http://www.gtturbo.org/cars/steenland.asp
Moet je eens kijken. Er staat dat hij met een standaard motor met 1,4 bar turbodruk rijd. Hoe kan dit? want,
A. Ontsteking wordt geblokkeerd bij 1,1 Bar.
B. De standaard intercooler houd dit nooit.
C. Hoe lang is ie van plan er mee te rijden?
RaRa
Hallo,
Die onderbreker heb je natuurlijk zo aangepast. Met een klem om de intercooler houdt deze het ook wel een tijdje vol, maar wat denken jullie van de koppakking ?
Meestal monteert men toch wel een sterkere koppakking als men met zo'n turbodruk rond gaat rijden.
Die onderbreker heb je natuurlijk zo aangepast. Met een klem om de intercooler houdt deze het ook wel een tijdje vol, maar wat denken jullie van de koppakking ?
Meestal monteert men toch wel een sterkere koppakking als men met zo'n turbodruk rond gaat rijden.
Ik heb ff op die pagina gekeken, maar hij heeft een druk van 14 psi en dat is lager als 1,4 bar. Ik dacht dat dit ongeveer 1,1-1,2 bar was. Dat heeft mijn 11 ook en die houdt het ook gewoon vol (op LPG). Met LPG heb je natuurlijk wel minder kans op detonatie.(80 Kw aan de wielen op gas)
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Je onstekking blokkeert die shit niet meer als je bij de intercooler de twee draadjes van de slang verwijderd (is dus de korte slang van intercooler naar turbo.
koppakking goed warm draaien en goed laten afkoelen is de beste truc daarvoor..
op 1.2 bar kan je de rest van je leven mee rijden is absoluut geen probleem als je de wagen maar goed onderhoud met het oog op olie en koelvloeistof vervangen..
Later,
10o
koppakking goed warm draaien en goed laten afkoelen is de beste truc daarvoor..
op 1.2 bar kan je de rest van je leven mee rijden is absoluut geen probleem als je de wagen maar goed onderhoud met het oog op olie en koelvloeistof vervangen..
Later,
10o
Dat is ook een manier, om die draden los te halen. Als nu de wastegate een keer blijft hangen blaas je je hele motor op. In het midden van de schakelaar (bovenkant) zat bij mij een schroefje. Die zie je niet/nauwelijks omdat hij verzegeld is met lak. Dit kun je er met een klein mesje afschrapen. Door dit schroefje in of uit te draaien kan je de waarde van de schakelaar verstellen. Dit is een veel betere/veiligere manier dan gewoon de draden los te halen.
OK 14,3PSI - 1 BAR
Bovenaan de pagina staat "1,4 BAR ( 20 PSI !)" en onderaan "@ boost 1,4 PSI ( 0,01 BAR
)Dit is dus gewoon een typefout.
Maar bij welke turbodruk moet je de sproeiers gaan veranderen, naar welke grootte 135/50 misschien?
Bovenaan de pagina staat "1,4 BAR ( 20 PSI !)" en onderaan "@ boost 1,4 PSI ( 0,01 BAR

Maar bij welke turbodruk moet je de sproeiers gaan veranderen, naar welke grootte 135/50 misschien?