Weet iemand wat de maximale maat is die onder een GT turbo past?
ben al een tijdje op zoek naar nieuwe velgen (nog steeds niet gelukt........) en heb al gelezen in zo'n bandenboekje dat voor de gewone R5 185/55 15 de maximale maat is, en voor de GT Turbbo 195/45 15?
Maar sommigen zeggen dat 185/55 15 ook past...
Weet iemand dit?
(eindelijk de goede forum....)
ben al een tijdje op zoek naar nieuwe velgen (nog steeds niet gelukt........) en heb al gelezen in zo'n bandenboekje dat voor de gewone R5 185/55 15 de maximale maat is, en voor de GT Turbbo 195/45 15?
Maar sommigen zeggen dat 185/55 15 ook past...
Weet iemand dit?
(eindelijk de goede forum....)
de hoogte van de band is een percentage van de breedte.
Die maten zullen meer overeenkomen dan je denkt.
De rolomtrek zal echter niet meer geheel juist zijn waardoor de snelheidsmeter onjuiste waarden afgeeft.
Ik denk dat 185/55-15 wel zal passen als je je GT verder niet verlaagt, maar ik zou gaan voor 195/45-15. Ziet er gewoon veel beter uit en je kunt gewoon verlagen.
Die maten zullen meer overeenkomen dan je denkt.
De rolomtrek zal echter niet meer geheel juist zijn waardoor de snelheidsmeter onjuiste waarden afgeeft.
Ik denk dat 185/55-15 wel zal passen als je je GT verder niet verlaagt, maar ik zou gaan voor 195/45-15. Ziet er gewoon veel beter uit en je kunt gewoon verlagen.
Ik heb er op dit moment 195/50 15 inch onder zitten en mijn auto is verlaagd van achteren en ik heb helemaal geen problemen met aanlopen alleen wijkt mijn KM teller af (waardoor ik een boete heb gehad toen ik het nog niet wist
) Als ik voor nieuwe velgen zou gaan, wat ik binnenkort ook ga doen zou ik voor 195/45 15 inch gaan. volgens mij klopt je teller dan ook nog, of heb ik dit mis??

de teller kan je afstellen met een potmetertje binnenin, dus dat is geen probleem. Verder is nog op te merken dat 195/50-15 een ongelovelijke standaardmaat is, en dus erg goedkoop. Die 195/45-15 is lager en dus stijver. Nadeel zou kunnen zijn dat minder merken 'm leveren, en dat ie wat duurder is.
O'ja, de steek is 4x100.
O'ja, de steek is 4x100.
rev it like a rental
Waar zit dat pot-metertje dan??
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Vraagje:
Ik heb 4 velgen
7Jx15H2 - KBA41404 - EtaBeta - LUCY 4R - ET27
Zie ook de link onderin dit bericht voor een plaatje (de witte, in nieuwe staat of de zwarte in oude staat. Hoeveel zijn deze velgen waard als ze eigenlijk gestraald moeten worden voor de echte netheid?
Op deze velgen zitten volgende banden:
voor:
Pirelli P5000 - 195/50R15 82V
achter:
Colway blabla 195/50R15 82V
De banden zit nog ontzettend veel profiel op, lijken als nieuw
VRAAG
Wat zijn banden/velgen samen waard en wat zijn ze los waard??
Ik heb 4 velgen
7Jx15H2 - KBA41404 - EtaBeta - LUCY 4R - ET27
Zie ook de link onderin dit bericht voor een plaatje (de witte, in nieuwe staat of de zwarte in oude staat. Hoeveel zijn deze velgen waard als ze eigenlijk gestraald moeten worden voor de echte netheid?
Op deze velgen zitten volgende banden:
voor:
Pirelli P5000 - 195/50R15 82V
achter:
Colway blabla 195/50R15 82V
De banden zit nog ontzettend veel profiel op, lijken als nieuw

VRAAG
Wat zijn banden/velgen samen waard en wat zijn ze los waard??
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
- Locatie: Obdam N-H
he bas k heb die zelfde velgen er gisteren ook onder gezet en betaalde 300 gulden voor de velgen zonder banden (2de hands)
-
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
- Locatie: Obdam N-H
mag wel iets maar niet dat je in een keer naar et waarde 15 ga ofzo. tussen de 30 en 40 is te doen zonder problemen.
Ok bedankt,
dys 15 inch velgen Et-waarde 37, 4 gaats met een steek van 100
met banden 195/50 15 kan, alleen zal mijn teller dan afwijken..
hoeveel ongeveer? of niet altijd?
(sorry veel vragen, maar heb hier heel weinig verstand van...)
dys 15 inch velgen Et-waarde 37, 4 gaats met een steek van 100
met banden 195/50 15 kan, alleen zal mijn teller dan afwijken..
hoeveel ongeveer? of niet altijd?
(sorry veel vragen, maar heb hier heel weinig verstand van...)
Laatst gewijzigd door che op di 22 mei 2001 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt ET 35, ik had er ET 30 onder zitten, maar heb nieuwe wielen gekocht, maar vond het vreemd dat ik nu ET30 had terwijl de ongeveer 10 bedrijven die ik heb gebeld zeiden dat er ET35 onder moest.
Mijn oude wielen waren dus eigenlijk niet juist ET35 is de goede!
Succes met kiezen!
Mijn oude wielen waren dus eigenlijk niet juist ET35 is de goede!
Succes met kiezen!

On 2001-05-22 11:13, Chris wrote:
Klopt ET 35, ik had er ET 30 onder zitten, maar heb nieuwe wielen gekocht, maar vond het vreemd dat ik nu ET30 had terwijl de ongeveer 10 bedrijven die ik heb gebeld zeiden dat er ET35 onder moest.
Mijn oude wielen waren dus eigenlijk niet juist ET35 is de goede!
Succes met kiezen!![]()
He Chris wat voor velgen heb je nou gekocht dan??????
Borbet C 15"
Was maandagochtend uit de bocht gegleden, Borbet C is uit de produktie gehaald in veel maten, ik had inweze maar 1 wiel nodig, een ET30 maar die werden al niet meer geleverd/gemaakt, dus ik kon jiezen 2 keer ET35 voor de achterwielen, dat zag ik niet echt zitten dus heb ik 4 wielen ET 35 gekocht bij de Borbet importeur en dit was de laatste set die hij had liggen, en nieuwe kreeg hij niet meer, dus die heb ik vanmorgen gelijk gehaald en die zitten er nu onder.
Was maandagochtend uit de bocht gegleden, Borbet C is uit de produktie gehaald in veel maten, ik had inweze maar 1 wiel nodig, een ET30 maar die werden al niet meer geleverd/gemaakt, dus ik kon jiezen 2 keer ET35 voor de achterwielen, dat zag ik niet echt zitten dus heb ik 4 wielen ET 35 gekocht bij de Borbet importeur en dit was de laatste set die hij had liggen, en nieuwe kreeg hij niet meer, dus die heb ik vanmorgen gelijk gehaald en die zitten er nu onder.
-
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
- Locatie: Obdam N-H
hoe was het ook al weer hoe lager de et waarde hoe meer ze naar binnen staan toch?
De et waarde geeft de afstand aan vanaf het hart van de velg (middellijn) tot aan de bevestiging.
een positieve ET waarde (meest gebruikelijk) geeft aan dat de bevestiging meer naar buiten staat dan het de middellijn, dus hoe lager de ET hoe meer de gehele velg naar buiten komt.... (hoop dat ik dit duidelijk heb geschreven)
een positieve ET waarde (meest gebruikelijk) geeft aan dat de bevestiging meer naar buiten staat dan het de middellijn, dus hoe lager de ET hoe meer de gehele velg naar buiten komt.... (hoop dat ik dit duidelijk heb geschreven)
-
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
- Locatie: Obdam N-H
zekerweten tijn zeer duidelijk
Ik heb hier een keer een programmaatje voor geschreven die de afwijking uitrekend in procenten. Als iemand interesse heeft kan ik het wel resultaat wel ff naar je mailen. Stuur mij dan eerst even een <a href="mailto:p_ploeger@hotmail.com">mailtje</a>.On 2001-05-22 11:02, che wrote:
Ok bedankt,
dys 15 inch velgen Et-waarde 37, 4 gaats met een steek van 100
met banden 195/50 15 kan, alleen zal mijn teller dan afwijken..
hoeveel ongeveer? of niet altijd?
(sorry veel vragen, maar heb hier heel weinig verstand van...)
Voor de echte nerds, het algo ritme in VB.
Maak eerst een form met daarop:
Command1 Button
OriginalWidth Textbox
OriginalHeight Textbox
OriginalInch Textbox
NewWidth Textbox
NewHeight Textbox
NewInch Textbox
Label3 label
Copypaste dan deze code in het form:
Private Sub Command1_Click()
Label3.Caption = Round((Radius(CInt(OriginalWidth.Text), CInt(OriginalHeight.Text), CInt(OriginalInch.Text)) / (Radius(CInt(NewWidth.Text), CInt(NewHeight.Text), CInt(NewInch.Text)) / 100)) - 100, 2) & " %"
End Sub
Private Function Radius(iWidth As Integer, iHeight As Integer, iInch As Integer) As Double
Radius = (iInch * 1.27) + (((iHeight / 100) * iWidth) / 10)
End Function
Dit gaat ervanuit dat de afwijking A gelijk is aan:
(NewRadius / (OldRadius / 100)) - 100
Success

-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Leuk he dat VB, krijg ik volgend jaar op school,hehehe, maar heb er nu al een project over(lekker geregeld van school,NOT).
Ploegah kan je dat proggie naar me toe mailen? is wel handig/leuk, kan ik gelijk ff oefenen met VB
:lol::lol:
-----------------
De mzzl en tot ziens, Jeof
Ploegah kan je dat proggie naar me toe mailen? is wel handig/leuk, kan ik gelijk ff oefenen met VB
-----------------
De mzzl en tot ziens, Jeof
Laatst gewijzigd door jnjansen_r5gtturbo op wo 6 jun 2001 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Ben je dan gespecialiseerd in VB, da's mooi, ben(ons groeppie) namelijk bezig aan een project waarin ook VB wordt gebruikt om een chemisch proces te geregelen, het is heel handig als het werkt, maar als er een bug in zit, aahhhhhhhhhhhhh!!
Het proces loopt nu helemaal op/in VB, alleen moeten we nog geleidingmeter/conductometer in het proces gaan inpassen, hopelijk gaat dat lukken.
-----------------
De mzzl en tot ziens, Jeof
Het proces loopt nu helemaal op/in VB, alleen moeten we nog geleidingmeter/conductometer in het proces gaan inpassen, hopelijk gaat dat lukken.
-----------------
De mzzl en tot ziens, Jeof
Laatst gewijzigd door jnjansen_r5gtturbo op wo 6 jun 2001 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Aha, ik heb je mail ontvangen en gaat het nu ff uitproberen, bedankt!!
<a href="http://www.exact.nl">Exact</a>
Ik werk hier aan de e-synergy productlijn. het was eerst ook een beetje hobby maar met 45+ uur in de week ben je snel uitgehobby't
Ik werk hier aan de e-synergy productlijn. het was eerst ook een beetje hobby maar met 45+ uur in de week ben je snel uitgehobby't

-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Al ik het via Hotmail open en wil d/l dan krijg ik alleen tekst in beeld en kan ik dit niet opslaan(op het goeie formaat), mail me anders ff naar <a href="mailto:lockon@xs4all.nl" target="_new">lockon@xs4all.nl</a>
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
ok bedankt, hopelijk lukt het nu wel
Ok bedankt mijn teller wijst 150 aan terwijl ik 180 rijd. Ook een reden waarom ik door trok tot boven de 150 op de A2.
Achter af bleek dit dus dik 200 kmph te zijn. Flits, slik.
Edit: en ruzie met me vriendin.
-----------------
wanneer werkt usericon weer?
[ This message was edited by: vibrovirii on 2002-02-11 00:27 ]
Achter af bleek dit dus dik 200 kmph te zijn. Flits, slik.
Edit: en ruzie met me vriendin.
-----------------
wanneer werkt usericon weer?
[ This message was edited by: vibrovirii on 2002-02-11 00:27 ]
Ik heb onder mijn gewone R5 195/55 15 dat is dus echt een ramp komt niet meer op toeren teller wijkt af lust nu in 1x een slok benziene is ik begrijp dat ik dus terug moet naar de max 185/55 15 mmmmhhhh das minder
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Jelmer en Ben, een kilometerafwijking van 30km/h?? terwijl jij 195/45(of 50)/15 banden hebt? ONMOGELIJK 
je hebt van origineel naar ergste geval 195/50/15 een afwijking van 5,7% dus bij 120km/h 7km/h 150 8km/h .. ik snap niet hoe jij op 30km/h afwijking komt.. of die teller is gewoon kaduuk!

je hebt van origineel naar ergste geval 195/50/15 een afwijking van 5,7% dus bij 120km/h 7km/h 150 8km/h .. ik snap niet hoe jij op 30km/h afwijking komt.. of die teller is gewoon kaduuk!