Van het weekend met Antonio (van CC) veel werk verricht: bak er uit (aan de onderkant, het bewijs is geleverd), koppeling en drukgroep vervangen. Na het er weer inzetten testrit, rijdt beter, maar de koppeling slipt nog steeds in de 4e versnelling. Dat dopje waar die hendel op zit was helemaal afgesleten, het metaal er onder zelfs ook. Om het helemaal op te lossen moet er dus bakrevisie komen... Of is het iets anders?
Dan hebben we ook de remdrukverdeler achter vervangen. Helaas is er een nippeltje tijdens het ontluchten afgebroken, en na een kleine test bleek de hele auto geen remdruk meer te hebben. Dus ik mocht Antonio's auto lenen.
Tijdens de demontage en/of montage is ook de pulsgever voor de kilometerteller overleden.
't is dus niet helemaal gelukt, de auto zal alleen nét aan voor 5 mei en Frankrijk klaar zijn. Dus dát lukt gelukkig wel. Iemand nog suggesties over de koppeling?
heb je hem de goede kant op gemonteerd? koppelingskabel te strak?
hoe kan de ontsteking het nog doen als die sensor is overleden dan? of is dat bij GTT anders dan AT?
Wat (DENK ik) het geval is: de prise-as keerring lekt. Daardoor komt er olie op de koppelingsplaat, en blijft deze slippen.
En om die keerring te vervangen moet heel de bak open. Er is een andere manier, maar a-werkt die niet altijd en moet alsnog de bak open en b-is dat slecht voor de bak.
Ja vonden wij ook al. Maar toch, volgas 1e, volgas 2e, volgas 3e, volgas 4e, maar pas bij de 4e hoor en voel je duidelijk de toeren opspinnen maar de auto niet vooruit komen...
stelinrichting van het pedaal even opnieuw aftellen mischien werkt dat de plaat kan niet verkeerd omzitten dat past niet .Als je in 3 rijd 50 km tik even je koppelingpedaal aan maar blijf gas geven,je zult merken dat hij even slipt,blijft hij slippen zit er toch iets fout,mischien te dikke plaat of te groot druklager
Even weer een update. Het begon met een afspraak bij de dealer om de remmen te ontluchten. Dat gedaan, was één probleempje: nippel linksvoor afgebroken. Het ontluchten is toch gedaan, en ik vroeg even of de auto op de remmenbank getest kon worden. Geen probleem, voor én achter apk-waardig remverschil. Mooi, gelukt dacht ik. Ik naar het bedrijf dat de apk voor me zou regelen, daar moest alleen het remverschil achter nog getest worden, dan zou ik apk hebben. Wat blijkt, daar is het remverschil achter ineens 75%! Dat was 2 weken terug.
Ik dus een afspraak maken bij de dealer voor apk, want alles was goed behalve dat remverschil. En zij gaven geen remverschil aan. Vandaag daar heen geweest, komen ze met de volgende punten:
- remverschil achter (zal ook niet)
- koplamp afstellen
- voorbumper vastzetten
- bijgeluid aandrijfas
- lv remklauw niet te ontluchten, nippel afgebroken
- voorstoelbevestiging lv te veel speling
- uitlaat lek bij turbo (veel lawaai)
Nou ik in discussie met ze, aandrijfas is geen apk, en uitlaat is helemaal niet lek. Verder speling op de voorstoel, dat heeft elke GTT stoel.
Ik verder vragen, hoe los ik dit op. Nou, beginnen met nieuwe remklauw lv, voor die nippel. Dan ontluchten, misschien verhelpt dat het remverschil achter. Nieuwe zuiger dus? Krijg je remverschil voor, omdat de ene nieuwer is dan de ander. Oftewel, 2 remklauwen. Nou betwijfel ik of het het ontluchten is, dat is onderhand al 3 keer gebeurd. Dus achterremklauwen ook slecht? Weer 2 nieuwe...
Daarnaast bumperophanging, het is nogal verroest -> lassen. Daarnaast volgens mij ook in de bumper dat ding dolgedraaid, en die zit in de bumper vast, oftewel andere bumper.
Nou dit is wel de erg dure versie van mijn verhaal, het kan vast wel goedkoper. Maar ik begin die auto zo langzamerhand gezien dit allemaal zat te worden. Hij rijdt wel goed enzo, maar is de wagen het waard? Onderhand zitten er al bijna geheel nieuw remsysteem achter, nieuwe remdrukverdeler, nieuwe schijven, nieuwe blokken, nieuwe wiellagers... De auto zelf is één klomp roest, de motor is ook niet top meer (hapert veel), te hoge carterdruk, versnellingsbak moet eigenlijk naar revisie, en ik geloof dat de turbo ook zijn tijd heeft gehad want ik heb geen turbolag meer, en hij trekt meer op als GTX of GTE dan dat ik echt het effect van de turbo merk.
Ik zit nu (weer) met een dilemma, zal ik deze GTT aankoop als verloren geld beschouwen en de wagen gaan demonteren, of pomp ik er weer een stuk of 500 euro in (zijn dus de remklauwen, en aandrijfassen zijn ook duur, moeten beide vervangen worden) met de mogelijkheid dat de motor het binnen een paar maanden opgeeft? Wat denken jullie...
Damn...maar ik zou zeggen idd 'cut your losses'...weg met dat ding. Demontage en losse verkoop zal je sowieso meer opleveren dan in 1x weg...zo heb ik zelf ook nog wel wat nodig
Dit is jammer, maar ik denk dat meer 5jes dezelfde soort problemen hebben, bij de aankoop kun je nooit alles zien/weten/horen en als de auto oud is dan kom je tzt toch wel veel te vervangen...
Ik zou de auto gewoon voor een zacht prijsje de deur uitdoen, waarom zou je heb strippen? om op te knappen?
Omdat voor een zacht prijsje niemand interesse had. Hij heeft al een hele tijd te koop gestaan.
Aan de andere kant, stal hem anders Joost! Op het oog is het een nette auto, en toen ik er in Frankrijk meereed vond ik het lekker sturen! Denk ff rustig over alles na. Succes man!
@Chris op het oog wel mooi ja, maar als je hem beter bekijkt is het een project zonder eind zowat
@Riël hij is al bij 3 stations geweest... ik heb nog hoop bij één... die heeft geen remmenbank namelijk
Speling op de voorstoel kan ik nog inkomen. Die ophanging van de bumper is haast weggerot en er is dus een mogelijkheid dat die er 1 dezer dagen vanaf valt. Die nippel op de remklauw zal er ook niet voor niets opzitten, toch?