dennisvr's R5GTT Bleu Sport - APK afgekeurd....

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jeroen.k schreef:60 euri ex. btw is duur idd...maar als ik een BS mooi op zou willen knappen zou ik het er wel voor over hebben! :)
ik ook, it's the finishing-touch of the car :)
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

absoluut, hoort er gewoon bij. Misschien weten ze in frankrijk dat je toch wel liefhebben moet zijn in deze tijd om die dingen nog te kopen en dat ze daarom de prijs wat aan de hoge kant gemaakt hebben (N). Ze worden toch wel verkocht
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ach wat is duur ? als je je hele auto opknapt zal het toch niet op 60 euro vast zitten .

We zijn toch al malloten , van die oude brikken opknappen :lol: , dus dit kan ook nog wel .
En nu is het er nog , misschien over 1 jaar niet meer .

Ik bedoel ze zijn officieel maar 10 jaar (na datum van de laast geleverde type ) verplicht onderdelen te kunnen leveren .
En die zijn inmiddels om .
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Dus ik heb nog tot 2006 voor mn 19 en dan begint het lastig te worden! :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

die BS van je wordt gewoon nieuwstaat en origineel, dus komt er ook gewoon weer een nieuw logootje op.

simpel.

1+1 = nog steeds 2....
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hij wel.... waar ben je nou weer tegen aan gelopen?? :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

jochem de haas schreef:Ach wat is duur ? als je je hele auto opknapt zal het toch niet op 60 euro vast zitten .
maar als je een hele auto opknapt heb je misschien wel 10 van die kleine dingetjes nodig. Dan zit je zo aan een paar honderd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

beeeter :p

600 sneesneetje?
Immer wieder die verdammte Holländer
Eric dj84
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 5 nov 2003 13:06
Locatie: Alphen a/d Rijn

Leuk bakkie Chris!

GR, Je Bleu Sport collega.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Hee Eric, toevallig de eigenaar van de YL-52-BK..... :wink:
Dan heb je a.s. dinsdag nog een leuk wagentje voor APK staan..., ik kom mijn BS eff langsbrengen in Bodegraven.... :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Chris beter laat je ff een aluminium schildje maken, dat werkt net zo goed, zoniet beter.

En het grote voordeel is dat die niet zo snel wegfikken.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

phase I is plaatstaal, phase II die asbest zooi.
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

*off-topic*

Mijn hitteschild (v.d. Turbo) ligt wel op een heel afwijkende plek...In de kofferbak. Volgens mij hoort die daar niet...? :s

Mvg, Chendy.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach de mijne ligt ook nog tijdelijk ff in de schuur :)

Verder kan het ook netjes gebeuren Chris, tis beter als origineel, wat dus wel asbest is wat ook wegfikt na een tijdje. Zijn dacht ik rond de €40
Naja ik blijf zweren bij mijn aluplaatje :worship:
Anonymous

Chris schreef: Voordelen origineel:
- Mocht ie gaan fikken, wat me erg lastig lijkt krijg je binnen een jaar een nieuwe.
Ook de auto ?? ;) In dat geval zou heel RTC met een mindere GT nu nog een nieuwe bestellen en direct na montage zijn GT in de fik steken denk ik :p

Ik ben het met Steven eens. Bij het beste restauratiebedrijf in NL doen ze ook aanpassingen zolang de auto er maar beter van wordt en het origineel zonder poespas terug te bouwen is. Alles wordt gewoon netjes including de reden in het restauratie-rapport gezet !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb een origele plaat geloof ik, is dubbele plaat. Doe hem om de drommel niet weg, dat ding scheelt startmotors. Rammelt om de zoveel tijd weer eens maarja even aandraaien. Die boven de turbo kun je beter weglaten en je onsteking verplaatsen, want met dat ding kun je overal lastig bij. naderhand monteren/demonteren is ook een crime.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Chris schreef:
Robert dB. schreef:phase I is plaatstaal, phase II die asbest zooi.
Nu heb je het over het hitteschild over de turbo heen. :)
Om de startmotor zit er ook nog een. :)
Ph1 hitteschild is van ijzer idd en die van de Ph2 is van een soort gestoffeerde aluminium. Dit is tevens de enige die je nog kunt kopen..

Als je een ph1 motor hebt dan past hij echt niet!

maar aangezien je eer orginele BS hebt, gewoon langs de dealer gaan en ophalen dat ding. Kost niet te veel.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Chris schreef:Ik heb namelijk de kortere Baccara variant gekocht maar krijg de oude er niet uit..
Is die anders dan? Nooit geweten. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Aha, da's mooi om te weten, op de Twingo mag ook wel wat korters.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Chris schreef:Abel, het gaat eigenlijk over het hitteschild van de startmotor, zie boven. :)

Hoe is het eigenlijk met jouw GT? Ik hoor er niets meer over. :)
ik heb het over die hitteschild!! die om de turbo zit is van heeel veel hitte bestendiger materiaal gemaakt.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Abel schreef: Ph1 hitteschild is van ijzer idd en die van de Ph2 is van een soort gestoffeerde aluminium. Dit is tevens de enige die je nog kunt kopen..

Als je een ph1 motor hebt dan past hij echt niet!
Wedden van wel
There will be plenty of time to rest when your dead
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

wedden om een hitteschild?
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Chris schreef:Ik krijg net te horen dat de nieuwe startmotor erop zit!! :D Ze zijn er net mee klaar, het schijnt nogal een lastig klusje te zijn. :)
Er zit een "Clio" starter op, exacte naam ben ik ff kwijt, maar hij is sterker en kleiner.
Die heb ik er pas ook opgebouwd. start wel weer een stuk beter.

is trouwens best goed te doen hoor. 1,5 uur werk ofzo. als je het voor het eerst doet.
He! nu is die weer rood.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

hoe klinkt een clio starter dan? :)
heb al meerdere clio's gereden en ze maken allemaal een ander geluid :)
Don't walk the grass... smoke it
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Chris schreef: Oxje, kom vrijdag ff naar Leiden. :)
Kan niet :D
Don't walk the grass... smoke it
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Chris schreef:Martijn, ik zou er je werk van gaan maken, de dealer doet het liever niet dan wel en het schijnt een enorm lastige lange klus te zijn.. Ik heb nog geen rekening gezien, als ik het weet hoor je het wel wat zoiets kost.
ik ben idd benieuwd wat ze ervoor vragen. ik denk dat ik blij ben dat ik het zelf gedaan heb.

Het is idd niet erg makkelijk, maar best te doen hoor. voorwielen eraf, en dan met een ratel 3 bouten los draaien.

we hebben een ratel gebruikt, met 5 verlengstukken en 6 kniestukken :D dan konden we er wel bij. later kwamen we erachter dat we het luchtfilter er ook vanaf moesten halen. toen konden we er heel makkelijk bij. hij lag er na ong 45 min uit. alleen hitteschild maken was wat moeilijk. daar hebben we het langst over gedaan. en toen zat ie er binnen een half uur weer in. lekker piellen :)

zo heb ik gister ook me linker stuurhuisashoes vervangen. bleek ook een werkje van nix te zijn. half uur werk. maar als je het laat doen. kost het aardig wat denk.

die gozer bij de reno vertelde dat hij in de afgelopen 2 jaar geen gt turbo had gezien bij de reno.
dus echt veel zullen ze daar ook niet meer weten, van een gt, dan ons.
He! nu is die weer rood.
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

catrinus schreef:
Abel schreef: Ph1 hitteschild is van ijzer idd en die van de Ph2 is van een soort gestoffeerde aluminium. Dit is tevens de enige die je nog kunt kopen..

Als je een ph1 motor hebt dan past hij echt niet!
Wedden van wel
Ik heb op mijn Ph1 ook een Ph2 hitteschild zitten... past perfect 8)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Het was inderdaad vandaag net een mini meeting bij Kempenaar (zie onbekende Renault... :) )
Maar ik neem echt mn petje af voor Ed (magazijnchef) :worship: , alles waarvan iedereen denkt ïs niet meer te leveren jongeman", Ed regelt het voor je...!!!
Vandaag nog even met een nieuw Bleu Sport logo in mn handen gestaan (die Chris had besteld), en dat is echt heeel mooi hoor, in een plastic doosje uit Frankerijk.... :p
Nou Chris ik hoor het morgen wel van je, als er wat mee is he..... :wink:

Ik zit namelijk zelf om 14.00 uur ook bij een Renaultdealer.... :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

laguna2 schreef:
catrinus schreef:
Abel schreef: Ph1 hitteschild is van ijzer idd en die van de Ph2 is van een soort gestoffeerde aluminium. Dit is tevens de enige die je nog kunt kopen..

Als je een ph1 motor hebt dan past hij echt niet!
Wedden van wel
Ik heb op mijn Ph1 ook een Ph2 hitteschild zitten... past perfect 8)
Ok, dan ben ik in de war met de stalen turbo hitteschild op een ph2 blok
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En weer heb je het mis, want die heb ik ook op me vorige fase2 blok gehad :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ow das mooi, ik zat er al over in daar in dat crimineele Bodegraven op een verlaten industrieterrein... :p
Ben wel benieuwd wat er aan mankeert..... :)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Nou mijn GT is afgekeurd......gelukkig op een paar (kleine) dingen.. :)

- Stuurhuis hoes gescheurd
- Mistlamp rechtsvoor niet af te stellen (te hoog)
- Remleiding liep bij uiterst insturen tegen voorwiel aan

Co was helemaal goed, en verders kreeg ik een compliment van de chef werkplaats voor de staat van mijn GT.... :wink:

Da's nog eens leuk om te horen van een vakman... :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

sooo heee dat zijn wel ff vette afkeurpunten!!! stelletje zeikers :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

pff, dat zijn idd geen grote dingen. Anders gewoon effe mistlampen stekkertje los halen..."die doen het niet".....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Moet je ze er helemaal uithalen.
Plaats reactie