[Renault 19 16v Turbo]
Achja maakt ook niet uit!
Ik ben er al achter dat ik dus geen oliekoeler ga gebruiken. In iedergeval niet de gene die ik nu heb. Omdat ik er gewoon geen ruimte voor heb. Zie wel hoe het loopt Olietemp meter monteren en dan zien we wel hoe hoog de temp oploopt met een koudere thermostaat aangezien Water en olie temp elkaar in bedwang houden door 'The Magic Box'
Ik ben er al achter dat ik dus geen oliekoeler ga gebruiken. In iedergeval niet de gene die ik nu heb. Omdat ik er gewoon geen ruimte voor heb. Zie wel hoe het loopt Olietemp meter monteren en dan zien we wel hoe hoog de temp oploopt met een koudere thermostaat aangezien Water en olie temp elkaar in bedwang houden door 'The Magic Box'
dan zou ik er maar een bietje fatsoenlijke nollie ingooien...anders kun je straks een 2e topic openen: F7P-T motorrevisie nummer 2 

ben benieuwd of de 10w40 da leuk vind...misschien 10w50-60 beter?
Geen ruimte?TMC16v schreef:Achja maakt ook niet uit!
In de 19 kan je probleemloos die wisselaar kwijt, en je kan er ook nog eens een oliekoeler aansluiting tussen plaatsen. Met het oliefilter erbij is dat een hele stapel, die gewoon past. Het past zelfs op een clio, waar je nog veel minder ruimte hebt. Dus ga nou niet zeggen dat je er in je 19 geen ruimte voor hebt

Maar waar hang je in je motorruim dan die koeler?
Idd Chris, daar moet toch wel een plekje voor te vinden zijn?
Idd Chris, daar moet toch wel een plekje voor te vinden zijn?
[img]http://www.minddrive.nl/Afbeelding%20649.jpg[/img]
Enige plek die ik weet, Maar dan hangt ie ook lekker in de rijwind.
Enige plek die ik weet, Maar dan hangt ie ook lekker in de rijwind.

alleen voor geinteresseerden...TMC16v schreef:kost niets meer dan 10w40PtrGte schreef:ben benieuwd of de 10w40 da leuk vind...misschien 10w50-60 beter?
Dealt meneer nog in zuigers?
Dat is afhankelijk van jou prijsPtrGte schreef:alleen voor geinteresseerden...TMC16v schreef:kost niets meer dan 10w40PtrGte schreef:ben benieuwd of de 10w40 da leuk vind...misschien 10w50-60 beter?
Dealt meneer nog in zuigers?

Aangezien ik dikkere koppakking en F3N geleuter lekker laat zitten.
Ik zie vanzelf wel een nummer in me PB verschijnen waarnaar ik ken bellen

die prijs weet je ...
ook van de zuigerveren...
ik blijf nie bezig
ik blijf nie bezig

gelukkig gaan zulke dingen sneller de deur uitTMC16v schreef:Zuiger veren moet ik niet.PtrGte schreef:die prijs weet je ...
ik blijf nie bezig
IS dat het zelfde setje als toen op marktplaats stond?

Maar je hebt ze nog wel in die vorm? Type?PtrGte schreef:gelukkig gaan zulke dingen sneller de deur uitTMC16v schreef:Zuiger veren moet ik niet.PtrGte schreef:die prijs weet je ...
ik blijf nie bezig
IS dat het zelfde setje als toen op marktplaats stond?

Ik heb begrepen van de persoon die mij als proefopject wil gebruiken dat de flensplaat voor het uitlaatspruitstuk al klaar is. Nu wachten op de juiste turbo en verder bakken maar.
Abel schreef:Haal maar weer weg.. Of heb je een betere plek gevonden om je bumper te steunen.. Daar zit die plastic stootblok..
Stootblok bij een 19 heb je niet

Zit wel wat binnenwerk maar dat moet je maar wegzagen inderdaad, moet je trouwens met die rommel

Ik heb nog een hele intercooler ertussen gekregen dus idd, ruimte zat

gewoon oude veren erop dan? heb ik geen beste ervaringen mee, maar goed, suite yourselfTMC16v schreef:Zuiger veren moet ik niet.IS dat het zelfde setje als toen op marktplaats stond?PtrGte schreef:die prijs weet je ...
ik blijf nie bezig

als t van die spaghetti is als bij mij 

Zei ik ergens dat oude veren er weer op gaan dan? Kom nou maar met een god bod in me inbox krijg je gratis de oude zuigers met veren retour om op te beunenPtrGte schreef:gewoon oude veren erop dan? heb ik geen beste ervaringen mee, maar goed, suite yourselfTMC16v schreef:Zuiger veren moet ik niet.IS dat het zelfde setje als toen op marktplaats stond?PtrGte schreef:die prijs weet je ...
ik blijf nie bezig

nou ja, slechte gebruikte wel, goede gebruikte (lees: ZGAN) zijn schaars...en eeuuhh...ik moet een beetje selectief zijn heChristian schreef:ik denk als patrick die zuigers wel in overvloed heeft

Ik heb nog 4 stuks met 80dkm, Dus valt vast wel wat te bedenkenPtrGte schreef:nou ja, slechte gebruikte wel, goede gebruikte (lees: ZGAN) zijn schaars...en eeuuhh...ik moet een beetje selectief zijn heChristian schreef:ik denk als patrick die zuigers wel in overvloed heeft

Maar is allemaal leuk dat jij zuigers bewerkt voor geblazen gebruik. Maar volgens mij kan je niet ongestraft zomaar wat van een zuiger afhalen zonder de hele balans van kruk-as,drijfstang,zuiger te herzien.

Als je overal evenveel afhaald maakt dat niet uit voor de "Balans".TMC16v schreef:Maar is allemaal leuk dat jij zuigers bewerkt voor geblazen gebruik. Maar volgens mij kan je niet ongestraft zomaar wat van een zuiger afhalen zonder de hele balans van kruk-as,drijfstang,zuiger te herzien.
gr sander
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Doe het dan in 1x goed. en weeg de hele boel uitSander schreef:Als je overal evenveel afhaald maakt dat niet uit voor de "Balans".TMC16v schreef:Maar is allemaal leuk dat jij zuigers bewerkt voor geblazen gebruik. Maar volgens mij kan je niet ongestraft zomaar wat van een zuiger afhalen zonder de hele balans van kruk-as,drijfstang,zuiger te herzien.
gr sander
Project: GTT Blue Sport
zoals ik je eerder al eens verteld heb gaan die zuigers naar mensen met serieuze interesse...mensen met nie teveel "blabla"...TMC16v schreef:Ik heb nog 4 stuks met 80dkm, Dus valt vast wel wat te bedenkenPtrGte schreef:nou ja, slechte gebruikte wel, goede gebruikte (lees: ZGAN) zijn schaars...en eeuuhh...ik moet een beetje selectief zijn heChristian schreef:ik denk als patrick die zuigers wel in overvloed heeft![]()
Maar is allemaal leuk dat jij zuigers bewerkt voor geblazen gebruik. Maar volgens mij kan je niet ongestraft zomaar wat van een zuiger afhalen zonder de hele balans van kruk-as,drijfstang,zuiger te herzien.
sorry hoor...maar als het allemaal echt 0-euro-low-budget moet dan denk ik dat je je heil bij iemand anders moet gaan zoeken...
ik zeg bij deze: Succes!

(ik ben gek op commentaar trouwens

EDIT: 3 mm extra klep-uitsparing in een Willie-zuiger gaat prima uit ervaring...dus 2 mm uit een F7P is dan ineens gekkenwerk? neu...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
krijg ik ze dan wel? 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
denk dat dat wel goed zitBart V schreef:Ze gaan vast naar de hoogste bieder (mischien nog een sponsor zoeken?Luco/Alpine-racer schreef:krijg ik ze dan wel?)

dinsdag komt de eerste betaling binnen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
[img]http://www.minddrive.nl/Afbeelding%20777.jpg[/img]
Cilinderkop is klaar zitten 16 helemaal schoon gemaakte kleppen in. Inlaat kanelen zijn glad gemaakt en gepolijst. Nu kan de kop weg voor vlakken en afpersen. Daarna gaan we beginnen met de bouw van het onderblok. Onderblok wordt gewoon matzwart. Geheel word 1784cc.
Cilinderkop is klaar zitten 16 helemaal schoon gemaakte kleppen in. Inlaat kanelen zijn glad gemaakt en gepolijst. Nu kan de kop weg voor vlakken en afpersen. Daarna gaan we beginnen met de bouw van het onderblok. Onderblok wordt gewoon matzwart. Geheel word 1784cc.
Yep, fris. 

@TMC16v:
heb jij al die foto's nog van deze topic? het zou me heel goed van pas komen!
heb jij al die foto's nog van deze topic? het zou me heel goed van pas komen!

Laatst gewijzigd door Johan_16v op vr 3 feb 2006 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
check pm!TMC16v schreef:7 mappen, 645 fotosJohan_BE schreef:@TMC16v:
heb jij al die foto's nog van deze topic? het zou me heel goed van pas komen!![]()