Phase I, 1988? Dat lijkt me sterk toch of niet?Alpine blauw, nieuwe motor, verlaagd, lichtmetalen wielen (bbs).
bouwjaar nov. 1988
fase 1 aangepast tot fase 2.
zeer snel. nieuwe turbo.
speciaal onderstel. apk gekeurd
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
of hij moet anderhalf jaar in de showroom hebben gestaan
Inderdaad onmogelijk, vanaf mei 1986 ging Renault de Phase II produceren. ( Misschien net als bij mij een 88 motor ?)
I Rest My Case
I Rest My Case
Ik heb de boeken er nog eens op na gekeken en ja, je hebt gelijk, in Mei 86 zijn ze de PII gaan produceren. en pas begin 88 zijn ze gestopt met uitleveren van PI. Dus dan klopt dat verhaal van jouw. En dat van mei een klein beetje 

Ja, kijk ik was er zelf niet bij maar uit de tekst die ik in zo'n boekie heb staan maak ik dat op. Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat ze een tijd beide modellen uitleverde maar niet meer maakte. Ik citeer wel fff:
De Phase 1
1985: De sportieve model van de Super5, de GT Turbo is geboren. Renault ontwerpt de Phase 1 Renault 5 GT Turbo, met zijn 115pk voor 860kg met een Garrett T2 Turbocompressor die het 1397cc tellende blok ondersteund. Met was een mooi staaltje tecniek om de Super5 te laten werken met zo'n enorm vermogen.
Met zijn eigenschap van lichte en kleine auto resulteerde dit in een bomvolle motorruimte. Veel slangen ,draden en veel speciale onderdelen. Maar dit alles resulteerde in een supersnel wagentje dat zijn eigen legende zal maken.
De phase 2
1986: Vanaf mei begon Renault gebruik te maken van de water gekoelde T2 Turbocompressor. Dit kwam de levensduur van de turbo flink ten goede. Want de betrouwbaarheid van de turbo was niet groot ( Door verkeerd gebruik ).
1988: De grote vernieuwing is klaar, de Renault 5 GT Turbo Phase II werd gelanceerd.
Hoe dan ook, een PI uit 1988 lijkt me errug sterk
De Phase 1
1985: De sportieve model van de Super5, de GT Turbo is geboren. Renault ontwerpt de Phase 1 Renault 5 GT Turbo, met zijn 115pk voor 860kg met een Garrett T2 Turbocompressor die het 1397cc tellende blok ondersteund. Met was een mooi staaltje tecniek om de Super5 te laten werken met zo'n enorm vermogen.
Met zijn eigenschap van lichte en kleine auto resulteerde dit in een bomvolle motorruimte. Veel slangen ,draden en veel speciale onderdelen. Maar dit alles resulteerde in een supersnel wagentje dat zijn eigen legende zal maken.
De phase 2
1986: Vanaf mei begon Renault gebruik te maken van de water gekoelde T2 Turbocompressor. Dit kwam de levensduur van de turbo flink ten goede. Want de betrouwbaarheid van de turbo was niet groot ( Door verkeerd gebruik ).
1988: De grote vernieuwing is klaar, de Renault 5 GT Turbo Phase II werd gelanceerd.
Hoe dan ook, een PI uit 1988 lijkt me errug sterk
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
HOI VOLGENS MIJ ENDIGT HET MODEL PHASE 1 IN 1987 IN JUNI OF JULI EN DAN BEGINT PHASE 2 MODELJAAR 88 EN ALS HIJ (JE TURBO )GEREGISTREERD STAAT ALS PHASE 1 UIT 88 HEEFT IE LANG IN DE SHOWROOM GESTAAN EN DUS LAAT OP KENTEKEN GEZET DAT ER TWEE MODELEN LEVERBAAR WAREN VANUIT DE FABRIEK LIJKT ME STERK ,MISSCHIEN ALS EENTJE ZONDER ACHTERBANK ( GRIJS KENTEKEN )DIE ZIJN IN BELGIE OMGEBOUWD EN IS IE VANDAAR GELEVERD
<font color=blue>Ja, ben het volkomen met HAAS eens. ph1 t/m juni/juli 1987 en daarna phase2. Het kan goed dat die gt uit 88 is, deze is in juni 1987 in de showroom gekomen en als showmodel pas laat op kenteken gezet dit komt misschien ook omdat de nieuwe (ph2) types zouden komen en iedereen wel op de nieuwe (ph2) zou wachten en dus die ph1 niet verkocht werd....
Allemaal best begrijpelijk...
Allemaal best begrijpelijk...
Ja, zo lus ik er nog wel een
. Maar ik vindt het kenteken geen referentie voor de leeftijd van je auto. Mijn auto is een Phase I met Phase II motor uit '93 , omdat hij ingevoerd is. Wat telt is het registratienummer wat in de carroserie staat, volgens mij op de veerkoker rechts. En dat wordt gegeven als hij de fabriek uit komt. voor dat ie een kenteken krijgt. Dan maakt het geen f:|:|k uit of ie lang in de showroom heeft gestaan.
Toch?

Toch?

Laatst gewijzigd door Anonymous op do 5 apr 2001 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
Tacki heeft eigenlijk wel gelijk.
In principe kan het allemaal, maar ik was geneigd net als Haas te denken...
Toch rijden de meeste (of veel dan) gt's rond met nieuwere kentekens omdat ze uit Duitsland komen... En mijn god, wat hebben die Duitsers een hekel aan schadebakken (Ik heb nu mijn 2e type I, wit, net zoals de vorige en ze hebben dus allebei voorschade gehad. Lappen ze volgens mij op in Nederland na invoering en 't ziet er leuk uit en er trapt wel weer een hollandse boer in
). Tja....
De geimporteerde witte moet je niet vertrouwen is de moraal van het verhaal, haha
In principe kan het allemaal, maar ik was geneigd net als Haas te denken...
Toch rijden de meeste (of veel dan) gt's rond met nieuwere kentekens omdat ze uit Duitsland komen... En mijn god, wat hebben die Duitsers een hekel aan schadebakken (Ik heb nu mijn 2e type I, wit, net zoals de vorige en ze hebben dus allebei voorschade gehad. Lappen ze volgens mij op in Nederland na invoering en 't ziet er leuk uit en er trapt wel weer een hollandse boer in
De geimporteerde witte moet je niet vertrouwen is de moraal van het verhaal, haha
<font color=blue>Tja, heb ook 2 met nieuw kenteken. Allebei schade gehad (denk ik)... Nu een orginele nederlandse 1990-er. Voor mijn gevoel toch beter... weet niet....
Hij is nu bijna gestript (voor de "restauratie") en nergens schade!. En toch moet ik weer mijn conclussies trekken: ze roesten allemaal! Deze zag er perfect uit maar hij roest ook... dan heb ik niet over de dorpels want dat doen ze allemaal, maar deze begon ook te roesten onder de achterraamrubbers, het is niet veel maar alleen het idee al....
JeTab
Hij is nu bijna gestript (voor de "restauratie") en nergens schade!. En toch moet ik weer mijn conclussies trekken: ze roesten allemaal! Deze zag er perfect uit maar hij roest ook... dan heb ik niet over de dorpels want dat doen ze allemaal, maar deze begon ook te roesten onder de achterraamrubbers, het is niet veel maar alleen het idee al....
JeTab
Jongens, de meeste Renaultjes 5 GT Turbo hebben een nieuw kenteken omdat ze zijn omgekeurd van een grijs kenteken (dus zonder achterbank) naar een geel kenteken, dus niet alles is uit Duitsland ingevoerd.On 2001-04-05 22:39, jetab wrote:
<font color=blue>Tja, heb ook 2 met nieuw kenteken. Allebei schade gehad (denk ik)... Nu een orginele nederlandse 1990-er. Voor mijn gevoel toch beter... weet niet....
JeTab
is dat niet die gast die voor zijn auto 12.000 gulden vraagt?
Wat vinden jullie daarvan/ Is dat niet een beetje veel?
Wat vinden jullie daarvan/ Is dat niet een beetje veel?
En in Duitsland werd de Renault 5 GT Turbo al vrij snel vervangen door de renault 5 GTE, omdat daar een katalysator onderkon i.v.m. de Duitse TUV keuring, zoals jullie weten is het interieur en het uiterlijk van de GTE identietiek aan die van de GT Turbo alleen in de GTE zit een 1.7 motot zonder turbo.On 2001-04-06 19:12, Chris wrote:Jongens, de meeste Renaultjes 5 GT Turbo hebben een nieuw kenteken omdat ze zijn omgekeurd van een grijs kenteken (dus zonder achterbank) naar een geel kenteken, dus niet alles is uit Duitsland ingevoerd.On 2001-04-05 22:39, jetab wrote:
JeTab
Negen van de tien vijfjes in Nederland met een nieuw kenteken zijn dus gewoon omgekeurd van een grijs kenteken naar een geel kenteken met achterbank.
Vroeger kon je elke willekeurige auto op grijs kenteken kopen als je de achterbank er maar uithaalde want dat scheelde onwijs veel in de wegenbelasting, tegenwoordig moet je een bepaalde grote aan bagage ruimte heebben en dichte zijruiten....
- Bas
- Bestuurslid
TJa,
Daar had ik nog niet eens aan gedacht
Daar had ik nog niet eens aan gedacht

Hier dan even mijn contributie.
Ik heb een GT Turbo phase I gehad, die op 24 juli 1997 zijn kenteken had gekregen.
Toen ik hem kocht stond er bij de advertentie,R5 GT Turbo intercooler, maar dat klopte dus niet, volgens mij kwam de intercooler pas op de phase II.
De mijne was ook een grijs kenteken maar in '92 is die omgebouwd tot geel kenteken.
Was trouwens nog een gedoe want je moest er dus een achterbank in zetten, ik zoeken het hele land afgebeld en kwam uit eindelijk uit bij een bedrijfje in Breda die nog een nieuwe achterbank had liggen voor fl 250,00
Bij Renault zou ik zo'n FL. 1800,00 kwijt geweest zijn.
Afijn, ik ben eigenlijk benieuwd of tie nog rijdt, het is een licht blauwe metallic met kenteken JJ-VP-16
groet,
Jeroen
Ik heb een GT Turbo phase I gehad, die op 24 juli 1997 zijn kenteken had gekregen.
Toen ik hem kocht stond er bij de advertentie,R5 GT Turbo intercooler, maar dat klopte dus niet, volgens mij kwam de intercooler pas op de phase II.
De mijne was ook een grijs kenteken maar in '92 is die omgebouwd tot geel kenteken.
Was trouwens nog een gedoe want je moest er dus een achterbank in zetten, ik zoeken het hele land afgebeld en kwam uit eindelijk uit bij een bedrijfje in Breda die nog een nieuwe achterbank had liggen voor fl 250,00
Afijn, ik ben eigenlijk benieuwd of tie nog rijdt, het is een licht blauwe metallic met kenteken JJ-VP-16
groet,
Jeroen
Wat raar, je auto had in 1997 zijn kenteken gekregen, in 1992 was je auto omgebouwd en er zit een kenteken op uit 1994(JJ-VP-16) hoe is dit nou weer mogelijk?????????????On 2001-04-07 12:50, Jevroem wrote:
Hier dan even mijn contributie.
groet,
Jeroen
En volgens mij heeft een phase 1 ook een intercooler.
1997---- kenteken gekregen
1992---- auto omgebouwd
1994---- JJ-VP-16 (kenteken uit 1994)
Beetje vreemd.
Mazzel.
- Bas
- Bestuurslid
Fase I heeft ook een intercooler.
Hebben ze allemaal, maakt niet uit welke fase.
Hebben ze allemaal, maakt niet uit welke fase.
Sorry, zit even helemaal fout
1997 moet 1987 zijn,
In 1992 heb ik hem gekocht en in 1994 ging die regel in dat je je grijs kenteken auto kon/moest ombouwen naar grijs.
Ja,ja ik ben ook de jongste niet meer en het is al weer een tijdje geleden
Maar goed opgemerkt hoor,
Dat van die intercooler wist ik niet, ik dacht dat die van mij geen intercooler had.
Het was toch omdat de phase II een intercooler kreeg hij dan ook wat meer pk's had?
greetz
Jeroen
1997 moet 1987 zijn,
In 1992 heb ik hem gekocht en in 1994 ging die regel in dat je je grijs kenteken auto kon/moest ombouwen naar grijs.

Dat van die intercooler wist ik niet, ik dacht dat die van mij geen intercooler had.
Het was toch omdat de phase II een intercooler kreeg hij dan ook wat meer pk's had?
greetz
Jeroen
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 7 apr 2001 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Maakt verder niet uit, kan gebeuren>On 2001-04-07 19:31, Jevroem wrote:
Sorry, zit even helemaal fout
1997 moet 1987 zijn,
greetz
Jeroen
En of die nog rijdt, dan moet je de RDW te Veendam eens bellen ze KUNNen jouw die informatie verstrekken maar doen dat niet altijd.
Mazzel.
<font color=blue>Phase 2 heeft meer pk's wegens kleine aanpassingen zoals een andere ontstekingsmodule ( re209 ipv re208 ), hierdoor kan de auto 500 toeren meer draaien. Verder heeft de turbo bij een phase2 waterkoeling zodat deze langer meegaat. Verder zijn de bumpers van een phase2 anders (breede strip op de bumper (phase2) i.p.v. smalle rooie strip(phase1))
En de achterskirts zijn anders, er zitten geen "luchthappertjes" meer in en geen ribbels zoals de phase1 heeft, de phase 2 heeft helemaal gladde achterskirts (minder luchtweerstand).
Het interieur is ook ietsje verandert (bekleding).
JeTab
En de achterskirts zijn anders, er zitten geen "luchthappertjes" meer in en geen ribbels zoals de phase1 heeft, de phase 2 heeft helemaal gladde achterskirts (minder luchtweerstand).
JeTab

Laatst gewijzigd door jetab op zo 8 apr 2001 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote]
On 2001-04-08 16:37, jetab wrote:
<font color=blue>Phase 2 heeft meer pk's wegens kleine aanpassingen zoals een andere ontstekingsmodule ( re209 ipv re208 ), hierdoor kan de auto 500 toeren meer draaien. Verder heeft de turbo bij een phase2 waterkoeling zodat deze langer meegaat. Verder zijn de bumpers van een phase2 anders (breede strip op de bumper (phase2) i.p.v. smalle rooie strip(phase1))
JeTab
On 2001-04-08 16:37, jetab wrote:
JeTab

Laatst gewijzigd door Chris op zo 8 apr 2001 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
<font color=blue>Uhhh, 115+120 = 235 pk...
Nee, waarschijnlijk tussen de 115 en 120 dus iets van 118 of zo....
JeTab
Nee, waarschijnlijk tussen de 115 en 120 dus iets van 118 of zo....
JeTab