Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hoi jongens,

Ik wil zo'n brake enlargement kit (288mm schijven) gaan kopen bij GTTuning. Nu zei iemand mij dat ik ook gewoon Clio RSI klauwen en schijven eronder kon doen. Dat dat zelfs meer effect heeft. Is hier iemand iets van bekend??

ik hoor het wel

groetjes
Arjen

Dat lijkt me sterk. Ik meen dat de schijven en klauwen van een Clio 16v/19 16v gelijk zijn aan die van een 5 gt. Dus waarom die van een RSI beter zouden zijn ?
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

De klauwen en schijven van een Clio16v zijn groter dan die van een GTT.
Toen ik die Clio nog had wou ik er voor even 13"wielen van een GTT onder zetten maar dat paste mooi niet.Die Clio van mij had wel ABS
dus dat kan ook verschillend zijn.
jnjansen_r5gtturbo

Volgens mij klopt het dat de remklauwen en schijven van een clio onder een 5-je passen, ik heb wel eens iemand uit Rotterdam gesproken die dat wilde/aan het doen was, maar eerlijk gezegd weet ik het resultaat niet.
Michel S.
Contacteer:

Dus er is dus toch iets van waar. Ik ga eens kijken wat ik kan uitdokteren en laat jullie dan weten wat het resultaat is. Ik denk omdat de clio nieuwer is dat die ook een betere handrem heeft, want bij een 5 is die handrem meestal niet echt veel waard.

ik ga kijken wat ik kan uitvinden.

groetjes
cliodiesel

ik heb het wel eens overwogen maar ik heb juist gehoord dat het niet paste. alleen wou ik andersom
Michel S.
Contacteer:

Ik heb even in de boeken gekeken en voren passen de schijven zonder twijfel. De clio schijven zijn hebben een diameter van 259mm en de gtt standard een diameter van 238. Maar ik vindt het verschil eigenlijk een beetje aan de kleine kant, of niet?? AChter moet ik nog nakijken of dat past.

Groetjes
cliodiesel

als je je auto 2 cm verlaag is dat ook best wel een heel verschil voor het oog.
jnjansen_r5gtturbo

On 2001-05-16 11:50, Mclain wrote:
Ik heb even in de boeken gekeken en voren passen de schijven zonder twijfel. De clio schijven zijn hebben een diameter van 259mm en de gtt standard een diameter van 238. Maar ik vindt het verschil eigenlijk een beetje aan de kleine kant, of niet?? AChter moet ik nog nakijken of dat past.

weet jij misschien of de clio schijven er op kunnen worden opgezet zonder enige aanpassing?? of moet je nog het een en ander aanpassen?

Groetjes
-----------------
De mzzl en tot ziens, Jeof
Laatst gewijzigd door jnjansen_r5gtturbo op wo 16 mei 2001 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Contacteer:

De schijven kun je voor er zo op zetten, want alle maten zijn hetzelfde als die van de 5, behalve dan de grote, maar ik ben nu nog aan het kijken of de klauwen ook zomaar erop passen, en of het ook achter zo gepiept is. Als ik meer weet post ik het hier meteen

Mzzl
cliodiesel

Voor past het!! achter weet ik niet.

weet iemand toevallig wat ik om moet zetten om van mijn trommels schijven te maken?
Anonymous

On 2001-05-18 09:32, Mclain wrote:
De schijven kun je voor er zo op zetten, want alle maten zijn hetzelfde als die van de 5, behalve dan de grote, maar ik ben nu nog aan het kijken of de klauwen ook zomaar erop passen, en of het ook achter zo gepiept is. Als ik meer weet post ik het hier meteen

Mzzl
Misschien een beetje lang geleden maar kan dit ?
Anonymous

On 2001-06-05 02:24, cliodiesel wrote:
Voor past het!! achter weet ik niet.

weet iemand toevallig wat ik om moet zetten om van mijn trommels schijven te maken?
gewoon in de bankschroef en draaien tot het gewenste resultaat bereikt is ! :wink:

Nee da's volgens mij erg lastig want je trommelremmen werken met een kabel en schijfremmen werken met druk. Je moet dus zoiezo een remvloeistofcircuit aanleggen naar achteren.
Tijn
Contacteer:

Ik heb de schijven en klauwen van de 16V op mijn GT-tje zitten, en het past zonder problemen en remt als een tijger. :smile:
canonballman

maar dan kunnen er geen standaard GTT wielen meer onder, of wel????
Tijn
Contacteer:

nee, minimaal 14" (even een nieuw reservewiel niet vergeten dus).
Michel S.
Contacteer:

En heb je ook de remdruk bekrachtiger en sillinder van de clio erop, of gewoon de standard????

groetjes
Tijn
Contacteer:

De rest is gewoon van de GT. Je hoeft niet belachelijk hard te trappen met deze cylinder er op, hij remt prettig. (en het was nogal gratis, dus de keuze was snel gemaakt)
canonballman

Nogal gratis, das nie veel!!! :smile:
Michel S.
Contacteer:

als ik je nu 3 keer zoveel betaal dan jij ervoor hebt betaald. krijg ik ze dan?

hahahahaha

groetjes
Jeffrey E.

:lol:
Plaats reactie