Ah als dat zo snel kan...Riël schreef:Neeik heb niet gesleuteld, druk was op een tijd van ongeveer ... 3 seconder hoger. Had geen zin actuatorstangen te verdraaien, heb een veer gespannen tussen actuator en wastegate

Ah als dat zo snel kan...Riël schreef:Neeik heb niet gesleuteld, druk was op een tijd van ongeveer ... 3 seconder hoger. Had geen zin actuatorstangen te verdraaien, heb een veer gespannen tussen actuator en wastegate
Zal wel grappig gezicht zijn geweestRiël schreef:Zo weer een uurtje gesleuteld. Schakelen kun je al. Starten pop pop witte blauwe rook rook rook damp buurt kwaad... prengel wilde echt niet stationair lopen. Boven de 3000 toeren ging 't wel, maar klonk ook als ouwe zeik. Bijna een schop gegeven toen me wat te binnen viel: die verrekte retourleiding. Losgepakt dus, in een kannetje gelegd, weer starten en ja hoor pruttel pruttel loopt als een tietje. Dus, morgen nieuwe slang kopen en die leggen. Die dunne is dus echt te dun (wist je dat die 2 liter van het vaatje wat ik gebruikte binnen 10 sec vol was? Alleen retour dus...)
Verder moet de uitlaat nog morgen even, en de remmen ontluchten. De wagen ziet niet uit, dus dat mag je zelf allemaal afwerken, maar er moet i.e.g. prima mee te rijden zijn!
Groeten.
ps misschien kun je morgen langskomen?
Ik doe de rottige werkjes wel, jij hebt al erg veel gedaan wat vast niet ook altijd een pretje is.Riël schreef:Nou ja nodig![]()
Mag jij de rottige friemelwerkjes doen hoor
Nee is niet erg, zie je donderdag wel.
Ze stromen langzamerhand binnen hier... Ik heb nu 8 mails, waarvan 2 keer subject "das 7"MJ schreef:Euhm sorry wat wil je zien?P@TB@D schreef:wij willen pica's zien wij willen pica's zien wij willen pica's zien![]()
zeg wat denk je wel nietDoubleYou schreef:Ze stromen langzamerhand binnen hier... Ik heb nu 8 mails, waarvan 2 keer subject "das 7"MJ schreef:Euhm sorry wat wil je zien?P@TB@D schreef:wij willen pica's zien wij willen pica's zien wij willen pica's zien![]()
Foto's zijn wel anders gezien de grootte van de mail. Hoeveel in totaal by the way MJ?
Ik kan natuurlijk ook wachten totdat ze allemaal binnengestroomd zijn in de hoop dat MJ de laatste mail "laatste foto" ofzo als subject meegeeft
Maar ze komen er dus allemaal aan.
Oke, ga ik die foto's even forum-ready maken met paintMJ schreef:het waren er 10 maar er komen nog drie, die waren te groot effe fotoshoppen![]()
kan dus effe duren kben er niet zo bedreven in als P@DB@D
![]()
khad wat foutmeldingen vandaar die dubbelle zeven
afentoe stottettettetter ikDoubleYou schreef:Oke, ga ik die foto's even forum-ready maken met paintMJ schreef:het waren er 10 maar er komen nog drie, die waren te groot effe fotoshoppen![]()
kan dus effe duren kben er niet zo bedreven in als P@DB@D
![]()
khad wat foutmeldingen vandaar die dubbelle zevenHeb geen fotoshop. Maar ook met paint moet het wel lukken.
Die andere 3 zie ik vanzelf wel komen. Dubbele 7 is geen ramp hoor
Dan wordt de binnendiameter anders, wat niet optimaal is. Vandaar dat hij weg gaat. Er gaat waarschijnlijk wel weer een andere op, een ronde vind ik niet bij de Express staan. Kijken of ik een zelfde soort Powerfull kan vinden met een goede diameter.Mrtn schreef:Je kan toch een stukje eraan lassen, desnoods met een iets bredere diameter..... zodat je 'm gemakkelijk in mekaar schuift. 2 gleufjes erin, klem erover en vastsjorrenJa, uitlaatje met magnum einddemper, mijn powerfull einddemper gaat in de verkoop want de buis is niet groot genoeg.
Daar zijn ze dan!P@TB@D schreef: PICA'S
![]()
Moet ik je teleurstellen: 't is geverfd. Achterop zitten ook die kleuren in die volgorde van boven naar beneden aan beide kanten. Komt nog wel een foto van, maar ja een motor zet je er aan de voorkant in en niet aan de achterkant dus waarom zou je daar een foto van makenmichel 16v schreef:mooie sticker op de motorkap
P@TB@D schreef:ik moet trouwens op mijn worden passen deze bak komt mij dadelijk keihard voor bei
Da's mooi, dan ga ik niet pielen er een demper op te krijgenEr gaat waarschijnlijk wel weer een andere op, een ronde vind ik niet bij de Express staan. Kijken of ik een zelfde soort Powerfull kan vinden met een goede diameter.
Ghehe, die vlag heeft een uitermate goede dienst bewezen als benzine en oliedepper + opritvegerin de achterbak die goed dienst kan doen als afdekker. Mooi voor straks in ons studentenhuis
Naah .. wel handig die dozenRiël hield trouwens van bananen eten...
gaat toch een nieuw kenteken op waarschijnlijk.
Down...DoubleYou schreef:Question two: kom ik met de trein of auto?
Auto vertrektijd: 6:30
Auto aankomsttijd: 9:30
Trein vertrektijd: 6:35
Trein aankomsttijd: 9:47 (4 keer overstappen)
Als de auto naar Enschede rijdbaar is donderdag, kom ik met de trein. Want om de Citroen daar te laten staan... Niet dat het niet onmogelijk is maar dan moet ik daar nóg een keer naar toe komen terwijl het ook in 1 keer kan. Allright?
volgens mij is het zo dat de turbo al genoeg tegendruk leverd, na de turbo moet je dus zo weinig mogelijk tegendruk zien te krijgen. (in tegenstelling tot atmospherische motors, daar kan je wel te weinig tegendruk hebben) of heb ik het nou verkeerd?DoubleYou schreef:@Riël:
demper: ga ik dan demperloos rijden naar Enschede? Geen probleem mee hoor, vraag me alleen af of dat voor de vermogensmeeting wel goed is...
Staat stoerjeroen.k schreef:Waarom die hele 5 om gaan laten keuren? Je kunt ook gewoon bij de verzekering doorgeven dat er nu in plaats van een 1.1 een 1.4 inligt!Ben je ook klaar. Voor RDW maakt het geen fuck uit...voor de verzekering soms wel heb ik vernomen...maar die zijn vaak niet zo bijsterslim!
En jij denkt dat iedereen zo'n kennis van motoren heeft? Echt niet hoor...maar bij de verzekering zou je het aan kunnen geven, omdat het voor hun een excuus is om niet uit te betalen bij schade...vaak willen ze dan wel dat je aan kan tonen dat het origineel ook zo geleverd is. ZO heeft een kennis van me een Corsa 2 liter verzekerd...DoubleYou schreef:Staat stoerjeroen.k schreef:Waarom die hele 5 om gaan laten keuren? Je kunt ook gewoon bij de verzekering doorgeven dat er nu in plaats van een 1.1 een 1.4 inligt!Ben je ook klaar. Voor RDW maakt het geen fuck uit...voor de verzekering soms wel heb ik vernomen...maar die zijn vaak niet zo bijsterslim!
Nee even normaal, het zou denk ik mogelijk zijn dat als je kenteken niet klopt met wat er werkelijk in zit, dat je dan problemen krijgt met verzekering enzo. Controleert de politie dat ook trouwens? Ik kan idd de verzekering wel doorgeven dat er een 1.4 in zit, kweet niet of dat genoeg is. Zal het wel eens navragen.
Bij mij staat er 1.1 benzine op...Benny_R schreef:kijk eens naar je autopapieren, bij mij staat daar geen cilinder inhoud op namelijk. alleen "5 gt turbo" dus ja voor de politie hoef je het misschien inderdaad niet te doen.
Ghehehe, ja die is wel goed idd.jeroen.k schreef:Tis gewoon een ruilmotor omdat het oude blok stuk was
weet jij veel wat er origineel allemaal in een express hoort
Uhm, apk loopt oktober al af... Wil wel langer rijden dan 2 maandjes, de wagen moet nu 5 jaar in ieder geval mee kunnen (blok vervangen tussendoor zal wel eens moeten, als de carosserie maar heel blijftRiël schreef:Herkeuren? Die express krijg je er nooit doorheen.... nix zeggen over ander blok jij, maakt toch helemaal nix uit?