Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hoi jongens,

ik heb hier nu een R5 GTT van een vriend hier staan voor wat dingen te fixxen. Ik heb eerst effe erin gereden, en het ding wordt loei heet. Zelf met een nieuwe thermostaat, nieuwe koelvloeistof nieuwe olie en een andere WERKENDE dop van op het reservoir. Ik ben een beetje gaan rijden en toen ik zag dat die over het 3de strepej heen ging heb ik hem aan de kant gezet om te gaan kijken. er kwam rook onder de motorkap uit en ik zag dat in de buurt van de intercooler allemaal koelvloeistof lag. Ook zag ik het op de versnellingbak zitten. Ik heb toen de druk van het systeem afgelaten en ben naar huis gegaan. Maar ik kan niet vinden waar het ding lekt. Wanneer het systeem onder druk komt te staan gaat het dus flink lekken. Ik vermoed dat het probleem bij de radiateur ligt, omdat hij van te voren ook niet meer koelde zoals het moest. Weet iemand nog iets waar ik naar kan zoeken.

Alvast bedankt.

Groetjes
jeffrey
Contacteer:

kijk even aan de zijkant van de turbo...als deze watergekoeld is dan wil hij nog wel eens op de zij aansluiting lekken.
Michel S.
Contacteer:

Het is een watergekoelde, phase 2 dus. Maar ik heb het probleem al gevonden. het probleem zit hem in de radiateur. Deze is kapot. Er zat een scheur voorin welke je niet zomaar kon zien. en alleen bij hoge toeren kwam het water eruit. Ik heb toen een reservoirdop gemodificeerd met een stuk fietsenban en een ventiel erin. Ik heb toen het hele systeem onder druk gezet en gaan kijken waar het hele zaakje dan lekt. Toen zag ik dus die scheur voorin. Ik ga morgen eens kijken of ik nog wat kan doen om die radiateur te fixxen, maar lijkt me sterk.

Groetjes en bedankt voor de reactie
jeffrey
Contacteer:

graag gedaan
Plaats reactie