Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Pieter
Contacteer:

zo is het denk ik met iedereen hier. Heb je net iets gerepareerd, ga je meteen weer iets aanpassen, heb je net iets aangepast, moet je weer iets repareren.........etc

Zo ook bij mij. Vorige week mijn koppeling vervangen en helemaal tevreden op de meeting. Wel een beetje een raar geluid uit mijn uitlaat, maar ik dacht: Ik zal het eindpijpje wel niet goed vast hebben gezet. Tino zei nog: je hebt je uitlaat niet goed vastgezet.

Het goede nieuws is: ik heb mijn uitlaat goed vastgezet, het slechte nieuws is: het eindpijpje is doorgerot. Niet zo heel erg, maar mijn portemonnee begint errug leeg te raken mag ik wel zeggen.

Wat ik nu wil gaan doen: Mijn middendemper eraf slijpen, een stuk pijp (liefst natuurlijk RVS) ergens vandaan toveren en over het niet-rotte deel van mijn eindpijpje en het overgebleven stuk van mijn middenstuk schuiven en vastzetten. Volgende vraag is: waar haal ik in vredesnaam een stuk RVS-pijp vandaan zonder dat ik er veel voor kwijt ben ( lengte ongeveer 65cm en binnendiameter 5cm ). Ik zou het namelijk niet weten. Misschien heeft iemand van jullie wel een mooi pijpje voor mij????????
Laatst gewijzigd door Pieter op zo 6 mei 2001 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Grossie,

Ik heb een einddemper die 40 cm mist.
Mijn pa zei dat er wel koppelstukken zijn om uitlaatpijpen te verlengen en dergelijke.
Kun je niet 2 van die stukjes kopen en een goed stuk oude uitlaat op de kop tikken?

Goedkoper als komplete set denk ik?

Ben jij ff geholpen....!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Menno

gewone uitlaatpijp kan je in ieder geval per strekkende meter halen bij de Brezan, tegen redelijke prijs, in alle diameters. Of ze ook RVS hebben weet ik niet, zou je ff moeten vragen. Dat standaard bosal spul is "ge-aluminiseerd". Dat wil zeggen dat er een dun laagje aluminium omheen zit.
rev it like a rental
Pieter
Contacteer:

OK, ik zal eens kijken bij Brezan of ze een metertje voor me hebben. Gaat me wel weer wat piekies kosten. Bijkomend voordeel: Van mijn middendemper ben ik dan wel af natuurlijk. Dat is nooit weg.

Heeft iemand van jullie ervaring met een eletrisch lasapparaat? Mijn ervaring is dat je zo door zo'n pijp heen last, zeker als ze al wat ouder zijn, of kan ik gewoon niet lassen en zou het moeten kunnen!?
Menno

met een paar tientjes ben je er wel hoor, gaat wel meevallen. (2 meter van 70mm kostte mij ooit 55 gulden) Als je roept dat je van een of andere club bent krijg je ook gegarandeerd korting.

't is wel mogelijk met een elektrisch lasapparaat, maar is toch lastig om 't goed dicht te krijgen dan. Autogeen of CO2 is makkelijker wat dat betreft.

"vroeger", met m'n brommer, toen ik nog geen lasapparaat had, liet ik dingetjes altijd ff bij de plaatselijke smid lassen voor een paar piekies.
rev it like a rental
cliodiesel

je kan je pijp wel lassen maar zet hem nietr te hoog en gebruik dunne electrode's
probeer ook even bijeen ijzerhandel o.i.d

patrick
bruno @af
Contacteer:

jo allemaal

ik heb die buis in 54mm buitendiameter liggen . geen probleem, hoeveel meter moet je hebben ... lol

wij maken alle uitlaten op maat, vandaar
100% inox, type 304

kostprijs per meter 50 gulden

bye
Bruno :wink::wink:
Plaats reactie