[DoubleYou] GTT rode ph1 is weg!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Al nieuwe APK??

verstandige keuze btw :p
HKM
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 9:16
Locatie: Waarder

leuk man, houden je gt turbo!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Van het weekend met Antonio (van CC) :worship: veel werk verricht: bak er uit (aan de onderkant, het bewijs is geleverd), koppeling en drukgroep vervangen. Na het er weer inzetten testrit, rijdt beter, maar de koppeling slipt nog steeds in de 4e versnelling. Dat dopje waar die hendel op zit was helemaal afgesleten, het metaal er onder zelfs ook. Om het helemaal op te lossen moet er dus bakrevisie komen... Of is het iets anders?

Dan hebben we ook de remdrukverdeler achter vervangen. Helaas is er een nippeltje tijdens het ontluchten afgebroken, en na een kleine test bleek de hele auto geen remdruk meer te hebben. Dus ik mocht Antonio's auto lenen.

Tijdens de demontage en/of montage is ook de pulsgever voor de kilometerteller overleden.

't is dus niet helemaal gelukt, de auto zal alleen nét aan voor 5 mei en Frankrijk klaar zijn. Dus dát lukt gelukkig wel. Iemand nog suggesties over de koppeling?
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

heb je hem de goede kant op gemonteerd? koppelingskabel te strak?
hoe kan de ontsteking het nog doen als die sensor is overleden dan? of is dat bij GTT anders dan AT?

SUC6 verders i.i.g

cees
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ja die pulsgever die in de bak zit loopt direct naar binnen naar het dashbord.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

maw de kmtellerkabel :)
Mrtn = Maarten
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Cees zit in de war met de BDP sensor.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Wat (DENK ik) het geval is: de prise-as keerring lekt. Daardoor komt er olie op de koppelingsplaat, en blijft deze slippen.

En om die keerring te vervangen moet heel de bak open. Er is een andere manier, maar a-werkt die niet altijd en moet alsnog de bak open en b-is dat slecht voor de bak.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Bij het er uithalen van de koppeling en drukgroep was alles daar kurkdroog, dus dat is het niet.

Daarnaast: de sensor voor de kilometerteller, heeft iemand die liggen? Ik ga echt niet voor dat ding bij de dealer hun bedrag betalen...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

beetje vreemd verhaal dat je koppeling alleen in de 4e versnelling slipt lijkt mij heel erg sterk
als ie echt slipt doet ie dat in alle versnellingen
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ja vonden wij ook al. Maar toch, volgas 1e, volgas 2e, volgas 3e, volgas 4e, maar pas bij de 4e hoor en voel je duidelijk de toeren opspinnen maar de auto niet vooruit komen...
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

stelinrichting van het pedaal even opnieuw aftellen mischien werkt dat de plaat kan niet verkeerd omzitten dat past niet .Als je in 3 rijd 50 km tik even je koppelingpedaal aan maar blijf gas geven,je zult merken dat hij even slipt,blijft hij slippen zit er toch iets fout,mischien te dikke plaat of te groot druklager
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Nog een paar dagen Joost! 8)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik weet het, en ik moet de hele maand mei overleven met -50 al op m'n rekening... wordt krapjes...

Maar de auto lukt wel hoor. De remmen doen het alweer.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Maar France staat nog wel in de planning met de GT? Of wacht je 20 jaar? ;)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Hehe nee France komt wel. Heb al gevraagd of ze m'n vakantiegeld vervroegd willen overmaken. Is niet veel, maar ik kan er mee naar France en terug :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Joost, hij rijdt super! Nog bedankt voor het ritje over mooie Franse polderwegen. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

No problem! Nu nog ff wachten totdat m'n rekening weer omhoog is tot ik de apk kan betalen :P
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Pfff, stom gedoe allemaal...

Even weer een update. Het begon met een afspraak bij de dealer om de remmen te ontluchten. Dat gedaan, was één probleempje: nippel linksvoor afgebroken. Het ontluchten is toch gedaan, en ik vroeg even of de auto op de remmenbank getest kon worden. Geen probleem, voor én achter apk-waardig remverschil. Mooi, gelukt dacht ik. Ik naar het bedrijf dat de apk voor me zou regelen, daar moest alleen het remverschil achter nog getest worden, dan zou ik apk hebben. Wat blijkt, daar is het remverschil achter ineens 75%! Dat was 2 weken terug.

Ik dus een afspraak maken bij de dealer voor apk, want alles was goed behalve dat remverschil. En zij gaven geen remverschil aan. Vandaag daar heen geweest, komen ze met de volgende punten:

- remverschil achter (zal ook niet)
- koplamp afstellen
- voorbumper vastzetten
- bijgeluid aandrijfas
- lv remklauw niet te ontluchten, nippel afgebroken
- voorstoelbevestiging lv te veel speling
- uitlaat lek bij turbo (veel lawaai)

Nou ik in discussie met ze, aandrijfas is geen apk, en uitlaat is helemaal niet lek. Verder speling op de voorstoel, dat heeft elke GTT stoel.

Ik verder vragen, hoe los ik dit op. Nou, beginnen met nieuwe remklauw lv, voor die nippel. Dan ontluchten, misschien verhelpt dat het remverschil achter. Nieuwe zuiger dus? Krijg je remverschil voor, omdat de ene nieuwer is dan de ander. Oftewel, 2 remklauwen. Nou betwijfel ik of het het ontluchten is, dat is onderhand al 3 keer gebeurd. Dus achterremklauwen ook slecht? Weer 2 nieuwe...

Daarnaast bumperophanging, het is nogal verroest -> lassen. Daarnaast volgens mij ook in de bumper dat ding dolgedraaid, en die zit in de bumper vast, oftewel andere bumper.

Nou dit is wel de erg dure versie van mijn verhaal, het kan vast wel goedkoper. Maar ik begin die auto zo langzamerhand gezien dit allemaal zat te worden. Hij rijdt wel goed enzo, maar is de wagen het waard? Onderhand zitten er al bijna geheel nieuw remsysteem achter, nieuwe remdrukverdeler, nieuwe schijven, nieuwe blokken, nieuwe wiellagers... De auto zelf is één klomp roest, de motor is ook niet top meer (hapert veel), te hoge carterdruk, versnellingsbak moet eigenlijk naar revisie, en ik geloof dat de turbo ook zijn tijd heeft gehad want ik heb geen turbolag meer, en hij trekt meer op als GTX of GTE dan dat ik echt het effect van de turbo merk.

Ik zit nu (weer) met een dilemma, zal ik deze GTT aankoop als verloren geld beschouwen en de wagen gaan demonteren, of pomp ik er weer een stuk of 500 euro in (zijn dus de remklauwen, en aandrijfassen zijn ook duur, moeten beide vervangen worden) met de mogelijkheid dat de motor het binnen een paar maanden opgeeft? Wat denken jullie...
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Joost, denk in het vervolg nou eens langer na man.

Zonde dit.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Doe 'm eruit... :) Is mijn advies. Neem je verlies en ga pas GTT rijden als je er geld voor hebt.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Damn...maar ik zou zeggen idd 'cut your losses'...weg met dat ding. Demontage en losse verkoop zal je sowieso meer opleveren dan in 1x weg...zo heb ik zelf ook nog wel wat nodig :p
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Dit is jammer, maar ik denk dat meer 5jes dezelfde soort problemen hebben, bij de aankoop kun je nooit alles zien/weten/horen en als de auto oud is dan kom je tzt toch wel veel te vervangen...

Ik zou de auto gewoon voor een zacht prijsje de deur uitdoen, waarom zou je heb strippen? om op te knappen?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Omdat voor een zacht prijsje niemand interesse had. Hij heeft al een hele tijd te koop gestaan.

Aan de andere kant, stal hem anders Joost! Op het oog is het een nette auto, en toen ik er in Frankrijk meereed vond ik het lekker sturen! Denk ff rustig over alles na. Succes man! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Of ga naar een ander APK station :)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

@Chris op het oog wel mooi ja, maar als je hem beter bekijkt is het een project zonder eind zowat
@Riël hij is al bij 3 stations geweest... ik heb nog hoop bij één... die heeft geen remmenbank namelijk :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

en uitlaat is zeker wel apk
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

APK is er niet om je te pesten, he... Die is er om de veiligheid van jezelf en een ander enigzins te waarborgen!
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

zucht (S) ...... maar voor de rest ben je best een aardige kerel :wink:
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Uitlaat lek = apk, klopt. Maar hij is niet lek, de motor maakt gewoon herrie en er trilt een hitteschildje.

@vos :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:APK is er niet om je te pesten, he... Die is er om de veiligheid van jezelf en een ander enigzins te waarborgen!
Ja dan zit je goed bij de apk (S)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kom op, Riel... Het is niet voor niets dat je remmen goed moeten werken, he!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja goed, maar een nippel? Speling op de voorstoel? Bumper die wat scheef hangt? Kom op zeg, hebben ze nog nooit een gtt gezien?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Speling op de voorstoel kan ik nog inkomen. Die ophanging van de bumper is haast weggerot en er is dus een mogelijkheid dat die er 1 dezer dagen vanaf valt. Die nippel op de remklauw zal er ook niet voor niets opzitten, toch? :)

Van mij mogen ze best streng zijn bij de APK. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Merijn schreef:
Van mij mogen ze best streng zijn bij de APK. :)
mij ook , en ik vind het een kutregel dat de apk voor oldtimers nog maar 1x per 2 jaar is
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie