hallo weet 1 van jullie misschien of het moeilijk is om je kachelradiator te vervangen want die van mij is lek. En weet iemand wat dat ongeveer moet gaan kosten.
Groeten
heb trouwens een R5 Turbo
<font color=blue>Tja, ben een beetje dom.... is dat gewoon de radiateur voorin de auto (bij de grill) of dat blaas ding in de cabine achter het dashbord? In beide gevallen heb ik er nog een paar voor jou...
De radiateur voor bij de grill is niet zo moeilijk... wil ik je best bij helpen. Neem maar contact op met mij
De radiateur voor bij de grill is niet zo moeilijk... wil ik je best bij helpen. Neem maar contact op met mij
Laatst gewijzigd door jetab op do 23 okt 2014 9:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Job-turbo op do 29 mar 2001 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Job,
Ik denk dat het dashboard er half uit moet. Ik heb dit 1x bij een Renault 11 gedaan, lijkt erg op 5je volgens mij. Die 11 zat het dashboard met 4 grote bouten vast, bij het kachel huis. Links en rechts met klemmen. Als het dashboard een centimeter of 5 kan bewegen, moet je de kachelradiateur er naar links uithalen (nadat je de slangen hebt losgemaakt voor in de motorruimte).
Zo was het bij mijn 11 in elk geval.
Als ik het fout heb moet de rest mij maar verbeteren
Ik denk dat het dashboard er half uit moet. Ik heb dit 1x bij een Renault 11 gedaan, lijkt erg op 5je volgens mij. Die 11 zat het dashboard met 4 grote bouten vast, bij het kachel huis. Links en rechts met klemmen. Als het dashboard een centimeter of 5 kan bewegen, moet je de kachelradiateur er naar links uithalen (nadat je de slangen hebt losgemaakt voor in de motorruimte).
Zo was het bij mijn 11 in elk geval.
Als ik het fout heb moet de rest mij maar verbeteren

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Hallo,
Ik heb hem ook een keer bij mijn 11 vervangen. Dat is geloof ik haast gelijk aan een 5. Je moet inderdaad het hele dashboard loshalen, maar het hoeft er niet helemaal uit. Ik ben er wel meer als een halve dag mee bezig geweest. En als je slim bent koop je een nieuwe radiateur (sorry, Jetab). Kost ongeveer 100 piek. Dan ben je een tijd van het geklooi af, want ik vond het wel een rotwerk om dat ding te vervangen.
Ik heb hem ook een keer bij mijn 11 vervangen. Dat is geloof ik haast gelijk aan een 5. Je moet inderdaad het hele dashboard loshalen, maar het hoeft er niet helemaal uit. Ik ben er wel meer als een halve dag mee bezig geweest. En als je slim bent koop je een nieuwe radiateur (sorry, Jetab). Kost ongeveer 100 piek. Dan ben je een tijd van het geklooi af, want ik vond het wel een rotwerk om dat ding te vervangen.
Het is gelukt! maar wat een karwei! Bijna het hele dashboard eruit. maar nu is het klaar en zit ik tenminste weer lekker warm. bedankt voor jullie reakties.