Dag people!
Tja, ik heb weer wat in mijn hoofd. Een renault 5 GT Turbo met bi-turbo, hehe. Moet toch te maken zijn dacht ik? 1 Probleem(pje) weet niet hoe.
Moet ik die dat achterelkaar zetten of naast elkaar? (serieel/parallel) Interesante Topic he?
In beide gevallen is het moeilijk te maken denk ik... hoe zit het met de interkoeler/koeling van turbo/lucht toe- en afvoer?
Wanneer zou je het meeste vermogenswinst hebben? serieel of parallel?
Laat U er op los!!!!
Tja, ik heb weer wat in mijn hoofd. Een renault 5 GT Turbo met bi-turbo, hehe. Moet toch te maken zijn dacht ik? 1 Probleem(pje) weet niet hoe.
Moet ik die dat achterelkaar zetten of naast elkaar? (serieel/parallel) Interesante Topic he?
In beide gevallen is het moeilijk te maken denk ik... hoe zit het met de interkoeler/koeling van turbo/lucht toe- en afvoer?
Wanneer zou je het meeste vermogenswinst hebben? serieel of parallel?
Laat U er op los!!!!
Laatst gewijzigd door jetab op di 20 mar 2001 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ha
Volgens mij moet het parallel.
Ik denk dat je minstens een dubbelecarburateur nodig hebt om 2 turbo's te kunnen gebruiken. Verder zit je met het uitlaatspruitstuk, dat moet dubbel uitgevoerd zijn.
Ik denk dat het bijna onmogelijk is om te maken...
Volgens mij moet het parallel.
Ik denk dat je minstens een dubbelecarburateur nodig hebt om 2 turbo's te kunnen gebruiken. Verder zit je met het uitlaatspruitstuk, dat moet dubbel uitgevoerd zijn.
Ik denk dat het bijna onmogelijk is om te maken...

Nou, turbo-arie, wat dacht je van een boel meer pk's?
Bas, tja... da's wel een probleem die splitsing van het uitlaatspruitstuk om de beide turbo's aan de wakkeren.... dan de retour lucht van beide de carb. in...? iemand leuke ideetjes? Misschien de 1e turbo de 2e aanlatendraaien? dus de 1e via uitlaatgassen in beweging zetten en de 2e via de turbodruk van de 1e? snappie?
JeTab
Bas, tja... da's wel een probleem die splitsing van het uitlaatspruitstuk om de beide turbo's aan de wakkeren.... dan de retour lucht van beide de carb. in...? iemand leuke ideetjes? Misschien de 1e turbo de 2e aanlatendraaien? dus de 1e via uitlaatgassen in beweging zetten en de 2e via de turbodruk van de 1e? snappie?
JeTab
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Volgens mij ploft dan je hele vijf uit elkaar



Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Quanta costa hybirde turbo? waar kopen? engeland zeker bij gt tuning.... WIL NIET NAAR ENGELAND!!
http://www.turboworld.nl
Bi Turbo is een stuk handiger en eenvoudig te realiseren. Voor het geld van 2 turbo's ben je net zoveel kwijt als een hybride turbo
Bi Turbo is een stuk handiger en eenvoudig te realiseren. Voor het geld van 2 turbo's ben je net zoveel kwijt als een hybride turbo
Waarom zo moeilijk en 2 turbo's gaan monteren ? Als je dan toch iets moeilijks maar toch zinvol wil gaan doen, monteer dan een injectiesysteem. Daar valt veel meer mee te bereiken. Waarom zouden twee turbo's meer vermogen moeten gaan leveren ?
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek

Tja "biturbo" klinkt ook wel 'geil' natuurlijk. Maar ik denk niet dat het mogelijk is. Ik vind het al moeilijk om mijn gt's in originele staat terug te brengen nadat ze zijn verkracht of gecrasht.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ja, maar quatro-turbo klinkt nog beter. Het is natuurlijk maar een 1400 blokje. En dat moet wel heel blijven. En hoe moet je die twee turbo's op een carburateur aansluiten. Dat wordt heel lastig. En een andere carburateur erop zetten gaat ook niet echt omdat hij drukdicht moet wezen. Ik geef toe, daat het leuk is om van te dromen.... Maar zoals die engnek al zong: Dromen zijn bedrog, bladibladibla
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Engnek?? 
Tja, kijk ik weet niet of jetab al een perfecte gt heeft, ik loop steeds te klooien met oud/beschadigd spul, is niet erg, maar ik heb deze ambities eigenlijk niet.
Eerst een strakke gt, dan 1 ruitewisser, strutbar, licht getint glas, verlagen en dan houdt het wel op zo ongeveer wat mij betreft.....
Ik ga maffen denk ik....
Tja, kijk ik weet niet of jetab al een perfecte gt heeft, ik loop steeds te klooien met oud/beschadigd spul, is niet erg, maar ik heb deze ambities eigenlijk niet.
Eerst een strakke gt, dan 1 ruitewisser, strutbar, licht getint glas, verlagen en dan houdt het wel op zo ongeveer wat mij betreft.....
Ik ga maffen denk ik....

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Uhh, heb wel een paar GT's maar ze rijden allemaal niet! (snik) Wordt wel gaaf als ie af is (bezig met opknappen) Ik droom nu af en toe weg over wat ik er allemaal aan zal doen.
Ik zal jullie is iets vertellen, vorige week las ik een advertentie van een GT Turbo met 300 PK (IN NEDERLAND) deze had een bi-turbo en je kon 'm kopen voor 15000,- Deze was bij elia getuned...
Zal de advertentie wel zoeken (als die nog op inet staat)
Tot zover, het is zo vroeg.... gaaaap
Ik zal jullie is iets vertellen, vorige week las ik een advertentie van een GT Turbo met 300 PK (IN NEDERLAND) deze had een bi-turbo en je kon 'm kopen voor 15000,- Deze was bij elia getuned...
Zal de advertentie wel zoeken (als die nog op inet staat)
Tot zover, het is zo vroeg.... gaaaap
pffffffffffff 300 pk op dat 1400 motertje
o sorry ik vergis mij<op dat1.397 motertje>
staat dat ding dan niet op ploffen , enne bi turbo op een r 5 lijkt me sterk om dat te realiseren, je hebt er twee inlaat spruitstukken voor nodig en twee uitlaat spruitstukken ,en aangezien we er van ieder maar een hebben vraag ik me af waar je die andere twee vandaan haalt, nou hoor het graag als jullie eruit zijn hoe het moet<lol>
trouwens bestaat de fabeltjes krant nog, dacht dat die uitgestorven was< hahahahahah >
o sorry ik vergis mij<op dat1.397 motertje>
staat dat ding dan niet op ploffen , enne bi turbo op een r 5 lijkt me sterk om dat te realiseren, je hebt er twee inlaat spruitstukken voor nodig en twee uitlaat spruitstukken ,en aangezien we er van ieder maar een hebben vraag ik me af waar je die andere twee vandaan haalt, nou hoor het graag als jullie eruit zijn hoe het moet<lol>
trouwens bestaat de fabeltjes krant nog, dacht dat die uitgestorven was< hahahahahah >
to be,or not to bi?
he luitjes,hier is a friend of marco speaking.
ik heb een handig rechter handje,en als ik links mee mag tellen dan heb ik er twee.
toch had ik toen ik dit las een beetje moeite met het realiseren van een montage van twee turbo's waar echter alleen plaats is voor 1 turbo.
maar naar enig navraag heb ik denk ik toch de oplossing.
men neme een stukje hardboard en een vierkante meter buigtriplex of mdf,hiervan maken we namelijk het nieuwe hitteschild,want we moeten namelijk wel de warmte op zijn plek houden.
voor de koeling heel simpel,als pa en ma even niet thuis zijn dan slopen we de motor uit de koelkast,het liefst uit een bosch koelkast deze hebben een goeie koelcappasiteit,want het zijn nu immers twee turbo,s weet je.{nog niet over dat quatro geproken,dat is nog veelspannender}
effe alle gekheid op een stokje,maar waarom van deze gekke plannen als we met simpelere en eerder haalbare plannen ook het beestje harder kunnen laten lopen.
als er mensen lid zijn van de club,en dus ook een clubblad ontvangen,en dit ook serieus lezen weten dus echt wel dat dit juist die dingen zijn die voor een normale hobbysleutelaar niet haalbaar zijn.
als we de montage nog eens buiten beschouwing laten,heb je nog een heleboel andere dingen waar je mee krijgt te kampen.
ooit al eens gehoord van koeling !!!
het koelsysteem is nu al onder bemeten.
en smering,door deze twee dingen te monteren wordt olie superheet dus ook koeling !!!
benzine toevoer, iedre pk of kw heeft voeding nodig je zult het benzine systeem serieus moeten aanpassen want dit is absoluut niet toerijkend met 300 pk????????? want het zou misschien wel kunnen dat ze zo een auto ineen hebben gepuzeld,maar over het verdere functioneren van bovenstaande hoor je meestal niks.
lijkt me allemaal erg overtrokken,als je menig persoon van de club zou kunnen spreken met serieuze turbo ervaring,dan zal deze het echt wel hiermee eens zijn.
iedere tuner zal altijd iets proberen te realiseren waar een ander nog niet aan heeft gedacht,of nog niet heeft geprobeerd,want als zoiets lukt dan heb je iets apparts waardoor je je kunt onderscheiden,en dit kan dus leiden tot serieuze reclame.
ik neem aan dat je begrijpt dat ik echter bedoel te zeggen,laat het!!!!!!!!!!!!
want dit is om het gewoon simpel te zeggen voor een gewone jongen niet te doen.
maak je lid van de club,lees zo'n blad en begrijp wat ik bedoel,want hier zijn gasten al jaren bezig met het opwaarderen van hun pocket rocket,en als het zo simpel was deden ze zich echt niet zoveel moeite,want als je bijvoorbeeld zou kijken in het alpine magazine nr 30 en je kijkt naar de turbo tweeling die 200 pk bezitten en eens kijkt wat die allemaal hebben gedaan en wat dit heeft gekost {moeite en geld?}dan begrijp je echt wel dat je voor 15000 gld echt niet het superkanon aan de haak hebt geslagen,maar een superprobleem.
de turbo tweeling heeft namelijk hun auto verbouwd voor 35000 gld.
en al met al als ik dit van jullie lees dan vraag ik me af of jullie sliepen toen jullie dit schreven,want als je wilt weten wat mijn auto kan als ik slaap!!!!!!!!!!
groetjes pat vriend en turborijder van marc.
ps ik heb nog een bi turbo impreza liggen past deze????????< lol >
.
he luitjes,hier is a friend of marco speaking.
ik heb een handig rechter handje,en als ik links mee mag tellen dan heb ik er twee.
toch had ik toen ik dit las een beetje moeite met het realiseren van een montage van twee turbo's waar echter alleen plaats is voor 1 turbo.
maar naar enig navraag heb ik denk ik toch de oplossing.
men neme een stukje hardboard en een vierkante meter buigtriplex of mdf,hiervan maken we namelijk het nieuwe hitteschild,want we moeten namelijk wel de warmte op zijn plek houden.
voor de koeling heel simpel,als pa en ma even niet thuis zijn dan slopen we de motor uit de koelkast,het liefst uit een bosch koelkast deze hebben een goeie koelcappasiteit,want het zijn nu immers twee turbo,s weet je.{nog niet over dat quatro geproken,dat is nog veelspannender}
effe alle gekheid op een stokje,maar waarom van deze gekke plannen als we met simpelere en eerder haalbare plannen ook het beestje harder kunnen laten lopen.
als er mensen lid zijn van de club,en dus ook een clubblad ontvangen,en dit ook serieus lezen weten dus echt wel dat dit juist die dingen zijn die voor een normale hobbysleutelaar niet haalbaar zijn.
als we de montage nog eens buiten beschouwing laten,heb je nog een heleboel andere dingen waar je mee krijgt te kampen.
ooit al eens gehoord van koeling !!!
het koelsysteem is nu al onder bemeten.
en smering,door deze twee dingen te monteren wordt olie superheet dus ook koeling !!!
benzine toevoer, iedre pk of kw heeft voeding nodig je zult het benzine systeem serieus moeten aanpassen want dit is absoluut niet toerijkend met 300 pk????????? want het zou misschien wel kunnen dat ze zo een auto ineen hebben gepuzeld,maar over het verdere functioneren van bovenstaande hoor je meestal niks.
lijkt me allemaal erg overtrokken,als je menig persoon van de club zou kunnen spreken met serieuze turbo ervaring,dan zal deze het echt wel hiermee eens zijn.
iedere tuner zal altijd iets proberen te realiseren waar een ander nog niet aan heeft gedacht,of nog niet heeft geprobeerd,want als zoiets lukt dan heb je iets apparts waardoor je je kunt onderscheiden,en dit kan dus leiden tot serieuze reclame.
ik neem aan dat je begrijpt dat ik echter bedoel te zeggen,laat het!!!!!!!!!!!!
want dit is om het gewoon simpel te zeggen voor een gewone jongen niet te doen.
maak je lid van de club,lees zo'n blad en begrijp wat ik bedoel,want hier zijn gasten al jaren bezig met het opwaarderen van hun pocket rocket,en als het zo simpel was deden ze zich echt niet zoveel moeite,want als je bijvoorbeeld zou kijken in het alpine magazine nr 30 en je kijkt naar de turbo tweeling die 200 pk bezitten en eens kijkt wat die allemaal hebben gedaan en wat dit heeft gekost {moeite en geld?}dan begrijp je echt wel dat je voor 15000 gld echt niet het superkanon aan de haak hebt geslagen,maar een superprobleem.
de turbo tweeling heeft namelijk hun auto verbouwd voor 35000 gld.
en al met al als ik dit van jullie lees dan vraag ik me af of jullie sliepen toen jullie dit schreven,want als je wilt weten wat mijn auto kan als ik slaap!!!!!!!!!!
groetjes pat vriend en turborijder van marc.
ps ik heb nog een bi turbo impreza liggen past deze????????< lol >
.
ja,zak met geld,maar daar leven deze gasten voor.zoals dat hoort bij een die hard gt.
zoals je gelezen hebt kwamen ze ook ogen en geld te kort als ze naar engeland gingen.
alle pasjes werden verkracht.
een echte die hard gaat voor de volle 100%,koste wat het kost,en vaak zijn hierbij de grenzen ver te zoeken.
een wagen opvoeren is 1,maar fatsoendelijk hard en goed blijven!!rijden is 2.
groetjes pat en marc.
zoals je gelezen hebt kwamen ze ook ogen en geld te kort als ze naar engeland gingen.
alle pasjes werden verkracht.
een echte die hard gaat voor de volle 100%,koste wat het kost,en vaak zijn hierbij de grenzen ver te zoeken.
een wagen opvoeren is 1,maar fatsoendelijk hard en goed blijven!!rijden is 2.
groetjes pat en marc.
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
ben ik het mee eens. Ik voer mijn auto op met de meest simpele technieken kost me echt geen klote alleen wat sleutel uren en dat vindt ik nog tof ook. Er is geen kunst om je wagen weg te brengen en een 200 pk monster terug te krijgen maar de kunst is om met je beide handen voor weinig (een iets tragere) een toch nog vette bak te maken.
Leer door te luisteren en sleutel met je kop dan weet je waar je vermogen weg kan snoepen.
zo kan je dus door zuivere lucht te gebruiken nog sneller te gaan. Wel eens gedacht aan uwe carterventilatie systeem mensen.
Leer door te luisteren en sleutel met je kop dan weet je waar je vermogen weg kan snoepen.
zo kan je dus door zuivere lucht te gebruiken nog sneller te gaan. Wel eens gedacht aan uwe carterventilatie systeem mensen.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Dat bedoelde ik eigenlijk. Wegbrengen en scheuren is makkelijk, ik steek er ook redelijk wat geld in, maar gelukkig heb ik nog een vriendin die er voor zorgt dat we niet bankroet gaanOn 2001-03-21 15:21, 10o wrote:
ben ik het mee eens. Ik voer mijn auto op met de meest simpele technieken kost me echt geen klote alleen wat sleutel uren en dat vindt ik nog tof ook. Er is geen kunst om je wagen weg te brengen en een 200 pk monster terug te krijgen maar de kunst is om met je beide handen voor weinig (een iets tragere) een toch nog vette bak te maken.

Met weinig geld is ook wel wat te doen

Helemaal mee eens. Het is de truc om met weinig geld toch veel te bereiken. Gelukkig gaat dit met een turbomotor zeer eenvoudig. Natuurlijk kun je 300 pk in je 5 stoppen. Dit kost alleen handen vol geld; wanneer je het tenminste ook nog betrouwbaar wilt houden. En waarom wordt er alleen gesproken over pk's. Wel eens aan koppel gedacht ?
Waarom denk je dat al die TDI zo hard gaan !
Waarom denk je dat al die TDI zo hard gaan !
Marco,
Lees ik tussen de regels van jouw berichten nu dat je tevreden bent over die Alpine club. Ik vond het echt helemaal niks. Alleen hun blad was wel aardig, maar ook daar stonden soms onzin dingen in. Toen ik lid was keek men je al scheef aan als je geen originele ruitenwissers had, laat staan een spoilertje. Ik had de indruk dat men alles gewoon liet doen (geld teveel ?) en mensen die zelf wat deden scheef aankeken
Lees ik tussen de regels van jouw berichten nu dat je tevreden bent over die Alpine club. Ik vond het echt helemaal niks. Alleen hun blad was wel aardig, maar ook daar stonden soms onzin dingen in. Toen ik lid was keek men je al scheef aan als je geen originele ruitenwissers had, laat staan een spoilertje. Ik had de indruk dat men alles gewoon liet doen (geld teveel ?) en mensen die zelf wat deden scheef aankeken
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ow ok.
Tja. Ik vind dat iedereen met zijn eigen auto moet doen wat ie zelf wil. Dat betekent dat ik niet alles even mooi vind, maar dat maakt ook niet uit. Sommige mensen hebben hele goede ideeen, daar kun je dan je voordeel weer mee doen. Voorlopig wil ik mijn witte gt in (zo veel mogelijk) originele staat herstellen. Dan zie ik wel verder......
Tja. Ik vind dat iedereen met zijn eigen auto moet doen wat ie zelf wil. Dat betekent dat ik niet alles even mooi vind, maar dat maakt ook niet uit. Sommige mensen hebben hele goede ideeen, daar kun je dan je voordeel weer mee doen. Voorlopig wil ik mijn witte gt in (zo veel mogelijk) originele staat herstellen. Dan zie ik wel verder......
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Daar heb je helemaal gelijk in. Succes met de 5.
P.S. Ik had zo het gevoel dat het vandaag weer winter zou worden, want mijn linker voorband was gisteren spontaan veranderd in een spijkerband. Oftewel lek. Had het op tijd door. Vaag gevoel in het stuur en hoefde dus niet te wisselen. Gewoon ff laten maken. Sneu geld (f40)
P.S. Ik had zo het gevoel dat het vandaag weer winter zou worden, want mijn linker voorband was gisteren spontaan veranderd in een spijkerband. Oftewel lek. Had het op tijd door. Vaag gevoel in het stuur en hoefde dus niet te wisselen. Gewoon ff laten maken. Sneu geld (f40)
Ja mensen, ik ben het met jullie eens. De geld/prestatie verhouding moet heel laag liggen. Dus weinig geld veel prestaties. Daarom wou ik ook zelf (misschien) proberen een bi-turbo te maken.
Bi turbo moet gewoon te realiseren zijn... als je de juiste mensen kent die je kunnen helpen... ff boffen dat ik wel aardig handige mensen ken!
Nou, ik zie wel.... eerst maar eens die bak restaureren en in mekaar zien te krijgen (wordt nog moeilijk!!!)
JeTab RULEZ!
Bi turbo moet gewoon te realiseren zijn... als je de juiste mensen kent die je kunnen helpen... ff boffen dat ik wel aardig handige mensen ken!
Nou, ik zie wel.... eerst maar eens die bak restaureren en in mekaar zien te krijgen (wordt nog moeilijk!!!)
JeTab RULEZ!
Laatst gewijzigd door jetab op wo 21 mar 2001 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ja mensen,met geld kom je zeker een heel eind,maar dat is de kunst niet,het is juist de kick om met zo weinig mogelijk geld en gedeelde kennis zo ver mogelijk te komen,want als we allemaal een flinke zak geld hadden om dingen te laten doen dan hoefden we elkaar allen maar te laten weten "waar en hoeveel",het is juist het leuke dat je een ander hebt laten weten wat je hebt uitgespookt en wat het volgens ervaring heeft uitgehaald.
ik heb bijvoorbeeld aan de wastegate gedraaid en heb toen mijn turbo z'n nek omgedraaid,en ik kan jullie dus bij deze zegen,let op met het draaien hieraan want ik ben er niet ongestraft vanaf gekomen en ik had 'm echt niet veel meer gegeven,de meter kwam bij doortrekken maximaal tot de helft in het rood,ik heb meer het idee dat dit zonder drukmeter en fatsoendelijke afstelling
niet te doen is zonder verdere problemen te krijgen,ik kan het mishebben maar heb dus wel de turbo naar de klote.
en deze was naar schatting niet ouder dan 1 jaar,maar stuk wassie.
ik dacht eerst aan de koppakking omdat de auto een behoorlijke witte rookwolk gaf,maar na navraag en demontage van de kop waaruit bleek dat de koppakking heel was werd me ook verteld dat olie bij verbranding wit dampt en niet wat de meeste denken blauw of zwart,dit is de kleur als de olie juist niet verbrand als de schraapveren of zuigers versleten zijn.
maar goed dit was de garagehouder zijn verhaal.
bij demontage van de slangen van de turbo had ik behoorlijk wat olie aanslag die er zowat uitliep zoveel,en de interkoeler was ook redelijk verzadigd,dus was een defect olie keerring het meest voor de hand liggende,maar ik was behoorlijk mislijd door de witte damp,en dacht dus meteen aan koppakking,ook liep de wagen nog maar op 2,5 cilinders of nog maar net,maar wat wil je met een hoop olie op je flikker.
dus kijk bij wit dampen absoluut eerst naar de turbo,mijn kop licht er nu af terwijl het niet nodig was geweest.
maar dit was gewoon onwetendheid,a victem of sercumstancis.
behoorlijk klote,maar ik had toch al besloten bij grote panne de wagen te begraven,had al wat problemen met lege accu {nieuw},defecte dynamo,en dan wil ik het nog niet hebben over het apk klaarmaken van de auto toen ik 'm heb gekocht in november vorig jaar,toen was alles zo'n beetje stuk of niet goed.slopen dus.
ben nu dus op zoek naar een nieuwe "goeie" turbo,dus laat me ff watweten als je een goeie weet,liefst standaard en hollandse auto,fase 1 of 2 maakt niet uit moet gewoon goed zijn.
ben nu dus al twee weken turboloos en ik vind het hellemaal niks.
bij mij is het namelijk "sex,drugs en 5gt turbo" ben dus niet kompleet.
trouwens wat reacties van clubleden betreft met dubbelle ruitenwissers ed bedoel dus als je niet 1 hebt,het zal me wat,heb je het geld,laat je het allemaal doen en voel je je happy,prima,ieder op z'n eigen,ik lig met marc uren te klooien en te proberen soms met en soms zonder resultaat,maar dat houd je bezig en daar doen wij het voor.
als we het met z'n tweeen in de kop krijgen dan rijden we met z'n tweetjes naar een grote parkeerplaats en hebben we met z'n tweetjes "turbo treffen" debiel or not debiel,wie zal het weten,wat ik wel weet is dat we een enorme dozis lol hebben met deze auto's,zelfs onze wijfjes verklaren ons voor gek, so be it.wat een ander denkt,bla.
trefwoord <lol>,turbo,pk's.
ben altijd in voor het proberen,maar ben nu wel wat voorzichtiger voortaan en vraag liever een keer extra na.
heb positieve ervaring met het free flowen,en het dichten van de klep in de luchtfilter,deze info is bijvoorbeeld van tino.
helemaal kicken is de dumpvalve die we laatst bij marc hebben gemonteerd,de turbo is echt meteen aan te spreken en de auto is een stuk rustigger op de snelweg,bedoel dus dat de teveel aan turbodruk iedere keer wordt afgelaten,heb ook het idee dat de wagen minder snel warm wordt omdat de turbo nu blijft draaien en naar mijn idee zijn warmte beter afvoerd.
zie ik dit verkeerd of zit hier wat in,laat me ff wat weten.
ga nu kappen,genoeg geluld.
groetjes pat en marc.
ik heb bijvoorbeeld aan de wastegate gedraaid en heb toen mijn turbo z'n nek omgedraaid,en ik kan jullie dus bij deze zegen,let op met het draaien hieraan want ik ben er niet ongestraft vanaf gekomen en ik had 'm echt niet veel meer gegeven,de meter kwam bij doortrekken maximaal tot de helft in het rood,ik heb meer het idee dat dit zonder drukmeter en fatsoendelijke afstelling
niet te doen is zonder verdere problemen te krijgen,ik kan het mishebben maar heb dus wel de turbo naar de klote.
en deze was naar schatting niet ouder dan 1 jaar,maar stuk wassie.
ik dacht eerst aan de koppakking omdat de auto een behoorlijke witte rookwolk gaf,maar na navraag en demontage van de kop waaruit bleek dat de koppakking heel was werd me ook verteld dat olie bij verbranding wit dampt en niet wat de meeste denken blauw of zwart,dit is de kleur als de olie juist niet verbrand als de schraapveren of zuigers versleten zijn.
maar goed dit was de garagehouder zijn verhaal.
bij demontage van de slangen van de turbo had ik behoorlijk wat olie aanslag die er zowat uitliep zoveel,en de interkoeler was ook redelijk verzadigd,dus was een defect olie keerring het meest voor de hand liggende,maar ik was behoorlijk mislijd door de witte damp,en dacht dus meteen aan koppakking,ook liep de wagen nog maar op 2,5 cilinders of nog maar net,maar wat wil je met een hoop olie op je flikker.
dus kijk bij wit dampen absoluut eerst naar de turbo,mijn kop licht er nu af terwijl het niet nodig was geweest.
maar dit was gewoon onwetendheid,a victem of sercumstancis.
behoorlijk klote,maar ik had toch al besloten bij grote panne de wagen te begraven,had al wat problemen met lege accu {nieuw},defecte dynamo,en dan wil ik het nog niet hebben over het apk klaarmaken van de auto toen ik 'm heb gekocht in november vorig jaar,toen was alles zo'n beetje stuk of niet goed.slopen dus.
ben nu dus op zoek naar een nieuwe "goeie" turbo,dus laat me ff watweten als je een goeie weet,liefst standaard en hollandse auto,fase 1 of 2 maakt niet uit moet gewoon goed zijn.
ben nu dus al twee weken turboloos en ik vind het hellemaal niks.
bij mij is het namelijk "sex,drugs en 5gt turbo" ben dus niet kompleet.
trouwens wat reacties van clubleden betreft met dubbelle ruitenwissers ed bedoel dus als je niet 1 hebt,het zal me wat,heb je het geld,laat je het allemaal doen en voel je je happy,prima,ieder op z'n eigen,ik lig met marc uren te klooien en te proberen soms met en soms zonder resultaat,maar dat houd je bezig en daar doen wij het voor.
als we het met z'n tweeen in de kop krijgen dan rijden we met z'n tweetjes naar een grote parkeerplaats en hebben we met z'n tweetjes "turbo treffen" debiel or not debiel,wie zal het weten,wat ik wel weet is dat we een enorme dozis lol hebben met deze auto's,zelfs onze wijfjes verklaren ons voor gek, so be it.wat een ander denkt,bla.
trefwoord <lol>,turbo,pk's.
ben altijd in voor het proberen,maar ben nu wel wat voorzichtiger voortaan en vraag liever een keer extra na.
heb positieve ervaring met het free flowen,en het dichten van de klep in de luchtfilter,deze info is bijvoorbeeld van tino.
helemaal kicken is de dumpvalve die we laatst bij marc hebben gemonteerd,de turbo is echt meteen aan te spreken en de auto is een stuk rustigger op de snelweg,bedoel dus dat de teveel aan turbodruk iedere keer wordt afgelaten,heb ook het idee dat de wagen minder snel warm wordt omdat de turbo nu blijft draaien en naar mijn idee zijn warmte beter afvoerd.
zie ik dit verkeerd of zit hier wat in,laat me ff wat weten.
ga nu kappen,genoeg geluld.
groetjes pat en marc.
Waarom lepel je er niet een Safrane Biturbo blok in???
Anders kun je misschien ook twee GTT blokjes aan elkaar lassen tot een V8, heb je ook een Bi-Turbo.......
Anders kun je misschien ook twee GTT blokjes aan elkaar lassen tot een V8, heb je ook een Bi-Turbo.......
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Haha Ja mijn vriendin verklaard me ook wel eens voor gek, maar ja, dan houd ik haar altijd voor dat zij straks in de gt met een arrogante kop bij het stoplicht weg kan scheuren (dat vind ze dan wel weer mooi
). Ach ja, je blijft er lekker mee bezig. Het houdt mij van de straat in elk geval, dat is een ding wat zeker is. Ik hoop van het weekend de witte gt weer in elkaar te hebben..... lachen 
Ik heb ook maar besloten om er een nieuw front op te laten zetten (koplamphouders + zijstukken (driehoeken) + dwarsbalk boven subframe + grillehouder), om zo de voorschade alsnog te herstellen op een goede manier. Rest van de auto is verbazingwekkend goed. Niet slecht voor 16 jaar/175000 km.
Weet iemand hoe he tankklepje bevestigd is op de 5??


Ik heb ook maar besloten om er een nieuw front op te laten zetten (koplamphouders + zijstukken (driehoeken) + dwarsbalk boven subframe + grillehouder), om zo de voorschade alsnog te herstellen op een goede manier. Rest van de auto is verbazingwekkend goed. Niet slecht voor 16 jaar/175000 km.
Weet iemand hoe he tankklepje bevestigd is op de 5??
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ja het tankklepje zit met als volgt.
De klep werkt op een scharnier dat vast zit aan een veer. deze zit in een buis aan je klep vast. De hele boel zit vast met 2 schroeven waar je achter je rechterachterscherm bij kan ( als je langer armen hebt).
Haal je de klep van dat veerbuisje breekt er meestel wel wat af. Nieuw klepje met veer bij de dealer Fl. 60,-
De klep werkt op een scharnier dat vast zit aan een veer. deze zit in een buis aan je klep vast. De hele boel zit vast met 2 schroeven waar je achter je rechterachterscherm bij kan ( als je langer armen hebt).
Haal je de klep van dat veerbuisje breekt er meestel wel wat af. Nieuw klepje met veer bij de dealer Fl. 60,-
Hoi,
Met die ruitenwissers bedoelde ik dat ze je al gek aankeken (bij wijze van spreken) als je niet standaard ruitenwisrubbers had. (natuurlijk wel voor veels te veel geld bij mijnheer Renault gekocht.) Maar misschien is dat nu wel anders. Het is ook al weer een tijd geleden (ik wordt nu toch echt oud). FF over die koeling; ooit eraan gedacht om de oliekoeler in de radiateur los te koppelen. De radiateur krijgt dan meer koelcapaciteit. Ik heb zelf een oliekoeler van een 5 alpine turbo gemonteerd. (met een thermostaat van Racimex). Dit werkt wel.
Scheur ze maar weer !
Arjen
Met die ruitenwissers bedoelde ik dat ze je al gek aankeken (bij wijze van spreken) als je niet standaard ruitenwisrubbers had. (natuurlijk wel voor veels te veel geld bij mijnheer Renault gekocht.) Maar misschien is dat nu wel anders. Het is ook al weer een tijd geleden (ik wordt nu toch echt oud). FF over die koeling; ooit eraan gedacht om de oliekoeler in de radiateur los te koppelen. De radiateur krijgt dan meer koelcapaciteit. Ik heb zelf een oliekoeler van een 5 alpine turbo gemonteerd. (met een thermostaat van Racimex). Dit werkt wel.
Scheur ze maar weer !
Arjen
DAG IEDEREEN!! Hier is die advertentie die mij aan het denken heeft gezet...
Aangeboden : Renault 5 GT bi-turbo300 pk
Prijs : 15.000
Beschrijving:
R5 GT bi-turbo 1991 blue sport. 2 Garrett turbo's, getuned door specialist tot 300 pk, 0-100 onder de 4 sec. top 250 km/h.
Chromen Devil rolkooi, recaro's, teveel om op te noemen. Superstrak gespoten. Alle facturen ter inzage
Alleen serieuze reakties!!!!
Tja, als iemand 'm wilt kopen.... bij mij kost ie 16000,- (hehe)
Aangeboden : Renault 5 GT bi-turbo300 pk
Prijs : 15.000
Beschrijving:
R5 GT bi-turbo 1991 blue sport. 2 Garrett turbo's, getuned door specialist tot 300 pk, 0-100 onder de 4 sec. top 250 km/h.
Chromen Devil rolkooi, recaro's, teveel om op te noemen. Superstrak gespoten. Alle facturen ter inzage
Alleen serieuze reakties!!!!
Tja, als iemand 'm wilt kopen.... bij mij kost ie 16000,- (hehe)