Hallo, Ik ben van plan om een dump-valve te kopen. Ik heb een groep a zuiger dumb-valve van 329 gulden op het oog omdat deze onderhouds vrij is. Op de meeting van 6 mei heb ik ook al wat rond gevraagd maar ik weet niet wat ieders ervaring er mee is. Maar is dit een goede dumb-valve of is een goedkopere ook wel goed. Alvast bedankt
-
Is dat misschien en Groep A Baileys zuiger dump-valve van improve-tuning??
weet iemand uberhaupt wat 't voordeel is van zo'n zuiger geval? Errug duur lijkt me, en m'n eerste idee zou zijn dat 't trager reageert dan een membraan. Heb zelf ook niet de ervaring dat zo'n membraan kapot gaat cq onderhoud nodig heeft
rev it like a rental
Ik had er standaard 1'tje op m'n auto zitten, die is van Bosch, zwart, plastic. Hij werkt goed, maar geeft nauwelijks geluid.
Ik heb er nu een rooie aluminium op zitten, die ik van m'n broer heb gekregen (thanx, dat lenen gaat prima). ik rij er al tijden mee rond, met 1.1 bar, en blijft heel. Ik zal eens proberen te achterhalen waar ie precies vandaan komt.
Ik heb er nu een rooie aluminium op zitten, die ik van m'n broer heb gekregen (thanx, dat lenen gaat prima). ik rij er al tijden mee rond, met 1.1 bar, en blijft heel. Ik zal eens proberen te achterhalen waar ie precies vandaan komt.
rev it like a rental
-
Ik zelf heb die zuiger-dumpvalve van improve(bailey's Groep A) en ik moet zeggen hij doet het perfect, alleen zit er geen aansluitsetje bij deze moet je er apart bij bestellen (fl.99,-) of zelf maken.
Het verschil tussen een membraam en zuiger dumpvalve is alleen dat een zuiger dumpvalve minder onderhoudsgevoelig is.
Het verschil tussen een membraam en zuiger dumpvalve is alleen dat een zuiger dumpvalve minder onderhoudsgevoelig is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hoi test hem ff als je daar weg rijd want ze willen nog wel eens kapot zijn . ja je moet hem dan daar ff moteren of laten doen,meestal
doen ze dat wel(bij biesheuvel) als je het ff vraagt in een andere topic staat er ook nog wat over
doen ze dat wel(bij biesheuvel) als je het ff vraagt in een andere topic staat er ook nog wat over
Hallo,
Die dumpvalve van Menno komt bij Stroeve vandaan. De andere die nog op mijn 11 zit (ik had er 2 op zitten) komt bij Biesheuvel vandaan. Ook de 11 draait op 1.1 bar en nog nooit problemen gehad met het scheuren van de dumpvalve.
Die dumpvalve van Menno komt bij Stroeve vandaan. De andere die nog op mijn 11 zit (ik had er 2 op zitten) komt bij Biesheuvel vandaan. Ook de 11 draait op 1.1 bar en nog nooit problemen gehad met het scheuren van de dumpvalve.
Ik heb het een tijdje geleden met Frans van Improve tuning over die dumpvlave gehad. Het voordeel van zo'n bailey zuiger dumpvlve was voornamelijk dat die hellemaal uit elkaar te halen was en elk kapot onderdeel te vervangen was. Zou dus enorm schelen als er iets kapot is, hoef je tenminste geen nieuwe te kopen.
mzzl
mzzl
ik heb een zuiger dump-valve van Biesheuvel.
Kosten: 250,-
fitting-kit: 141,-
Voordeel: bij de fittingkit zit een bleed-valve. dat is wel relaxed. Ik heb hem twee weken en hij bevalt prima.
Kosten: 250,-
fitting-kit: 141,-
Voordeel: bij de fittingkit zit een bleed-valve. dat is wel relaxed. Ik heb hem twee weken en hij bevalt prima.
ja
ja
altijd met twee woorden praten.
:lol:
Dat kan inderdaad. Eerst pas je de aansturing van je waste-gate aan naar de cupversie en vervolgens kun je tussen 0.6bar en 1.4bar (ofzo, maar dat heb ik niet geprobeerd)draaien. Best handig.

Dat kan inderdaad. Eerst pas je de aansturing van je waste-gate aan naar de cupversie en vervolgens kun je tussen 0.6bar en 1.4bar (ofzo, maar dat heb ik niet geprobeerd)draaien. Best handig.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Ik heb ook een dumpvalve en nergens problemen mee. De mijne koste 250 piek + fitting kit.
Het is misschien een hoop geld maar je turbo gaat er een stuk langer door mee en dat is wel intressant..
Het is misschien een hoop geld maar je turbo gaat er een stuk langer door mee en dat is wel intressant..
Tino, wanneer kom je nou ff langs. laten we ff een afspraak maken. Bellen is handig.