[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Riël schreef:Nee :) ik heb niet gesleuteld, druk was op een tijd van ongeveer ... 3 seconder hoger. Had geen zin actuatorstangen te verdraaien, heb een veer gespannen tussen actuator en wastegate :)
Ah als dat zo snel kan... :) Handig!
Riël
Über-Spammer

Zo weer een uurtje gesleuteld. Schakelen kun je al. Starten pop pop witte blauwe rook rook rook damp buurt kwaad... prengel wilde echt niet stationair lopen. Boven de 3000 toeren ging 't wel, maar klonk ook als ouwe zeik. Bijna een schop gegeven toen me wat te binnen viel: die verrekte retourleiding. Losgepakt dus, in een kannetje gelegd, weer starten en ja hoor pruttel pruttel loopt als een tietje. Dus, morgen nieuwe slang kopen en die leggen. Die dunne is dus echt te dun (wist je dat die 2 liter van het vaatje wat ik gebruikte binnen 10 sec vol was? Alleen retour dus...)

Verder moet de uitlaat nog morgen even, en de remmen ontluchten. De wagen ziet niet uit, dus dat mag je zelf allemaal afwerken, maar er moet i.e.g. prima mee te rijden zijn!

Groeten.

ps misschien kun je morgen langskomen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Zo weer een uurtje gesleuteld. Schakelen kun je al. Starten pop pop witte blauwe rook rook rook damp buurt kwaad... prengel wilde echt niet stationair lopen. Boven de 3000 toeren ging 't wel, maar klonk ook als ouwe zeik. Bijna een schop gegeven toen me wat te binnen viel: die verrekte retourleiding. Losgepakt dus, in een kannetje gelegd, weer starten en ja hoor pruttel pruttel loopt als een tietje. Dus, morgen nieuwe slang kopen en die leggen. Die dunne is dus echt te dun (wist je dat die 2 liter van het vaatje wat ik gebruikte binnen 10 sec vol was? Alleen retour dus...)

Verder moet de uitlaat nog morgen even, en de remmen ontluchten. De wagen ziet niet uit, dus dat mag je zelf allemaal afwerken, maar er moet i.e.g. prima mee te rijden zijn!

Groeten.

ps misschien kun je morgen langskomen?
Zal wel grappig gezicht zijn geweest :)
Slangetje betaal ik je off course terug, maar betwijfel of ik morgen langs kan komen: is het echt nodig? Ik heb net (een half uur geleden) gezegd dat ik morgen wel kwam werken... Anders bel ik gewoon af hoor. Bel mij ook maar na 10 uur als ik geen post heb gezet, dan is internet waarschijnlijk down.

De wagen ziet er niet uit: ik neem aan dat hij vies is :) Ach wat poetsspul en hij is weer mooi.
Riël
Über-Spammer

Nou ja nodig :D

Mag jij de rottige friemelwerkjes doen hoor :D

Nee is niet erg, zie je donderdag wel.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Nou ja nodig :D

Mag jij de rottige friemelwerkjes doen hoor :D

Nee is niet erg, zie je donderdag wel.
Ik doe de rottige werkjes wel, jij hebt al erg veel gedaan wat vast niet ook altijd een pretje is.

Question two: kom ik met de trein of auto?
Auto vertrektijd: 6:30
Auto aankomsttijd: 9:30
Trein vertrektijd: 6:35
Trein aankomsttijd: 9:47 (4 keer overstappen :()

Als de auto naar Enschede rijdbaar is donderdag, kom ik met de trein. Want om de Citroen daar te laten staan... Niet dat het niet onmogelijk is maar dan moet ik daar nóg een keer naar toe komen terwijl het ook in 1 keer kan. Allright?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Kan je ons trouwens nog verblijden met foto's?
Marcel J.

DoubleYou schreef:Kan je ons trouwens nog verblijden met foto's?
maar ik wel 8) 8) kben ermee bezig, zometeen heb je ze allemaal :wink:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

wij willen pica's zien wij willen pica's zien wij willen pica's zien :foto: :smile:
Marcel J.

P@TB@D schreef:wij willen pica's zien wij willen pica's zien wij willen pica's zien :foto: :smile:
Euhm sorry wat wil je zien? :wink:
Patrick RS
Moderator

PICA'S

:foto: :D
Marcel J.

P@TB@D schreef: PICA'S

AAAaaa zeg dat dan
Patrick RS
Moderator

dat zeg ik pica's :lol:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

MJ schreef:
P@TB@D schreef:wij willen pica's zien wij willen pica's zien wij willen pica's zien :foto: :smile:
Ze stromen langzamerhand binnen hier... Ik heb nu 8 mails, waarvan 2 keer subject "das 7" :) Foto's zijn wel anders gezien de grootte van de mail. Hoeveel in totaal by the way MJ?

Ik kan natuurlijk ook wachten totdat ze allemaal binnengestroomd zijn in de hoop dat MJ de laatste mail "laatste foto" ofzo als subject meegeeft :)

Maar ze komen er dus allemaal aan.
Marcel J.

DoubleYou schreef:
MJ schreef:
Ze stromen langzamerhand binnen hier... Ik heb nu 8 mails, waarvan 2 keer subject "das 7" :) Foto's zijn wel anders gezien de grootte van de mail. Hoeveel in totaal by the way MJ?

Ik kan natuurlijk ook wachten totdat ze allemaal binnengestroomd zijn in de hoop dat MJ de laatste mail "laatste foto" ofzo als subject meegeeft :)

Maar ze komen er dus allemaal aan.
zeg wat denk je wel niet :lol: tuurlijk heb ik de laatste niet als laatste gekenmerkt of wel?

het waren er 10 maar er komen nog drie, die waren te groot effe fotoshoppen :D :D kan dus effe duren kben er niet zo bedreven in als P@DB@D :worship:

khad wat foutmeldingen vandaar die dubbelle zeven :wink:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

MJ schreef:het waren er 10 maar er komen nog drie, die waren te groot effe fotoshoppen :D :D kan dus effe duren kben er niet zo bedreven in als P@DB@D :worship:

Oke, ga ik die foto's even forum-ready maken met paint :p Heb geen fotoshop. Maar ook met paint moet het wel lukken.

Die andere 3 zie ik vanzelf wel komen. Dubbele 7 is geen ramp hoor ;)
Marcel J.

DoubleYou schreef:
MJ schreef:het waren er 10 maar er komen nog drie, die waren te groot effe fotoshoppen :D :D kan dus effe duren kben er niet zo bedreven in als P@DB@D :worship:

Oke, ga ik die foto's even forum-ready maken met paint :p Heb geen fotoshop. Maar ook met paint moet het wel lukken.

Die andere 3 zie ik vanzelf wel komen. Dubbele 7 is geen ramp hoor ;)
afentoe stottettettetter ik :lol: :lol:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Mrtn schreef:
Ja, uitlaatje met magnum einddemper, mijn powerfull einddemper gaat in de verkoop want de buis is niet groot genoeg.
Je kan toch een stukje eraan lassen, desnoods met een iets bredere diameter..... zodat je 'm gemakkelijk in mekaar schuift. 2 gleufjes erin, klem erover en vastsjorren :)
Dan wordt de binnendiameter anders, wat niet optimaal is. Vandaar dat hij weg gaat. Er gaat waarschijnlijk wel weer een andere op, een ronde vind ik niet bij de Express staan. Kijken of ik een zelfde soort Powerfull kan vinden met een goede diameter.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

P@TB@D schreef: PICA'S

Daar zijn ze dan!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto17.jpg[/img]
De donor-5, met een leuke vlag in de achterbak die goed dienst kan doen als afdekker. Mooi voor straks in ons studentenhuis :)
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto18.jpg[/img]
Nogmaals de donor-5
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto19.jpg[/img]
De garagedeur wilde niet open helemaal, dus daar is de Express-achter-het-deurtje. Nog origineel!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto20.jpg[/img]
Kijk die fantastische stoelen met scheuren en zonder hoofdsteunen! Zit superrelaxed! Kopen?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto21.jpg[/img]
Nogmaals. MJ had zin in 2 foto's. Accuutjes (ja 't zijn er 2) op de bijrijdersstoel, dieselaccuutje bovenop voor de ultimate power, onder de motorkap zit er trouwens nog één. Riël hield trouwens van bananen eten...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto22.jpg[/img]
Er kwam een wonder langs (en het was niet Riël) die de deur open wist te krijgen. Kijk dat bakkie! Prent die kleurtjes goed in je hoofd want die zal je nog wel voorbij zien scheuren. Nummerbord is wat minder belangrijk, gaat toch een nieuw kenteken op waarschijnlijk.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto23.jpg[/img]
Inside de wagen past lekker veel, daar achter het mooie geimproviseerde voor de apk geplaatste hoofdsteun die je hoofd laat terugstuiteren nadat hij er af is geschoten als je een botsing hebt gehad staat de gtt motor plus versnelling plus meer die er in komt. Sentence of the year lijkt me.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto24.jpg[/img]
Ja zo is het natuurlijk beter te zien.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto25.jpg[/img]
Subframepje mee, aandrijfassen erbij, de remklauwen liggen daar ook ergens los achterin de bak. Die houten platen zorgen er voor dat er geen krassen op de zijkant komt. Want als je goed gekeken hebt zitten die er niet!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... foto26.jpg[/img]
Ja dat ben ik met de wagen, doen asof ik hem met een afstandsbediening op slot kan doen. Niet dus, maar dat zou misschien ook nog komen. De wagen heeft wel magische kentekenplaatverlichting!

And off course: photo's made by MJ.
Patrick RS
Moderator

uh ik vind de 5 mooier :lol: :wink:
michel 16v
Contacteer:

mooie sticker op de motorkap :lol:
Patrick RS
Moderator

ik moet trouwens op mijn worden passen deze bak komt mij dadelijk keihard voor bei :p
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

michel 16v schreef:mooie sticker op de motorkap :lol:
Moet ik je teleurstellen: 't is geverfd. Achterop zitten ook die kleuren in die volgorde van boven naar beneden aan beide kanten. Komt nog wel een foto van, maar ja een motor zet je er aan de voorkant in en niet aan de achterkant dus waarom zou je daar een foto van maken :)
P@TB@D schreef:ik moet trouwens op mijn worden passen deze bak komt mij dadelijk keihard voor bei :p
:lol: Grote kans op, als ik je eens tegen kom :D
Riël
Über-Spammer

Er gaat waarschijnlijk wel weer een andere op, een ronde vind ik niet bij de Express staan. Kijken of ik een zelfde soort Powerfull kan vinden met een goede diameter.
Da's mooi, dan ga ik niet pielen er een demper op te krijgen :)
in de achterbak die goed dienst kan doen als afdekker. Mooi voor straks in ons studentenhuis
Ghehe, die vlag heeft een uitermate goede dienst bewezen als benzine en oliedepper + opritveger :D
Riël hield trouwens van bananen eten...
Naah .. wel handig die dozen
gaat toch een nieuw kenteken op waarschijnlijk.

:s huh??

Morgen eens een stukje testen dat ding :D ghehe
Jasper16v

Is die 5 er zo slecht aan toe dan ? Hij ziet er best goed uit en die kleur is al helemaal (Y)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

@Riël:
demper: ga ik dan demperloos rijden naar Enschede? Geen probleem mee hoor, vraag me alleen af of dat voor de vermogensmeeting wel goed is...
vlag: nog wasbaar toevallig... ;) Anders gaat die de vuilnisbak in natuurlijk
kenteken: de auto moet opnieuw gekeurd worden omdat er een nieuwe motor in zit. Dan moet het kentekenbewijs aangepast worden (sommigen doen dat niet maar ik wil dat wel doen, mocht de verzekering of politie oid er moeilijk over gaan doen). Dan krijg je ook een ander kenteken.
@Jasper:
Hij ziet er wel goed uit maar Riël zegt dat hij niet zo goed is. Tja ik heb hem niet echt voor nadere inspectie bekeken nog op dat gebied.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

DoubleYou schreef:Question two: kom ik met de trein of auto?
Auto vertrektijd: 6:30
Auto aankomsttijd: 9:30
Trein vertrektijd: 6:35
Trein aankomsttijd: 9:47 (4 keer overstappen :()

Als de auto naar Enschede rijdbaar is donderdag, kom ik met de trein. Want om de Citroen daar te laten staan... Niet dat het niet onmogelijk is maar dan moet ik daar nóg een keer naar toe komen terwijl het ook in 1 keer kan. Allright?
Down... :D \/ \/ \/
jeroen.k

Waarom die hele 5 om gaan laten keuren? Je kunt ook gewoon bij de verzekering doorgeven dat er nu in plaats van een 1.1 een 1.4 inligt! :) Ben je ook klaar. Voor RDW maakt het geen fuck uit...voor de verzekering soms wel heb ik vernomen...maar die zijn vaak niet zo bijsterslim! :p
Benny_R

DoubleYou schreef:@Riël:
demper: ga ik dan demperloos rijden naar Enschede? Geen probleem mee hoor, vraag me alleen af of dat voor de vermogensmeeting wel goed is...
volgens mij is het zo dat de turbo al genoeg tegendruk leverd, na de turbo moet je dus zo weinig mogelijk tegendruk zien te krijgen. (in tegenstelling tot atmospherische motors, daar kan je wel te weinig tegendruk hebben) of heb ik het nou verkeerd?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

jeroen.k schreef:Waarom die hele 5 om gaan laten keuren? Je kunt ook gewoon bij de verzekering doorgeven dat er nu in plaats van een 1.1 een 1.4 inligt! :) Ben je ook klaar. Voor RDW maakt het geen fuck uit...voor de verzekering soms wel heb ik vernomen...maar die zijn vaak niet zo bijsterslim! :p
Staat stoer ;)
Nee even normaal, het zou denk ik mogelijk zijn dat als je kenteken niet klopt met wat er werkelijk in zit, dat je dan problemen krijgt met verzekering enzo. Controleert de politie dat ook trouwens? Ik kan idd de verzekering wel doorgeven dat er een 1.4 in zit, kweet niet of dat genoeg is. Zal het wel eens navragen.
Benny_R

kijk eens naar je autopapieren, bij mij staat daar geen cilinder inhoud op namelijk. alleen "5 gt turbo" dus ja voor de politie hoef je het misschien inderdaad niet te doen.
Yde 16V
Contacteer:

Zolang de gegevens op de autopapieren nog overeen komen, is het wat betreft het kenteken in orde.

En wat betreft de verzekering: Ik heb een keer met Centraal Beheer gebeld, wat hun doen in zo'n geval. Kreeg ik volgende antwoord: "De auto kan je gewoon verzekeren zoals die orgineel is geleverd. De motor kan je eventueel als accessoire meeverzekeren." En toen ik met de vraag kwam of het niet uitmaakte dat de auto dan 100 pk meer heeft dan orgineel, zei ze doodleuk: "Dat maakt niet uit meneer, we kijk en niet naar de pk's." :D Dit verschilt denk ik wel per maatschappij.

Maar even wat anders:

Jullie zijn echt goed bezig! :worship:
jeroen.k

DoubleYou schreef:
jeroen.k schreef:Waarom die hele 5 om gaan laten keuren? Je kunt ook gewoon bij de verzekering doorgeven dat er nu in plaats van een 1.1 een 1.4 inligt! :) Ben je ook klaar. Voor RDW maakt het geen fuck uit...voor de verzekering soms wel heb ik vernomen...maar die zijn vaak niet zo bijsterslim! :p
Staat stoer ;)
Nee even normaal, het zou denk ik mogelijk zijn dat als je kenteken niet klopt met wat er werkelijk in zit, dat je dan problemen krijgt met verzekering enzo. Controleert de politie dat ook trouwens? Ik kan idd de verzekering wel doorgeven dat er een 1.4 in zit, kweet niet of dat genoeg is. Zal het wel eens navragen.
En jij denkt dat iedereen zo'n kennis van motoren heeft? Echt niet hoor...maar bij de verzekering zou je het aan kunnen geven, omdat het voor hun een excuus is om niet uit te betalen bij schade...vaak willen ze dan wel dat je aan kan tonen dat het origineel ook zo geleverd is. ZO heeft een kennis van me een Corsa 2 liter verzekerd...
Riël
Über-Spammer

Herkeuren? Die express krijg je er nooit doorheen.... nix zeggen over ander blok jij, maakt toch helemaal nix uit?
jeroen.k

Tis gewoon een ruilmotor omdat het oude blok stuk was :p

weet jij veel wat er origineel allemaal in een express hoort ;)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Benny_R schreef:kijk eens naar je autopapieren, bij mij staat daar geen cilinder inhoud op namelijk. alleen "5 gt turbo" dus ja voor de politie hoef je het misschien inderdaad niet te doen.
Bij mij staat er 1.1 benzine op...
jeroen.k schreef:Tis gewoon een ruilmotor omdat het oude blok stuk was :p

weet jij veel wat er origineel allemaal in een express hoort ;)
Ghehehe, ja die is wel goed idd.
Riël schreef:Herkeuren? Die express krijg je er nooit doorheen.... nix zeggen over ander blok jij, maakt toch helemaal nix uit?
Uhm, apk loopt oktober al af... Wil wel langer rijden dan 2 maandjes, de wagen moet nu 5 jaar in ieder geval mee kunnen (blok vervangen tussendoor zal wel eens moeten, als de carosserie maar heel blijft ;))
Plaats reactie