Ik heb een vraagje, ik heb nu 13 inch velgen onder mijn renault, dat worden waarschijnlijk 15 inch velgen. Nu is mijn vraag, gaat de kilometerteller nu een andere waarde aangeven omdat de totale diameter van de wielen groter word?? zo ja hoe kan ik dit oplossen???
-
het kan zijn ja dat je teller anders aan gaat geven , wat helpt is een bep hoogte vd band kiezen die hetzelfde rolomtrek heeft als die 13" velgen
b.v. onder mn 25 zitten 195/60/15 banden , maar onder goedkopere modellen zitten 185/70/14 banden.. dezelfde rolomtrek dit idee moet je ongeveer zien
[/quote]
b.v. onder mn 25 zitten 195/60/15 banden , maar onder goedkopere modellen zitten 185/70/14 banden.. dezelfde rolomtrek dit idee moet je ongeveer zien
[/quote]
Meestal compenseer je de grotere velgmaat door een lagere wang van de band (laagprofiel-band). Hierdoor blijft de omtrek van de band ongeveer even groot, waardoor het wiel niet vastloopt bij maximaal uitsturen.
Een lage band heeft als voordeel dat het stuurgedrag van de wagen beter wordt, maar een te lage band kan leiden tot een stuitergedrag van de wagen.
Een lage band heeft als voordeel dat het stuurgedrag van de wagen beter wordt, maar een te lage band kan leiden tot een stuitergedrag van de wagen.