project Gio (BE)
Is er iemand die me kan vertellen hoeveel V of mV de TPS mag weergeven bij stationair toerental op een F7R blok?
Ik wil deze even controleren aangezien de gasklep van mijn oude F7P komt.
En wat is het stationair toerental bij een R blok?
Volgens mij staat mn naald iets te hoog, waarschijnlijk een hapering met de tellerbak uit elkaar te halen.
Ik wil deze even controleren aangezien de gasklep van mijn oude F7P komt.
En wat is het stationair toerental bij een R blok?
Volgens mij staat mn naald iets te hoog, waarschijnlijk een hapering met de tellerbak uit elkaar te halen.
Uit de beschrijving van Henk Dijkstra: Het TPS signaal is het belangrijkste signaal. Bij gesloten gasklep moet de TPS signaalspanning tussen de 0.12 en 0.16 Volt liggen. Dit is tussen 0% en 1% op het Fastchip XRD X-Ray Display of Renault's XR-25 diagnose computer.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Zo, even een nieuwe update.
Ondertussen heb ik de 5 10 jaar, jawel, 10 jaar en ik had mezelf beloofd in het verleden om de dingen die ik toen niet gedaan had door twijfel of tijdsgebrek ik ging uitvoeren op het 10 jarig jubilieum mocht ik hem nog hebben.
Wat gaat de tijd snel
Ondertussen heb ik de 5 10 jaar, jawel, 10 jaar en ik had mezelf beloofd in het verleden om de dingen die ik toen niet gedaan had door twijfel of tijdsgebrek ik ging uitvoeren op het 10 jarig jubilieum mocht ik hem nog hebben.
Wat gaat de tijd snel

Laatst gewijzigd door Giovanni op do 2 jul 2020 8:32, 1 keer totaal gewijzigd.
volgende stap, de chargecooler radiator.
Ik merk al een tijdje dat het ding erg moeilijk doorlaat, het was dan ook van een afbraak en alles was er ondertussen zo wat rondgebouwd.
na wat zoeken op het net kon ik maar niet de geschikte afmetingen vinden om het geheel ook nog eens achter die bumper te krijgen zonder uiterlijke wijzigingen aan te brengen aan de voorbumper.
Dan maar wat aluminium sprokkelen en wat toveren.
we zijn ondertussen een jaar verder en het werkt goed moet ik zeggen!
[img]https://i.postimg.cc/h4N7PQHD/IMG-20190323-163413.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/4yp43y9y/IMG-20190324-102715.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/PfQBd1LZ/IMG-20190326-174556.jpg[/img]
Ik merk al een tijdje dat het ding erg moeilijk doorlaat, het was dan ook van een afbraak en alles was er ondertussen zo wat rondgebouwd.
na wat zoeken op het net kon ik maar niet de geschikte afmetingen vinden om het geheel ook nog eens achter die bumper te krijgen zonder uiterlijke wijzigingen aan te brengen aan de voorbumper.
Dan maar wat aluminium sprokkelen en wat toveren.
we zijn ondertussen een jaar verder en het werkt goed moet ik zeggen!
[img]https://i.postimg.cc/h4N7PQHD/IMG-20190323-163413.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/4yp43y9y/IMG-20190324-102715.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/PfQBd1LZ/IMG-20190326-174556.jpg[/img]
Vorige zomer nog maar eens op de bank in Goes.
Henk maakte de opmerking dat het blok wel redelijk "los" stond bij de runs.
Tja, GTT ophanging overgezet neer het F blok, wat wil een mens..
Ik heb dan maar besloten om de GTT ophangingspunten te behouden maar dan in een stevigere vorm.
De bussen die men in de draagarmen perst leken mij de ideale oplossing om hier iets rond te bouwen.
ondrtussen kan ik zeggen dat het werkt, heel goed zelfs, geen versnellingspook die staat te dansen als een malle bij het optrekken.
ik moet er wel wat trillingen bijnemen, ah, zo lijkt hij nog sneller te gaan
[img]https://i.postimg.cc/G3T6s6SF/IMG-20191211-171840.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/Nf7J6t8H/IMG-20191215-135455.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/K800W5Hc/IMG-20191215-150434.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/sXhKvCD1/IMG-20191215-150443.jpg[/img]
Henk maakte de opmerking dat het blok wel redelijk "los" stond bij de runs.
Tja, GTT ophanging overgezet neer het F blok, wat wil een mens..
Ik heb dan maar besloten om de GTT ophangingspunten te behouden maar dan in een stevigere vorm.
De bussen die men in de draagarmen perst leken mij de ideale oplossing om hier iets rond te bouwen.
ondrtussen kan ik zeggen dat het werkt, heel goed zelfs, geen versnellingspook die staat te dansen als een malle bij het optrekken.
ik moet er wel wat trillingen bijnemen, ah, zo lijkt hij nog sneller te gaan

[img]https://i.postimg.cc/G3T6s6SF/IMG-20191211-171840.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/Nf7J6t8H/IMG-20191215-135455.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/K800W5Hc/IMG-20191215-150434.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/sXhKvCD1/IMG-20191215-150443.jpg[/img]
De MB short shifter, wie heeft deze nog?
Hoe zou het eigenlijk nog gaan met Maurice, ik vind er niet direct nog iets van terug.
In ieder geval, ik heb er een "long shifter" van gemaakt die nog steeds een korter schakelpatroon heeft maar toch een 10 cm langer is.
Zelf zit ik redelijk ver naar achter wat toch een niet zo comfortabel wat om 3de en 5de versnelling te nemen.
Dus een beetje zagen en lassen en proberen met verschillende graden.
Ik ben blij met het resultaat, en zeg zelf, lijkt nu op een quickshifter "rally" look
[img]https://i.postimg.cc/1XnDtGmS/IMG-20200220-163626.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/R0WKCrv8/IMG-20200220-174912.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/jqcHh43M/IMG-20200222-095858.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/3wZNHnv6/IMG-20200222-101248.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/WtRTZkZg/IMG-20200222-102829.jpg[/img]
Hoe zou het eigenlijk nog gaan met Maurice, ik vind er niet direct nog iets van terug.
In ieder geval, ik heb er een "long shifter" van gemaakt die nog steeds een korter schakelpatroon heeft maar toch een 10 cm langer is.
Zelf zit ik redelijk ver naar achter wat toch een niet zo comfortabel wat om 3de en 5de versnelling te nemen.
Dus een beetje zagen en lassen en proberen met verschillende graden.
Ik ben blij met het resultaat, en zeg zelf, lijkt nu op een quickshifter "rally" look

[img]https://i.postimg.cc/1XnDtGmS/IMG-20200220-163626.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/R0WKCrv8/IMG-20200220-174912.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/jqcHh43M/IMG-20200222-095858.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/3wZNHnv6/IMG-20200222-101248.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/WtRTZkZg/IMG-20200222-102829.jpg[/img]
Nu ben ik al een tijdje radioloos, de herrie die de F7R maakt komt toch boven het muziek uit en ik dacht tijd om er wat telemetrie in te draaien.
het concept dat ik wel leuk vond en betaalbaar had 1 nadeel, de lenzen waren donker.
Ok, eens er spanning opkwam zag je wel alles maar aangezien de positie van de tellers niet ideaal was in combo met een hard schijnende zon had ik soms de indruk dat de led verlichting niet goed zijn werk kon doen en je 3 keer naar je teller kon kijken tegen je wist wat er eigenlijk stond.
Oplossing; ik heb me in Nedeland een bedrijfje gezocht die online polycarbonaat aanbied in verschillende modellen.
Dus maar ineens 3 schijfjes besteld die ik verder heb aangepast.
[img]https://i.postimg.cc/j2GpDYfj/IMG-20200518-191443.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/7Lmjg2zd/IMG-20200518-191935.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/wxyTjq8g/IMG-20200518-192834.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/nLSpn53X/IMG-20200518-194424.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/139QwPTg/IMG-20200518-194818.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/rsX6mLxw/IMG-20200518-194901.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/CKqmKnNb/IMG-20200518-201457.jpg[/img]
het concept dat ik wel leuk vond en betaalbaar had 1 nadeel, de lenzen waren donker.
Ok, eens er spanning opkwam zag je wel alles maar aangezien de positie van de tellers niet ideaal was in combo met een hard schijnende zon had ik soms de indruk dat de led verlichting niet goed zijn werk kon doen en je 3 keer naar je teller kon kijken tegen je wist wat er eigenlijk stond.
Oplossing; ik heb me in Nedeland een bedrijfje gezocht die online polycarbonaat aanbied in verschillende modellen.
Dus maar ineens 3 schijfjes besteld die ik verder heb aangepast.
[img]https://i.postimg.cc/j2GpDYfj/IMG-20200518-191443.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/7Lmjg2zd/IMG-20200518-191935.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/wxyTjq8g/IMG-20200518-192834.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/nLSpn53X/IMG-20200518-194424.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/139QwPTg/IMG-20200518-194818.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/rsX6mLxw/IMG-20200518-194901.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/CKqmKnNb/IMG-20200518-201457.jpg[/img]
De bumpers.
10 jaar verder, dus tijd om wat meer kleur er in te brengen.
Ik heb het kleurtje dat in het verleden is gekozen voor het dak hier laten terug keren samen met een gouden lijntje dat de combo doet met de velgen.
Ok, na 10 jaar werd het echt eens tijd om er een nieuwe verflaag op te leggen.
[img]https://i.postimg.cc/26XJtLCJ/IMG-20200403-101149.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/65RWdt0w/IMG-20200403-102838.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/q7m4kRkc/IMG-20200403-113631.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/2SrDhvyF/IMG-20200403-144901.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/2S2PWKPr/IMG-20200403-161501.jpg[/img]
10 jaar verder, dus tijd om wat meer kleur er in te brengen.
Ik heb het kleurtje dat in het verleden is gekozen voor het dak hier laten terug keren samen met een gouden lijntje dat de combo doet met de velgen.
Ok, na 10 jaar werd het echt eens tijd om er een nieuwe verflaag op te leggen.
[img]https://i.postimg.cc/26XJtLCJ/IMG-20200403-101149.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/65RWdt0w/IMG-20200403-102838.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/q7m4kRkc/IMG-20200403-113631.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/2SrDhvyF/IMG-20200403-144901.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/2S2PWKPr/IMG-20200403-161501.jpg[/img]
Na het verwijderen van de radio had ik een antenne op overschot.
10 jaar terug had ik besloten om er een andere dakplaat op te leggen omdat er een schuifdak inzat die toch maar lekte en niet meer compleet open kon dus, eruit!
Tja, had ik toen eigenlijk maar al dat gat gedicht niet?
Maar goed dat ik er aan ben begonnen, bij het verwijderen van het raam merkte ik een rottige raamkader op.
Dus ineens ook maar eens aangepakt.
het dak is terug in het zelfde kleur geplaatst zoals voorheen en die je nu ook om de bumpers ziet.
Enkel toen had ik een "rechthoek" voorzien in die kleur, nu heb ik het raamkader meegenomen, na 10 jaar tijd voor iets anders zeker?








zo, dat was het dan zo een beetje.
10 jaar terug had ik besloten om er een andere dakplaat op te leggen omdat er een schuifdak inzat die toch maar lekte en niet meer compleet open kon dus, eruit!
Tja, had ik toen eigenlijk maar al dat gat gedicht niet?
Maar goed dat ik er aan ben begonnen, bij het verwijderen van het raam merkte ik een rottige raamkader op.
Dus ineens ook maar eens aangepakt.
het dak is terug in het zelfde kleur geplaatst zoals voorheen en die je nu ook om de bumpers ziet.
Enkel toen had ik een "rechthoek" voorzien in die kleur, nu heb ik het raamkader meegenomen, na 10 jaar tijd voor iets anders zeker?









zo, dat was het dan zo een beetje.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Niet zoveel gedaan dus ... 

Bedankt voor de reactie's
Iemand die nog een JB of JC bak op stock heeft?
Ik ben nu niet zeker wat perfect aansluit tegen het aluminium carter van het F7R blok?
In ieder geval het betreft een project, of nog beter mocht de bak al voorzien zijn van een "bril".
Ik denk van een quaife lsd te monteren, iemand hier ervaringen mee?

Iemand die nog een JB of JC bak op stock heeft?
Ik ben nu niet zeker wat perfect aansluit tegen het aluminium carter van het F7R blok?
In ieder geval het betreft een project, of nog beter mocht de bak al voorzien zijn van een "bril".
Ik denk van een quaife lsd te monteren, iemand hier ervaringen mee?
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Hoi Giovanni,
Allereerst dank je wel voor de aangename toevoegingen op het forum.
Ik heb net een Torsen LSD laten monteren in m'n 5. Het was namelijk mijn overtuiging dat meer dan 175 a 200 pk motorvermogen, rijdend met een open differentieel, vrij zinloos is en ik wil naar 200+.
Vooral met vochtig weer werd het optrekken vervelend en ik rijd het hele jaar door. Mijn verbazing -in het eerste ritje - werd vooral gewekt dat juist bij gortdroog wegdek het stuurgedrag fantastisch is en het optrekken gewoon sneller gaat. Met vocht op de weg moet je evengoed nog rekening houden bij het optrekken. Je hebt wel meer grip en de wielen zullen niet echt doorslippen, maar kunnen wat gaan stuiteren. Dat is overigens makkelijker te handelen door meer-minder gas geven als met het echte wegslippen zonder sper, vooral dat 1 kant opgaat.
Het mooiste vind ik dat ik ervoor al eens een leuke glijder maakte in zijn 3 met 80 a 90 km per uur bij in het invoegen op de snelweg. Met volgas geven bij vochtig wegdek heb je dan een behoorlijke spin. Nu is dat over en ik heb dat gisteren in een ritje Alkmaar Den Bosch toch echt wel aantal keer geprobeerd.
Het kost wat, maar je hebt ook echt wat.
Succes Ido
Allereerst dank je wel voor de aangename toevoegingen op het forum.
Ik heb net een Torsen LSD laten monteren in m'n 5. Het was namelijk mijn overtuiging dat meer dan 175 a 200 pk motorvermogen, rijdend met een open differentieel, vrij zinloos is en ik wil naar 200+.
Vooral met vochtig weer werd het optrekken vervelend en ik rijd het hele jaar door. Mijn verbazing -in het eerste ritje - werd vooral gewekt dat juist bij gortdroog wegdek het stuurgedrag fantastisch is en het optrekken gewoon sneller gaat. Met vocht op de weg moet je evengoed nog rekening houden bij het optrekken. Je hebt wel meer grip en de wielen zullen niet echt doorslippen, maar kunnen wat gaan stuiteren. Dat is overigens makkelijker te handelen door meer-minder gas geven als met het echte wegslippen zonder sper, vooral dat 1 kant opgaat.
Het mooiste vind ik dat ik ervoor al eens een leuke glijder maakte in zijn 3 met 80 a 90 km per uur bij in het invoegen op de snelweg. Met volgas geven bij vochtig wegdek heb je dan een behoorlijke spin. Nu is dat over en ik heb dat gisteren in een ritje Alkmaar Den Bosch toch echt wel aantal keer geprobeerd.
Het kost wat, maar je hebt ook echt wat.
Succes Ido
@ Okido.
Bedankt voor de toelichting!
Kan je me vertellen welk onderdeel nummer jij erin hebt?
En heb jij dit zelf gedaan of een bak bouwer?
Ik had namelijk gezien dat bij een jc of jb bak het kroonwiel op het diff geperst is.
Bij velen lijkt dit gebout wat volgens mij toch makkelijker is.
Bedankt voor de toelichting!
Kan je me vertellen welk onderdeel nummer jij erin hebt?
En heb jij dit zelf gedaan of een bak bouwer?
Ik had namelijk gezien dat bij een jc of jb bak het kroonwiel op het diff geperst is.
Bij velen lijkt dit gebout wat volgens mij toch makkelijker is.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
@Giovanni
https://www.mfactoryeurope.com/mfactory ... ntial.html
Ik heb het laten doen door Cannonball man (Reinier). Juist om de reden van dat het kroonwiel erop geperst moet worden. Meteen de bak laten verstevigen. Ik heb zelf een JB3 GT Turbobak op een B18FT motor.
https://www.mfactoryeurope.com/mfactory ... ntial.html
Ik heb het laten doen door Cannonball man (Reinier). Juist om de reden van dat het kroonwiel erop geperst moet worden. Meteen de bak laten verstevigen. Ik heb zelf een JB3 GT Turbobak op een B18FT motor.
@ Jacob THX!
Ik heb nog een projectje ivm met een een uprated warmtewisselaar in plaats van een oliekoeler.
Voorlopig ben ik nog volop aan het testen wat het ding doet in de warmste tijd van het jaar en het ziet er goed uit.
Okido, bedankt voor de info! Ik ga dit weekend 2 bakken ophalen, 1 jb en een jc5053 ik denk dat velen de jc bak gaan aanraden niet?
Heeft iemand de contact gegevens van Reinier?
Eens ik alles heb kan ik hem eens vragen of hij het eventueel ziet zitten om de bak te bouwen.
Ik heb nog een projectje ivm met een een uprated warmtewisselaar in plaats van een oliekoeler.
Voorlopig ben ik nog volop aan het testen wat het ding doet in de warmste tijd van het jaar en het ziet er goed uit.
Okido, bedankt voor de info! Ik ga dit weekend 2 bakken ophalen, 1 jb en een jc5053 ik denk dat velen de jc bak gaan aanraden niet?
Heeft iemand de contact gegevens van Reinier?
Eens ik alles heb kan ik hem eens vragen of hij het eventueel ziet zitten om de bak te bouwen.
nog even een update erbij.
Ik test nu al een maand de nieuwe oliekoeler opstelling.
Omdat ik in het verleden nogal last had op warme dagen van hete olie ben ik al een tijdje bezig oliekoelers aan het uitproberen.
Van MOCAL tot SETRAB, 11-13 rijen (wat ik max. kan verstoppen achter de voorbumper)
geen van allemaal kan mij een constante en aanvaardbare temperatuur geven, zeker eens hij de 120 graden aantikt op autosnelweg in de zomer dan durft het oliedruk lampje in stationair even te knipperen.
Ok, ik moet vast wel een nog grotere koeler monteren maar in het begin had ik de afspraak om niets te wijzigen aan het uiterlijk van de voorbumper.
Hiermee doel ik op sleuven of gaten bijboren.
En iedereen weet dat er een plaatsarmoede heerst in een 5, mja...
Er was mij opgevallen dat merken zoals bmw, merc. met de grotere vermogens onder de kap nog steeds gebruik maken van een warmtewisselaar.
Op zich een goed idee, water maakt dat de olie sneller op temp. komt en omgekeerd.
Nu omdat ik een grotere radiator erin heb en onlangs ben overgestapt van een SPAL naar een enorme REVOTEC die wel wat meer lucht verplaatst heb ik mijn kans gezien.
bij Ruanova verdelen ze een warmtewisselaar voor de F4R, maar past netjes op de F7R.
Het enige wat ik nog moest doen is bij het thermostaathuis een extra slangpilaar oplassen (hier kon ik gebruik maken van een sensor gat die geen dienst meer deed) net na de thermostaat.
Net na de uitgang van de radiator moest ook nog een extra punt voorzien worden, hier had ik in het verleden een soort van "collector vaatje" gemaakt dus kon er wel nog een stukje buis bij.
bij de eerste start was er wel wat sjizzle met luchtbellen, dus even de mosterd gehaald bij het originele 5 koelsysteem en extra ontluchtpunten voorzien op de hoogste punten van de 2 nieuwe slangen.
resultaat, nog een extra spinnenweb erbij onder de kap
maar ik kan je nu al vertellen dat ik een mooie 90 graden kan aanhouden en bij "extreem" gebruik in het warme weer net de 100graden aantik.
Natuurlijk blijft de oliedruk nu ook een stuk hoger door dat her circuit een heel stuk korter is geworden.
Ik heb er de GR.N veer in bij de pomp en haal nu bij 100 graden 3000rpm 4.0 bar.
het handboek schrijft voor olie van 80 graden bij 3000 rpm 3.5 bar.
Dus missie geslaagd hier
[img]https://i.postimg.cc/WzyLb38B/oil-coole ... -182-2.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/qMPCh76x/IMG-20200607-143713.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/Ghk2HxFq/IMG-20200712-191848.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/SKXbzy0k/IMG-20200712-191828.jpg[/img]
oja, deze kon ik jullie niet onthouden, ik heb en rol heat resistant tape met een sexy gold kleurtje gevonden.
[img]https://i.postimg.cc/hGKKzFDG/IMG-20200712-191904.jpg[/img]
Ik test nu al een maand de nieuwe oliekoeler opstelling.
Omdat ik in het verleden nogal last had op warme dagen van hete olie ben ik al een tijdje bezig oliekoelers aan het uitproberen.
Van MOCAL tot SETRAB, 11-13 rijen (wat ik max. kan verstoppen achter de voorbumper)
geen van allemaal kan mij een constante en aanvaardbare temperatuur geven, zeker eens hij de 120 graden aantikt op autosnelweg in de zomer dan durft het oliedruk lampje in stationair even te knipperen.
Ok, ik moet vast wel een nog grotere koeler monteren maar in het begin had ik de afspraak om niets te wijzigen aan het uiterlijk van de voorbumper.
Hiermee doel ik op sleuven of gaten bijboren.
En iedereen weet dat er een plaatsarmoede heerst in een 5, mja...
Er was mij opgevallen dat merken zoals bmw, merc. met de grotere vermogens onder de kap nog steeds gebruik maken van een warmtewisselaar.
Op zich een goed idee, water maakt dat de olie sneller op temp. komt en omgekeerd.
Nu omdat ik een grotere radiator erin heb en onlangs ben overgestapt van een SPAL naar een enorme REVOTEC die wel wat meer lucht verplaatst heb ik mijn kans gezien.
bij Ruanova verdelen ze een warmtewisselaar voor de F4R, maar past netjes op de F7R.
Het enige wat ik nog moest doen is bij het thermostaathuis een extra slangpilaar oplassen (hier kon ik gebruik maken van een sensor gat die geen dienst meer deed) net na de thermostaat.
Net na de uitgang van de radiator moest ook nog een extra punt voorzien worden, hier had ik in het verleden een soort van "collector vaatje" gemaakt dus kon er wel nog een stukje buis bij.
bij de eerste start was er wel wat sjizzle met luchtbellen, dus even de mosterd gehaald bij het originele 5 koelsysteem en extra ontluchtpunten voorzien op de hoogste punten van de 2 nieuwe slangen.
resultaat, nog een extra spinnenweb erbij onder de kap

maar ik kan je nu al vertellen dat ik een mooie 90 graden kan aanhouden en bij "extreem" gebruik in het warme weer net de 100graden aantik.
Natuurlijk blijft de oliedruk nu ook een stuk hoger door dat her circuit een heel stuk korter is geworden.
Ik heb er de GR.N veer in bij de pomp en haal nu bij 100 graden 3000rpm 4.0 bar.
het handboek schrijft voor olie van 80 graden bij 3000 rpm 3.5 bar.
Dus missie geslaagd hier

[img]https://i.postimg.cc/WzyLb38B/oil-coole ... -182-2.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/qMPCh76x/IMG-20200607-143713.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/Ghk2HxFq/IMG-20200712-191848.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/SKXbzy0k/IMG-20200712-191828.jpg[/img]
oja, deze kon ik jullie niet onthouden, ik heb en rol heat resistant tape met een sexy gold kleurtje gevonden.
[img]https://i.postimg.cc/hGKKzFDG/IMG-20200712-191904.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
heb je de contact gegevens van Reinier nu al?
Enne lekker bezig
Enne lekker bezig

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooie upgrade en aanpassing zo met die warmtewisselaar 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
@ Arco thx!
Ondertussen terug een stap verder.
Ik heb wel wat tools moeten maken om het kroonwiel eraf te krijgen maar het is gelukt!
![Afbeelding]()
[img]https://i.postimg.cc/wvmZPRPN/IMG-20200727-102327.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/59FQ79tM/IMG_20200727_102334.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/15BmMbDQ/IMG_20200727_114256.jpg[/img]
Ondertussen terug een stap verder.
Ik heb wel wat tools moeten maken om het kroonwiel eraf te krijgen maar het is gelukt!
[img]https://i.postimg.cc/wvmZPRPN/IMG-20200727-102327.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/59FQ79tM/IMG_20200727_102334.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/15BmMbDQ/IMG_20200727_114256.jpg[/img]
Ondertussen een nieuw probleem.
Ik heb bak onderdelen nodig en Dialogys vraagt natuurlijk om een chassisnummer, helaas rij ik een hybride dus is dat nummer niet meer van toepassing
Kan er iemand mij een chassisnummer bezorgen voor wat opzoekingswerk?
-Een clio mk1 1800 16v met jb3 bak (puur om de mechanische interne aandrijving om te bouwen)
-Een megane mk1 2.0 16v (onderdeel van de versnellingsvork dat ik nieuw wil)
Alvast bedankt!
Ik heb bak onderdelen nodig en Dialogys vraagt natuurlijk om een chassisnummer, helaas rij ik een hybride dus is dat nummer niet meer van toepassing

Kan er iemand mij een chassisnummer bezorgen voor wat opzoekingswerk?
-Een clio mk1 1800 16v met jb3 bak (puur om de mechanische interne aandrijving om te bouwen)
-Een megane mk1 2.0 16v (onderdeel van de versnellingsvork dat ik nieuw wil)
Alvast bedankt!
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Je hebt een bericht 
Ik gebruik zelf vaak catcar.info ipv dialogys
Via de autocode kom je dan ook een heel eind.
Bijvoorbeeld een megane 1 met een jc5 en een fr motor is dan code BA0H, als je dan naar de versnellingsbak delen klikt kom je op onderstaande pagina
http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... PT0yMUY%3D

Ik gebruik zelf vaak catcar.info ipv dialogys
Via de autocode kom je dan ook een heel eind.
Bijvoorbeeld een megane 1 met een jc5 en een fr motor is dan code BA0H, als je dan naar de versnellingsbak delen klikt kom je op onderstaande pagina
http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... PT0yMUY%3D
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ja met enkel de onderdeel nr`s is met mij tot nog toe steeds gelukt om de juiste delen te bestellenGiovanni schreef:Hee Steven!
Ik neem aan dat ik met een lijst van enkel de onderdeel nummers ook verder kan zonder chassisnummer?
Nog even wat tijd gehad om aan de bak verder te knutselen.
Het zou nu zonde zijn nu het nog kan om er geen "bril" of "reinforcement" of hou noem je het nou? Lunettes?
Dus maar even een 6mm plaat ergens uitgetrokken en wat verdelingen gemaakt voor de boutjes.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden op het web, dus niet veel denkwerk aan gehad.
Deze week maar eens kijken om de plaat in te frezen, komt goed!




Het zou nu zonde zijn nu het nog kan om er geen "bril" of "reinforcement" of hou noem je het nou? Lunettes?

Dus maar even een 6mm plaat ergens uitgetrokken en wat verdelingen gemaakt voor de boutjes.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden op het web, dus niet veel denkwerk aan gehad.
Deze week maar eens kijken om de plaat in te frezen, komt goed!




Laatst gewijzigd door Giovanni op za 15 aug 2020 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.