Na, op 25 mei 2017, precies 19 jaar eigenaar te zijn van mijn clio 16v had ik besloten om de dag erna, 26 Mei opzoek te gaan naar een Clio III rs.
Alleen welke..er worden er diverse aangeboden. Prijs vanaf 6000 t/m 17000 euro, een bedrag in het midden zal perfect zijn.
Dan de kleur... rood, wit, zwart, blauw, blauw met strepen, geel, groen.....
Zwart viel meteen af omdat ik de auto er dan minder 'dik' uit vind zien.
Rood viel af omdat de kleur zich wel eens wil aanpassen door de zon.
Groen was 'onvindbaar'
Geel stond er de laatste dagen 1 te koop met 8000 km.. iets wat ik niet helemaal vertrouw en het was te ver om ff te gaan kijken.
Blauw, daarvoor kreeg ik een tip dat er 1 te koop kwam in Twello. De auto stond nog niet officieel te koop en de verkoper wilde de auto niet 4 dagen vast houden voor mij (dit omdat ik op vakantie was). Deze auto werd het dus ook niet.
Blauw met strepen, of te wel de Gordini. Leuk, lederen bekleding en helaas geen stoelverwarming, op zich een goede prijs ware het niet dat nog wat kosten had het eerste jaar. De kosten en het totale prijs verschil tov de wagen die ik gekocht heb zal rond de 4000 euro liggen. Dat bedrag kan ik nu in de clio stoppen..
Wit in vergelijking met de andere kleuren komt de Clio in deze kleur het beste tot zijn recht, zeker met de vele zwarte accenten.
Mijn keuze was gevallen op een witte, alleen welke. Dagelijks marktplaats ed in de gaten houden.. er stonden er 2, nu 3, te koop. Een F1 met ricardo's, stickers en minder mooie wielen en een witte cup met zwarte velgen (die ik persoonlijk het mooiste vind). De derde die nu te koop gekomen is, is op foto ook een hele nette wagen helaas alleen met rolkooi en iets duurder in aanschaf. Voor mijn vakantie had ik een offerte gevraagd voor de witte cup met inruil van de Twingo. Dit bedrag lag ongeveer 500 euro boven de dagwaarde en was, wat bleek naar 50 euro minder dan dat ik bij Renault kreeg. Omdat ik op vakantie was had ik niet de mogelijkheid om naar de wagen te gaan kijken, dus maar hopen dat hij niet verkocht werd in die tijd.
Gelukkig..na mijn vakantie stond de wagen nog te koop en heb ik meteen een afspraak gemaakt om op mijn vrije dag naar de auto te gaan kijken. Tevens had ik een afspraak om bij een dealer naar een Gordini en, toch een zwarte, clio te komen kijken en eventueel een testrit te gaan maken.
Gisteren, 26 Mei (1 dag nadat ik de Clio 16v precies 19 jaar op naam heb staan), ging ik vroeg opstap om naar de wagens te gaan kijken. Bij aankomst bij het eerste bedrijf stond de Clio al mooi buiten te wachten voor een testrit. De wagen voldeed precies aan de foto's, wat niet altijd zo is. Na ff gepraat te hebben kreeg ik de sleutels en kon ik gaan rijden. Meteen viel de koude start op, positief! de motor was niet warm gereden voordat ik aanwezig was. Na 100 meter kreeg ik diverse aanvallen :joker: :party6: :mad: :driving:

Oke, op weg naar de Gordini en de zwarte rs. Onderweg natuurlijk al goed bedacht wat ik wilde en als ze niet met een heel goed aanbod kwamen dan was de witte snel voor mij. Eigenlijk had ik mijn besluit al genomen, maar vond het netjes om iig even langs te gaan en niet te bellen bv. Aangekomen bij de garage stonden de 2 clio's netjes naast elkaar. Een rondje rond de wagen vertelde mij dat minimaal 2 nieuwe banden gemonteerd moesten worden. Tijdens de voorbereidingen in de afgelopen week, werd duidelijk dat de distributieriem vervangen moest zijn omdat de wagen ouder was dan 5 jaar en dat de wagen 5 maanden al op voorraad stond. Slecht teken?? Mijn oordeel over de wagen staat bij het kleuren overzicht.
Terug naar de witte dus. De koop was zo gesloten omdat ik al wist wat de wagen mij ging kosten. Afgesproken dat de garage alle vloeistoffen gaat vernieuwen incl nieuwe APK en dat ik de Clio volgende week mag ophalen.
Tijd voor foto's, oude en nieuwe die ik oa heb gekregen van Patrick, de man achter de register's (dank je Patrick)
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/1.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/2.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/3.jpg[/img]