ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Wat Job zegt, probeer 'm eens met afgekoppelde lambdastekker. Als het dan weg is dan is dat 'm
Gaan we proberen 

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
10 punten voor Job 

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
- Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant
Heuuj 

volgend probleempje, 19 16v, loopt lekker, rijdt lekker, draait stationair lekker als ie ietwat warmer is
probleem: onvoorspelbaar wanneer het gebeurt, als ie stil staat te draaien stationair ineens "vroem en dan psh en dan slaat ie af", meestal krijg ik em daarna niet meer gestart, dan moet ik de batterij even afkoppelen en dan wil ie weer aanslaan, op het moment dat dat gebeurt zet ik het contact af en dan zie ik de boordcomputer pinken, zij het heel dof, als ik contact weer aan zet dan gaat de boordcomputer normaal verlicht en pinken en wil ie niet aanslaan, ik hoor ook de benzinepomp niet draaien als ik contact aanzet, dat doet die normaal meteen, de motor zit nog maar net in de auto, hoewel ik me meen te herinneren dat die dat ook al eens deed in de vorige auto
wat kan er mis zijn...? oja, stilvallen gebeurde dus ook tijdens mn eerste testrit, deze morgen weer niet, maar toen ik stopte op de oprit en em dan nog wat liet draaien deed ie het ineens ook weer...
probleem: onvoorspelbaar wanneer het gebeurt, als ie stil staat te draaien stationair ineens "vroem en dan psh en dan slaat ie af", meestal krijg ik em daarna niet meer gestart, dan moet ik de batterij even afkoppelen en dan wil ie weer aanslaan, op het moment dat dat gebeurt zet ik het contact af en dan zie ik de boordcomputer pinken, zij het heel dof, als ik contact weer aan zet dan gaat de boordcomputer normaal verlicht en pinken en wil ie niet aanslaan, ik hoor ook de benzinepomp niet draaien als ik contact aanzet, dat doet die normaal meteen, de motor zit nog maar net in de auto, hoewel ik me meen te herinneren dat die dat ook al eens deed in de vorige auto
wat kan er mis zijn...? oja, stilvallen gebeurde dus ook tijdens mn eerste testrit, deze morgen weer niet, maar toen ik stopte op de oprit en em dan nog wat liet draaien deed ie het ineens ook weer...
Laatst gewijzigd door FS1 op do 20 sep 2018 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
denk ik niet, het probleem lijkt gecompliceerder, of toch op z'n minst aan een ander onderdeel te liggen
er is zowieso (nog) geen massalint tussen bak en chassis (was in de vorige auto ook niet), wel van bovenaan de motor is er een heel dikke massakabel naar chassis (beiden horen standaard aanwezig te zijn) massalint heb ik me daarstraks aangeschaft en kan ik maandag plaatsen, maar gaat dat de oorzaak zijn?
er is zowieso (nog) geen massalint tussen bak en chassis (was in de vorige auto ook niet), wel van bovenaan de motor is er een heel dikke massakabel naar chassis (beiden horen standaard aanwezig te zijn) massalint heb ik me daarstraks aangeschaft en kan ik maandag plaatsen, maar gaat dat de oorzaak zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Lijk mij eerder een sensor...die de ecu aan stuurt.
Der zitten er 2 in je kop .
1 voor als ie koud is dan regelt ie bij
Misschien dat de ander het doet als ie warm is ..
Der zitten er 2 in je kop .
1 voor als ie koud is dan regelt ie bij
Misschien dat de ander het doet als ie warm is ..
- Jonh
- Berichten: 530
- Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
- Car: Twingo RS Gordini,R8
- Locatie: Voorburg
Ik had het probleem dat de richtingaanwijzers van m'n Renault 8 heel langzaam knipperde. Nieuw relais hielp niet. Onlangs tijdens het vervangen van de baksteunen heb ik de ogen van het massa-lint tussen de bak en carrosserie opgeschuurd en weer terug gemonteerd. Tot mijn verbazing knipperde de richtingaanwijzers daarna op normale snelheid.
ik heb ondertussen massalint geplaatst, nog een extra dikke kabel van links vooraan blok naar vooraan chassis waar al een massapunt zit voor de bedrading vd verlichting, en de kabel vd massa batterij naar chassis dubbel zo dik gemaakt, ook de stappenmotor heeft een nachtje in ontvetter gelegen en zit all terug op zn plaats, maar daarna geen tijd meer gehad om opnieuw te gaan rijden
vanmorgen weer eens tijd gehad, contact aan, begint het lichtje vd startblokkering zacht te pinken in de tellerbak, zeer vreemd want dat heeft ie niet :-p
nog eens massa los, ecu los, terug alles ineen, en hop terug starten en draaien, ik begin wat aan de stekker vd kabelboom aan de ecu te prutsen, valt meteen stil met eerst een psh geluid, eerst heel die stekker gecontroleerd en al die draden, nog nooit mee geprutst, dat ziet er allemaal netjes uit, terug ineen, starten draaien, ik tik op de doos vd ecu, valt stil, zelfde fenomeen, paar keer herhaald, en yep, elke keer weer als ik een tik op de ecu geef, niet eens hard, gebeurt het
ecu open gedaan, dat zag er allemaal superproper uit, als nieuw, achterkant ook, op 1 ding na, mijn "nieuwe" motor heeft een afgestelde chip erin zitten en dus is er een voetje in gesoldeerd geweest, nu dat was niet echt netjes, ik alle pinnetjes opnieuw gesoldeerd, mooi en netjes, alles terug ineen, en geen probleem meer, ik mag zo hard meppen ik wil op de ecu, blijft netjes draaien nu!
nog eens massa los, ecu los, terug alles ineen, en hop terug starten en draaien, ik begin wat aan de stekker vd kabelboom aan de ecu te prutsen, valt meteen stil met eerst een psh geluid, eerst heel die stekker gecontroleerd en al die draden, nog nooit mee geprutst, dat ziet er allemaal netjes uit, terug ineen, starten draaien, ik tik op de doos vd ecu, valt stil, zelfde fenomeen, paar keer herhaald, en yep, elke keer weer als ik een tik op de ecu geef, niet eens hard, gebeurt het
ecu open gedaan, dat zag er allemaal superproper uit, als nieuw, achterkant ook, op 1 ding na, mijn "nieuwe" motor heeft een afgestelde chip erin zitten en dus is er een voetje in gesoldeerd geweest, nu dat was niet echt netjes, ik alle pinnetjes opnieuw gesoldeerd, mooi en netjes, alles terug ineen, en geen probleem meer, ik mag zo hard meppen ik wil op de ecu, blijft netjes draaien nu!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Beter....
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Wie heeft er nog een baksteun liggen voor een 19 16V?
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op wo 10 okt 2018 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Joost van der Hammen schreef:Wie heeft er nog een baksteen liggen voor een 19 16V?
Hoezo.....? Ga je je raam ingooien ?

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Autocorrectie 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dan moet je wel meer doen met die steen...niet alleen je ruit ingooien...Joost van der Hammen schreef:Autocorrectie
Ook t plaatwerk aanpakken...


een nieuwe vraag, wat gebeurt er met het remgedrag vd 16v als de remdrukverdeler aan de achteras ervantussen wordt gelaten, wat bij een 8v bijvoorbeeld gewoon zo is, maar die heeft geen schijfremmen achteraan
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Waarom zou je dat willen ? Ik kan je uit ervaring vertellen dat de boel vrij snel blokkeert dan, eigenlijk hetzelfde effect als dat je de achterkant flink verlaagd en de remdrukverdeler niet bijstelt.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Kun je hem niet reviseren of is die te ver heen?
Ik denk dat die van een Megane 1 wel eens zou kunnen passen trouwens:
Megane 2.0 16v:
[img]https://www.winparts.nl/remsysteem/remk ... 52_376.jpg[/img]
19 16V:
[img]https://pubimg.4mycar.ru/images/full/01 ... 319e0.jpeg[/img]
Op voorraad bij diverse onderdelen boeren (https://www.winparts.nl/remsysteem/remk ... 60911.html) wel prijzig uiteraard.
Ik denk dat die van een Megane 1 wel eens zou kunnen passen trouwens:
Megane 2.0 16v:
[img]https://www.winparts.nl/remsysteem/remk ... 52_376.jpg[/img]
19 16V:
[img]https://pubimg.4mycar.ru/images/full/01 ... 319e0.jpeg[/img]
Op voorraad bij diverse onderdelen boeren (https://www.winparts.nl/remsysteem/remk ... 60911.html) wel prijzig uiteraard.
https://www.onlinecarparts.co.uk/brembo-1662035.html
ik heb dit dingetje gekocht, 64euro, kan pas over een week gaan proberen of dat werkend te maken valt, maar ik zie niet echt verschil, misschien dat de grote hendel ietsje anders is van vorm, maar verder...
ik heb dit dingetje gekocht, 64euro, kan pas over een week gaan proberen of dat werkend te maken valt, maar ik zie niet echt verschil, misschien dat de grote hendel ietsje anders is van vorm, maar verder...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ben benieuwd, lijkt inderdaad wel bruikbaar / goed werkend te maken.
het hele spul zit op z'n plaats, inclusief de kleine veer van de hendel die dus eigelijk de hendel volledig dicht houdt, nu moet ik enkel nog de grote veer met as en verbinding plaatsen, maar in welke positie moet de de hendel van de begrenzer eigelijk staan bij rust? ik hoop dat ik mezelf duidelijk maak
Bij mij hangt de veer bijna vrij onder de auto. Een heel klein beetje ingedrukt. Deze remdruk is verder gewoon goed voor de NL-se APK. (Als je harder op de remhevel drukt wordt de remdruk groter)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
een nieuwe vraag ivm airco in de 19 16v! ik heb dus rond de 16v motor alle nodige parts (van een donorwagen) overgezet voor de airco, alles zit gemonteerd en alles kan werken, alleen het doet het niet, en ik weet ook waarom, ongeveer, en daaromtrent mijn vraag...
relais 474 stuurt de compressor, deze relais werkt op zich, dus als ik em manueel activeer met een draadje (massa aan pin 2) dan doet ie het, compressor gaat aan en er komt koude lucht, vrij goed toch al
het 3-voudig drukcontact vd airco leiding is ook nieuw, maar alle correcte waarden worden gemeten volgens het werkplaatshandboek, ook het bedieningspaneel doet alles goed, volgens het boek blijft er maar 1 ding over, pinnetje 2 vd relais 474 wordt namelijk rechtstreeks gestuurd door pinnetje 22 vd ecu, en dát gebeurt dus niet, als de motor draait en alle knopjes staan goed dan blijft pinnetje 2 op 12V, deze zou naar 0V (massa dus) moeten gaan op dat moment
komt de vraag, enkel de ecu heb ik behouden omdat daar een geprogrammeerde chip in zit speciaal voor mijn f7r motor met f7p kop, maar hoe zit dat nu? heb ik een andere ecu nodig? van een 19 die wel origineel airco had? of moet de chip herschreven? of kan er met de canclip wat gewijzigd worden in de ecu?
hopelijk heeft er iemand de nodige info voor me, anders zal ik het alsnog anders moeten gaan oplossen, wat kan natuurlijk, maar ik heb het graag zoals het hoort te zijn
relais 474 stuurt de compressor, deze relais werkt op zich, dus als ik em manueel activeer met een draadje (massa aan pin 2) dan doet ie het, compressor gaat aan en er komt koude lucht, vrij goed toch al

komt de vraag, enkel de ecu heb ik behouden omdat daar een geprogrammeerde chip in zit speciaal voor mijn f7r motor met f7p kop, maar hoe zit dat nu? heb ik een andere ecu nodig? van een 19 die wel origineel airco had? of moet de chip herschreven? of kan er met de canclip wat gewijzigd worden in de ecu?
hopelijk heeft er iemand de nodige info voor me, anders zal ik het alsnog anders moeten gaan oplossen, wat kan natuurlijk, maar ik heb het graag zoals het hoort te zijn