ACT: Renault 5

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Leon schreef:Wie kan me helpen? Ik ben bezig met een verzekering aan te vragen voor een renault 5 gt turbo :D

Maar, ze vragen om de dagwaarde van die auto, en nu de vraag, hoe veel is dat?
de auto komt trouwens uit 1987

wie helpt me hier mee?
Geef als dagwaarde gewoon je aankoopprijs, moet dan goedkomen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Leon
Contacteer:

:worship: Bedankt, ga ik doen, ik laat horen op het forum als ik 'm heb :smoke:
Stefan S.

Anonymous

dtune_stefan schreef:Renault 5 Turbo te koop :p [/url]
Grappig dat ie op een schadeautosite staat :lol:
Gast

Wat zou die kosten?? :worship:
Lotti

Lienus schreef:Wat zou die kosten?? :worship:
Mijn pa had er laatst voor gebeld, ik meen rond de 15000 euro, maar 100% zeker weten doe ik het niet meer.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Heeft je vader nou nog niet genoeg auto's? :D
Cleaned Style
Projecttopic
Lotti

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Heeft je vader nou nog niet genoeg auto's? :D
Jawel maar geen 'echte' zoals de turbo 1/2 :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Matijs schreef:
Olijnsma schreef:[img]http://www.klaasterpstra.com/r5-1.jpg[/img]

http://www.klaasterpstra.com/r5-2.jpg
http://www.klaasterpstra.com/r5-3.jpg
http://www.klaasterpstra.com/r5-5.jpg
[img]http://www.klaasterpstra.com/r5-4.jpg[/img]

vanwege de bandbreedte en modems, heb ik ze niet allemaal hierin geplakt, gewoon op de link drukken om te bekijken
Leuk artikel, waar komt dat uit? :)

Uit Auto+Motor Techniek nummer 11 1984

volledig origineel exemplaar gevonden in mijn archiefje en daar zat dit verhaal in, wel leuk om te lezen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik (Schepjes)
Contacteer:

wie weet wat voor motorolie er in een gtx gaat?
Rick D.

SchepjeS schreef:wie weet wat voor motorolie er in een gtx gaat?
Volgens mij gewoon een 10w40
Bram (vospower)

Mensen, ik wil graag een subtiel luchthappertje in mij motorkap maken. Het zie er gaaf uit en koelt de turbo (ik bedoel dan de luchthapper boven de turbo)

Mijn vraag is nu of dat wel verstandig is. De turbo zal er langer over doen om op bedrijftemperatuur te komen, maar zal bij flinke belasting beter gekoeld worden.

Is dit dus af of aan te raden???

alvast thanx

grtz Bram
-PAZ-
Über-Spammer

de turbo zal er niet veel langer over doen om op temperatuur te komen volgens mij, er stromen uitlaat gassen door rechtstreeks vanaf de motor, dus dat zal wel mee vallen denk ik, ik heb zelf een subaru luchthapper liggen, die komt bij mijn 5 gewoon op en door de motorkap
Bram (vospower)

Ah das al wat (Y) Zou het de turbo dan wel ten goede komen?
Roy
Moderator

Ik heb ook een subaru happer in mn motorkap maar mn turbo word net zo roodgloeiend als eerst :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer

een voordeel wat je wel hebt is dat je gewoon veel meer koude lucht hebt onder de motorkap, dat is op zich altijd goed, en monteer je de luchthapper in de buurt van je luchtfilter dan zuig je koudere lucht aan wat dan weer meer vermogen zou opleveren omdat koude lucht meer zuurstof bevat per volume deel, of je dit gaat merken is weer een ander verhaal
Bram (vospower)

Das waar ja, maar om koude lucht aan te zuigen heb je ook wel wat makkelijkere oplossingen.

Omdat de lucht van boven op de turbo 'blaast, gaat ie dan niet ongelijk afkoelen en dus kromtrekken?
Roy
Moderator

Als je gewoon je hitteschild monteerd is er niks aan de hand. Je happer zal waarschijnlijk wel scheuren.
5 GT Turbo '88 GT5
Bram (vospower)

kheb geen hitteschild meer, en als je die monteert, dan is het idee van extra koeling van de turbo weer weg...
Roy
Moderator

Turbo koelen??? :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer

steek die luchthapper er gewoon op omdat er goed uitziet, en denk niet te ver door, dat zijn allemaal puur theoretiche voordelen die je toch nooit merkt
Bram (vospower)

Roy schreef:Turbo koelen??? :lol:
Tja de vraag is dus of dat nuttig is...

Ik zet hem gewoon erop :)
Dorus666
Contacteer:

Het ziet er iig wel cool uit vind ik, en als het niet veel uit maakt zou ik het wel doen.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Nu jullie toch bezig zijn met luchthappers heb ik een rare vraag: heeft het nut om een zeer groot gat in de motorkap te maken? De motorkap van mij is zo'n 115 breed en 70 lang, en zou een gat boven de motor van 70 breed en 40 lang voor meer warmteafgifte zorgen? Warmte stijgt, en wordt dan weggeblazen door de wind, en de wind zorgt ook voor koudere lucht. Dus niet als een luchthapper met maar een gaatje van 5 bij 20, maar echt een groot gat.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Joost (DoubleYou) schreef:Nu jullie toch bezig zijn met luchthappers heb ik een rare vraag: heeft het nut om een zeer groot gat in de motorkap te maken? De motorkap van mij is zo'n 115 breed en 70 lang, en zou een gat boven de motor van 70 breed en 40 lang voor meer warmteafgifte zorgen? Warmte stijgt, en wordt dan weggeblazen door de wind, en de wind zorgt ook voor koudere lucht. Dus niet als een luchthapper met maar een gaatje van 5 bij 20, maar echt een groot gat.
Dan kun je net zo goed zonder motorkap gaan rijden. :wink: :lol:
Riël
Über-Spammer

Joost (DoubleYou) schreef:Nu jullie toch bezig zijn met luchthappers heb ik een rare vraag: heeft het nut om een zeer groot gat in de motorkap te maken? De motorkap van mij is zo'n 115 breed en 70 lang, en zou een gat boven de motor van 70 breed en 40 lang voor meer warmteafgifte zorgen? Warmte stijgt, en wordt dan weggeblazen door de wind, en de wind zorgt ook voor koudere lucht. Dus niet als een luchthapper met maar een gaatje van 5 bij 20, maar echt een groot gat.
Je hebt een cw waarde van hier tot tokio dan door de turbulentie boven je kap, waarschijnlijk. Bij 100 windgeruis waar je niet goed van wordt en harder gaat ie niet. Heeft echt geen nut, een klein roostertje heeft achterop de motorkap een onderdruk welke de lucht als het ware uit de motorkap zuigt, dit is voldoende.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus

Vospower schreef:Mensen, ik wil graag een subtiel luchthappertje in mij motorkap maken. Het zie er gaaf uit en koelt de turbo (ik bedoel dan de luchthapper boven de turbo)
Zoiets?
*edit*
Laatst gewijzigd door catrinus op zo 10 okt 2004 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer

Ik zoek zoveel mogelijk exploded-view plaatjes van een GTE motor (dialogys?) waar klemmetjes, beugeltjes en slangetjes goed op te zien zijn ivm heel nieuwe opbouw. Wie kan me hieraan helpen? Thanx.
Riël
Über-Spammer

:up:
Bram (vospower)

catrinus schreef:
Vospower schreef:Mensen, ik wil graag een subtiel luchthappertje in mij motorkap maken. Het zie er gaaf uit en koelt de turbo (ik bedoel dan de luchthapper boven de turbo)
Zoiets?
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _0989@.JPG[/img]
zoiets idd, maar ik denk dat ik hem zelf ga maken van staal. Dat wil zeggen dat ik hem niet laat uitsteken maar als het ware in de motorkap laat vallen. Zoiets als die oranje GTT cabrio :p
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

oet je ff bij Reichhard Motorsport kijken. Daar staan van die stalen luchthappers die je in de motorkap moet maken. Misschien is dat wat voor je ??
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Bram (vospower) schreef:
catrinus schreef:
Zoiets?
[img]plaatje catrinus zijn volvo
zoiets idd, maar ik denk dat ik hem zelf ga maken van staal. Dat wil zeggen dat ik hem niet laat uitsteken maar als het ware in de motorkap laat vallen. Zoiets als die oranje GTT cabrio :p
foto?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Je kan het net zien...

[img]http://www.renault-tuning.com/meetings/29_Ja12.jpg[/img]

Een soort EVO happer ingesneden in de motorkap
Riël
Über-Spammer

Riël schreef:Ik zoek zoveel mogelijk exploded-view plaatjes van een GTE motor (dialogys?) waar klemmetjes, beugeltjes en slangetjes goed op te zien zijn ivm heel nieuwe opbouw. Wie kan me hieraan helpen? Thanx.
Rob

Het is toch zo dat je beter de warme lucht eruit kunt halen dan er koude lucht in blazen? Dus geen luchthapper, maar meer zoiets als die GSNie's hebben.
Dat ie de warme lucht uit de motorruimte zuigt. Koude lucht komt er toch wel in van voren.
Plaats reactie