dimi schreef:mooi dat ze er zoveel meer uit hebben kunnen halen. Wat ik met mijn beperkte kennis zie is dat je tot pakweg 4700RPM meer koppel en vermogen hebt vóór de aanpassingen? (of zie ik het helemaal verkeerd). En pas daarna heb je de echte winst? Is dat een bewuste keuze? Hoe hebben ze dat gerealiseerd? Je auto liep ook niet superrijk ofzo waardoor je vermogen verloor (al lijkt me de AFR-waarde redelijk laag na het tunen, mn tot de 3000 RPM (en tot de 4200 zelf armer dan 14:1). Was het ook niet mogelijk om de koppelkromme tot 4500 toeren ongemoeid te laten? Of rijdt dit juist wat soepeler?
wat je hier verteld klopt allemaal, maar...eigenlijk zit die auto momenteel helemaal fout in elkaar. Ik bedoel, alle randappartuur gaande van ecu tot uitlaatsysteem is nu reeds voorzien voor een ander motorblok dat 200cc meer vulling geeft (2.2dus ipv 2.0). Dit zal ook het spoelgedrag helemaal veranderen en kan de ecu ook degelijk afgesteld worden, momenteel is ie voor 90 % gedaan want er kon nog meer vermogen uitgehaald worden.
De reden waarom we dit niet gedaan hebben is om het standaard motorblok (je leest goed, helemaal standaard!!) en bak zolang mogelijk heel te houden. Van zodra men ander blok klaar is zal je een heel andere curve zien en een pak meer koppel ook.
Om een heel lang verhaal kort te maken, het zijn de nokken die niet mee willen. De motor krijgt de massa lucht die de turbo (gt28Rs met Gt2871compressor) produceert niet verpompt. Einde verhaal.