Hallo,
Sinds mei de zeer trotse bezitter van een Megane RS 250 Cup met lederen Recaro's en de Sport Monitor. Tevens is de auto verlaagd doormiddel van een H&R verenset, is de uitlaat vervangen door een Milltek exemplaar en zijn er spacers (niet ideaal inderaad) geplaatst waardoor de wagen zeer breed oogt. Komende van een Alfa 147 had ik niet verwacht ooit nog een ander merk te bezitten maar de RS-modellen van Renault heb ik altijd gaaf gevonden. De opvolger van mijn 147 moest een Giulietta QV of een Megane RS worden. Kwam best onverwacht deze RS tegen en was meteen verkocht. Geweldige auto! Het stuurgedrag en de drang van de auto om constant sneller te willen zijn verslavend. Trek er daarnaast veel meer bekijks mee dan ik had verwacht, van collega's die in de pauze even rond de auto lopen tot jongens van een jaar of 10 bij de supermarkt die vragen of ze de binnenkant even mogen bekijken. De auto is hier ook bekend in het register had ik al gezien!
Verder ben ik woonachtig in het noorden van Friesland, ben ik in het dagelijks leven systeembeheerder en hebben computers en simracing naast auto's mijn grootste interesse.
[img]https://m7foeq.am.files.1drv.com/y4mPF6 ... pmode=none[/img]
[img]https://nib2sw.am.files.1drv.com/y4mj8V ... pmode=none[/img]
[img]https://zcjqyw.am.files.1drv.com/y4msCG ... pmode=none[/img]
[img]https://ad2nbg.am.files.1drv.com/y4mcx1 ... pmode=none[/img]
Mijn eerste Renault!
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Ziet er strak uit! Hoe hou je hem zo glimmend? Op elke foto smetteloos haha
Dank! Ik speel vooral rFactor2 en af en toe Assetto Corsa voor de Nordschleife. Doe ook mee in de Virtual Endurance Championship waarbij 6, 8 en zelfs 24 uurs races worden gesimuleerd. Heel erg leuk met een groep om te doen!Merijn schreef:Schitterende auto! Heel veel plezier ermee.
Welke sim ‘speel’ je?
De vorige eigenaren verdienen alle lof voor de staat van de auto, werkelijk smetteloos, ik hoef hem alleen maar bij te houden. Elke week even in de wasbox.Triggerhappy schreef:Ziet er strak uit! Hoe hou je hem zo glimmend? Op elke foto smetteloos haha
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Welkom!!
Wat blijft het een mooie combi, dat grijs met de 19 inch STEEV velgen en de rode remklauwen van het cuponderstel
Wat blijft het een mooie combi, dat grijs met de 19 inch STEEV velgen en de rode remklauwen van het cuponderstel

- Jonh
- Berichten: 530
- Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
- Car: Twingo RS Gordini,R8
- Locatie: Voorburg
Welkom Chaert, mooie Megane RS heb je.
Ik heb me ook met simracing bezig gehouden. Net na de overgang van rFactor naar rFactor 2 ben ik gestopt en na 2 jaar piekeren alles verkocht. Zou kunnen dat ik een aantal mensen met en tegen wie jij racet ook ken.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 3#p2334633
Ik heb me ook met simracing bezig gehouden. Net na de overgang van rFactor naar rFactor 2 ben ik gestopt en na 2 jaar piekeren alles verkocht. Zou kunnen dat ik een aantal mensen met en tegen wie jij racet ook ken.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 3#p2334633
Dank allen! Wil er nog wat kleine dingetjes aan veranderen, ik zou bijvoorbeeld graag een alcantara stuur willen zoals die in de 2014 Trophy zit en een RS pookknop.
Gave simulator zeg! Het is een kleine wereld dus de meeste namen duiken altijd wel weer op. Jammer dat je niet meer racet, rFactor2 is zijn huidige staat is absoluut weer het proberen waard!
Ja ik vind Jaune Sirius een geweldige kleur, geeft de auto een 'racey' look, dit grijs in combinatie met de velgen vind ik voor dagelijks gebruik echter een stukje chiquer.Rik Hamberg schreef:Welkom!!
Wat blijft het een mooie combi, dat grijs met de 19 inch STEEV velgen en de rode remklauwen van het cuponderstel
Jonh schreef:Welkom Chaert, mooie Megane RS heb je.
Ik heb me ook met simracing bezig gehouden. Net na de overgang van rFactor naar rFactor 2 ben ik gestopt en na 2 jaar piekeren alles verkocht. Zou kunnen dat ik een aantal mensen met en tegen wie jij racet ook ken.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 3#p2334633
Gave simulator zeg! Het is een kleine wereld dus de meeste namen duiken altijd wel weer op. Jammer dat je niet meer racet, rFactor2 is zijn huidige staat is absoluut weer het proberen waard!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Heerlijke auto!! Van harte!
Van het weekend is de auto op de dyno geweest. Mijn exemplaar blijkt standaard al over 268pk te beschikken. De enige modificatie die hier in een rol in gespeeld kan hebben is de Milltek uitlaat die er onder zit. Uiteraard erg blij met het resultaat.
Van mij kan de eerste dynodag met Fastchip niet snel genoeg komen.
Van mij kan de eerste dynodag met Fastchip niet snel genoeg komen.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mooi resultaat van alleen het uitlaatsysteem 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Chaert schreef:Van het weekend is de auto op de dyno geweest. Mijn exemplaar blijkt standaard al over 268pk te beschikken. De enige modificatie die hier in een rol in gespeeld kan hebben is de Milltek uitlaat die er onder zit. Uiteraard erg blij met het resultaat.
Van mij kan de eerste dynodag met Fastchip niet snel genoeg komen.
Neem aan dat dit de omgerekende PK is naar de motor? Maar is idd netjes. Is overigens wel bekend hoor dat de megane 3 standaard al meer vermogen heeft dan de opgegeven 250.
Enuh ik ben ook wel benieuwd wanneer er weer fastchip dagen zijn. Is altijd even afwachten

Krukas-PK's zijn dit inderdaad. Ik was er van op de hoogte dat de meeste RS'en er wat boven zitten maar was toch aangenaam verrast. De uitlaat geeft vrijwel geen winst toch? Hieronder overigens het grafiekje van de dynorun. Hoop dat het wat te lezen is zo.Patrick RS schreef:Chaert schreef:Van het weekend is de auto op de dyno geweest. Mijn exemplaar blijkt standaard al over 268pk te beschikken. De enige modificatie die hier in een rol in gespeeld kan hebben is de Milltek uitlaat die er onder zit. Uiteraard erg blij met het resultaat.
Van mij kan de eerste dynodag met Fastchip niet snel genoeg komen.
Neem aan dat dit de omgerekende PK is naar de motor? Maar is idd netjes. Is overigens wel bekend hoor dat de megane 3 standaard al meer vermogen heeft dan de opgegeven 250.
Enuh ik ben ook wel benieuwd wanneer er weer fastchip dagen zijn. Is altijd even afwachten
[img]https://xywssa.dm.files.1drv.com/y4m1lb ... pmode=none[/img]
Inmiddels weer het een en ander aan de auto laten doen. Allereerst heb ik de befaamde versnellingsbaksteun vervangen door het gemodificeerde exemplaar van Renault (van de RS275) en de standaard M10 bout vervangen door een M12 exemplaar. Zoals wellicht bekend hier kan de standaard bout breken met alle gevolgen van dien. Daarnaast zit er sinds kort een KW V3 schroefset onder. Auto was al verlaagd middels H&R veren maar merkte dat ik af en toe wat zachter zou willen qua demping ondanks de prima rijeigenschappen. Afstelling moet nog gebeuren aangezien een schroefset nog wat inzakt na montage maar nu al erg blij met de rijeigenschappen.
M10 vs M12 bout
[img]https://kkp50g.dm.files.1drv.com/y4mS-E ... pmode=none[/img]
[img]https://js5sma.dm.files.1drv.com/y4mZlk ... pmode=none[/img]
[img]https://ivyvpq.dm.files.1drv.com/y4mtF_ ... pmode=none[/img]
De huidige stance (komt nog iets hoger te staan)
[img]https://xoxhga.dm.files.1drv.com/y4mKFA ... pmode=none[/img]
M10 vs M12 bout
[img]https://kkp50g.dm.files.1drv.com/y4mS-E ... pmode=none[/img]
[img]https://js5sma.dm.files.1drv.com/y4mZlk ... pmode=none[/img]
[img]https://ivyvpq.dm.files.1drv.com/y4mtF_ ... pmode=none[/img]
De huidige stance (komt nog iets hoger te staan)
[img]https://xoxhga.dm.files.1drv.com/y4mKFA ... pmode=none[/img]
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ziet er goed uit! 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--