Heren,
dit kom ik net tegen op internet, een versterker met een hele coole unit, equalizer, filters enz. voor in een iso slot. Aangezien mijn laguna twee van die dingen heeft zoek ik al een tijdje naar een leuk en handig apparaatje waarmee ik dit soort dingen kan regelen. Nu vraag ik mij af of jullie ervaring hebben met zo'n ding of mij aanraden zoiets niet/wel te kopen. Klik hier voor de <a href="http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/Co ... 9">produkt info</a>
dit kom ik net tegen op internet, een versterker met een hele coole unit, equalizer, filters enz. voor in een iso slot. Aangezien mijn laguna twee van die dingen heeft zoek ik al een tijdje naar een leuk en handig apparaatje waarmee ik dit soort dingen kan regelen. Nu vraag ik mij af of jullie ervaring hebben met zo'n ding of mij aanraden zoiets niet/wel te kopen. Klik hier voor de <a href="http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/Co ... 9">produkt info</a>
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 16 mei 2001 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ik zelf zou deze niet doen. dit is voor een versterker en kan verdergeen versterkers aansturen. ga voor eentje van kenwood, pioneer, phoenix gold of iets dergelijk. dit is kwalitatief veel beter en je kan er veel meer mee.
Hij stuurt de subwoofer uigang van de versterker aan + scheidingsfilter + de versterker voor de vier speakers rondom (equalizer volume enz enz.).Volgens mij is het enige wat ik dan nog moet afstellen de input sensitivity op de subwoofer versterker. Meer versterkers komen er toch niet in mijn auto. (voorlopig... 

Ik bedoel zo'n rechthoekig vak in je dash waarin je radio past. die heeft een bepaald formaat en een bepaalde diepte. Ik dacht dat zo'n ding een ISO slot heette. 

owh dat zou zomaar zo kunnen zijn hoor.... ik vroeg het me gewoon af... het klonk een beetje als ISA slot, dus ik zat gelijk aan printplaatjes en chipsets te denken. 

Ik dacht dat gat moet in iedere auto hetzelfde zijn dus dat zal wel ISO heten en een mooi woord voor gat is in dit geval slot et voila !On 2001-05-16 17:19, Chris wrote:
Jij bedoel ISO stekker aansluiting, aan de snoeren zeker?

Hallo,
Ik heb zelf een Pioneer DSP processor. Deze past ook precies in het 2de ISO slot. Dat had ik bij mijn 11 ook. Hoewel ik absoluut geen Pioneer fan ben, bevalt dat ding perfect.
Er zit een EQ in die zichzelf mbv een microfoon inregeld. Ook bezit hij een 3 kanaals scheidingsfilter en verschillende geluidsvelden.
Ik heb zelf een Pioneer DSP processor. Deze past ook precies in het 2de ISO slot. Dat had ik bij mijn 11 ook. Hoewel ik absoluut geen Pioneer fan ben, bevalt dat ding perfect.
Er zit een EQ in die zichzelf mbv een microfoon inregeld. Ook bezit hij een 3 kanaals scheidingsfilter en verschillende geluidsvelden.
FF op internet gezocht en ik moet zeggen zien er zeer strak uit die Pioneer DSP processors. Vooral die er net zo uitzien als een radio vind ik erg mooi. Heb je een adres waar ik zo'n ding kan aanschaffen (liefst scherpe prijs) ?
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 16 mei 2001 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
die van kenwood zijn ook heel mooi en van alphine ja dat is om te kwijlen.........
ik heb een van CLARION....ontzettend geil staat dat in het donker!!! en alles is te regelen.. kost wat centen maar dan heb je ook wat,,,zou dat CONRAD geval niet kopen..lijkt me rotzooi..
Ik ken de versterker! Bij conrad he. Dit is de oude (XQ-140). Ik zeg je (2 maten van mij hebben hem allebei) dat daar vet geluid uit komt!!! Geloof me maar. Het voordeel is dat als je een baspijp (ongeveer 200W cont) hebt en 2 andere (drieweg) speakers (zeker 180W per stuk) kun je ze heerlijk afstellen, zonder crossovers omdat de subwoofer apart geregeld is. Deze kun je ook nog eens instellen op 30,60,90 of 120 Hz.
Dus het is zeker een aanrader, echt waar! En je kan hem altijd terugsturen.
En hij is niet duur!
Maar wat ik wil zeggen is dat ik nu vandaag net de XQ-150 binnen heb (deze staat in de catalogus, nog niet op internet geloof ik), en die gaat echt Loeihard in mijn R5je. Daar heb ik 2 3wegjes op aangesloten en die basspijp van dezelfde pagina, die 15'' van Raveland, 250W RMS en 800W max. Mijn haren staan rechtop echt wat een geluid deed me pijn. Ineens weg geluid. Was de zekering van de powerkabel van de accu naar de versterker door (30 AMP) terwijl de versterker gezekerd is op 60A. Dus hij stond pas op de helft. Zo ook het volume.
Dus, ik zou zeggen koop 'm!
En zoals ik zei, je kunt 'm altijd terugsturen geloof ik. De eerste die ik kreeg ging niet aan. Teruggestuurd en binnen 1 week nieuwe versterker in de bus.. nou ja bus.
Hoop dat je genoeg weet!
Groeten! Riel !
Dus het is zeker een aanrader, echt waar! En je kan hem altijd terugsturen.
En hij is niet duur!
Maar wat ik wil zeggen is dat ik nu vandaag net de XQ-150 binnen heb (deze staat in de catalogus, nog niet op internet geloof ik), en die gaat echt Loeihard in mijn R5je. Daar heb ik 2 3wegjes op aangesloten en die basspijp van dezelfde pagina, die 15'' van Raveland, 250W RMS en 800W max. Mijn haren staan rechtop echt wat een geluid deed me pijn. Ineens weg geluid. Was de zekering van de powerkabel van de accu naar de versterker door (30 AMP) terwijl de versterker gezekerd is op 60A. Dus hij stond pas op de helft. Zo ook het volume.
Dus, ik zou zeggen koop 'm!
En zoals ik zei, je kunt 'm altijd terugsturen geloof ik. De eerste die ik kreeg ging niet aan. Teruggestuurd en binnen 1 week nieuwe versterker in de bus.. nou ja bus.
Hoop dat je genoeg weet!
Groeten! Riel !
Oh sorry over dat aansturen, je doet met dat apparaatje alleen de versterker regelen. Je kan 2 bronnen versterken, subwoofer volume, equalizer en zoiets allemaal. Maar het ziet er wel cool uit hoor. Dat is het eigenlijk. Maar qua prestaties vind ik ze goed. Zeker omdat een andere maat die ik heb al 2 xploid versterkers gemold heeft, waar voor mijn gevoel minder geluid uit kwam.
En je hebt OF 4 speakers rondom,
OF 1 subwoofer (kanaal 3 en 4 bruggen, + van 3 en - van 4) en 2 speakers. En dat is prima. Je kunt 4 speakers op 2ohm laten draaien, dus 2 per kanaal parallel aangesloten. Dan haal je 't max uit die versterker en da's aardig wat geluid voor 1 versterker. Vind ik.
OF 1 subwoofer (kanaal 3 en 4 bruggen, + van 3 en - van 4) en 2 speakers. En dat is prima. Je kunt 4 speakers op 2ohm laten draaien, dus 2 per kanaal parallel aangesloten. Dan haal je 't max uit die versterker en da's aardig wat geluid voor 1 versterker. Vind ik.
Ikzelf hou niet van zulk spul...betaal liever wat meer voor een MERK.
Maar je kunt ook je post EDITEN ipv 5 een nieuw postje te posten...gewoon ff op edit drukken bovenaan je post..
Maar je kunt ook je post EDITEN ipv 5 een nieuw postje te posten...gewoon ff op edit drukken bovenaan je post..
ok dank je zal dat edit nu wel gebruiken dan 
Maar kijk ik heb ook liever een merk. En vergeleken met een merk, deze doet er niet veel voor onder. Ik vind 'm eerder beter dan zeg maar een sony. En je betaalt het ook. Heb vandaag nog wat aansluitingen verbeterd met stekkers en hij klinkt fantastisch. Power over! dus...
Qua merk, er staat VOX op de versterker, MOSFET (maar dat gebruiken ze veel geloof ik, standaard spul of niet?). Verder geloof ik dat conrad ze zelf bouwt, dus ze zijn wel merkloos. Conrad-merk. En wie zegt dat dat slecht is?
Groete!

Maar kijk ik heb ook liever een merk. En vergeleken met een merk, deze doet er niet veel voor onder. Ik vind 'm eerder beter dan zeg maar een sony. En je betaalt het ook. Heb vandaag nog wat aansluitingen verbeterd met stekkers en hij klinkt fantastisch. Power over! dus...
Qua merk, er staat VOX op de versterker, MOSFET (maar dat gebruiken ze veel geloof ik, standaard spul of niet?). Verder geloof ik dat conrad ze zelf bouwt, dus ze zijn wel merkloos. Conrad-merk. En wie zegt dat dat slecht is?
Groete!
Dat van Conrad leek mij al goed spul toe maar ik had nog geen verhalen er van gehoord. Zelf wou ik ook wat bij Conrad bestellen. Volgens mij kun je de Conrad vergelijken met de Hema.
There will be plenty of time to rest when your dead
Conrad versterkers kun je vergelijken met Osio en Supertech, nooit aan beginnen.Volgens mij kun je de Conrad vergelijken met de Hema.
Het klinkt misschien leuk als je het net hebt ingebouwd, maar als je dan een paar echte versterkers in andere auto's gehoord hebt, dan wil je meteen iets anders. Zonde van je geld dus.
Ga eens kijken voor MacAudio versterkers, die leveren een hele goeie kwaliteit voor weinig geld
Waar kan je die kopen? Bij de Mac Donalds ofzo?On 2001-10-22 16:45, Patrick
wrote:Ga eens kijken voor MacAudio versterkers, die leveren een hele goeie kwaliteit voor weinig geldVolgens mij kun je de Conrad vergelijken met de Hema.
je krijgt ze gratis bij een happymeal...Waar kan je die kopen? Bij de Mac Donalds ofzo?:lol:
Euh nou ik heb ze gehoord tegenover Xploid sets, die al veeeel duurder zijn, en mijn Conrad klonk beter, echt!! Dan had ik pioneer boxen en de conrad versterker tegenover een compleet xploid gebeuren. Die XQ-150 is echt toppie! 450 piek vermogen genoeg. Doe 'm echt niet meer weg koop er nog een 

Hoi,
Ik weet niet in hoeverre jullie verstand hebben van audio vermogen maar zal mijn mening geven gebasseerd op mijn 'kennis' van het P.A. gedeelte...
<B>Gewenste Geluidsdruk</B>
In de betere discotheken (qua geluidskwaliteit) zijn de geluidsdrukken ongeveer als volgt verdeeld: een geluidsdruk van 110dB (met pieken tot 120dB) is meer dan behoorlijk bassen. Midden en hoge tonen worden met een veel lagere geluidsdruk (10 tot 20dB minder) weergegeven, omdat het menselijk oor veel gevoeliger is voor deze hoge frequenties.
<B>Bassweergave</B>
Onder een goede bassweergave versta ik bassen met een frequentie die een stuk lager liggen dan 50 Hz. En let wel op 50 Hz is voor je gevoel al ontzettend laag. Veel fabrikanten geven dan ook misleidende waardes op voor hun producten. Dit komt vooral bij band-pass subwoofers die meestal niet veel dieper komen dan 60 Hz.
<B>Versterking & Verzwakking</B>
Geluid verzwakt zeer snel naarmate de afstand tussen de luisteraar en de luidsprekers groter wordt. Deze verzwakking wordt weergegeven in dB en de waardes zijn te zien in de onderstaande tabel:
<TABLE WIDTH="450" BORDER="0" CELLSPACING="2" CELLPADDING="0">
<TR>
<TD>Afstand luidspreker</TD>
<TD>Luidspreker in midden van zaal</TD>
<TD>Luidspreker tegen muur</TD>
<TD>Luidspreker in hoek</TD>
</TR>
<TR>
<TD>Meter</TD>
<TD>dB verzwakking</TD>
<TD>dB verzwakking</TD>
<TD>dB verzwakking</TD>
</TR>
<TR>
<TD>1</TD>
<TD>0</TD>
<TD>0</TD>
<TD>0</TD>
</TR>
<TR>
<TD>2</TD>
<TD>-6</TD>
<TD>-3</TD>
<TD>0</TD>
</TR>
<TR>
<TD>4</TD>
<TD>-12</TD>
<TD>-9</TD>
<TD>-6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>8</TD>
<TD>-18</TD>
<TD>-15</TD>
<TD>-12</TD>
</TR>
<TR>
<TD>16</TD>
<TD>-24</TD>
<TD>-21</TD>
<TD>-18</TD>
</TR>
<TR>
<TD>32</TD>
<TD>-30</TD>
<TD>-27</TD>
<TD>-18</TD>
</TR>
<TR>
<TD>64</TD>
<TD>-36</TD>
<TD>-33</TD>
<TD>-30</TD>
</TR>
</TABLE>
Deze verzwakking kan gecompenseerd worden door de versterking van je amplifier(s):
<TABLE WIDTH="225" BORDER="0" CELLSPACING="2" CELLPADDING="0">
<TR>
<TD>Watt</TD>
<TD>dB versterking</TD>
</TR>
<TR>
<TD>1</TD>
<TD>0</TD>
</TR>
<TR>
<TD>10</TD>
<TD>10</TD>
</TR>
<TR>
<TD>50</TD>
<TD>17</TD>
</TR>
<TR>
<TD>100</TD>
<TD>20</TD>
</TR>
<TR>
<TD>200</TD>
<TD>23</TD>
</TR>
<TR>
<TD>400</TD>
<TD>26</TD>
</TR>
<TR>
<TD>800</TD>
<TD>29</TD>
</TR>
<TR>
<TD>1600</TD>
<TD>32</TD>
</TR>
<TR>
<TD>3200</TD>
<TD>35</TD>
</TR>
</TABLE>
<B>Rendement Luidsprekers</B>
Het rendement van een luidspreker wordt opgegeven in dB SPL bij 1 Watt op 1 meter. Ook hier maken veel fabrikanten weer goed misbruik van de goedgelovigheid van de klant want men verteld hierbij lekker niet bij welke frequentie de metingen zijn verricht. Een 98 dB SPL bij 1000 Hz is zo gepiept met een beetje luidspreker maar te doen bij 50 Hz en laat staan bij 30 Hz wat een heel ander probleem is.
<B>Belastbaarheid</B>
De lange termijn belastbaarheid van een luidspreker is over het algemeen de helft van het RMS vermogen. En wanneer er lange tijd een groot vermogen aan luidsprekers wordt toegevoerd wordt het rendement geleidelijk minder doordat de spoel steeds warmer wordt en in sommige gevallen zelfs verbrandt. Hetzelfde princippe geldt overigens ook voor de versterkers.
<B>Maximaal toegelaten geluidsdruk</B>
Voor in jullie auto is dit waarschijnlijk niet zo van toepassing wanneer je er zelf inzit maar op de dansvloer moet hier goed op gelet worden. Wanneer onze trommelvliesjes aan een geluidsdruk van 140 dB worden blootgestelt in het bassbereik (120 dB hoog) resulteert dit in permanente gehoor schade. Regel die hier in acht genomen 'moet' worden is dat er nergens een geluidsdruk ontstaat van meer dan 130 dB (Bass-Piek) ofwel 110 dB (hoog-Piek). Vooral het piezo-type hogetonen luidsprekers zijn hier gevaarlijk. De geluidskwaliteit van deze kleine kanonnetjes is zo slecht dat ze al menig veel trommelvliezen vernietigd hebben, geloof mij (de mijne doen het nog maar er afgelopen zomervakantie op een schoolkamp is er weer een slachtoffer door mijn speakers gevallen).
<HR>
Zo dat was de theorie...
Kick niet zo op het vermogen tenzij je wilt patsen of meedoet aan wedstrijden maar in een autotje als een R5 hoeft echt niet meer vermogen te zitten dan 50 RMS.
Probeer liever met zo min mogelijk vermogen zo laag mogelijk te komen, dat vind ik veel mooier.
Grtz,
Eric
DJ -ZYX-
-ZYX- Productions
<font size=1>[ This message was edited by: -ZYX- on 2001-10-28 17:39 ]</font>
Ik weet niet in hoeverre jullie verstand hebben van audio vermogen maar zal mijn mening geven gebasseerd op mijn 'kennis' van het P.A. gedeelte...
<B>Gewenste Geluidsdruk</B>
In de betere discotheken (qua geluidskwaliteit) zijn de geluidsdrukken ongeveer als volgt verdeeld: een geluidsdruk van 110dB (met pieken tot 120dB) is meer dan behoorlijk bassen. Midden en hoge tonen worden met een veel lagere geluidsdruk (10 tot 20dB minder) weergegeven, omdat het menselijk oor veel gevoeliger is voor deze hoge frequenties.
<B>Bassweergave</B>
Onder een goede bassweergave versta ik bassen met een frequentie die een stuk lager liggen dan 50 Hz. En let wel op 50 Hz is voor je gevoel al ontzettend laag. Veel fabrikanten geven dan ook misleidende waardes op voor hun producten. Dit komt vooral bij band-pass subwoofers die meestal niet veel dieper komen dan 60 Hz.
<B>Versterking & Verzwakking</B>
Geluid verzwakt zeer snel naarmate de afstand tussen de luisteraar en de luidsprekers groter wordt. Deze verzwakking wordt weergegeven in dB en de waardes zijn te zien in de onderstaande tabel:
<TABLE WIDTH="450" BORDER="0" CELLSPACING="2" CELLPADDING="0">
<TR>
<TD>Afstand luidspreker</TD>
<TD>Luidspreker in midden van zaal</TD>
<TD>Luidspreker tegen muur</TD>
<TD>Luidspreker in hoek</TD>
</TR>
<TR>
<TD>Meter</TD>
<TD>dB verzwakking</TD>
<TD>dB verzwakking</TD>
<TD>dB verzwakking</TD>
</TR>
<TR>
<TD>1</TD>
<TD>0</TD>
<TD>0</TD>
<TD>0</TD>
</TR>
<TR>
<TD>2</TD>
<TD>-6</TD>
<TD>-3</TD>
<TD>0</TD>
</TR>
<TR>
<TD>4</TD>
<TD>-12</TD>
<TD>-9</TD>
<TD>-6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>8</TD>
<TD>-18</TD>
<TD>-15</TD>
<TD>-12</TD>
</TR>
<TR>
<TD>16</TD>
<TD>-24</TD>
<TD>-21</TD>
<TD>-18</TD>
</TR>
<TR>
<TD>32</TD>
<TD>-30</TD>
<TD>-27</TD>
<TD>-18</TD>
</TR>
<TR>
<TD>64</TD>
<TD>-36</TD>
<TD>-33</TD>
<TD>-30</TD>
</TR>
</TABLE>
Deze verzwakking kan gecompenseerd worden door de versterking van je amplifier(s):
<TABLE WIDTH="225" BORDER="0" CELLSPACING="2" CELLPADDING="0">
<TR>
<TD>Watt</TD>
<TD>dB versterking</TD>
</TR>
<TR>
<TD>1</TD>
<TD>0</TD>
</TR>
<TR>
<TD>10</TD>
<TD>10</TD>
</TR>
<TR>
<TD>50</TD>
<TD>17</TD>
</TR>
<TR>
<TD>100</TD>
<TD>20</TD>
</TR>
<TR>
<TD>200</TD>
<TD>23</TD>
</TR>
<TR>
<TD>400</TD>
<TD>26</TD>
</TR>
<TR>
<TD>800</TD>
<TD>29</TD>
</TR>
<TR>
<TD>1600</TD>
<TD>32</TD>
</TR>
<TR>
<TD>3200</TD>
<TD>35</TD>
</TR>
</TABLE>
<B>Rendement Luidsprekers</B>
Het rendement van een luidspreker wordt opgegeven in dB SPL bij 1 Watt op 1 meter. Ook hier maken veel fabrikanten weer goed misbruik van de goedgelovigheid van de klant want men verteld hierbij lekker niet bij welke frequentie de metingen zijn verricht. Een 98 dB SPL bij 1000 Hz is zo gepiept met een beetje luidspreker maar te doen bij 50 Hz en laat staan bij 30 Hz wat een heel ander probleem is.
<B>Belastbaarheid</B>
De lange termijn belastbaarheid van een luidspreker is over het algemeen de helft van het RMS vermogen. En wanneer er lange tijd een groot vermogen aan luidsprekers wordt toegevoerd wordt het rendement geleidelijk minder doordat de spoel steeds warmer wordt en in sommige gevallen zelfs verbrandt. Hetzelfde princippe geldt overigens ook voor de versterkers.
<B>Maximaal toegelaten geluidsdruk</B>
Voor in jullie auto is dit waarschijnlijk niet zo van toepassing wanneer je er zelf inzit maar op de dansvloer moet hier goed op gelet worden. Wanneer onze trommelvliesjes aan een geluidsdruk van 140 dB worden blootgestelt in het bassbereik (120 dB hoog) resulteert dit in permanente gehoor schade. Regel die hier in acht genomen 'moet' worden is dat er nergens een geluidsdruk ontstaat van meer dan 130 dB (Bass-Piek) ofwel 110 dB (hoog-Piek). Vooral het piezo-type hogetonen luidsprekers zijn hier gevaarlijk. De geluidskwaliteit van deze kleine kanonnetjes is zo slecht dat ze al menig veel trommelvliezen vernietigd hebben, geloof mij (de mijne doen het nog maar er afgelopen zomervakantie op een schoolkamp is er weer een slachtoffer door mijn speakers gevallen).
<HR>
Zo dat was de theorie...
Kick niet zo op het vermogen tenzij je wilt patsen of meedoet aan wedstrijden maar in een autotje als een R5 hoeft echt niet meer vermogen te zitten dan 50 RMS.
Probeer liever met zo min mogelijk vermogen zo laag mogelijk te komen, dat vind ik veel mooier.
Grtz,
Eric
DJ -ZYX-
-ZYX- Productions
<font size=1>[ This message was edited by: -ZYX- on 2001-10-28 17:39 ]</font>
huh? is iets nie goed gegaan met de tabel denk ...
sorry
sorry
eej Dakiitos,
Ben jij bij de meeting van 3 nov in De Meern?
kom ik iig ook..
Ben jij bij de meeting van 3 nov in De Meern?
kom ik iig ook..