Geef als dagwaarde gewoon je aankoopprijs, moet dan goedkomen.Leon schreef:Wie kan me helpen? Ik ben bezig met een verzekering aan te vragen voor een renault 5 gt turbo![]()
Maar, ze vragen om de dagwaarde van die auto, en nu de vraag, hoe veel is dat?
de auto komt trouwens uit 1987
wie helpt me hier mee?
ACT: Renault 5
Renault 5 GT turbo Bleu Sport


Renault 5 Turbo te koop
[/url]

Grappig dat ie op een schadeautosite staatdtune_stefan schreef:Renault 5 Turbo te koop[/url]

-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Heeft je vader nou nog niet genoeg auto's? 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Matijs schreef:Leuk artikel, waar komt dat uit?Olijnsma schreef:[img]http://www.klaasterpstra.com/r5-1.jpg[/img]
http://www.klaasterpstra.com/r5-2.jpg
http://www.klaasterpstra.com/r5-3.jpg
http://www.klaasterpstra.com/r5-5.jpg
[img]http://www.klaasterpstra.com/r5-4.jpg[/img]
vanwege de bandbreedte en modems, heb ik ze niet allemaal hierin geplakt, gewoon op de link drukken om te bekijken
Uit Auto+Motor Techniek nummer 11 1984
volledig origineel exemplaar gevonden in mijn archiefje en daar zat dit verhaal in, wel leuk om te lezen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
wie weet wat voor motorolie er in een gtx gaat?
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Mensen, ik wil graag een subtiel luchthappertje in mij motorkap maken. Het zie er gaaf uit en koelt de turbo (ik bedoel dan de luchthapper boven de turbo)
Mijn vraag is nu of dat wel verstandig is. De turbo zal er langer over doen om op bedrijftemperatuur te komen, maar zal bij flinke belasting beter gekoeld worden.
Is dit dus af of aan te raden???
alvast thanx
grtz Bram
Mijn vraag is nu of dat wel verstandig is. De turbo zal er langer over doen om op bedrijftemperatuur te komen, maar zal bij flinke belasting beter gekoeld worden.
Is dit dus af of aan te raden???
alvast thanx
grtz Bram
de turbo zal er niet veel langer over doen om op temperatuur te komen volgens mij, er stromen uitlaat gassen door rechtstreeks vanaf de motor, dus dat zal wel mee vallen denk ik, ik heb zelf een subaru luchthapper liggen, die komt bij mijn 5 gewoon op en door de motorkap
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Ah das al wat
Zou het de turbo dan wel ten goede komen?

een voordeel wat je wel hebt is dat je gewoon veel meer koude lucht hebt onder de motorkap, dat is op zich altijd goed, en monteer je de luchthapper in de buurt van je luchtfilter dan zuig je koudere lucht aan wat dan weer meer vermogen zou opleveren omdat koude lucht meer zuurstof bevat per volume deel, of je dit gaat merken is weer een ander verhaal
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Das waar ja, maar om koude lucht aan te zuigen heb je ook wel wat makkelijkere oplossingen.
Omdat de lucht van boven op de turbo 'blaast, gaat ie dan niet ongelijk afkoelen en dus kromtrekken?
Omdat de lucht van boven op de turbo 'blaast, gaat ie dan niet ongelijk afkoelen en dus kromtrekken?
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
kheb geen hitteschild meer, en als je die monteert, dan is het idee van extra koeling van de turbo weer weg...
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Tja de vraag is dus of dat nuttig is...Roy schreef:Turbo koelen???
Ik zet hem gewoon erop

Het ziet er iig wel cool uit vind ik, en als het niet veel uit maakt zou ik het wel doen.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Nu jullie toch bezig zijn met luchthappers heb ik een rare vraag: heeft het nut om een zeer groot gat in de motorkap te maken? De motorkap van mij is zo'n 115 breed en 70 lang, en zou een gat boven de motor van 70 breed en 40 lang voor meer warmteafgifte zorgen? Warmte stijgt, en wordt dan weggeblazen door de wind, en de wind zorgt ook voor koudere lucht. Dus niet als een luchthapper met maar een gaatje van 5 bij 20, maar echt een groot gat.
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Dan kun je net zo goed zonder motorkap gaan rijden.Joost (DoubleYou) schreef:Nu jullie toch bezig zijn met luchthappers heb ik een rare vraag: heeft het nut om een zeer groot gat in de motorkap te maken? De motorkap van mij is zo'n 115 breed en 70 lang, en zou een gat boven de motor van 70 breed en 40 lang voor meer warmteafgifte zorgen? Warmte stijgt, en wordt dan weggeblazen door de wind, en de wind zorgt ook voor koudere lucht. Dus niet als een luchthapper met maar een gaatje van 5 bij 20, maar echt een groot gat.

Je hebt een cw waarde van hier tot tokio dan door de turbulentie boven je kap, waarschijnlijk. Bij 100 windgeruis waar je niet goed van wordt en harder gaat ie niet. Heeft echt geen nut, een klein roostertje heeft achterop de motorkap een onderdruk welke de lucht als het ware uit de motorkap zuigt, dit is voldoende.Joost (DoubleYou) schreef:Nu jullie toch bezig zijn met luchthappers heb ik een rare vraag: heeft het nut om een zeer groot gat in de motorkap te maken? De motorkap van mij is zo'n 115 breed en 70 lang, en zou een gat boven de motor van 70 breed en 40 lang voor meer warmteafgifte zorgen? Warmte stijgt, en wordt dan weggeblazen door de wind, en de wind zorgt ook voor koudere lucht. Dus niet als een luchthapper met maar een gaatje van 5 bij 20, maar echt een groot gat.
Zoiets?Vospower schreef:Mensen, ik wil graag een subtiel luchthappertje in mij motorkap maken. Het zie er gaaf uit en koelt de turbo (ik bedoel dan de luchthapper boven de turbo)
*edit*
Laatst gewijzigd door catrinus op zo 10 okt 2004 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ik zoek zoveel mogelijk exploded-view plaatjes van een GTE motor (dialogys?) waar klemmetjes, beugeltjes en slangetjes goed op te zien zijn ivm heel nieuwe opbouw. Wie kan me hieraan helpen? Thanx.

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
zoiets idd, maar ik denk dat ik hem zelf ga maken van staal. Dat wil zeggen dat ik hem niet laat uitsteken maar als het ware in de motorkap laat vallen. Zoiets als die oranje GTT cabriocatrinus schreef:Zoiets?Vospower schreef:Mensen, ik wil graag een subtiel luchthappertje in mij motorkap maken. Het zie er gaaf uit en koelt de turbo (ik bedoel dan de luchthapper boven de turbo)
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _0989@.JPG[/img]

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
foto?Bram (vospower) schreef:zoiets idd, maar ik denk dat ik hem zelf ga maken van staal. Dat wil zeggen dat ik hem niet laat uitsteken maar als het ware in de motorkap laat vallen. Zoiets als die oranje GTT cabriocatrinus schreef:Zoiets?Vospower schreef:Mensen, ik wil graag een subtiel luchthappertje in mij motorkap maken. Het zie er gaaf uit en koelt de turbo (ik bedoel dan de luchthapper boven de turbo)
[img]plaatje catrinus zijn volvo
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je kan het net zien...
[img]http://www.renault-tuning.com/meetings/29_Ja12.jpg[/img]
Een soort EVO happer ingesneden in de motorkap
[img]http://www.renault-tuning.com/meetings/29_Ja12.jpg[/img]
Een soort EVO happer ingesneden in de motorkap
Riël schreef:Ik zoek zoveel mogelijk exploded-view plaatjes van een GTE motor (dialogys?) waar klemmetjes, beugeltjes en slangetjes goed op te zien zijn ivm heel nieuwe opbouw. Wie kan me hieraan helpen? Thanx.
Het is toch zo dat je beter de warme lucht eruit kunt halen dan er koude lucht in blazen? Dus geen luchthapper, maar meer zoiets als die GSNie's hebben.
Dat ie de warme lucht uit de motorruimte zuigt. Koude lucht komt er toch wel in van voren.
Dat ie de warme lucht uit de motorruimte zuigt. Koude lucht komt er toch wel in van voren.