 toeren
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat is een speciale waarschijnlijk die voor de maxi gebruikt werd dan. die werd gebouwd met t3/t4. erg snelle turbo is dat. welke intercooler gebruikt je? een standaard intercooler met t3 turbo heeft wel even nodig om op druk te komen namelijk. als je de intercooler van een cevennes hebt word het turbogat met een t3 nog een stuk groter namelijk.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ga ws over op een charge cooler
Plaats reactie